Guestbook & Counter

Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo,
Ik ben op zoek voor 2 sites die ik gemaakt heb
naar een gratis Guestbook & Counter maar dan liefst zonder reclamebanners enzo. Ik weet het heel moeilijk te krijgen, :???:
een klein bannertje kan ik mee leven maar popups enzo
haat ik. :evil:
Iemand een linkje???

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag, ik heb een gastenboek voor je, die counter, dat heb ik niet, maar een gastenboek, das geen probleem.

Met een prima administratiepaneel...layoutaanpasbaar... etc. etc.
Als je wil zal ik je het eens doorsturen in een zip-fileke...
Je hebt natuurlijk wel php+mysql nodig, maar dat kan je op onze server zetten eh....

voorbeeldje...is het gastenboek dat ik heb omgevormd tot een X-mas greeting-page..... http://oddity.host.sk (moet wel beke geduld hebben, trage server!!)

Als het zoiets is dat je zoekt, just say so. Het is zelfs met een prima install-file..dus... :)

be back around 8pm
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Beste The Oddity,
Dit is in feite wat ik zoek maar ik heb geen bal verstand van PhP en MySql
en het dan laten lopen op onze server???
Mocht ik gewoon maar een linkje moeten plaatsen en het kunnen moderaten via een admin account geen prob maar er zelf in beginnen
prutsen??
Ik kan wel een beetje HTML en een beetje VBscript en als het moet is
ASP mij ook niet onbekend maar PhP en de rest, ikw weet het niet hoor.
Toch bedankt voor het aanbod en mocht dit lukken voor mij zou ik dit heel erg aprecieren. :beerchug:

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag, ik zal snel eens de files bij elkaar zoeken en eens een clean install doen op de server. En je admin doorspelen, zo kan je even zien hoe en wat... ;-)

Veel kennis van php en mysql moet je daar niet voor hebben zenne. Ge moet enkel nen server hebben die beide ondersteund. vervolgens upload je alle files, en in veel gevallen voer je dan de install.php file uit, die dan nog voorzien is van de nodige commentaar. Tijdens de install moet je enkel dbase name, username, pwd enzo, admin account configureren.. etc etc...
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

The oddity,

Op de server waar ik zit heb ik 1 MySqldb en php 3 &4 ondersteuning,
ik kan zo een db aanmaken enzo.
Alleen ons domein is nog niet toegewezen en ik zit nog op een testserver
ik verwacht in de loop van volgende week een geactiveerd domein dus
misschien moet ik nog even wachten of niet.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

die mysql-dbase en php ondersteuning is alles wat je nodig hebt.

Om het gastenboek al op je goede server te installeren zou ik wachten tot je domein toegewezen is en je niet meer op testserver zit.

Je kan maybe wel al eens experimenteren op een test-server met het script te spelen...zo verknoei je je mysqldbase niet op je goede server...

Das eigenlijk verkeerd uitgedrukt van mij, je kan niet verknoeien, je moet alleen zien dat als je de installatie opniew doet, dat je alle relevante files op server wist EN de tables in de mysql-dbase wist die van het gastenboek zijn. Die tables wissen kan je doen, mbv phpmyadmin, uw host, zal dat wel al geinstalleerd hebben. Bij ons is dat toch zo. Wel kunnen enkel de mensen met root-access aan die phpmyadmin.

Heb je een pm gestuurd met alle info over het php-script.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo,

Ik heb nu onze definitieve domeinnnaam
http://www.theater-triangel.be
ik heb een db aangemaakt op de server maar waar moet ik de map
guestbook aanmaken. Kan dit gewoon in de root dus in de www
map waar mijn andere files staan of is er een specifieke map waar ik dit moet doen en dan de install.php uitvoeren.

Greetz
Weetgraag :wink:
PS: ondertussen pas ik nu de config.inc aan.
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

in uw webroot maakt ge een nieuwe map aan

/guestbook/ of /anynaam/

ge upload alles met uw ftp client ge voert install.php uit

lees goed what TheOddity uw verteld heeft :mrgreen: wat mogelijk moet je bestandsmachtigingen instellen (hangt van je host af as uw hostdraait op unix of Linux kan dit het geval zijn)


na installatie install.php verwijderen


voor de zekerheid kan je dat ook inbouwen

in de index van uw gastenboek gewoonlijk "index.php" bovenaan

Code: Selecteer alles

<?php
if (file_exsists('install.php')){
die('install.php is still on your webserver this is a security risk please remove this file before you continue");
?>


nu kan je het (net geinstalleerde) script niet uitvoeren als install.php nog op je server staat

als je nog vragen hebt roep eens ;)
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als ik, als bezoeker die melding te zien zou krijgen, ben ik spontaan geneigd om de install.php proberen uit te voeren. Dat kan niet de bedoeling zijn? Misschien is het beter het helemaal niet te zeggen... :?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

"Succesfully Created DB on localhost"
Dus de boel werkt hè, vanavond probeer ik de pagina aan te passen.

Thanks for the help.

Greetz
Weetgraag :wink:

PS: er is nog niks te zien van het gastenboek op de site,
de pagina is nog niet gekoppeld.
Eerst nog een dagje werken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Waar heb je nu uiteindelijk je hosting genomen, als ik vragen mag?
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bij Alphamega,
heel goede service, voor anderen te duur zegt men
maar ik ben niet alleen om te beslissen.
€ 142
25mb space
1 gb traffic
php, mysql serverside script enz..
gratis domeinnaam!!
je moet maar eens een kijkje nemen op
http://www.alphamega.nl

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

ik vraag mij af hoedat het komt dat sommige hosters (als dommel.com) zo goedkoop kunnen zijn en anderen enorm duur zijn voor veeel minder.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Weetgraag,

wat die dbase betreft dat ziet er in orde uit. Wat dat mapje betreft moet je gewoon een mapje aanmaken naar willekeur. Het is best dat je dat gastenboek niet in je root-www zet. je zet het beter in een aparte map, zo kan je orde op je ftp waarborgen.

Dus gewoon mapje aanmaken: gbook ofzo...of gastenboek... wat je prefereert. Verder moet je dan gewoon vanop je site linken naar de index.php file in het mapje van gastenboek.

Die install.php verwijder je best. Maar bij dit script kan het niet zo erg kwaad omdat je het script pas kan starten wanneer je login en pwd van de mysqldabse kent. Eerder kan je niks uitvoeren en dus ook geen schadelijke dingen ofzo laten uitvoeren. Het is best dat je het weg doet. maar het is niet 100% noodzakelijk.

Wat die hosting betreft: ik blijf erbij: DUUR ;-)

Pi R², waarom het verschil in hosting, bij sommige punten kan je al een verschil/onderscheid maken in de kwaliteit tussen een goedkope en een dure host op basis van stabiliteit van het netwerk, upstream van de server, maintenaince van de server etc. etc. Je kan nu vb een heel goedkope host-server hebben, die alle mogelijke features biedt... maar dan kan die nog altijd heel traag zijn bvb. Nu dat is niet altijd zo. Onze server kost echt heel weinig, en is in alle opzichten heelgoed en goedkoop. Hoop dat dit zo blijft.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

meon schreef:Als ik, als bezoeker die melding te zien zou krijgen, ben ik spontaan geneigd om de install.php proberen uit te voeren. Dat kan niet de bedoeling zijn? Misschien is het beter het helemaal niet te zeggen... :?


meon,

met die code is het uitvoeren van install php onmogelijk (as het nog op de server staat )

dus probeer maar ........ ;) en as je het verwijderd ga je 404 error krijgen
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je zet die code toch in de index.php vermoed ik. Als ik dan naar de root ga krijg ik de melding dat install.php bestaat. Ik typ dus domein/guestbook/install.php en krijg de installatie te zien.

Die code zetten in de install.php is compleet nutteloos: op die manier kan je dat script dat er achter zit nooit uitvoeren. Als dat de bedoeling is, kan je net zo goed het bestand verwijderen.

Ik weet wel dat phpBB en nog andere scripts een dergelijke melding geven (ook van config.php is writable - DAT moet je dus echt zeggen :roll: ).

Ik vind van die meldingen eerder een security risk dan dat ze echt iets beveiligen.

Ok, als webmaster test je normaal die dingen meteen uit na het installeren en krijg je die 'fout' meteen te zien, maar als je die foutdetectie eerst zelf moet inbouwen heb je in een veel kleinere moeite zelf de aanpassingen al lang gedaan (en dan weet je zelf wel dat je dat nog moet doen).

Als je zelf een volledig script schrijft, dan ben ik akkoord dat zoiets zijn nut heeft, maar in dit geval vind ik het zinloos.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hallo,

Nog een paar dingetjes die ik zou willen weten,
ik ben aan het testen dus ik open het guestbook en zie geen
afbeeldingen en smileys staan.
Een bericht versturen gaat maar dan krijg ik een "Warning"
maar het gaat zo vlug dat ik het niet kan lezen en dan heeft hij het gepostte bericht weer.
Dus in feite werkt het guestbook maar met errors,
nog iets om een nieuw pwd en user aan te maken krijg ik alleen maar een entry om een nieuw pwd aan te maken.
Current User
Curent Pasword:
New pasword:
dat is alles wat ik zie staan.
Ik denk dat dit wel beginnersvragen zijn maar hier zijn we toch voor hè.
Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

als ik eens wist welk guestbook-script je gebruikt...
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Heb ook eens iets gepost.
Waarschijnlijk is er een bijhorend smilypack dat je nog in die directory moet unzippen. Je kan echter makkelijk tekenigskes zoeken (vb. www.smilies.nl) en die de naam geven van de huidige smileynaam.

Hieronder de fout. Van weinig belang volgens mij.

Afbeelding
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Het is een php guestbook, gekregen van iemand, geinstalleerd op jullie aanwijzingen maar welk type script het is????
Ik dacht dat die smilys er al inzaten want ze staan geactiveerd in de adminpanel. Misschien moet ik ergens nog een link leggen maar waar hè.

The Oddity HELP!!!!!!!!!!!

Greetz
Weetgraag :wink:
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bedankt voor je post in het guestbook Pi R2,
de fout is misschien van geen belang maar het oogt niet zo mooi hè.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

smilie-fout al gevonden... Er wordt verwezen naar :
htpp://www.theater-triangel.be/guestbook//img/smilies/a1.gif

moet waarschijnlijk zijn
http://www.theater-triangel.be/guestbook//img/smilies/a1.gif

Afbeelding

Kunt ge in de adminpanel het pad van die smilies wijzigen? Anders moet ge naar het bestand guestbook/addentry.php en daarin alle htpp's vervangen door http's
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Thanks,
ondertussen werken de smillys en de afbeeldingen,
nu die foutmelding nog wegkrijgen.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Weetgraag,

je moet goed kijken wat de php parser zegt gewoonlijk staat de fout in de regel die em zegt (of de regels code daarboven) unlink() ; is een php functie die een bestand verwijderd hij zegt permission denied (ge ebt geen toestemming) das hoogt waarschijnlijk de schuld van uw host .de admins van uw host kunnen namelijk php functies uitschakelen in het bestand php.ini .Ik zou het hen eeens vragen of ge kunt ook phpinfo(); eens uitvoeren

Code: Selecteer alles

<?php
phpinfo();
?>


success weetgraag :)
Registered Linux user #286313
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bedankt Erik,

De fout lijkt van niet veel belang maar oogt niet mooi,
ik stuur een mailtje naar de support en hoor dan wel wat ze zeggen.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb eens het gastenboek gedownload (het heet trouwens Advanced Guestbook 2.3.1) en de code eens bekeken dat die fout veroorzaakt.

Merk trouwens op dat het een warning is, geen error.

De fout speelt zich af in een class die alle temporary files wilt verwijderen (het is me niet duidelijk welke dat juist zijn). Nu weet ik niet hoe het zit met de unlink()-functie (ik ben nog maar net aan het experimenteren met filesystem-functies), maar zou het kunnen dat de /tmp directory die in de map van het guestbook staat beschrijfbaar moet zijn hiervoor?

Welke modes heeft deze ? 777 ? 644 ? (dat kan je nagaan via een goede ftp-client à la CuteFTP (Pro))
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Weetgraag,

unlink(); verwijdert dus een bestand. Waarschijnlijk zal dit betrekking hebben op de install.php. Ik zien dat ge die dus verwijdert hebt, als ge nu ietske schrijft, zou dat normaal gezien geen fouten meer geven. (heeft er al iemand op gelet?)

toevoeging : het gaat om dit bestand : http://www.theater-triangel.be/guestboo ... .class.php
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm sorry voor de late reply, (beetje té veel uitgeweest ;-) )

Zoals meon reeds gevonden heeft is dit idd Advanced Guestbook die ik weetgraag heb aangeraden.

Weetgraag, wat die afbeeldingen betreft, vermoed ik dat je iets uit mijn uitleg overgeslagen hebt, of dat ik het vergeten vermelden ben. Je moet in de config.inc file je root-url aanpassen...
Admin\config.inc (line 59)

Uit de post van PiR² kan ik afleiden dat je het wel gedaan had maar een tikfoutje gemaakt had ;-)

Wat betreft die fout Unlink dat kunt ge oplossen door - zoals alweer meon zegt :p - de map tmp op je ftp chmode777 te geven.
Dit doe je als volgt vb met WsFtp. Je selecteert de map tmp > rechtemuistoest > ftp-commands > chmod(unix) > en hier geef je 777 access dan zal je die warning niet meer krijgen! Sorry ik heb dit over het hoofd gezien tijdens de 'mini-manual' die ik u stuurde.

Wat die admin-account betreft moet je gewoon eens je ingelogged bent de naam veranderen, en een nieuw pwd kiezen en submitten. Je verandert gewoon hetgeen er staat. Zoals op de test-pages van mij staat daar admin en bij pwd sterrekes... ge wist dit gewoon allemaal en ge geeft in wat je wenst. Normaal zou dat geen probleem mogen geven.

Wat die install.php betreft... gewoon wissen na installatie en das geen probleem ;-)

PiR² die fout wordt niet gegenereerd door install.php die er al dan niet staat zenne.. bij mij op test staat em nog en heb fout opgelost door \tmp voldoende access te geven..

PiR², juist een opmerkingske.. is geen kritiek, maar als je een screenshot neemt om te posten op internet, ben je beter dat je die screenshot in een jpg of gif file steekt.. die bmp (dat is niet echt ideaal voor internet :p) Kzie dat phpBB er een beke problemen mee heeft daarmee...

Weetgraag,
Hoop dat je weer een stapje verder bent :-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

ja oddity, had gene goesting om dat formaat nog eens om te zetten, en normaal gezien werkt alles wel, hoewel gif of jpeg beter is.

Nu zult ge het tekeningske ook niet zien, want de skynetserver liggen WEERAL eens plat, pfffff, miserie miserie :cry:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bedankt allemaal,
ik pas die file aan deze avond en dan zien we het wel hè.
Ben nu op mijn werk en kan niet lang online blijven.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Pi R² schreef:ja oddity, had gene goesting om dat formaat nog eens om te zetten, en normaal gezien werkt alles wel, hoewel gif of jpeg beter is.

Nu zult ge het tekeningske ook niet zien, want de skynetserver liggen WEERAL eens plat, pfffff, miserie miserie :cry:


Mja, wou het gewoon zeggen... er zijn veel mensen die alle mogelijke formaten op het net gooien en dat is niet bevorderlijk...
Ik maakte gewoon de opmerking omdat ik zag dat het niet zo goed laadde in phpBB... maar tziet ernaar uit dat de webserver van Skynet daar ook voor iets kan tussenzitten :p

anyway gr8 feeback! en het tekeningske is zichtbaar zenne :-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Dit bracht geen oplossing hoor,
WsFtp/tmp(rightclick)/chmod(unix)
krijg ik een popup
met
Owner-Group-Other
voor alledrie kan ik Read/write/execute instellen
als ik dat doe doet hij een soort upload maar
de Warning blijft en nu voor ieder bericht die er staat geloof ik.
Als ik dan terug ga kijken staat die tmpmap
terug zoals tevoren
Owner= Read/write
Group=Read
Other=Read

Ik heb een mailtje gestuurd naar de support van de hoster en wacht af,
zou ik toch iets verkeerd gedaan hebben in WsFtp??

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

chmod

is een unix commando om bestandsmachtigingen in te stellen hier heb je er een paar

755 => executable
777 => (schrijftoestemming)
644 =>(alleen lezen )


en vele andere ;)

in cuteftp is zo een invulvakske vul daarin in 777 (als je schrijfrechten nodig hebt)
Registered Linux user #286313
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Serieus in de miserie, ik heb geen permision meer om de files te benaderen.
Ik heb dan geprobeert om het gasteboek te verwijderen maar heb daar ook geen permission voor zowel via WsFtp en op de ftpserver zelf.
Iedere keer krijg ik de foutmelding dat ik geen permisie heb en dat de folder niet leeg is.

Ik heb eens phpinfo.php geopend en krijg dit

Warning: Failed opening './admin/config.inc.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php/PEAR') in /var/www/vhosts/theater-triangel.be/httpdocs/guestbook/install.php on line 2

Fatal error: input in flex scanner failed in /var/www/vhosts/theater-triangel.be/httpdocs/guestbook/lib on line 1



Ik begrijp het ook niet meer maar zou dit zijn omdat ik een beetje zitten spelen heb met die permisions op de server.

Greetz
Weetgraag :cry:
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Alles werkt weer, ik de db van de server verwijdert en een nieuwe gemaakt met een andere naam pw en user. Mijn settings in de Cinfig.php
aangepast en het ging weer. Na die chmod op de tmpmap op 777 gezet te hebben heb ik geen errors meer gehad.
Nu terug een beetje aanpassen en we zijn vertrokken.

Greetz
and thanks for the help.

:smash2: Weetgraag :wink: :banana:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe, blij dat het is opgelost.

Nooit je geduld verliezen... af en toe eens met rust laten en dan terug aan beginnen...

Wens je veel plezier met je guestbook ;-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik ga de boel nu een beetje aanpassen en de oude berichten overzetten
weeral copy/paste en die toestanden.

Iedereen bedankt voor de hulp en
zeker The Oddity :beerchug: voor het Guestbook.

Greetz
Weetgraag
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

oude berichten overzetten? via copy paste...

hmm das niet vré simpel en efficient, normaal kan je makkelijk tables van mysql dumpen in een sql file, en die daarnaa importeren in de nieuwe dbase... zo moet je bijna nix copy pasten, je moet wel beke mysql kennen. Allez ja: phpmyadmin.

Kzou zeggen als het er niet té veel zijn: copy paste.. anders: mysql :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk dat we hier over een tiental berichten spreken, maar in het algemeen is een sql-dump exporteren en weer importeren efficiënter ja.
Alleen moet je hier soms mee uitkijken als er een autonummering in zit, die wilt wel al eens gekke sprongen maken als er 'gaten' zitten in de dump (verwijderde records).
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

12 berichtjes overgezet dus zoveel was dat niet maar de mogelijkheid om tabellen over te zetten kan goed van pas komen als het er honderd zijn.
Natuurlijk moet je daar dan ook de kennis voor hebben,
ik herinner me nog de cursus die ik volgde (Digicom)
waar we met ASP en SQL vanuit een webpage database en tables
genereerden en waar we gegevens en tabellen overzetten vanuit een Accesdb. Zoals Meon zei moest je dan ook opletten voor autonummering
als er gaatjes zaten in de tabel maar je had de mogelijkheid hem een nieuwe autonummering toe te wijzen bij de overzetting.
Maar mijn Gbook draait goed tot nu toe en nu zou ik willen weten hoe je
die aparte pagina met smilys daar op zet moet je die allemaal benoemen en een waarde meegeven of zo??
Ik kijk nog eens rond want ik wil natuurlijk niet de makkelijkste weg kiezen.
Greetz
Weetgraag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Development”