Opstartproblemen Notebook

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik heb een notebook, met 1.8 GHz, 256MB RAM geheugen, 27.9GB HD.
Een maand geleden heb ik het RAM geheugen willen uitbreiden door extra geheugen van 256MB RAM er in te stoppen.
Normaal gezien moet er PC2100 in, maar ik dacht dat ik PC2100 had gekocht, maar via een programma kwam ik erachter dat het PC2300 was.
Verder is er momenteel nog 500MB ruimte vrij op de harde schijf.
Het probleem is eigenlijk al een aantal weken gaande. De computer start op, ik kom in windows, open bijvoorbeeld MS Word of wacht daar nog mee, maar plotseling wordt hij automatisch gereset. Het duurt soms een half uur eer hij stabiel is.
Gisterenavond, startte ik hem op, hij resette verscheidene keren, en vanaf een bepaald moment, startte hij niet meer op. Ik heb veilige modus al geprobeerd, ook heb ik geprobeerd hem op te starten met de configuratie waarmee hij het laatst goed deed. Ik zie het windowsscherm verschijnen, daarna verdwijnt het, en vervolgens zit hij vast. Ik vermoed dat het te maken heeft met het geheugen, maar ik ben er niet zeker van.
Zou dat de oorzaak ervan kunnen zijn?
Ik heb het nieuwe geheugenslotje eruit gehaald, maar hij deed het nog steeds niet. Voorts mochten allerlei soorten combinaties van het plaatsen van het geheugen niet baten.
Ik zou de harde schijf kunnen formatteren, maar die oplossing laat ik liever als laatste. Ik weet niet of dat helpt.
In de handleiding staat dat er PC2100 in moet. Dus een andere oplossing zou zijn, beide geheugen eruit halen en een een ander geheugen kopen.
Misschien is dit een domme vraag, maar ik stel hem toch: kan het oude geheugen geinfecteerd worden door het nieuwe, waardoor het niet meer werkt. Ik bedoel daarmee dat, als ik toch nieuwe zou kopen, dat ik het oude nog kan gebruiken.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Als je je geheugen wil testen, 1 adres memtest86
Gewoon boot-CD'tje maken en test laten doen. Je zal snel genoeg zien of je error's krijgt.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probeer ook eens met alleen het nieuwe latje, en doe hier zeker ook die memtest van sub mee. Deze is echt heel goed en in (bv) de ubuntu cd zit die in als boot optie.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”