RFID in KBC bankpas & bypass

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik bedoelde "dat dat allemaal kan en mag van de CC verdeler, die verantwoordelijk is voor de beveiliging van mijn kaart".
Wie weet wat ze nog allemaal zouden durven toelaten in de toekomst.

Wanneer het om mijn geld gaat, eis ik zo maximaal mogelijke beveiliging, ook al gaat dat ten koste van user friendliness.
Die pinloze machines zijn voor mij al een stapje te ver, NFC betalingen een serieuze sprong, en NFC zonder pin is geen brug maar een continent erover.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

NFC zonder pin is beperkt tot max. € 25 per betaling en max. € 50 aan opeenvolgende betalingen zonder pincode (anders wordt er toch een pincode gevraagd). Dit is ter vervanging van het stopgezette Proton-systeem, wat je kon opladen tot max. € 125 en ook zonder pincode werkte. Het risico wanneer je je kaart kwijtraakt is nu kleiner dan bij cash geld, want je kaart kan je nog steeds laten blokkeren (bij Proton was je het opgeladen bedrag wél kwijt). Eigenlijk is het er dus veiliger op geworden. Als deze functie toch niet gewenst is, dan kan je ze nog altijd uitschakelen via KBC-Touch zoals hier al eerder aangehaald is, het is dus niet nodig om je kaart onherstelbaar te beschadigen...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef:Op de tolwegen in Frankrijk steek je ook gewoon je CC in zonder een code in te voeren.
In de meeste parkeergarages (in die van Q-park zéker) kan je je CC in de automaat steken bij het binnen rijden en buiten rijden. Geen gedoe aan de betaalautomaat. Afschriftje wordt ook in de uitgaande automaat geprint indien gewenst.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

meon schreef:
ITnetadmin schreef:Op de tolwegen in Frankrijk steek je ook gewoon je CC in zonder een code in te voeren.
In de meeste parkeergarages (in die van Q-park zéker) kan je je CC in de automaat steken bij het binnen rijden en buiten rijden. Geen gedoe aan de betaalautomaat. Afschriftje wordt ook in de uitgaande automaat geprint indien gewenst.
Offtopic: Ik heb me bij deze parkeergarages altijd afgevraagd of ze dan compensatie-minuten geven. Normaal heb je na betaling nog 5 a 10 minuten tijd om buiten te rijden. Als je echter slechts betaalt bij het buitenrijden, betaal je potentieel wel een uur extra door de tijd dat je verliest om naar je auto te gaan en naar de uitgang te rijden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk het niet, je wint immers minuten door geen automaat te moeten zoeken, aanschuiven. Daarnaast wordt er normaal niet per minuut aangerekend maar per uur, kwartier waarbij dat verschil meestal niet uitmaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Interparking rekent echt per "minuut van het begonnen uur".
Als je er 2u59 staat, betaal je fors minder dan dat je er 3u01 staat...

(sowieso zijn de parkeertarieven compleet geschift)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”