Netgear powerline adapter AV500 in combinatie met Whop

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Goedemiddag forumleden,
mijn ouders hebben bij Telenet een Whop abonnement. De snelheden die hier geadverteerd worden zijn 100 Mbps.
Hun HP desktop van een 4tal jaar oud is verbonden met powerline adapters van het merk Netgear. (AV500). Vanmiddag heb ik een aantal speedtests uitgevoerd en ze komen altijd maar aan een snelheid van ongeveer 40 Mbps. Heb voor alle zekerheid de Telenet modem ( all in one) gereset.
Na de reset blijven de snelheden hetzelfde. Ik denk niet dat de oorzaak bij het elektriciteitsnetwerk ligt want het is een nieuwbouwappartement.
De Netgear zou ook theoretische snelheden moeten halen van 100 Mbps. Weet iemand van jullie soms hoe het komt dat de snelheid niet hoger geraakt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Doe eerst eens een test met een kabel... zo weet je wat voor de PC haalbaar is (al zou dat geen probleem mogen geven).

Daarna probeer je de powerlines dicht bij elkaar zodat je haast zeker weet dat het hetzelfde circuit is.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Kan idd aan vanalles liggen:
- PLC kit die maar 40Mbps haalt
- slechte contacten in bekabeling (zowel elektrisch als LAN in het geval van PLC)
- slechte drivers van uw netwerkkaart
- software op de pc (firewall ofzo)

te testen:
1. (zie r2504): nieuwe LAN kabel rechtstreeks in de modem -- als je dan de Whop snelheid haalt -> stap2
2. PLC' in een stopcontact steken (niet in een stekkerdoos) dat op hetzelfde circuit staat
3. testen met een ander toestel (laptop ofzo)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de feedback. Van zodra ik terug naar mijn ouders ga zal ik de testen eens uitvoeren.
Ik kan al wel zeggen dat de powerline adapter niet in een stekkerdoos steekt.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Gisteren ben ik bij mijn ouders geweest. Rechtstreeks een netwerkkabel in de pc en de Telenet modem gestoken.
Hier waren de snelheden perfect. ( tegen de 100 Mbps). Ik heb spijtig genoeg geen mogelijkheid om de powerline adapters in een ander stopcontact te steken. Dus ofwel ligt het aan de powerline adapters ofwel staan ze op een andere elektriciteitsleiding. Ook even naar de netwerkkaart van de computer gekeken en deze gaat maar tot 100 Mbps. De antivirus op de computer van mijn ouders is AVG.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”