Vermits ik overweeg een Nexus X5 aan te schaffen ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheid om mijn micro sim kaart bij te knippen naar een nano sim kaart om niet een aantal dagen op een nieuwe kaart te moeten wachten.
Dit bijknippen wordt echter afgeraden omdat dit schade kan aanbrengen aan het toestel door de koperen randjes na het knippen, en tevens omdat de nano kaart dunner is dan de micro.
Nu blijkt dat Dommel zijn nano kaarten gewoon bijgeknipte micro kaarten zijn? bron : http://forum.astel.be/showthread.php/22 ... g-!/page18.
Heeft hier iemand ervaring mee, en is dit nog steeds het geval?
nano Sim kaarten bij Dommel
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Ik heb zelf mijn kaartje ook bijgenipt, gaat prima als je zorgvoldig werkt en zo'n sjabloon download. Verschil in dikte is te minimaal om last van te hebben.
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik heb ze ook laten knippen door Dommel zelf. Dat kostte 5 €. Zag er wel niet zo proper uit, ik heb de randen zelf met een breekmes nog moeten bijsnijden/effen maken.
Of anders: http://www.gosoftworks.com/GoSoftWorks/ ... osima4.pdf
Of anders: http://www.gosoftworks.com/GoSoftWorks/ ... osima4.pdf
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Via een telefoontje naar de helpdesk wist men me te vertellen dat ze idd de nano kaarten zelf knippen, maar dat dt geen probleem levert vermits het om een minimaaal dikteverschil gaat, en dat deze persoon hiervoor nog geen tickets aangemaakt had.
Vermits op internet templates voor het knippen beschikbaar zijn en om tijdsoverbrugging tussen het ontvangen van de nano kaart te vermijden heb ik deze dit weekend zelf geknipt. Proper gedaan .
Ze past precies in het houdertje van de Nexus 5X. Bij het inschuiven voel je wel dat het een beetje spant (geen idee of dit ook het geval is met een 'echte' nano kaart, maar logischer wijze ga ik ervan uit dat er minder spanning zou moeten zijn). Alles werkt perfect. Via de app signalcheck krijg ik precies dezelfde RSRP als toen deze kaart als micro SIM in mijn vroegere MotoG 3Gen zat.
Vermits op internet templates voor het knippen beschikbaar zijn en om tijdsoverbrugging tussen het ontvangen van de nano kaart te vermijden heb ik deze dit weekend zelf geknipt. Proper gedaan .
Ze past precies in het houdertje van de Nexus 5X. Bij het inschuiven voel je wel dat het een beetje spant (geen idee of dit ook het geval is met een 'echte' nano kaart, maar logischer wijze ga ik ervan uit dat er minder spanning zou moeten zijn). Alles werkt perfect. Via de app signalcheck krijg ik precies dezelfde RSRP als toen deze kaart als micro SIM in mijn vroegere MotoG 3Gen zat.
-
- Plus Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Bizar, dat ze daar zouden zeggen dat ze zelf bijknippen: in oktober vorig jaar een nanosim van Dommel besteld (wel 5 euro voor betaald), en dat was een 'echte' van het type dat je zelf kon verkleinen tot hetzelfde formaal door telkens verder 'uit te kraken'.
Weet er trouwens iemand hoe lang hun 'korte wachttijd' is voor nieuwe mobiele klanten? Want dat is nu toch al enkele weken dat ze geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaarden.
Weet er trouwens iemand hoe lang hun 'korte wachttijd' is voor nieuwe mobiele klanten? Want dat is nu toch al enkele weken dat ze geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaarden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik knip de mijne ook altijd zelf met een template en heb er ondertussen een stuk of 10 gedaan.
Ik maak deze wel dunner want ik heb op 1 toestel (Lumia 830) eens problemen gehad dat door een te dik kaartje dit kaartje niet meer uit het slot kwam.
Dunner maken is eenvoudig met wat fijn schuurpapier (heb je toch nodig om de randjes bij te werken na het knippen) en meten met een schuifmaat (0.67 mm dacht ik).
Ik maak deze wel dunner want ik heb op 1 toestel (Lumia 830) eens problemen gehad dat door een te dik kaartje dit kaartje niet meer uit het slot kwam.
Dunner maken is eenvoudig met wat fijn schuurpapier (heb je toch nodig om de randjes bij te werken na het knippen) en meten met een schuifmaat (0.67 mm dacht ik).
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik ben klant bij hen sinds verleden jaar.Steven_09 schreef: Weet er trouwens iemand hoe lang hun 'korte wachttijd' is voor nieuwe mobiele klanten? Want dat is nu toch al enkele weken dat ze geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaarden.
4 maanden geleden probeerde ik een ander nummer van Proxmus naar hen over te zetten. Dat nummer ging na een week vervallen, en door tijdsverlies bij hen werd het nummer gedesactiveerd. Ze stelden me nadien telefonisch een nieuw nummer voor, waar ik toen niet op inging.
3 weken geleden vroeg ik schriftelijk met referte naar het ticket van 4 maanden ervoor of het toch mogelijk was om dat nieuwe nummer te bekomen. Opnieuw werd ik telefonisch gecontacteerd door een cvriendelijke helpdeskmedewerker, na een paar dagen. Deze persoon gaf door dat er 'geen' mogelijkheid was om momenteel een mobiel nummer te bekomen. Op de vraag of dit nog lang zou duren antwoordde hij me dat dit niet zo lang zou duren, maar er geen datum kon op zeggen.
Maandag heb ik dus maar een Base 0 genomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
mijn vraag aan Dommel:
Op 13/3 12.55 u. bericht gestuurd naar Dommel, al om 16 u. antwoord!!! :
knip...
1) Laten knippen (maar welke Proximus/Orange winkel gaat dit willen doen?)
2) nieuwe sim: Wat kost dit en hoe verloopt de procedure? 5 €?
http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
knip
ANTWOORD:
"Beste,
u kan ze laten knippen (met risico op foutief knippen). In principe zijn ze dat inderdaad daar niet verplicht.
U kan via ons een nano krijgen voor 5€. Gewoon even melden dat u akkoord bent en we sturen eentje op.
Er zitten geen uren tussen van geen ontvangst. Op een bepaald moment stop een kaart met werken,
dan moet u de tweede erin steken en dan werkt het.
mvg
****(naam) voor Dommel.com
Op 13/3 12.55 u. bericht gestuurd naar Dommel, al om 16 u. antwoord!!! :
knip...
1) Laten knippen (maar welke Proximus/Orange winkel gaat dit willen doen?)
2) nieuwe sim: Wat kost dit en hoe verloopt de procedure? 5 €?
http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
knip
ANTWOORD:
"Beste,
u kan ze laten knippen (met risico op foutief knippen). In principe zijn ze dat inderdaad daar niet verplicht.
U kan via ons een nano krijgen voor 5€. Gewoon even melden dat u akkoord bent en we sturen eentje op.
Er zitten geen uren tussen van geen ontvangst. Op een bepaald moment stop een kaart met werken,
dan moet u de tweede erin steken en dan werkt het.
mvg
****(naam) voor Dommel.com
-
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Alsof Dommel hun simkaarten zo professioneel zijn afgewerkt...
Lijkt wel of zij die zelf bijknippen... Er hingen allemaal stukjes overtollig plastiek aan de simkaart, en de chip was net groot genoeg voor het kaartje (normaal heb je nog wat witte rand rond de chip)...
Lijkt wel of zij die zelf bijknippen... Er hingen allemaal stukjes overtollig plastiek aan de simkaart, en de chip was net groot genoeg voor het kaartje (normaal heb je nog wat witte rand rond de chip)...
Blond doesn't mean stupid
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
weer snel antwoord, waarbij ik ze confronteer dat verschillende bronnen melden dat dit bijgeknipte kaarten zijn...
"we sturen ze weldra op" => betekent niet noodzakelijk vandaag
16/8, 13.44 u.
"Beste,
wij hebben hier echt wel nano sims liggen. Net een nieuwe batch binnen, we zullen u deze opsturen
en vervolgens laat u het ons weten wanneer u ze ontvangen heeft zodat we de swap kunnen starten.
We sturen ze weldra op.
mvg
**** voor Dommel.com"
"we sturen ze weldra op" => betekent niet noodzakelijk vandaag
16/8, 13.44 u.
"Beste,
wij hebben hier echt wel nano sims liggen. Net een nieuwe batch binnen, we zullen u deze opsturen
en vervolgens laat u het ons weten wanneer u ze ontvangen heeft zodat we de swap kunnen starten.
We sturen ze weldra op.
mvg
**** voor Dommel.com"
Laatst gewijzigd door satsurfer 20 aug 2016, 14:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
met de nieuwe kaart heb ik nog niets gedaan, daar betrokkene in buitenland zit.
Nu krijgt ze melding dat ze PUK code moet invoeren op haar smartphone?! de codes die ik heb doorgegeven lukken niet.
Heb Dommel al gemaild. Zou dit standaard procedure zijn, dat 'oude' simkaarten gelockt worden enkele dagen na versturen nieuwe sim?
Nu krijgt ze melding dat ze PUK code moet invoeren op haar smartphone?! de codes die ik heb doorgegeven lukken niet.
Heb Dommel al gemaild. Zou dit standaard procedure zijn, dat 'oude' simkaarten gelockt worden enkele dagen na versturen nieuwe sim?
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Da's service met de grote letter D he
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ze hebben mij spoedig (1u30 +/- na vraag!) gemaild met de PUK en PINcode!
had eerst PIN doorgegeven (ene die ik gewijzigd had naar haar bankkaartnr., maar lukte blijkbaar niet)
Ze zei toen dat het minstens 8 cijfers moesten zijn....
Dus dan PUK1 en PUK2 doorgestuurd, niets...
Dommel heeft nog eens PUK1 en PIN doorgestuurd. De initiële PIN werkte dus...oef!
Dus is een PIN en max 4 cijfers.
Nu kan ze terug de weg naar huis vinden met de smartphone en gmaps offline. Toen ik 10 jaar terug het woord gps liet vallen, lachte ze mij uit.
had eerst PIN doorgegeven (ene die ik gewijzigd had naar haar bankkaartnr., maar lukte blijkbaar niet)
Ze zei toen dat het minstens 8 cijfers moesten zijn....
Dus dan PUK1 en PUK2 doorgestuurd, niets...
Dommel heeft nog eens PUK1 en PIN doorgestuurd. De initiële PIN werkte dus...oef!
Dus is een PIN en max 4 cijfers.
Nu kan ze terug de weg naar huis vinden met de smartphone en gmaps offline. Toen ik 10 jaar terug het woord gps liet vallen, lachte ze mij uit.