Orange omschakeling van abbo naar prepaid en andere

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

heb internet+tv van Orange, dus je moet een abbo hebben in combinatie. :-(

Heb nu klein jaar Dolfijn 12-15. Dit past niet, daar ik zelden of niet bel. Zou nu een Kangoeroe 8 (nieuwe sim) nemen en terug IOM activeren (mocht dat laatste via FB laten doen). Daar mss. occassioneel mee bellen ofwel via voip of callback.

Abbo vervalt maandelijks de 10de. Als ik nu online sim aanvraag, en ik die pas de 11de krijg, en dan onmiddellijk abbo naar IOM omschakel (vroeger mag niet, zie dat het systeem zegt dat ik geen abbo heb, betaal ik 15 € voor niets extra), betaal ik dan toch de volledige maand van Dolfijn? En wacht ik beter tot volgende vervaldag (iets vroeger de nieuwe sim aanvragen)

Mocht Orange de abboformule afschaffen, kan ik dan elk moment die kangoeroe 8 stoppen? Ik dacht je in een Orangeshop 1 jaar aan uw broek hebt, maar online bestellingen kan je op elk moment stopzetten? En online bestelling heb je niet binnen 48 u. in de bus (met IOM al gemerkt)

Eens ze andere sim naar IOM omgeschakeld hebben, kan ik gewoon nr laten overzetten naar Lycamobila?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

satsurfer schreef:Eens ze andere sim naar IOM omgeschakeld hebben, kan ik gewoon nr laten overzetten naar Lycamobila?
Dit kan prima, maar vraagt wel het nodige geduld, heb ik al gelezen.
Je nummer porteren naar Lycamobile kan 2 weken duren.

Verder denk ik (ik ben niet zeker) dat Orange je zeker niet kan verplichten om 1 jaar een abonnement af te sluiten omdat je het in een Orange-shop afsluit.
Na de eerste maand kan je een abonnement telkens stopzetten, tenzij je een financieel voordeel geniet en ingetekend hebt op een contract van bepaalde duur (wat normaal niet het geval is, en zeker niet bij Kangerou 8, als je het mij vraagt).
Ik neem ook aan dat je hier geen smartphone hebt bijgenomen, aan een voordeligere prijs, dus volgens mij ben jij vrij te vertrekken.

Ik vind het nogal jammer dat Orange je verplicht een mobiel abonnemnet bij hun te hebben. Ze zouden veel beter kunnen concurreren als ze dit laten vallen.
Ik zie nl. een grote doelgroep waarvoor hun aanbod best interessant kan zijn, als ze die beperking lieten vallen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Verder denk ik (ik ben niet zeker) dat Orange je zeker niet kan verplichten om 1 jaar een abonnement af te sluiten omdat je het in een Orange-shop afsluit.
Wettelijk gezien mag men de eerste 6 maanden verbrekingsvergoeding vragen. Daarna niet meer.
Orange en de andere grote operatoren vragen geen verbrekingsvergoeding meer.
Na de eerste maand kan je een abonnement telkens stopzetten, tenzij je een financieel voordeel geniet en ingetekend hebt op een contract van bepaalde duur (wat normaal niet het geval is, en zeker niet bij Kangerou 8, als je het mij vraagt).
Ik neem ook aan dat je hier geen smartphone hebt bijgenomen, aan een voordeligere prijs, dus volgens mij ben jij vrij te vertrekken
. Dan kan opzeggen ook ,mits betalen van de restwaarde. Volgens een tabel waarvan de meeste mensen het bestaan niet vanaf weten..zeker niet het type dat ingaat op zoiets .
Ik vind het nogal jammer dat Orange je verplicht een mobiel abonnement bij hun te hebben. Ze zouden veel beter kunnen concurreren als ze dit laten vallen.
Ik zie nl. een grote doelgroep waarvoor hun aanbod best interessant kan zijn, als ze die beperking lieten vallen.
Dat betwijfel ik. Als ze niet upsellen met een mobiel abbo zal hun marge volgens mij miniem zijn. Met abbo kan kan je het ook vergelijken met de telenet (met die belachelijke namen) packs. En bellen met die gsm (met die optie van 3 €) zal goedkoper zijn dan freephone voor het overgrote deel van de mensen (freephone = minstens 0.25€ tijdens piekuren terwijl bij kangeroe 8 (+3€) 1.5uur bellen zit inbegrepen in de piekuren. De ze zijn ook met hun (verplichte) abonnementen goedkoper. Ga je boven de 45€ is het internet/tv 10 euro goedkoper...zo kan je een wigo samenstellen met veel meer data en veel tientallen euro's goedkoper (vergelijking is niet geheel compleet door die play toestanden, maar het komt er op neer waar je nodig hebt)

Begrijp me niet verkeerd het laten vallen van het mobiel abbo zou interessant zijn voor een groter publiek aan te trekken, dan zou ik het bijvoorbeeld direct mij mijn ouders kunnen aanraden
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

Bedankt Fluppeke en IZZY.

IK had getwijfeld dit in groep Orange tv te zetten, maar dan niet, want gaat eigenlijk over abbo's aangaan.

Kangoeroe
"Webpromo :
50% korting gedurende 3 maanden" => vaste contractduur?

Idd. Hun verplichting van abbo is kl***

Ik heb dit al verschillende malen aan Orange gemeld (via FB groep) en in privébericht, waar Hans mij persoonlijk antwoordde.
ik: "Mijn plaat blijft hangen, ik weet het. Prettig week-end alvast. "

"uw plaat blijft inderdaad hangen, Cd'tje hebben? " :-D

https://www.computable.be/artikel/nieuw ... gypte.html

Hopelijk ziet CEO Trabbia nu wel het licht. :-o
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/mic ... 30573.html
- mensen die slecht bereik hebben met Orange
- mensen die abbo via hun werkgever hebben (Orange of andere)
- mensen die totaal ander profiel hebben (vb. IOM ipv postpaid)
- mensen die meer data willen in het abbo dan talrijke belminuten...

vergelijkbaar abbo VOO: 55 €/maand
http://www.voo.be/nl/offre/duo/comparatif/

€63.49/maand (incl. bellen nr alle vaste lijnen in BE en s'avonds en wkend naar mobiel)
http://www.sfr.be/nl/packs.html

Dus ja, zou liever 55 €/maand betalen bij Orange, dan nu een sim te moeten kopen om in de kast te leggen. :-(

Als ik united telecom (34 €) neem + telenet digitv (16.30 )= 50,3 €
Dan mis ik wel de toekomstige app om opnames te maken zoals Yelotv, maar dan bij Orange. Ook zal mijn download in de praktijk de helft zijn van Orange (upload wss idem).

Dus voorlopig toch aan 39 € en dan zien we binnen 1 jaar terug wel, mss. heb ik dan hogere download bij VDSL of heeft telenet een 'internet+tv' only met deftige limieten.... :-D
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”