Vandaag via chatbericht gevraagd aan Telenet om een overname te starten voor een CI-module naar mijn zus die klant is bij Telenet.
Zij heeft zowel digitale televisie als internet van Telenet.
Vandaag kreeg zij een aankoopbericht dat ze 50 euro activatiekosten moet betalen. Dit klopt volgens mij niet, enkel en alleen niet-digitale klanten moeten dit toch betalen? Mensen die dus enkel analoog klant zijn. Haar digitale diensten zijn al actief op haar adres, waarom zou ze deze nog eens moeten betalen...
Volgens mij speelt Telenet terug niet proper...
Activeringskost CI-module (overname)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Dat klopt inderdaad niet, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat er aan die aankoopbevestigingen van Telenet van alles niet klopt... De kans is dus groot dat dat uiteindelijk toch niet zal worden gefactureerd en indien dat wel het geval is kan je naar de klantendienst bellen en wordt dat gecrediteerd. Administratie is bij Telenet al lang rampzalig; bij toevoegen, schrappen, verhuizen of overnemen van producten loopt geregeld wel iets fout en soms mag je dan verschillende keren bellen om alles rechtgezet te krijgen...
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Je vermoeden klopt. Er word enkel een eenmalige activatiekost aangerekend als de nieuwe eigenaar nog geen digitale diensten afneemt.
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... ers-geven/
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... ers-geven/
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Ik heb hetzelfde voorgehad bij mijn eerste (2dehandse) CI+ & al reeds digitale tv aanwezig met decoder, geen probleem bij de 2de. Na een telefoontje was het meteen geschrapt maar het blijft lullig dat zo'n dingen voorvallen met moderne systemen, wie weet is het express met de hoop dat de klant gewoon netjes betaald.

TV:

ISP:

Tel.:



-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
De module is trouwens nog niet volledig geactiveerd, op mijntelenet staat nog het volgende bericht:

http://imgur.com/uH7jyTa
Hoe lang duurt het normaal tegen dat deze actief is?
http://imgur.com/uH7jyTa
Hoe lang duurt het normaal tegen dat deze actief is?
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Toen ik laatst een CI+ module op een andere naam liet zetten stak ik ze gewoon in de TV. Vervolgens kwam er een boodschap dat ze nog niet actief was en dat dit een uur kon duren of iets dergelijks. Na 30-40 minuten verdween de boodschap en konden we normaal TV kijken.
Een bericht op mijntelenet hierover heb ik wel niet gezien daar de mensen in kwestie geen internet hebben.
Een bericht op mijntelenet hierover heb ik wel niet gezien daar de mensen in kwestie geen internet hebben.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Nog steeds hetzelfde probleem en mijn zus heeft nog een mail gehad met een aankoopbevestiging alhoewel de helpdeskmedewerker me vertelde dat dit niet correct is....
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Bericht van helpdeskmedewerker:
Goedemorgen, Giovanni. De aankoopbevestiging met de activatiekost lijkt me inderdaad niet correct te zijn. Doordat er al digitale diensten actief zijn, is deze kost niet van toepassing. Het is inderdaad correct dat de module op dit moment nog niet actief is. Hiervoor heb ik een dossier aangemaakt zodat mijn collega's dit probleem verder kunnen onderzoeken.
Sander
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Goedemorgen, Giovanni. De aankoopbevestiging met de activatiekost lijkt me inderdaad niet correct te zijn. Doordat er al digitale diensten actief zijn, is deze kost niet van toepassing. Het is inderdaad correct dat de module op dit moment nog niet actief is. Hiervoor heb ik een dossier aangemaakt zodat mijn collega's dit probleem verder kunnen onderzoeken.
Sander
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb dit indertijd gedaan door te bellen naar hun 0800 nummer.
In 5 minuten was dit overgedragen en waren activatiekosten (automatisch aangerekend) geschrapt, waarna de kaart na een kwartier terug werkte.
Je kunt ook altijd dus eens bellen, telefonisch gaan ze je minder snel afschepen met "we zijn ermee bezig", maar zoeken ze meestal direct een oplossing (+ willen je ze nog een extra dienst verkopen ook).
In 5 minuten was dit overgedragen en waren activatiekosten (automatisch aangerekend) geschrapt, waarna de kaart na een kwartier terug werkte.
Je kunt ook altijd dus eens bellen, telefonisch gaan ze je minder snel afschepen met "we zijn ermee bezig", maar zoeken ze meestal direct een oplossing (+ willen je ze nog een extra dienst verkopen ook).