Ben ik de enige die zich afvraagt wanneer de datalimieten bij de abo's nog eens gaan stijgen ?
Ik heb nu toch al enkele jaren hetzelfde abonnement en heb nog geen stijging meegemaakt, terwijl we jaarlijks toch meer en meer worden aangepord om mobiel internet te gebruiken voor tal van doeleinden..
Ik betaal momenteel 25€ p/m en ben niet van plan om NOG meer te gaan betalen, enkel en alleen voor wat meer surfvolume.
Prepaidklanten met een kaart van 15€ krijgen 4gb. Dat is het dubbele van wat ik bij mijn abo krijg ???
Heb al contact opgenomen met de helpdesk, maar daar schermen ze dan met "die hebben geen iCotoyote en geen cloud, e.d.." Ik heb die diensten nooit gevraagd en ik vind het dan ook een flauw excuus om dat als meerwaarde aan te geven.
Moest er iemand zijn die wat inside info heeft, please share !
hogere datalimieten bij abo's
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
misschien 01/09/2016. Want de meeste providers passen (als er iets aan te passen valt) de 1ste of de 15de van de maand.
Dus zowel orange base proximus kan er misschien iets veranderen.
En anders id overstappen naar prepaid é.
Dus zowel orange base proximus kan er misschien iets veranderen.
En anders id overstappen naar prepaid é.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 121 keer
Ik vraag jullie nog wat geduld. Nieuwe postpaid tarieven komen aan. Ik kan niets meer zeggen want het blijft nog vertrouwelijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Luc, dat horen van jou al meer dan een jaar Het enige dat ondertussen gewijzigd is, is de Panter 45 met de EU min/sms/MB. Ook dat is al een jaar geleden...Luc Watrin schreef:Ik vraag jullie nog wat geduld. Nieuwe postpaid tarieven komen aan. Ik kan niets meer zeggen want het blijft nog vertrouwelijk
Hopelijk komt het er dit jaar effectief nog van (ik denk dan ook bv aan een WIGO variant), misschien wel wat onder druk van het "onderzoek" van de minister in het kader van de prijsstijgingen tov de prijsdalingen in de andere EU landen
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 121 keer
Op vlak van mobiele telefonie is er nog wat concurrentie ( we zijn ver van zware concurrentie) maar op vast telefonie is er eigenlijk niks tussen Proximus en Telenet. Onze prijzen zijn torenhoog voor heel magere aanbiedingen. Ik ben het eens dat het tijd is voor een echte aanpassing van tariefplannen. Er zijn voorstellen op tafel en die moeten nog gefinaliseerd worden maar het is eindelijk aan het komen.
-
- Elite Poster
Ik blijf, zelfs na meer dan een jaar, nog steeds vol spanning wachtend naar vernieuwingen Dat zal niet zo snel veranderen
-
- Member
hoewel ik dat al heb overwogen, lijkt het me dat dat toch niet de bedoeling kan zijn ? ik vind prepaid zo een gedoe met dat herladen altijd ...cadsite schreef:Stap dan over op prepaid?
En over welke termijn spreken we dan ? toch nog dit jaar mag ik hopen ?Luc Watrin schreef:Ik vraag jullie nog wat geduld. Nieuwe postpaid tarieven komen aan. Ik kan niets meer zeggen want het blijft nog vertrouwelijk
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Steve : dat gedoe met herladen weegt niet op tegen het gedoe van verkeerde facturen
Ik heb gewoon LycaMobile (15 euro/maand, 5GB, onbeperkt SMS en - dacht ik - 600 belminuten). Er is een auto top-up van mijn account. Moet ik niks aan doen!
Ik heb gewoon LycaMobile (15 euro/maand, 5GB, onbeperkt SMS en - dacht ik - 600 belminuten). Er is een auto top-up van mijn account. Moet ik niks aan doen!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
Heb ook eens een simkaart aangevraagd .. kan nooit geen kwaad om eens te testen hé ..krisken schreef:Steve : dat gedoe met herladen weegt niet op tegen het gedoe van verkeerde facturen
Ik zal alleen moeten oppassen omdat ik dicht (lees: 1km) bij de grens met Nederland woon en het blijkbaar niet eenvoudig is om op Belgisch netwerk te blijven om zo geen roamingkosten aangerekend te krijgen ...
We zien wel ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Probleem is dat het Lycanetwerk doorheen heel Europa gebruikt wordt. Zelfs het netwerk in Nederland wordt niet opgepikt als een roamingnetwerk, waardoor als je roaming uitschakelt je toestel alsnog gaat verbinden omdat het denkt dat het een nationaal netwerk is.cadsite schreef:Je kan toch gewoon "roaming" in je gsm uitschakelen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
...maar weliswaar toch roamingkosten betaalt.jnsvr schreef:Probleem is dat het Lycanetwerk doorheen heel Europa gebruikt wordt. Zelfs het netwerk in Nederland wordt niet opgepikt als een roamingnetwerk, waardoor als je roaming uitschakelt je toestel alsnog gaat verbinden omdat het denkt dat het een nationaal netwerk is.
- proximusboyke
- Elite Poster
Eerlijk gezegd, ik had iets in augustus verwacht.
Want zaterdag bestonden ze 20 jaar.
Want zaterdag bestonden ze 20 jaar.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Ik vind ook dat het echt enorm lang duurt. Zeker als je bedenkt hoe het de afgelopen jaren allemaal zo snel gegaan is.
Volgens mij zijn er ook 2 fundamentele problemen.
Enerzijds denk ik dat de operators bang zijn om opnieuw een prijzenoorlog uit te lokken maar tegelijkertijd is er ook weinig echte vraag naar nieuwe abonnementen (lees: meer data).
De gemiddelde klant heeft genoeg aan de datavolumes die momenteel inbegrepen zijn. Een logisch gevolg daarvan is dat ze gewoon kunnen blijven teren op de abonnementen die ze momenteel aanbieden, alleen voor een minderheid volstaat dit niet en daar liggen reuzen als Proximus, etc. niet wakker van.
Integendeel zelfs, als je kijkt naar wat ze wél veranderen (Proximus en hun herlaadkaarten) dan gaan ze gewoon achteruit ipv vooruit.
Volgens mij zijn er ook 2 fundamentele problemen.
Enerzijds denk ik dat de operators bang zijn om opnieuw een prijzenoorlog uit te lokken maar tegelijkertijd is er ook weinig echte vraag naar nieuwe abonnementen (lees: meer data).
De gemiddelde klant heeft genoeg aan de datavolumes die momenteel inbegrepen zijn. Een logisch gevolg daarvan is dat ze gewoon kunnen blijven teren op de abonnementen die ze momenteel aanbieden, alleen voor een minderheid volstaat dit niet en daar liggen reuzen als Proximus, etc. niet wakker van.
Integendeel zelfs, als je kijkt naar wat ze wél veranderen (Proximus en hun herlaadkaarten) dan gaan ze gewoon achteruit ipv vooruit.
- proximusboyke
- Elite Poster
laten we ook niet vergeten hoelang mobistar gewacht heeft om de reageren op king en kong van telenet.
Base was er als de kippen bij proximus duurde het wat langer (toen kwam stefaan declercq op tv dat er zeker geen prijzenoorlog kon beginnen) en heel veel later (omdat ze veel klanten verloren) kwam mobistar.
Base was er als de kippen bij proximus duurde het wat langer (toen kwam stefaan declercq op tv dat er zeker geen prijzenoorlog kon beginnen) en heel veel later (omdat ze veel klanten verloren) kwam mobistar.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 12 keer
Een beetje OT misschien maar ik ben vooral benieuwd naar de hoeveelheid data die we in Europa gaan kunnen gebruiken. De roaming wordt dan wel gratis vanaf juni 2017, er zal een 'fair use policy' zijn. Zouden operatoren daar enige vrijheid in hebben? Je gebruikt op reis soms meer dara omdat de wifi veelal minder aanwezig is dan thuis of op kantoor.
-
- Elite Poster
Ivm roaming FUP. Als ik mij niet vergis moet Europa tegen december bepalen wat zo'n FUP inhoudt. De providers zullen wel minstens wachten tot dan eer ze beslissen wat ze gaan doen.