Yelo TV weergeven op televisie

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Hallo,

Ik zit met een zeer specifieke vraag over Yelo TV. Volgens de website is die gemaakt voor telefoon/tablet/PC, maar ik zou willen weten of er mogelijkheden zijn om dat beeld dan ook op een TV af te spelen. Eerste mogelijkheid die me te binnen schiet, is een gewone HDMI-kabel waarmee je het toestel aan de TV kan hangen.

Wat ik echter niet weet, is of er ook mogelijkheden zijn via Google Chromecast, Apple Airplay, Intel WiDi, Miracast of dergelijke. Dus waarbij je Yelo bekijkt op een draagbaar toestel, en dat signaal dan draadloos doorstuurt naar de TV. Of, indien mogelijk, waarbij je Yelo zou bekijken vanop bijvoorbeeld een HDMI-Chromestick. In het kort, om het even, zolang je er maar in slaagt het signaal op de TV te krijgen.

Zijn er hier ervaringen mee?
Laatst gewijzigd door Gautier op 12 mei 2016, 05:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Wat de meeste doen, en ik ook, is gewoon een mini-pc via hdmi hangen aan je TV.
Met al die systemen zoals chromecast, smart tv, apple tv ben je totaal afhankelijk van de fabrikant.
Zelf heb ik een guleek "http://tweakers.net/productreview/11130 ... -16gb.html" gekocht in China en deze werkt perfect. Mijne is met 32GB en windows 10 voor 94 euro ofzo. Nu staan die misschien nog minder. Of voor iets meer geld zet je een celeron intel nu.

Ik kijk via deze mini-pc ook alles. Heb geen tv abbo. Netflix, youtube, kodi ( voetbalstreams ), vier.be, canvas.be, stievie free, popcorn time, yelo tv ( met login van broer ), etc... .
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Helaas, Telenet blokkeert YeloTV streaming via Airplay / Chromecast.
De enige manier die ik ken is inderdaad via de HDMI uitgang.
Beeldkwaliteit is ook niet echt denderend te noemen...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

jollito schreef:Helaas, Telenet blokkeert YeloTV streaming via Airplay / Chromecast.
De enige manier die ik ken is inderdaad via de HDMI uitgang.
Beeldkwaliteit is ook niet echt denderend te noemen...
Bwa ik heb een 32" tv full HD en voor mij is dit toch degelijk genoeg.
Op een 60" 4K kan ik me wel voorstellen dat het tegenvalt :-).

Wist niet dat het werd geblokkeerd door telenet.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Telenet blokkeert zo een beetje alles. :x
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ok, bedankt voor de reacties. Iemand die het al eens geprobeerd heeft op een Chromestick?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik doe het wel af en toe met m'n Chromecast en dan specifiek via de functie op m'n smartphone/tablet om het ganse scherm te streamen (dus geen built-in function van YeloTV inderdaad). Verre van ideaal, want schokt een beetje, maar het werkt voldoende voor wanneer ik het eens sporadisch nodig heb...
ooh. shiny.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Gautier schreef:Ok, bedankt voor de reacties. Iemand die het al eens geprobeerd heeft op een Chromestick?

Ik heb het eens proberen installeren op een Amazon Fire TV stick, maar dat lukte ook niet.
Kwam telkens klagen dat de laatste versie niet geïnstalleerd was en kon deze niet updaten.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens de Telenet website zou je de Play Sports (en ik vermoed dan ook de andere pakketten) via Airplay/Chromecast moeten kunnen streamen naar een TV:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ten-op-tv/

Maar dit lukt niet bij mij... Via Chromecast krijg ik zelfs het Chromecast-icoontje niet te zien in de app.
Airplay: iPhone geeft niks weer, alleen een "weergaveprobleem" boodschap.
iPad geeft enkel geluid, geen beeld.

Is er iemand bij wie dit wel werkt?
Ter info: ander app's werken zonder probleem via Airplay, zowel op iPhone als iPad (die hetzelfde iOS-level hebben)
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Net met Telenet gebeld. De vriendelijke dame aan de telefoon heeft me 5 minuten on hold gezet omdat ze Backend Support moest contacteren voor een update. Na deze vijf minuten kreeg ik te horen: het moet werken, indien niet: bellen naar Apple of Google, dan is dat hun probleem. Voor ons werkt het ... toen ik haar zei dat andere app's zonder problemen werken via Airplay/Chromecast wist ze me enkel te zeggen: bellen naar Apple/Google, meer ondersteuning kan ik niet geven ... tot zover de Telenet Support voor hun producten.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

jollito schreef:Net met Telenet gebeld. De vriendelijke dame aan de telefoon heeft me 5 minuten on hold gezet omdat ze Backend Support moest contacteren voor een update. Na deze vijf minuten kreeg ik te horen: het moet werken, indien niet: bellen naar Apple of Google, dan is dat hun probleem. Voor ons werkt het ... toen ik haar zei dat andere app's zonder problemen werken via Airplay/Chromecast wist ze me enkel te zeggen: bellen naar Apple/Google, meer ondersteuning kan ik niet geven ... tot zover de Telenet Support voor hun producten.
Telenet geeft alleen maar support als ze aan u iets kunnen verdienen.
Voor de rest zoek het zelf maar uit.
Denk dat sommige het zelf niet weten hoe het werkt , waarom hebben een decoder.
Eens het over iets anders als een decoder zoek het maar uit , als de centjes maar binnen komen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Yelo TV is ook helemaal niet bedoeld voor gebruik op een tv. Daarvoor worden er CI+ modules, Digiboxen en Digicorders aangeboden. Natuurlijk moet je dan wel een tv-abonnement hebben, zwartkijken met de login van iemand anders kan dan niet ;)

Dat is dan ook een reden dat het door Telenet wordt geblokkeerd en ook nooit zal worden ondersteund. Een andere reden is dat het internetbandbreedte gebruikt op de kabel, wat bij tv via DVB-C (coax) niet het geval is, dus het is absoluut niet wenselijk dat iedereen een Chromecast met Yelo TV zou gaan gebruiken in plaats van een DVB-C tuner (tv met CI+, Digibox of Digicorder).
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Yarisken schreef:Wat de meeste doen, en ik ook, is gewoon een mini-pc via hdmi hangen aan je TV.
Met al die systemen zoals chromecast, smart tv, apple tv ben je totaal afhankelijk van de fabrikant.
Zelf heb ik een guleek "http://tweakers.net/productreview/11130 ... -16gb.html" gekocht in China en deze werkt perfect. Mijne is met 32GB en windows 10 voor 94 euro ofzo. Nu staan die misschien nog minder. Of voor iets meer geld zet je een celeron intel nu.

Ik kijk via deze mini-pc ook alles. Heb geen tv abbo. Netflix, youtube, kodi ( voetbalstreams ), vier.be, canvas.be, stievie free, popcorn time, yelo tv ( met login van broer ), etc... .
Iemand toevallig ervaring met de de S-versie van de mini-pc aangehaald door Yarisken, of met hun (nieuwere) GPC? ==>
http://www.dx.com/p/guleek-i8s-quad-cor ... 64#reviews
& http://www.alibaba.com/product-detail/T ... 0.0.hhD5WG
Afbeelding
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

nickz schreef:Yelo TV is ook helemaal niet bedoeld voor gebruik op een tv. Daarvoor worden er CI+ modules, Digiboxen en Digicorders aangeboden. Natuurlijk moet je dan wel een tv-abonnement hebben, zwartkijken met de login van iemand anders kan dan niet ;)

Dat is dan ook een reden dat het door Telenet wordt geblokkeerd en ook nooit zal worden ondersteund. Een andere reden is dat het internetbandbreedte gebruikt op de kabel, wat bij tv via DVB-C (coax) niet het geval is, dus het is absoluut niet wenselijk dat iedereen een Chromecast met Yelo TV zou gaan gebruiken in plaats van een DVB-C tuner (tv met CI+, Digibox of Digicorder).

Het gaat erover dat ze melden dat het voor Play Sports wel zou moeten werken:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ten-op-tv/

Wat het bij mij dus niet doet... alhoewel alle andere app's zonder problemen werken.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”