Draadloze printer problemen oorzaak van draadloos netwerk?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste forumleden,
even de situatie schetsen. Mijn schoonvader heeft een Whoppa abonnement. Een tijd geleden is er een technieker van Telenet langgeweest ( nav de promotie op de website dat Telenet bij iedereen gaat langskomen). Deze heeft toen de nieuwe draadloze witte modem geïnstalleerd.
De reden was dat de snelheid van het draadloze netwerk niet gehaald werd.Dit is ondertussen wel het geval.
Op dit netwerk was een HP draadloze printer aangesloten. Deze stond op ongeveer een 30 tal cm van de modem. Het probleem was echter dat het draadloos printen zeer traag ging. De printopdracht startte en pas na een drietal minuten verscheen het document. Aangezien mijn schoonvader dacht dat de oorzaak bij de printer lag heeft hij onlangs een nieuwe draadloze printer aangeschaft ( de Brother DCP-J4120DW). Ik ben deze printer gaan installeren. Na de installatie blijkt nu eveneens dat de printer zeer traag print. Dit zowel met tekst als met foto's. Soms duurt het twintig minuten eer er een papier uitkomt en dan staat er maar een aantal lijnen tekst op.
Het vreemde is dat het zowel met de HP als met de Brother printer voorvalt, dus ik vermoed dat er iets met het draadloos netwerk scheelt.
Ondertussen is er iemand van Compudoc langgewenst en deze heeft de Brother printer meegenomen om te kijken of deze bij hun in het bedrijf ook traag print. Heeft er iemand op het forum soms tips of ervaringen met traagwerkende draadloze printers op het forum?
Misschien nog even vermelden dat de printer op alle toestellen van mijn schoonvader traag print. ( iPad, macbook air, iMac ).
Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

probeer eens met een niet apple-product te printen ?
probeer eens met een niet-apple product en de printer op wifi te printen?
probeer eens met een niet-apple product en de printer op lan te printen?
probeer eens met een apple product en de printer op lan te printen?

....

zoveel mogelijkheden om eerst uit te zoeken voor er echt wat zinnigs kan gezocht worden.
wat ik hier wel weet is:

pc 1, linux, usb op de printer = snel
pc 2, laptop, windows, wifi naar printer = snel
virtual machine, windows, wifi naar printer = snel
cloud print = gemiddeld
gsm, android, wifi naar printer = gemiddeld
ipad, wifi naar printer = traag

of dat zo hoort? i dont care eigenlijk, want de ipad is het enige apple product dat in huis is en daar print ik zelden mee (lees: 1x / jaar ofzo),
maar het is wel steevast het traagste toestel om te printen...


ik zou me eerder afvragen waarom niet alles geprint werd (je zegt 20 minuten en maar een paar lijnen) ....
lijkt alsof de printer gewoon niet alle gegevens binnenkrijgt.
wifi een beetje volzet in de buurt misschien? of je microgolf er knal tussen :)
again: doe eens de testjes bovenaan en kijk wat daar de conclusies van zijn.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bedankt voor de snelle reactie. Het probleem is dat mijn schoonouders geen 'niet' Apple producten in huis hebben.
Ik heb hier thuis wel een Windows laptop liggen, anders probeer ik dit wel eerst.
De printer en iMac staan in hun bureau, er zit geen microgolfoven tussen. :-)
Er zijn wel wat draadloze netwerken in de buurt aangezien ze in een studentenbuurt wonen. Maar de snelheid van het draadloze internet is perfect.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer

fieldoxide schreef: Er zijn wel wat draadloze netwerken in de buurt aangezien ze in een studentenbuurt wonen. Maar de snelheid van het draadloze internet is perfect.
idd uw toestellen werken op de 5GHz band, de printer op de verzadigde 2,4GHz band
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Best hou je ook 1m afstand tussen elk soort van draadloos toestel.

die nieuwe modems staan vaak op 40 mhz wat ze ook wel gevoelliger maakt voor interferentie
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Het vreemde is wel dat de problemen met beide printers zowel met de zwarte als witte Telenet modem voorkwamen.
Ik heb gisteren een test uitgevoerd met een kabel tussen de iMac en de printer en daar werkt het printen onmiddellijk.
Een test met een windows laptop ( Asus model van vorig jaar met windows 10 installatie) geeft dezelfde problemen.
De printer start op maar dan duurt het een drietal minuten eer het eerste document uit de printer komt. Als voorbeeld had ik een document met tekst genomen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

kabel tussen iMac en printer
-> USB kabel veronderstel ik dan?
Kan je de printer ook aan het netwerk hangen met een kabel?

Staan er ergens energiesbesparende features aan op die printer?
iMac hangt draadloos of bedraad aan het netwerk? Wat is de doorvoersnelheid naar het netwerk?
In welke kwaliteit wil je afdrukken? Het kan lang duren om een groot bestand over een 10mbps verbinding te draaien :)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

- De printer werd aangesloten via een USB kabel, mogelijkheid om een netwerkkabel te hangen is er niet aan dat model.
- De doorvoersnelheden via de Speedtest ( draadloos) zijn ongeveer 190 Mbps ( up) en 19 Mbps ( down), dit zijn draadloze snelheden.
- De printkwaliteit staat ingesteld op normaal.
- De printer staat wel ingesteld dat hij na verloop van tijd in 'slaapstand' gaat.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Er zijn wel wat draadloze netwerken in de buurt aangezien ze in een studentenbuurt wonen. Maar de snelheid van het draadloze internet is perfect.
Ik geloof ook niet dat het iets met jou wireless netwerk te maken heeft... dan mag je zelfs nog maar 10 Mbps halen, printer data is echt geen massa dat dit zo'n vertraging zou kunnen verklaren. Ik zou eerder denken dat het een printer-driver probleem is.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

r2504 schreef:
fieldoxide schreef:Er zijn wel wat draadloze netwerken in de buurt aangezien ze in een studentenbuurt wonen. Maar de snelheid van het draadloze internet is perfect.
Ik geloof ook niet dat het iets met jou wireless netwerk te maken heeft... dan mag je zelfs nog maar 10 Mbps halen, printer data is echt geen massa dat dit zo'n vertraging zou kunnen verklaren. Ik zou eerder denken dat het een printer-driver probleem is.
We hebben eerst getest met de printer rechtstreeks toe te voegen via de software van de iMac. ( via de optie systeemvoorkeuren-printers en scanners). Toen drukte de printer al traag af. Daarna hebben we de printer terug verwijderd en de originele drivers gedownload die op de installatie cd stonden, maar hier is geen verbetering merkbaar in snelheid.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Hier hetzelfde probleem met een Canon, draadloos aangesloten een "verwerken" kan soms minuten duren terwijl het op andere momenten er binnen de 5 seconden uit vliegt. Al lijkt het probleem minder erg te zijn sinds ik een obox 3 gebruik. Probeer de printer gewoon eens via de kabel aan te sluiten. Al denk ik wel dat de printer bij het eerste gebruik telkens de patronen proper maakt ofzo wat wel even duurt.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

lanadekat schreef:Hier hetzelfde probleem met een Canon, draadloos aangesloten een "verwerken" kan soms minuten duren terwijl het op andere momenten er binnen de 5 seconden uit vliegt. Al lijkt het probleem minder erg te zijn sinds ik een obox 3 gebruik. Probeer de printer gewoon eens via de kabel aan te sluiten. Al denk ik wel dat de printer bij het eerste gebruik telkens de patronen proper maakt ofzo wat wel even duurt.
Als ik de printer aansluit via een kabel ( usb) dan start de print onmiddellijk. Maar je koopt uiteindelijk toch een draadloze printer om 'draadloos' te printen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

fieldoxide schreef:
lanadekat schreef:Hier hetzelfde probleem met een Canon, draadloos aangesloten een "verwerken" kan soms minuten duren terwijl het op andere momenten er binnen de 5 seconden uit vliegt. Al lijkt het probleem minder erg te zijn sinds ik een obox 3 gebruik. Probeer de printer gewoon eens via de kabel aan te sluiten. Al denk ik wel dat de printer bij het eerste gebruik telkens de patronen proper maakt ofzo wat wel even duurt.
Als ik de printer aansluit via een kabel ( usb) dan start de print onmiddellijk. Maar je koopt uiteindelijk toch een draadloze printer om 'draadloos' te printen.
Maar dan zit uw netwerk er niet meer tussen, kan je je printer niet aan de momen hangen (netwerk(.
Indien niet, hang dan je patop met netwerkkabel aan de modem en schakel wifi uit van de laptop
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

bruma, de printer heeft geen RJ45 aansluiting. Dat is naar mijn ervaring net vragen om miserie eigenlijk, aangezien je anders nog een oplossing zou kunnen uitwerken met RJ45 via Powerline, indien UTP leggen geen optie is en het draadloos netwerk toch onbetrouwbaar blijkt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

heel dom, maar:

- zet je pc klaar om te printen
- trek de stekker van de printer (gewoon achteraan de printer) een 5tal seconden uit
- steek terug in
- druk af met pc

gaat het dan wel sneller?

heb een kennis waar het probleem zowat hetzelfde lijkt, en belachelijk genoeg: even de stekker eruit en erin lost het op... voor 5 minuten.
is een setup met een bbox2 en de printer een metertje ervanaf, pc in een andere kamer.
ben er 3x naar gaan kijken en uiteindelijk gezegd: problemen, stekker even eruit.
sindsdien hoor ik ze niet meer klagen :) (en nee, ik weet het... zo hoort het niet, maar sja... ben ik blij met mijn epson)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Je kan misschien ook de firmware van de printer eens bijwerken:
http://support.brother.com/g/b/download ... dlang=true
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

fieldoxide schreef:Het vreemde is wel dat de problemen met beide printers zowel met de zwarte als witte Telenet modem voorkwamen.
Ik heb gisteren een test uitgevoerd met een kabel tussen de iMac en de printer en daar werkt het printen onmiddellijk.
Een test met een windows laptop ( Asus model van vorig jaar met windows 10 installatie) geeft dezelfde problemen.
De printer start op maar dan duurt het een drietal minuten eer het eerste document uit de printer komt. Als voorbeeld had ik een document met tekst genomen.
Vertel eens op welke manier die printer draadloos is verbonden. Is dat via een Ethernet bridge? een usb wifi dongle? of op nog een andere manier?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Jack Daniels schreef:
fieldoxide schreef:Het vreemde is wel dat de problemen met beide printers zowel met de zwarte als witte Telenet modem voorkwamen.
Ik heb gisteren een test uitgevoerd met een kabel tussen de iMac en de printer en daar werkt het printen onmiddellijk.
Een test met een windows laptop ( Asus model van vorig jaar met windows 10 installatie) geeft dezelfde problemen.
De printer start op maar dan duurt het een drietal minuten eer het eerste document uit de printer komt. Als voorbeeld had ik een document met tekst genomen.
Vertel eens op welke manier die printer draadloos is verbonden. Is dat via een Ethernet bridge? een usb wifi dongle? of op nog een andere manier?
De printer werd draadloos aangesloten via het configuratie scherm van de printer zelf.
Gewoon in het stopcontact gestoken en daarna de wizard van de printer gestart.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ik moest eigenlijk denken aan UPnP

Staat deze actief op je Telenet-modem? Beter dat deze aanstaat voor o.a. printers

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ess-modem/
Laatst gewijzigd door giolovin op 19 jan 2017, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Printer vast ip geven & op ip adres afdrukken. Voor uw handhelds uw accounts rechtstreeks in de Brother printer toevoegen. (Gmail/apple accounts)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Kenw00t schreef:bruma, de printer heeft geen RJ45 aansluiting. Dat is naar mijn ervaring net vragen om miserie eigenlijk, aangezien je anders nog een oplossing zou kunnen uitwerken met RJ45 via Powerline, indien UTP leggen geen optie is en het draadloos netwerk toch onbetrouwbaar blijkt.
vandaar mijn laatste zin: sluit je laptop aan via een netwerk kabel, zet je wifi van je laptop uit en print opnieuw, dan zit je modem terug in het traject want dan gaat je printopdracht via de kabel naar de modem en dan via wifi naar je printer

Blijkt uit de vervolg posts dat jij deze test niet wenst uit te voeten?
Hie wil je dan dat wij meedenken in uw verhaal van laptop wifi naar modem wifi naar printer wifi?
Of dacht je misschien dat je laptop rechtstreeks in verbinding staat met je printer?

Ik heb zoveel mogelijk proberen te beschrijven zodat je kan zien dat dit niet persoonsgebonden vragen zijn, ICT problemen oplossen is in veel gevallen een eliminatietraject waardoor je de fout kan vinden
Laatst gewijzigd door bruma op 13 aug 2016, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Als de printer op 30 cm van de modem staat is het niet echt verstandig om er één te kopen zonder RJ45-aansluiting. Ethernet is veel stabieler en betrouwbaarder dan Wi-Fi, zeker in een buurt met veel Wi-Fi-netwerken. De andere apparaten ondersteunen waarschijnlijk allemaal 2,4 en 5 GHz, een printer meestal alleen 2,4 GHz. Nu zit je met de miserie... Gelukkig kan je nog printen via USB.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

nickz schreef:Als de printer op 30 cm van de modem staat is het niet echt verstandig om er één te kopen zonder RJ45-aansluiting. Ethernet is veel stabieler en betrouwbaarder dan Wi-Fi, zeker in een buurt met veel Wi-Fi-netwerken. De andere apparaten ondersteunen waarschijnlijk allemaal 2,4 en 5 GHz, een printer meestal alleen 2,4 GHz. Nu zit je met de miserie... Gelukkig kan je nog printen via USB.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
Maar dat verklaart nog altijd niet waarom het printen via iPad en macbook air ook tergend traag gaat. Het is wel mogelijk om de printer iets verder te plaatsen van de modem.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hadden wij ook met onze HP OfficeJet.
Wij gebruiken ook enkel Apple, maar hebben wel computers met Windows 7 en 10. Bij Apple gaat het zelf net iets vlotter (die gebruikt AirPrint).

Het probleem lag er bij ons aan dat de printer niet kan kiezen tussen draadloze AP's. Hij staat binnen het bereik van de Telenet-modem en 1 andere (soms zelf 2) andere AP's van ons (in bridge mode).
Door deze uit te schakelen, is hij nu met de Telenet-modem verbonden. Elke keer dat hij opnieuw opstart, doet het probleem zich dus helaas opnieuw voor.
Met onze vorige draadloze HP-printer was dit nochtans geen probleem…
Blond doesn't mean stupid :roll:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

nickz schreef:Als de printer op 30 cm van de modem staat is het niet echt verstandig om er één te kopen zonder RJ45-aansluiting. Ethernet is veel stabieler en betrouwbaarder dan Wi-Fi, zeker in een buurt met veel Wi-Fi-netwerken. De andere apparaten ondersteunen waarschijnlijk allemaal 2,4 en 5 GHz, een printer meestal alleen 2,4 GHz. Nu zit je met de miserie... Gelukkig kan je nog printen via USB.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
De miserie is dat ze tegenwoordig de printers met wifi naar je kop smijten, terwijl de printers met rj45 nog altijd in de duurdere categorie zitten.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Die printers die ze naar je kop smijten kan je maar best ontwijken. Dat zijn er gewoonlijk met beperkte mogelijkheden en een zeer dure prijs per ml voor de inktcartridges. Wat ik momenteel wel een goede inktjetprinter vind is de Canon PIXMA MX925. Die is zeer goed uitgerust: automatisch dubbelzijdig printen (9600 x 2400 dpi) en dubbelzijdig scannen (4800 x 2400 dpi), kopiëren, faxen, CD/DVD bedrukken, een aparte lade voor fotopapier, USB, Ethernet en Wi-Fi-verbinding, Google Cloud Print, Apple AirPrint, 5 afzonderlijke inktpatronen (cyaan, magenta, geel, zwart en pigment zwart voor tekst) die ook in XL-versies verkrijgbaar zijn (pigment zwart zelfs in XXL-versie van 37 ml) en je vindt hem al vanaf € 129. Ik ken vier mensen die deze al gekocht hebben en denk dat ik deze binnenkort zelf ook ga kopen ter vervanging van een 9 jaar oude HP OfficeJet 7210 (destijds nog € 199 als ik het me goed herinner).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

@fieldoxide : is het probleem nu ondertussen opgelost / gevonden ?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Die persoon van Compudoc heeft de printer nagekeken en er is echt iets mis met het verbinden via de AirPrint methode.
Mijn schoonvader heeft zijn vorige printer terug laten aansluiten via het ( sorry als ik het verkeerd spel) 1 of ander printerprotocol?
Nu gaat de HP printer zonder problemen. Op advies van Compudoc heeft mijn schoonvader de Brother printer binnengebracht bij Easy M.
Het grappige van heel de zaak was dat 1 van de verkopers beweerde dat de Brother niet AirPrint compatibel was. ( terwijl dit duidelijk op de doos staat), en dat je indien je via AirPrint wil printen een app moet downloaden. Wat ook totaal niet klopt.
In ieder geval:de printer is nu binnen voor controle, van zodra ik meer weet post ik dit op het forum.
Zijn oudere HP printer ( eveneens AirPrint compatibel) werkt perfect maar is aangesloten via dat speciaal protocol.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

fieldoxide schreef:Nu gaat de HP printer zonder problemen. Op advies van Compudoc heeft mijn schoonvader de Brother printer binnengebracht bij Easy M.
Ik hoop voor jouw schoonvader dat hij nog aan zijn printer geraakt:
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... omen.dhtml
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hij heeft de printer naar de Vaartkom gebracht. Daar is ook een easy-m.
De printer ging opgestuurd worden naar het hoofdkantoor van Herentals.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Jack Daniels schreef:
fieldoxide schreef:Nu gaat de HP printer zonder problemen. Op advies van Compudoc heeft mijn schoonvader de Brother printer binnengebracht bij Easy M.
Ik hoop voor jouw schoonvader dat hij nog aan zijn printer geraakt:
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... omen.dhtml
Als de Oost-Europeanen tot bij de Easy-M rijden om de maandelijkse ramkraak te plegen is het niet om de printers mee te nemen hoor :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”