Bepaalde sites niet bereikbaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tonic BE
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2016, 11:11

Hallo,

Ben sinds vorige week overgeschakeld van Telenet naar Scarlet. Op het eerste zicht werkte alles goed maar gisteren merkte ik toch al wat problemen.

Eerst laadden de filmpjes in mijn Facebook feed niet (via WIFI), terwijl de rest van het overzicht wel vlot tevoorschijn kwam. Ik heb dit op 2 devices geprobeerd en nadien eens overgeschakeld naar mijn 4G verbinding waar alles perfect werkte.

Hierna heb ik mijn modem eens gereset wat het probleem leek te verhelpen, na enkele minuten waren er terug verbindingsproblemen met bepaalde sites. Xbox.com wou niet inladen terwijl bvb sporza.be vlot werkte.

Ik heb aan de standaard configuratie nog niets gewijzigd en heb een BBOX3 modem, via wifi maak ik verbinding met het 5.0 ghz kanaal maar het 2.4 kanaal gaf dezelfde problemen. Heb net even naar de helpdesk gebeld en daar zei men dat ik mijn wifi kanaal moet wijzigen, ik zal dit vanavond even testen maar vermoed dat dit geen soelaas zal brengen. Is er iemand die dit probleem ook al ervaren heeft en eventueel een oplossing kan voorstellen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mtu? pppoe zit op mtu 1492 & mss 1452
Tonic BE
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2016, 11:11

Ik vermoed dat dit nu op auto staat en ik best een van deze 2 waarden vast moet zetten?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mss moet meestal niet maar 'k heb ooit gehad dat natieve ipv6 moeilijkheden had omdat deze niet ingesteld was, JUMBO frame probleem of zoiets ik stel voor dat je zeker die mtu instelt.

meestal is mss = mtu - 40

Trouwens het zou best kunnen dat je een IPv6 toegewezen krijgt dat niet werkt, en dat je browser IPv6 prefereert en op die manier time-outs krijgt, maar 'k stel voor dat je begint met mtu
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”