Netgear Nighthawk R7000 - WiFi problemen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
icebe
Starter
Starter

Beste

Sinds kort ben ik een bezitter van een Netgear Nighthawk R7000. Nu heb ik al veel kunnen instellen en finetunen, door vele topics hier op het forum te doorlezen, om deze naar mijn eigen noden in te stellen.

Qua bekabeld netwerk ben ik zeer tevreden. Ik haal ongeveer de snelheden die door mijn provider aangegeven worden. Hier zijn er geen problemen.

Ivm de Wi-Fi zit ik toch verveeld met iets. Op mijn wireless toestellen (smartphone, tablet,…) gaat het laden van (mobiele) website zeer traag. Ook het laden in de Youtube-app gaan zeer traag. Het gaat eigenlijk gewoon veel te traag en dit terwijl de speedtest wel aangeeft dat ik 50-60Mbps download en 18-19Mbps upload haal.
Ik heb (als test) dan ook eens diezelfde pagina’s geladen via mobiel internet. Hier laden ze veel sneller terwijl de speedtest hier dan maar 8-9 Mbps download en 0.80Mbps upload is… Deze test zijn gedaan op 3 meter van de router.

Het laden van deze internetpagina’s ging ook sneller met de standaardrouter (100Mbps vandaar de switch naar de R7000) die we van Telenet hebben gekregen.

Ik heb al veel zitten aanpassen in de draadloze instellingen van mijn router, maar niets veranderd de situatie. Ik draai trouwens de standaard Netgear firmware draaien (laatste versie).

Na al veel te lezen op dit forum heb ik nog niet echt een oplossing gevonden, vandaar dat ik zelf eens een topic start.

Alvast bedankt voor de hulp/tips!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Zet de bandbreedte van je draadloos signaal eens op 20MHz (zelfs voor 802.11ac). Dat lijkt vaak te helpen.
Computer(k)nul
icebe
Starter
Starter

Bedankt voor uw antwoord.
Momenteel staat de draadloze instellingen op het volgende. Waar schakel ik het signaal enkel op 20 MHz?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik vermoed dat die Max 600Mbps en 1300Mbps de kanaalbreedte gaan bepalen. Verlaag die eens naar 150Mbps (mij baserend op deze reactie).
Computer(k)nul
icebe
Starter
Starter

Net gerprobeerd, maar lijkt niet te helpen.

Momenteel heb ik nog wat instellingen aangepast. Zie de screenshots hieronder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
icebe
Starter
Starter

Ter info.

4 dagen geleden DD-WRT firmware op mijn R7000 geïnstalleerd.
Deze blijkt het duidelijk beter te doen qua wireless performance. Wired blijft hetzelfde (goed).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”