Facturatie Wanadoo-Tiscali draait vierkant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Vroeger had ik Wanadoo als internet provider. In november 2003 is deze overgenomen door Tiscali. Nu beweert Tiscali dat ik in die maand niet betaald heb voor mijn adsl-abo.
Na verschillende mails over en weer krijg ik dit:
De openstaande factuur dateerd van november 2003. Op dat ogenblik vond de overname van wanadoo plaats. Bij deze overname vond een korte discontinuiteit plaats in de financiële boekhouding. Daarom werden sommige facturen op dat moment niet betaald.
Uiteraard ben ik er zeker van dat ik die maand betaald heb en ik kan dit ook bewijzen.
Nu dan de vraag: zijn er nog mensen die iets gelijkaardigs voorhebben?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Lol,

Join the club ... dit is een van de redenen waarom ons bedrijf geen Tiscali partner meer is :)

Mijn nonkel heeft al 1 jaar lang geen facturen betaald, mijn schoonbroer had bij aansluiting de eerst maand gratis, en daarna goedkoper tarief. Heeft 4 maanden geduurd voor eerste factuur .. maar vorige 3 maanden nooit moeten betalen. M'n collega dan weer, die kreeg altijd 2 facturen, als hij er één niet betaalde kreeg hij herinneringen :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Wanadoo heeft vroeger ook al eens een incassobureau op mij afgestuurd omdat ze dachten dat ik één maand niet betaald had. Nochtans had ik ook daarvoor alle bewijzen geleverd. Hoe komen ze er trouwens bij dat ik na jaren klant te zijn opeens één maand niet zou gaan betalen en de volgende maanden weer wel :roll:
mm2
Pro Member
Pro Member

Nu pas nieuws dat je in november 2003 niet zou betaald hebben ? Da's bijna een jaar later dat ze daar nog mee afkomen.
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Dat is inderdaad vrij laat, maar dat is normaal bij Tiscali. De facturatie zit blijkbaar in Italië en naar wat ik ervan hoor is het één grote chaos. Ik heb 2 weken geleden ineens 2 maanden moeten betalen en de week daarna weer een maand. Begrijpe wie begrijpe kan...
TheMackenzie
Starter
Starter

Een drietal jaar terug heb ik 2 jaar aan een stuk aanmaningen gekregen van Wanadoo om een factuur te betalen die ik wel degelijk al betaald had(ze werd wel enkele maanden na vervaldatum via domiciliëring van mijn rekening afgehaald). Om de 6 maanden kreeg ik aanmaningen nadat ik al elke keer via fax de bewijsmaterialen had doorgefaxed. De interne communicatie moet daar echt goed afgestemd zijn, want ik heb zo 3 keer over een periode van 2 jaar opnieuw hetzelfde moeten bewijzen. Ik heb toen mijn domiciliëring stopgezet en betaal nu via overschrijving zodat ik controle heb over het hele boeltje, 't is nu ondertussen wel Tiscali geworden.
TheMackenzie
Starter
Starter

Krekkie schreef:Dat is inderdaad vrij laat, maar dat is normaal bij Tiscali. De facturatie zit blijkbaar in Italië en naar wat ik ervan hoor is het één grote chaos. Ik heb 2 weken geleden ineens 2 maanden moeten betalen en de week daarna weer een maand. Begrijpe wie begrijpe kan...
Dit heb ik ook gehad, maar dit was normaal. Het duurde eerst een tijdje voor ik facturen kreeg van Tiscali, ze liepen steeds een maand achter. Ze hebben gemeld in een brief dat ze die achterstand gingen inhalen op 1 factuur. Wanadoo factureerde ook bv van 17 tot 17(datum aansluiting). Terwijl Tiscali van maand tot maand factureert, ik kreeg toen ook een kleinere factuur waar echter geen uitleg op stond, maar heb dat dan zelf uitgevist dat ze dat gedaan hadden om nadien dan maandelijks te kunnen factureren.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”