Netscape op diskettes kopen (klant van hookon destijds) en dan aanleveren bij de helpdesk, bleek dat klant een totaal ander probleem had, maar hoopte dat een legale aankoop van netscape zijn probleem zou verhelpen.
en de voorlopers: Mosaic op 1 bit zwart wit schermen op de RUG, op van die x-terminal bokalen
Wat ik echt mis zijn de fratsen die ik in die tijd uithaalde:
1. Eerst toestemming vragen om security holes te mogen opsporen, en dan heel de hogeschool plat hacken en users pesten zoals hun IRC redirecten naar onze eigen server, nadat we eerst windows 3.11 pc's continu platlegden, en wij dan een firewall als oplossing aanboden, waar we root hadden, zo konden we nog meer kattekwaad uithalen. Nadien wel het gat melden zodat ze het konden dichten. Als ze kwamen zagen, reageerde ik : in het reglement staat dat het netwerk enkel voor educatieve doeleinden mag gebruikt worden, in een klas een hele dag met mekaar chatten: get a life , ga op café, doe iets nuttigs .....
2. op een kot een firewall rule zetten die alle traffic naar hotmail.com redirect naar een lokale apache, met daarop een mirror van een parodie website "crapmail, from the legions of bill gates" .... wel alle studenten gaven domweg hun passwoord in op deze fake site, die dan gewoon in de URL stond. Niet dat hotmail mij interesseerde, maar security wel .....
3. de homedirs van hogent gewoon NFS mounten op mijn eigen machine, een procmailrc file in hun homedir duwen die een shell + xterm terugstuurt naar mijn eigen node ondanks de shell /bin/false was als de subject van een bepaalde mail overeenkwam met mijn rule, en dan de machine ownen. Nu had ik dit pas ontdekt toen ik al een diploma had, dus heb nooit de examenvragen vooraf ingekeken
4. live passwoorden over het niet beveiligde netwerk sniffen terwijl ik in de klas zit, en vraag dan "zit er een leentje in de zaal" (haar pass was leentje). Oh boy haar reactie was priceless. Ik mocht het nadien wel aan de directeur gaan uitleggen.
5. iemand van rug probeert onze server van onze computerclub op hogent te dossen, dus ipv een firewall rule te zetten, kom ik er achter dat het een NT is, dus ik spoof een random ip en stuur om de 5 minuten gefragmenteerde packets waar op bepaald moment er geen meer volgen, en gezien optimistic programming van NT, blijft NT als een dom schaap wachten op het vervolg dat nooit komt, en ondertussen zat de boel vast
Daar hebben ze een week op gezocht gezien ze het source IP niet konden tracen, dus hebben ze elke netwerkkabel omgedraaid totdat de uplink naar de computerclub het probleem verhielp ..... mijn uitleg was toen ook priceless: de mail van 100 studenten gaat voor op één NT user die denkt ons te moeten platleggen, dus wij hebben samen met de andere admins een gepaste straf verzonnen. En hogent slikte de uitleg.
geen tijd meer voor zulke onzin, maar leuk was het wel .... ben er bijna voor geband van hogent, maar ik had zoveel info en skills toen dat ze schrik hadden van mij
gelukkig diploma op eerlijke manier behaald, maar heb er nadien weinig aan gehad gezien veel kennis totaal verouderd was, zoals het ronduit achterlijke cobol ...
In de jaren 90: ik had een amiga met zo'n action replay. Ik ripte de samples uit spellekes zodat ik geluiden van onweer, wolven, honden, katten en alle soorten andere beesten had. Wij hadden een buitenverblijf op 6.000m2 met een grote eigen speeltuin met o.a. drie verdiepen die boven de bomen toen uitstak. Dus op hoogste verdiep een grote box, dan een lange kabel naar mijn amiga en 50 Watt technics versterker.
Ik had met mijn broer afgesproken dat ie op bepaald uur de sample zou laten spelen. Dan reed ik naar een boer die overbuur was, en ik keek naar die zijn reactie, hillarisch want ze trapten er in. Mijn sound system was zeker een halve km verder hooraar. Ik was toen 16 ofzo.
En de beste grap: toen ik 12 jaar had ik een hele collectie telegeleide auto's. Ik maakte die open en stak de ontvanger + batterij + een bel in een sigarenkistje, wat ik verstopte in de klas. De directeur kwam binnengelopen, en ik gebruikte de afstandsbediening om die bel te latern afgaan, hij dacht dat het in de gag afging en was direct weer weg.........