Ik heb een Peugeot 207 - 8 j. oud - met een ingebouwde autoradio-cd.
Al enige tijd kamp ik enkel bij weergave van cd's (dus niet met bij het beluisteren van de radio) met gestoorde geluidsweergave; zelfs bij laag volume is regelmatig gekraak in de luidsprekers te horen alsof ze overbelast worden. Het probleem is al grotendeels opgelost door bij weergave van cd's geen gebruik meer te maken van specifieke geluidsinstellingen zoals (pop/rock, techno, ...) en de bass boost functie uit te zetten. Toch is het probleem nog niet volledig van de baan.
Ik vermoed dat na al die jaren zich best wat vuil op de lenskop kan afgezet hebben .... ?
Gisteren de autoradio eruit gehaald om de lenskop te reinigen met een watten staafje en isopropanol alcohol maar ik krijg het ding niet open. Misschien een enigszins retorische of misschien zelfs domme vraag maar zou ik de lenskop enigszins kunnen reinigen door alcholol rijkelijk op een cd te spuiten en hem vervolgens te laten afspelen of isoproponal te verstuiven via de opening waar de cd geslikt worden door het toestel.
Een nieuwe Peugeot autoradio kost 300€ (geplaatst) maar ik zie het niet zitten dit bedrag nog te spenderen aan een auto met meer dan 200 000 km op de teller die afgezet wordt als de beide zonen goed kunnen autorijden.
Tx voor jullie reacties / suggesties
Reinigen lens cd autoradio
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Normaal vind je nog wel van die reinigingssetjes voor cd spelers. Een cd met kleine borstels erop en een reinigingsvloeistof. Werkt perfect. Bijvoorbeeld:
https://m.krefel.be/nl/accessoires/audi ... tabProduct
https://m.krefel.be/nl/accessoires/audi ... tabProduct
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Als het afhankelijk is van geluidsinstellingen lijkt het me sterk dat het aan de lens zou liggen, maar als je toch denkt dat de lens vuil is, koop dan gewoon zo'n 'lens cleaner' CD waar een borsteltje aan hangt (wat je al dan niet kan bevochtigen met een druppel reinigingsvloeistof) en speel die af in het toestel.
Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk