Orange int + TV + VoIP -- TIPS?

Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Mijn ouders hadden tot nu Scarlet voor internet en vaste telefoon, en keken nog gewoon analoog TV.

Op hun vraag heb ik rondgekeken voor een andere oplossing want ze betaalden nog veel teveel.

Ze hebben Orange TV + Internet besteld, met de optie gratis bellen na 16u naar alle nrs. Maar mijn ma panikeert om de switch te maken naar enkel met de GSM bellen, en geen vaste lijn meer...

Ik ben dus nu aan het uitkijken op hun vaste nummer te porteren naar VoIP, evt met een Fritzbox of andere SIP-to LAn oplossing. Wat raden jullie mij aan??

Er wordt ergens een 2tal uur per maand gebeld, gemengd naar vast en GSM.

Alvast bedankt voor jullie tips!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=34042

Vaste lijnnummer porteren naar OVH, en gebruik maken van hun voor-geprogrammeerd telefoontoestel. Uw ma zal niet eens merken dat er iets veranderd is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

OVH gebruik ik ook. Als je geen nieuwe telefoon wilt introduceren en niet wilt investeren in een Fritz! box dan kan je ook een PAP2T steken tussen de interne telefoon lijn(en) en de internet modem. Kost niet zo veel nieuw bij OVH. Het is redelijk inhouding in te stellen, ik heb er zelfs een die in binnenkort 2dehands zal aanbieden. :-D
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Voornaamste reden is te veel betalen maar als ik het vlug eens bekijk ga je toch ongeveer minstens evenveel betalen ~€57? (puur de abo's zelf + goedkoopste gsm abo van orange, exclusief gesprekskosten)

Dat terzijde ga ik akkoord met bovenstaande dat OVH de beste oplossing is in deze situatie.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

JoskeVermeulen schreef:Voornaamste reden is te veel betalen maar als ik het vlug eens bekijk ga je toch ongeveer minstens evenveel betalen ~€57? (puur de abo's zelf + goedkoopste gsm abo van orange, exclusief gesprekskosten)
Als mijn pa nu alles samentelt betaalt ie 80€ per maand, zonder GSM. Veel teveel dus, niet eens digi TV.

Pa heeft een Kangoeroe 8 ofzo bij Orange, en ma een prepaid, die belt bijna nooit met GSM.

Die OVH is idd de interessantste.

Hoe doe ik dat om hun oude nummer te porteren naar OVH? Of moet ik sowieso een nieuw BE nummer aanvragen?
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

KRL100 schreef:
Die OVH is idd de interessantste.

Hoe doe ik dat om hun oude nummer te porteren naar OVH? Of moet ik sowieso een nieuw BE nummer aanvragen?
Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47775

Je krijgt sowieso een nieuw nummer, maar je kan het te porteren nummer als allias instellen, waardoor je bereikbaar bent op een nieuw nummer en het oude nummer. Ook je caller-id kan je kiezen: geporteerd nr, nieuw nr, of anoniem. Zelf ben ik een OVH fan, op hun niet werkende oproepen naar noodnummers na.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
wied
Elite Poster
Elite Poster

op hun niet werkende oproepen naar noodnummers na.

daar heb je toch een GSM voor!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik zou kennis ook wel willen overschakelen naar Orange. Zij heeft nu tel. bij Telenet (whoppa). en dan nr. porteren naar OVH (aanvraag doen bij OVH). Maar dan verlies je natuurlijk pakketkorting, je zou gewoon kunnen omschakelen naar internet+tv eventjes?

Maar vraag is: zit je dan niet weer aan een contract van 1 jaar vast? Normaal gezien kan je nu toch elke maand opzeggen?

Allee, iemand een idee hoe je de juiste stappen onderneemt om geen 'farcen' tegen te komen? Of staat dit hier ergens beschreven?

Dus wanneer vraag je nrportering aan (vb. 1-2 maand voor je Orange installeert?). Als het geporteerd werd, dan zeg je bij TN, schakel mij om naar internet + tv? en dan doe je aanvraag Orange?

off-topic: spijtig dat ze een abbo verplichten, houdt vele mensen tegen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

satsurfer schreef:off-topic: spijtig dat ze een abbo verplichten, houdt vele mensen tegen.
Dat zullen ze toch wel eens afvoeren, vermoed ik? Ze zullen zelf ook wel weten dat dit heel wat mensen tegen houdt. Het zal vermoedelijk zijn om een niet al te grote toeloop te hebben in 1x... Ik vermoed ook dat er prijsverschillen zullen blijven naargelang het hebben van een abo en prijsverschillen tussen de abo's bij Orange zelf.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef:Dus wanneer vraag je nrportering aan (vb. 1-2 maand voor je Orange installeert?). Als het geporteerd werd, dan zeg je bij TN, schakel mij om naar internet + tv? en dan doe je aanvraag Orange?
De volgorde is juist ...
  1. Je vraagt de nummerportering aan bij OVH. Op dat formulier vermeld je dat de andere diensten (internet, TV) behouden blijven.
  2. Je zegt niets aan Telenet. Op het ogenblik dat de nummerportering geslaagd is, zal de pack korting vervallen.
    De nummerportering geldt als opzeg van jouw vaste lijn.
  3. Je doet een aanvraag voor Orange (TV, internet).
  4. Nadat Orange geïnstalleerd is (en goed werkt), zeg je Telenet op. Op die manier ben je zeker dat je geen onderbreking hebt ...
In tegenstelling tot telefonie, geldt de installatie van Orange internet + tv niet als opzeg van je Telenet abbo.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

philippe_d schreef:Op het ogenblik dat de nummerportering geslaagd is, zal de pack korting vervallen.
Pittig detail: wanneer je telefoonlijn komt te vervallen, stijgt je abonnementsprijs van 77,93 €/maand (Woppa) naar 97,30 €/maand (Fiber 200 + digitale TV) !!! :eek:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Kan je dan niet zeggen dat je basic internet wenst of fiber 100? Als je vb maar 2 weken moet wachten, dan zal een basic internet volstaan voor 2 weken. Soit, zolang die abboverplichting geldt, zal het er wss. niet van komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Volgens mij moet je wel 50€ betalen voor die downgrade van fiber 200 + tv naar basic pack...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PeterP
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Mijn ouders hadden Wop bij Telenet.
Ik heb deze zomer hun telefoonnummer geporteerd naar Weepee.
Telenet heb ik hiervan niet op de hoogte gebracht.
De dag van de portatie zie je in "mijn Telenet" dat het verandert naar digitale tv en internet fiber 100 apart.
Nog die dag zelf heb ik in "mijn Telenet" het internet aangepast naar basic internet.
Op de eerstvolgende factuur was alles correct aangerekend zonder bijkomende kosten.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
JM Cornelis
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Heb nu alles van OVH, behalve mijn eigen Gigaset C530 IP. De registratie mislukt steeds.
Tracing geeft het volgende:
'Client error on register (15/09/2016 09:52) :
SIP/2.0 403 Wrong domain :
The request sip encounter a client error reply on register request'
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
wied
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

probeer eens op een softphone op pc met uw accountgegevens van OVH. Dan kan je al uitsluiten dat het niet aan de account ligt..
vb.
http://www.3cx.nl/voip-softphone/

staat toch mooi beschreven stap/stap hoe je alles configureert?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

wied schreef:op hun niet werkende oproepen naar noodnummers na.

daar heb je toch een GSM voor!
Noodoproepen werken wel via OVH hoor.
JM Cornelis
Starter
Starter

Met softphone Twinkle (Ik werk op Linux Mint). werkt alles. Zal eens naar Orange bellen of zou het toch aan de Gigaset liggen. Alvast bedankt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

aan Orange zal het nu toch ZEKER niet liggen. Misschien eerder Gigaset juist configureren? Dit toestel mss. eens op andere internetverbinding (familie/vrienden) aansluiten, zo weet je 100% dat het niet aan Orange ZOU liggen.

Ik ben zelf een dummie, maar een voipaccount invoeren, met stap/staphandleiding moet toch net lukken?
wied
Elite Poster
Elite Poster

JM Cornelis
Starter
Starter

Inderdaad de wizard niet gebruiken. Basis reset eerst en vooral. em het werkt en hoe. Thanks :banana:
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

Paps en Mams zijn ondertussen heel tevreden met de omschakeling, pa digitaal naar NatGeo Wild kijken en ma op een gedoneerde flatscreen naar Vitaya. En meteen goedkoop bellen via OVH, ze besparen nu ergens een kleine 30€ / maand.

Kleine extra vraag: mijn vriendin komt bij mij wonen en heeft haar Proximus vaste lijn opgezegd. Ze zou echter graag haar vaste nummer meenemen, dus logisch dat we dit zouden porteren naar OVH en via die VOIP haar ding doen. Moet ik bij OVH (waar ik dus nu al een account heb op mijn pa zijn naam maar met mijn login en PW) een volledig nieuwe account aanmaken hiervoor, of kan ik verschillende lijnen onderbrengen onder één login? (zoals bvb bij One.com heb ik een 20tal domeinen zitten onder mijn login, telkens met andere eigenaars en hutsekluts...)

Graag nog even wat tips over hoe die OVH gegevens in een Fritzbox (3360v2) in te brengen, de gegevens van mijn ouders lukten alvast niet om te registreren...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Gouden regel: eerst vast nummer porteren nr. Ovh/weepee/...., DAN proximus pas opzeggen. Ze zal haar nr. kwijt zijn :-(
KRL100
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:Gouden regel: eerst vast nummer porteren nr. Ovh/weepee/...., DAN proximus pas opzeggen. Ze zal haar nr. kwijt zijn :-(

Je hebt 40 dagen om je oude nummer op te vragen en over te dragen. Laat ze daar maar bij PX maar eens aan twijfelen :)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

freakske_b schreef:Zelf ben ik een OVH fan, op hun niet werkende oproepen naar noodnummers na.
werken ze nu wel of niet? want zelfs op UB vind je daar tegenstrijdigheden over...
ik heb nu wel een ovh lijn, maar ik het niet dadelijk de neiging even te testen of 112 werkt...

EDIT: noodnummers bij OVH werken wel (als ik 117 geloven mag)
satsurfer schreef:Gouden regel: eerst vast nummer porteren nr. Ovh/weepee/...., DAN proximus pas opzeggen. Ze zal haar nr. kwijt zijn :-(
uit recente ervaring: gewoon nummer porteren, proximus zegt ineens alles op... (ook al is dat dus niet de bedoeling van een nummerportatie)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Testen van noodnummers doe je zoals hierboven vermeld via 117. Op mijn OVH lijn WERKT dit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

KRL100 schreef:
Je hebt 40 dagen om je oude nummer op te vragen en over te dragen. Laat ze daar maar bij PX maar eens aan twijfelen :)
Dat is nieuwe info. Bron?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

die 40 dagen staat idd zo vermeld als je wil porteren bij OVH.
of dat in belgie van toepassing is... geen idee? ik denk het niet?
murda
Plus Member
Plus Member

Ik ben ook even aan het kijken om over te schakelen naar Base maar bij mij is ook de vaste telefoonlijn een punt waarom ik nog niet overgeschakeld ben omdat mijn alarminstallatie ook aan de vaste lijn is gekoppeld.
Nu gaat er een RJ11 kabel rechtstreeks de telenet modem in. Zou ik deze ook via een VOIP station kunnen laten gaan?
Heeft iemand dit al gedaan?
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
diepvries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

murda schreef:Ik ben ook even aan het kijken om over te schakelen naar Base maar bij mij is ook de vaste telefoonlijn een punt waarom ik nog niet overgeschakeld ben omdat mijn alarminstallatie ook aan de vaste lijn is gekoppeld.
Nu gaat er een RJ11 kabel rechtstreeks de telenet modem in. Zou ik deze ook via een VOIP station kunnen laten gaan?
Heeft iemand dit al gedaan?
Je hebt volgens mij een ATA box nodig hiervoor, zelf wel geen ervaring mee.
Lees meer: https://verbonden.nl/actueel/weblog/wat ... on-adapter
:???: Orange LOVE 100Mbps
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”