1: Na activatie van een technieker gaf deze aan dat ik zo'n 500 meter van een internet verdeelpunt zit, wat kan ik verwachten qua verbinding? Momenteel hebben ze me op DSL is available (DSL synchronization exists with 12068/1044 kbit/s). geplaatst, wat natuurlijk echt langzaam is.
Ik heb diezelfde dag na activatie meteen contact opgenomen met UT, zij hadden hun netwerkbeheerder gecontacteerd om mijn profiel aan te passen zodat ik sneller internet krijg. Nu zijn we, op 1 dag na, al een week verder en mijn internet is nog steeds hetzelfde. Wat informatie:
Mijn vorige provider was Scarlet, en daar haalde ik 3,3 mb/s.Negotiated Connection Properties
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 12064 1064
Min. DSLAM throughput kbit/s 4664 256
Attainable throughput kbit/s 30046 4216
Current throughput kbit/s 12068 1044
Seamless rate adaptation off off
Latency 14 ms 5 ms
Impulse noise protection 7 2
G.INP off off
Signal-to-noise ratio dB 21 21
Bitswap off on
Line attenuation dB 1 25
Profile 8b
G.Vector off off
Carrier record B43 B43
2: Als ik UT toch wil opzeggen, dan heb ik recht op de 14 dagen (aankoop via afstand), echter staat er dit in de AV:
Ik heb alles besteld op 24-07-2016, de technieker is op 04-08-2016 geweest. De router heb ik in de tussenweek gehad. Kan ik nog opzeggen of ben ik nu te laat?"12. Verzakingsrecht
Wanneer de Overeenkomst op afstand werd gesloten heeft de Klant het recht aan United Telecom mee te delen dat hij afziet van de Dienst, zonder
betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op het sluiten van de
Dienst, tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd. Binnen de 30 kalenderdagen nadat de Klant aan de Dienst heeft verzaakt, betaalt
United Telecom de door de Klant desgevallend reeds betaalde kosten terug. Wanneer de Klant al een Simkaart of modem ontving, worden deze
kosten slechts terugbetaald op voorwaarde dat de Klant de Simkaart of modem eerst ongeopend en in perfecte staat heeft teruggestuurd naar
United Telecom en dit binnen de 7 werkdagen na ontvangst ervan. De verzendingskosten voor het terugzenden van de Simkaart of modem zijn ten
laste van de Klant."