Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Dizzy schreef: Ik ben akkoord en zelfs voorstander dat men voor dierenrechten een gebruik onwettelijk maakt (bijvoorbeeld onverdoofd slachten wat nog altijd wettelijk is momenteel) maar dan moet men dat voor alle dierenmishandeling doen ongeacht het geloof/cultuur. Anders is het viseren van één geloof. Jacht is even barbaars en moet net zoals pelskwekerijen etc dan ook verboden worden, dan kunnen moslims ook niets inbrengen.
In 1998 stelde een wet al een eind aan folklore zoals de kikkerkruiwedstrijd te Sankt Vith,
het visdrinken te Geraardsbergen en het rattenrijden in Zaffelare.
Ook het couperen van staarten/ oren is in principe (medische uitzonderingen)
verboden, hoewel dat een functie kon hebben.
Als een vos eens op jacht gaat in een kippenhok heeft een jager ook
een functie. :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Dizzy schreef:Godsdienstvrijheid is inherent aan onze cultuur. Sommigen willen het nu niet (meer) om één geloofsgroep te treffen. Dat is net waarom het bestaat.
Ik ontken niemand het recht moslim te zijn... wel om dat constant te misbruiken (je spreekt altijd maar over vrijheden, nergens over plichten).

Er is trouwens heel wat discussie over de noodzaak tot onverdoofd slachten in de Islam voor zover ik mee ben.
Dizzy schreef:Trouwens het werkt in beide richtingen. Zwarte piet is ook zoiets, dat is dan iets van onze cultuur maar hoeveel tegenstand is er om zo'n oud gebruik wat aan te passen aan de moderne tijden.
Nee, het werkt niet in beide richtingen... ik moet in Marokko, Saoedi Arabië, Iran, ... ook geen dingen gaan eisen (en ben dat ook niet van plan uit respect voor hun cultuur).

Voor de gelovige, als men je op je linkerkaak slaat biedt je je rechterkaak aan... maar ondertussen zijn we al rot geslagen en nog is het niet genoeg.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Ik heb veel moeite ermee dat Turkse mensen zich verzamelen in België en Keulen, om dan, op de Belgische TV te praten over "hun land" (Turkije).
Terwijl de "Belgische" Turken hier werkgelegenheid, sociale ondersteuning en talloze andere hulpmiddelen krijgen, is Turkije toch nog hun land.

Zelf ben ik ook maar een papieren Belg maar ik voel me een Belg en ik ben trots op België (meestal toch :D). Ik zal nooit een ander land kunnen inzien als "mijn" land omdat dat land geen f*** ooit heeft gedaan om mij een toekomst te voorzien. Ik ga mijn vakantiebestemming niet als moederland verkondigen als ik 11,5 van de 12 maanden in België woon.

Als ge geen verbinding hebt met het land dat u en uw gezin toekomst geeft, hoe kunt ge er dan ooit respect voor hebben ? f*** parasieten van de maatschappij.

En dan nog niet eens in Turkije gaan om te steunen of te protesteren, ook al geven ze u tegenwoordig bijna een reis gratis. Nee nee, in Keulen en Beringen.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Dizzy schreef:Godsdienstvrijheid is inherent aan onze cultuur. Sommigen willen het nu niet (meer) om één geloofsgroep te treffen.
Misschien omdat die ene godsdienst anderen naar het leven staat, en altijd maar eisen stelt, je stelt er hier ook weer een aantal.
Je bent een goede woordvoerder van de extremisten.
Dizzy schreef:Dat is net waarom het bestaat. Trouwens het werkt in beide richtingen. Zwarte piet is ook zoiets, dat is dan iets van onze cultuur maar hoeveel tegenstand is er om zo'n oud gebruik wat aan te passen aan de moderne tijden.
Dat is het juist, hee.
Je komt ergens toe en dan ga je maar eisen dat iedereen zich aanpast aan jou.
Ik ken trouwens een aantal ouders met zwarte kindjes, en die kindjes voelen dat helemaal niet als iets racistisch aan.
Dizzy schreef:Ik ben akkoord en zelfs voorstander dat men voor dierenrechten een gebruik onwettelijk maakt (bijvoorbeeld onverdoofd slachten wat nog altijd wettelijk is momenteel) maar dan moet men dat voor alle dierenmishandeling doen ongeacht het geloof/cultuur.
Ja, en ik ben akkoord met die gemeentebelasting, maar dan moeten eerst een paar van mijn eisen voldaan worden.
Zo gaat het niet in een democratie.
Jij als burger of als groep hebt niet het recht om voorwaarden te stellen aan het respecteren van wetten.
Anders heeft iedereen altijd wel een excuus om de wet niet na te leven.
Dizzy schreef:Anders is het viseren van één geloof. Jacht is even barbaars en moet net zoals pelskwekerijen etc dan ook verboden worden, dan kunnen moslims ook niets inbrengen.
Ze moeten gewoon de wet naleven, zo simpel is het.
Dizzy schreef:@boulder: adem eens diep en begin dan te replyen alsof uw leven ervan afhangt :)
Mijn middagpauze duurt niet eeuwig, ik kan begrijpen dat jij altijd zeeën van tijd hebt.
Dizzy schreef:Vrouwen krijgen ook een lager loon met hetzelfde werk en hetzelfde diploma, daar gaat het net over. Ze krijgen minder terwijl daar geen objectieve reden voor is buiten hun sekse.
De eerste zin van dat artikel dat dat moet bewijzen is al te gek om los te lopen, heb ik hierboven al geschetst.
Dizzy schreef:Je kan wringen zoveel je wil maar je bent en blijft selectief in je vrouwenrechten, dierenrechten en geloof/cultuurargumenten. Exactly my point dus. Je wil voor anderen dat ze heiliger zijn dan de paus maar zelf zedeloos door het leven kunnen stappen als het u uitkomt. Ik vind dat hypocriet en ongeloofwaardig.
We spreken niet van heilig, we spreken van het aanvaarden van de basisrechten van mensen in deze maatschappij : vrouwen, homo's, ...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

r2504 schreef:Ik ontken niemand het recht moslim te zijn... wel om dat constant te misbruiken (je spreekt altijd maar over vrijheden, nergens over plichten).
Dat klopt dus echt niet. Al minstens 25 keer heb ik herhaald dat ik wel degelijk VOOR gelijke plichten voor moslims ben. Meer nog, ik ben eerder streng dan laks maar wel gelijk voor moslims of niet-moslims. Ik eis geen enkel voordeel voor moslims en geen enkele uitzondering die niet-moslims ook niet hebben.

Ik ben dus ook geen voorstander noch verdediger van onverdoofd slachten, integendeel. Ik ben wel echter bewust dat men er zeer hypocriet mee omgaat net zoals met veel andere kwesties. Het worden telkens symbooldossiers om "de anderen" mee te treffen en "te scoren". Mijn punt is dat zonder die hypocrisie men veel gemakkelijker zaken als onverdoofd slachten zou kunnen aanpakken. Het zou dan ook makkelijker zijn om de moslims die dat niet absoluut willen, mee achter je kar te krijgen ipv ze steeds tegen je op te zetten. Zorg dat er genoeg en goede alternatieven zijn en ondersteun deze zodat je de goede wil toont (rechten), dan kan je ook goede wil eisen (plichten).
r2504 schreef:Nee, het werkt niet in beide richtingen... ik moet in Marokko, Saoedi Arabië, Iran, ... ook geen dingen gaan eisen (en ben dat ook niet van plan uit respect voor hun cultuur).
Toch wel, moslims zijn ook Belgen vaak of zelfs hier geboren en dus zijn ze een deel van onze cultuur. Onze cultuur is al heel lang niet enkel christelijk, joods of atheïstisch maar een mengeling van alle culturen van Belgen. Dat zal dus evolueren en blijven evolueren en respect voor elkaar is een beginpunt.

Belgische moslims hebben alle recht om respect te vragen, net zoals niet-moslims recht hebben om respect voor hen te vragen. Dit soort redenering toont enkel aan dat we apart leven en denken over elkaar en dat schept extra problemen. Vandaag wederom een dieptepunt in de heisa rond de schandalige uitlatingen bij de dood van een jonge Belg. Dat is het resultaat van haatpredikers zoals er bestaan onder moslims en bvb onze eigenste boulder. Na een tijd went men aan deze taal en begint men ze over te nemen alsof het onschuldig is. Mensen worden op een hoopje gegooid met alle vooroordelen erbij. Voor je het weet zit je dan op FB over apen bezig ipv landgenoten. :oops:

Die visjes was een goed voorbeeld. Dat is er zelf na besef van wat voor onzin dat eigenlijk is eruit gegaan. Katten worden ook niet meer van torens gegooid, etc... Net door dit soort dingen consequent te doen kan je anderen ook vragen hetzelfde te doen. Hou je zelf dergelijke zaken in stand moet je niet verwonderd zijn dat ze ook moeilijk doen. Bij ons was ook niet iedereen hiervoor direct mee.

Dat iedereen gewoon de wet moet naleven daar zijn we het gelukkig over eens. Iedereen gelijk voor de wet, dat is een schone regel en eigenlijk het enige dat ik vraag.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Dat klopt dus echt niet. Al minstens 25 keer heb ik herhaald dat ik wel degelijk VOOR gelijke plichten voor moslims ben. Meer nog, ik ben eerder streng dan laks maar wel gelijk voor moslims of niet-moslims. Ik eis geen enkel voordeel voor moslims en geen enkele uitzondering die niet-moslims ook niet hebben.
Neen, dat doe je wel.
Alles wat je als moslim zou kunnen storen, daar moet zo rap mogelijk de wet veranderen voor iedereen.
Je wilt dus moslim"waarden" aan iedereen opdringen.
Dizzy schreef:Ik ben dus ook geen voorstander noch verdediger van onverdoofd slachten, integendeel. Ik ben wel echter bewust dat men er zeer hypocriet mee omgaat net zoals met veel andere kwesties. Het worden telkens symbooldossiers om "de anderen" mee te treffen en "te scoren".
Hoofddoek is jarenlang verboden geweest in Turkije, maar hier werd het plots een "pesten van moslims.".
DIe gasten moeten gewoon altijd hun zin krijgen, of het is racisme of discriminatie.
Dizzy schreef:Mijn punt is dat zonder die hypocrisie men veel gemakkelijker zaken als onverdoofd slachten zou kunnen aanpakken. Het zou dan ook makkelijker zijn om de moslims die dat niet absoluut willen, mee achter je kar te krijgen ipv ze steeds tegen je op te zetten. Zorg dat er genoeg en goede alternatieven zijn en ondersteun deze zodat je de goede wil toont (rechten), dan kan je ook goede wil eisen (plichten).
Er is een alternatief : verdoofd slachten.
Meer hoeven wij niet te doen.
Dizzy schreef:Toch wel, moslims zijn ook Belgen vaak of zelfs hier geboren en dus zijn ze een deel van onze cultuur. Onze cultuur is al heel lang niet enkel christelijk, joods of atheïstisch maar een mengeling van alle culturen van Belgen. Dat zal dus evolueren en blijven evolueren en respect voor elkaar is een beginpunt.
Niet alle moslims hier zijn Belgen.
Dus da's weer een veralgemening die fout is.
Dizzy schreef:Belgische moslims hebben alle recht om respect te vragen, net zoals niet-moslims recht hebben om respect voor hen te vragen.
Dit is een opdelen in wij en zij, hetgeen je zelf altijd verwijt aan je tegenstanders.
En dan nog op basis van religie.
Ons wetssysteem maakt geen onderscheid tussen moslims en niet-moslims, en gelukkig maar.
Dizzy schreef:Dit soort redenering toont enkel aan dat we apart leven en denken over elkaar en dat schept extra problemen. Vandaag wederom een dieptepunt in de heisa rond de schandalige uitlatingen bij de dood van een jonge Belg. Dat is het resultaat van haatpredikers zoals er bestaan onder moslims en bvb onze eigenste boulder.
Je bent wel heel gauw om een ander als haatprediker te brandmerken.
Wie heel de tijd anderen haatprediker noemt, moet maar eens goed in de spiegel kijken...

Maar ik heb dit soort zaken voorspeld, en werd toen weggehoond door ontkenners zoals ene Dizzy.
Toen ik zei dat mensen het niet gaan blijven pikken dat er aanslagen gepleegd worden, en er iedere keer onschuldige slachtoffers vallen, dat ze die ongebreidelde migratiegolf niet gingen blijven pikken.
Men gaat zich nu weer focussen op het verbieden van wat gezegd wordt, in plaats van iets aan de oorzaken te doen.
Een Overheid die haar burgers niet kan beschermen, en ondertussen maar blijft herhalen dat we allemaal samen moeten in harmonie leven, dat roept gewoon weerstand op.
Dizzy schreef:Na een tijd went men aan deze taal en begint men ze over te nemen alsof het onschuldig is. Mensen worden op een hoopje gegooid met alle vooroordelen erbij. Voor je het weet zit je dan op FB over apen bezig ipv landgenoten. :oops:
Ik daag u uit om te tonen waar ik landgenoten apen genoemd heb.
Dat kunt u niet, maar liegen en verdraaien is dan ook uw sterkste troef.
Dizzy schreef:Die visjes was een goed voorbeeld. Dat is er zelf na besef van wat voor onzin dat eigenlijk is eruit gegaan. Katten worden ook niet meer van torens gegooid, etc..
Ze zijn inderdaad een perfect voorbeeld van wat ik gezegd heb : dat je niet kunt eisen dat alles wat je niet aanstaat eerst weggaat voor jij iets opgeeft.
Die mensen die graag levende visjes dronken, of levende katten van een toren gooiden hebben ook moeten inbinden, ook al was er op dat moment nog jacht, ook al waren er op dat moment nog onverdoofde slachtingen van lijdende dieren.
Goed dat je inziet dat dit een goed voorbeeld is ! :beerchug:
Dizzy schreef:Dat iedereen gewoon de wet moet naleven daar zijn we het gelukkig over eens. Iedereen gelijk voor de wet, dat is een schone regel en eigenlijk het enige dat ik vraag.
Neen, jij vraagt dat het naleven van wetten afhankelijk is van het al dan niet bestaan van andere wetten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:Alles wat je als moslim zou kunnen storen, daar moet zo rap mogelijk de wet veranderen voor iedereen.
Je wilt dus moslim"waarden" aan iedereen opdringen.
Dikke kul. Onverdoofd slachten is gewoon wettelijk. Ik zeg gewoon dat we consequent moeten zijn en niet enkel wetten moeten veranderen die telkens "toevallig" de moslims viseren. Het slachten, de hoofddoek, herziening kindergeld, imagoverlagende winkels, geen doelgroep bij werkloosheid meer,... Er wordt dus niets opgedrongen toch zijn er omgekeerd voorbeelden genoeg van regels die telkens weer dezelfde groep treffen. Ik ken geen wet die ons verplicht halal te eten, een hoofddoek te dragen of die enkel Belgische winkels treft.

Ik zeg nergens dat alle moslims Belgen zijn, vandaar de term "vaak". Ik zei ook niet dat jij mensen apen had genoemd wel dat dit op FB te vinden is. De media haalde mij daarbij in met nog maar eens erg pijnlijke voorbeelden, vaak nog erger dan de aap-vergelijkingen.
boulder schreef:Ons wetssysteem maakt geen onderscheid tussen moslims en niet-moslims, en gelukkig maar.
Niet rechtstreeks maar regels kan je zodanig opstellen dat een groep wel degelijk het grootste slachtoffer is.
boulder schreef:Neen, jij vraagt dat het naleven van wetten afhankelijk is van het al dan niet bestaan van andere wetten.
Je begrijpt me verkeerd. Er zijn wetten en er zijn hogere wetten zoals oa EVRM. Eigen wetten mogen deze wetten niet zomaar overrulen. Dat zijn we allemaal democratisch overeengekomen. Ik vraag dus niets nieuws maar de toepassing/respecteren van regels die al decennia bestaan. Ik vraag ook geen uitzonderingen per bevolkingsgroep maar net een gelijke toepassing.
boulder schreef:Je bent wel heel gauw om een ander als haatprediker te brandmerken.
Wie heel de tijd anderen haatprediker noemt, moet maar eens goed in de spiegel kijken...

Maar ik heb dit soort zaken voorspeld, en werd toen weggehoond door ontkenners zoals ene Dizzy.
Toen ik zei dat mensen het niet gaan blijven pikken dat er aanslagen gepleegd worden, en er iedere keer onschuldige slachtoffers vallen, dat ze die ongebreidelde migratiegolf niet gingen blijven pikken.
Men gaat zich nu weer focussen op het verbieden van wat gezegd wordt, in plaats van iets aan de oorzaken te doen.
Een Overheid die haar burgers niet kan beschermen, en ondertussen maar blijft herhalen dat we allemaal samen moeten in harmonie leven, dat roept gewoon weerstand op.
Je bent een groot ziener, ongetwijfeld. Nochtans heb je racisme zoals deze tragische voorbeelden telkens onder de mat geveegd of ontkend. Het gaat hier ook niet over een strijd tegen terroristen maar de dood van een kind dat wel degelijk geïntegreerd was en zijn best deed. Dit is iemand die deed wat jij vraagt en toch verbaal aangevallen wordt uit pure haat, zelfs na de dood. Het is een teken dat het voor deze haters nooit goed genoeg zal zijn.

Men moet niet zoeken naar de oorzaken, die zijn al lang gekend. Haatpredikers zoals oa jij, die mensen tegen elkaar opzet. Als het dan uit de hand loopt zijn ze uiteraard niet verantwoordelijk. Als zelfs De Winter, Bourgeois en Franken zich duidelijk distantiëren van deze schandalige uitlatingen zegt het genoeg. Dat jij dit gaat goedpraten zegt ook genoeg. Soms vallen de maskers af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Dizzy schreef:Toch wel, moslims zijn ook Belgen vaak of zelfs hier geboren en dus zijn ze een deel van onze cultuur. Onze cultuur is al heel lang niet enkel christelijk, joods of atheïstisch maar een mengeling van alle culturen van Belgen.
Ondanks dat nieuwe generaties hier geboren worden blijven ze zich vastklampen aan hun historische cultuur... op zich niets mis mee als je daar de bestaande cultuur niet mee gaat domineren, maar spijtig genoeg zien we dat laatste maar al te vaak (aanvechten wetten, eigen zwemuurtjes eisen, mannelijke dokters weigeren, ...).
Dizzy schreef: en respect voor elkaar is een beginpunt.
Ik blijf het missen vanuit de moslim gemeenschap... ze leven liever hun "eigen" leventje verder en als we ons niet plooien stapt men naar de rechtbank... respect ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Dikke kul. Onverdoofd slachten is gewoon wettelijk. Ik zeg gewoon dat we consequent moeten zijn en niet enkel wetten moeten veranderen die telkens "toevallig" de moslims viseren.
Of anders gezegd, wetten mogen niet meer evolueren, want iedere keer ze anders evolueren dan overeenkomt met de koran heet het dat we "moslims viseren".
Er zijn al sedert de jaren '60 wetten die gaan over echtscheiding, euthanasie, abortus, weghalen van kruisbeelden uit openbare gebouwen, enz.
Allemaal wetten waar christenen van zouden kunnen zeggen " 't is altijd tegen ons gericht".
Nochtans zijn die wetten er.
Moslims zijn gewoon bleiters die altijd gelijk moeten halen, en janken als de wet in een andere richting evolueert...
Dizzy schreef:Het slachten, de hoofddoek, herziening kindergeld, imagoverlagende winkels, geen doelgroep bij werkloosheid meer,... Er wordt dus niets opgedrongen toch zijn er omgekeerd voorbeelden genoeg van regels die telkens weer dezelfde groep treffen.
Zie voorbeelden hierboven, die bewijzen dat je spoken ziet.
Dizzy schreef:Ik ken geen wet die ons verplicht halal te eten, een hoofddoek te dragen of die enkel Belgische winkels treft.
Het zou er nog maar aan ontbreken.

Ik zeg nergens dat alle moslims Belgen zijn, vandaar de term "vaak". Ik zei ook niet dat jij mensen apen had genoemd wel dat dit op FB te vinden is. De media haalde mij daarbij in met nog maar eens erg pijnlijke voorbeelden, vaak nog erger dan de aap-vergelijkingen.
Dizzy schreef:Je begrijpt me verkeerd. Er zijn wetten en er zijn hogere wetten zoals oa EVRM. Eigen wetten mogen deze wetten niet zomaar overrulen.
Het EVRM zegt nergens dat dieren "recht hebben" op onverdoofd geslacht worden.
Dizzy schreef:Dat zijn we allemaal democratisch overeengekomen.
Wetten kunnen ook op democratische wijze veranderen, maar jij accepteert dat alleen als het in de richting gaat van wat moslims willen.
Je wil opdringen dus.
Dizzy schreef:Nochtans heb je racisme zoals deze tragische voorbeelden telkens onder de mat geveegd of ontkend.
Je moet opletten met overal racisme te willen zien.
Als iemand een job niet krijgt, is dat niet noodzakelijk racisme, misschien waren er gewoon veel betere kandidaten.
Dizzy schreef:Het gaat hier ook niet over een strijd tegen terroristen maar de dood van een kind dat wel degelijk geïntegreerd was en zijn best deed. Dit is iemand die deed wat jij vraagt en toch verbaal aangevallen wordt uit pure haat, zelfs na de dood. Het is een teken dat het voor deze haters nooit goed genoeg zal zijn.
Je wilt het niet snappen.
Er is een klimaat van haat tegenover de eigen bevolking, continue aanslagen, en tegelijk staat de politiek machteloos.
Wij worden niet voldoende beschermd, en dat is in heel Europa zo.
Iedere keer je andere kaak tonen als je verrot geslagen wordt, je moet het maar doen.
Dizzy schreef:Haatpredikers zoals oa jij, die mensen tegen elkaar opzet.
Ik zet niemand op, ik ben de kanarie in de koolmijn.
En mensen zoals jij weigeren iets aan het gas te doen, ze leggen liever de kanarie het zwijgen op.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:Of anders gezegd, wetten mogen niet meer evolueren, want iedere keer ze anders evolueren dan overeenkomt met de koran heet het dat we "moslims viseren".
Er zijn al sedert de jaren '60 wetten die gaan over echtscheiding, euthanasie, abortus, weghalen van kruisbeelden uit openbare gebouwen, enz.
Allemaal wetten waar christenen van zouden kunnen zeggen " 't is altijd tegen ons gericht".
Nochtans zijn die wetten er.
Moslims zijn gewoon bleiters die altijd gelijk moeten halen, en janken als de wet in een andere richting evolueert...
Wat een onzin. Wetten mogen gerust evolueren en ook tegen sommige gebruiken van moslims in. Belangrijk daarbij is echter dat de wetten niet enkel in één richting mogen veranderen, dus ook niet enkel in de richting van de moslims maar ook niet enkel tegen de moslims. Als democratie hebben wij daar instellingen voor die de wetten bewaken en deze maken geregeld bezwaar tegen plannen van de regering. Zij zien spoken volgens u?

Het recht om te protesteren tegen wijzigingen is pure democratie, iets waar je toch voorstander van bent. Als moslims dit recht gebruiken kan je het ook zien als democratische integratie.

Je bent ook oneerlijk over uw voorbeelden. Al deze evoluties zijn voorafgegaan aan veel en harde discussies en tegenstand. Zelfs de koning liet zich voor 1 dag afzetten. Was de koning en alle Belgen die tegen deze wetten waren en soms nog altijd zijn bleiters?
boulder schreef:Het EVRM zegt nergens dat dieren "recht hebben" op onverdoofd geslacht worden.
Hilarisch, waarvoor staat de M denk je? Het slachten behoort tot de godsdienstvrijheid wat wel deel uitmaakt van de mensenrechten en één van de grondrechten van burgers in dit land. Dit geldt voor alle godsdiensten.
boulder schreef:Je moet opletten met overal racisme te willen zien.
Als iemand een job niet krijgt, is dat niet noodzakelijk racisme, misschien waren er gewoon veel betere kandidaten.
Dat is zeker mogelijk maar vaak doet men het omgekeerde, de ogen sluiten voor racisme zoals we af en toe pijnlijk onder de neus gewreven wordt. Tja, als regeringsleden het al relatief noemen en mensen tegen elkaar opzetten moet men niet verbaasd zijn dat het uit de hand loopt.
boulder schreef:Je wilt het niet snappen.
Er is een klimaat van haat tegenover de eigen bevolking, continue aanslagen, en tegelijk staat de politiek machteloos.
Wij worden niet voldoende beschermd, en dat is in heel Europa zo.
Iedere keer je andere kaak tonen als je verrot geslagen wordt, je moet het maar doen.
Jij snapt niet dat de eigen bevolking ook uit moslims bestaat. Hier verraad je dat je moslims eigenlijk niet wil integreren of aanvaarden.

Je lijkt ook erg hard op een bange bleiter die niet genoeg bescherming krijgt terwijl geen politieker de bevolking 100% kan beschermen tegen terreur. Je wil terug naar een tijd die definitief en onherroepelijk voorbij is. Je vertraagt daarbij de overgang naar een nieuw evenwicht dat inderdaad heel moeilijk is maar enkel mogelijk als er goede wil is van beide kanten. Een blok aan het been is een juiste uitdrukking.

De kaak-vergelijking is typisch voor de kaakslagflaminganten. Die gasten hebben altijd wel iets om te bleiten. Sommigen bleiten nog altijd omdat de Duits niet gewonnen heeft, please get over it. Het klopt trouwens niet want er wordt geen andere kaak getoond maar wel geklopt op alles wat beweegt, op mensen die de aanslagen herdenken tot aan dode kinderen toe. Zeer dapper.

Als je klappen krijgt zou ik me ook verdedigen maar daarnaast ook afvragen waarom en niet gaan slaan op mensen die er niets mee te maken hebben of vijanden bij maken. Onschuldigen aanvallen is niet verdedigen, da's gewoon laf, laf als zij die terreur plegen tegen onschuldigen.
boulder schreef:Ik zet niemand op, ik ben de kanarie in de koolmijn.
En mensen zoals jij weigeren iets aan het gas te doen, ze leggen liever de kanarie het zwijgen op.
Ik lig plat :)
Jij bent geen kanarie maar een hysterische bange kip. Je roept zo vaak "gas" dat niemand je nog ernstig neemt na een tijd. Totaal contraproductief en nutteloos dus voor mijnwerkers die beseffen dat het werk gevaarlijk is en altijd zal zijn maar toch hun job doen. Trouwens de vergelijking met de door ons in het buitenland gevraagde mijnwerkers is zeer goed, waren het niet de mijnwerkers die zeiden, onder de grond is iedereen zwart. Jij denkt dat je een kanarie bent die hen waarschuwt maar eigenlijk weiger je hen en hun kinderen te aanvaarden, ook na meerdere generaties en ook als ze zoals de dode jongen hun best doen om zich te integreren.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Dizzy schreef:..Wat een onzin. Wetten mogen gerust evolueren en ook tegen sommige gebruiken van moslims in. Belangrijk daarbij is echter dat de wetten niet enkel in één richting mogen veranderen, dus ook niet enkel in de richting van de moslims maar ook niet enkel tegen de moslims. Als democratie hebben wij daar instellingen voor die de wetten bewaken en deze maken geregeld bezwaar tegen plannen van de regering. Zij zien spoken volgens u? ..
Dan mag je geen wet meer veranderen, .. want meestal is de verandering van een wet, één bepaalde groep de dupe. Niet dat het verdoofd slachten persé moet voor mij dat terzijde, maar als wij als democratie daar naartoe zouden willen gaan, dan moet de rest daar zich naar schikken. Net zoals dat is voor alle Belgen, en alle andere wetten.

Ik ben het ook niet eens met het gordel beleid bv, .. 'k ben het zelfs niet eens dat deze bijdraagt aan uw of mijn veiligheid. Werkt enkel onder de 70km/h en als er dan geen vrachtwagen uw wagen plat rijd overleef je dat net nog wel zonder gordel volgens mij. Maar als je dan een gordel aan hebt maakt dat ook weinig uit. Maar ik moet hem wel dragen, omdat het wet is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ofloo schreef:Dan mag je geen wet meer veranderen, .. want meestal is de verandering van een wet, één bepaalde groep de dupe. Niet dat het verdoofd slachten persé moet voor mij dat terzijde, maar als wij als democratie daar naartoe zouden willen gaan, dan moet de rest daar zich naar schikken. Net zoals dat is voor alle Belgen, en alle andere wetten.

Ik ben het ook niet eens met het gordel beleid bv, .. 'k ben het zelfs niet eens dat deze bijdraagt aan uw of mijn veiligheid. Werkt enkel onder de 70km/h en als er dan geen vrachtwagen uw wagen plat rijd overleef je dat net nog wel zonder gordel volgens mij. Maar als je dan een gordel aan hebt maakt dat ook weinig uit. Maar ik moet hem wel dragen, omdat het wet is.
Voor mij moet dat onverdoofd slachten ook niet maar de bevoegde instellingen hebben al geoordeeld dat zomaar verbieden niet kan. Naast eigen wetten hebben we ons verbonden aan bepaalde internationale verdragen die we ook moeten respecteren. Je kan niet zomaar kiezen wanneer je een verdrag wil eerbiedigen en wanneer niet want daarvoor dient het net, bescherming van grote principes... zoals godsdienstvrijheid.

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die niet tevreden zijn met een wetswijziging en dat wil NIET zeggen dat ze er daarom niet mag/kan komen maar wel dat protest mogelijk is. Het is dan aan de bevoegde instellingen om te oordelen. Beleidsmensen houden beste rekening met deze aanbevelingen VOOR ze een wet stemmen om ze achteraf niet te moeten intrekken of wijzigen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

'k Ben het daar volledig mee eens, maar wat betekent dan kerk en staat gescheiden. Als je wetten begint te maken met een religieus karakter. Is de volgende wet dan gij zult niet doden tenzij het een ongelovige is? Want vanuit hun godsdienst mag dat ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: Wat een onzin. Wetten mogen gerust evolueren en ook tegen sommige gebruiken van moslims in. Belangrijk daarbij is echter dat de wetten niet enkel in één richting mogen veranderen, dus ook niet enkel in de richting van de moslims maar ook niet enkel tegen de moslims.
Je kunt niet tegelijk bij eenzelfde wet in de ene en in de andere richting evolueren.
Trouwens, waarom moet dat onderscheid gemaakt worden ?
De wetgever hoeft bij het maken van wetten totaal geen rekening te houden met die of die godsdienst.
Men maakt een wet tegen onverdoofd slachten, en die is gewoon voor alle Belgen, precies zoals u altijd staat te janken dat we geen onderscheid mogen maken, maar u bent de eerste om een uitzondering te vragen voor moslims.
Dizzy schreef:Als democratie hebben wij daar instellingen voor die de wetten bewaken en deze maken geregeld bezwaar tegen plannen van de regering. Zij zien spoken volgens u?
Na een klacht van Unia, wat absoluut geen democratische instelling is, en die duidelijk zeer bevooroordeeld is.
Als moslims racistische praat tegen joden verkopen of aanslagen goedpraten, dan hoor je ze niet.
Een centrum met een duidelijk rood kleurtje.
Dizzy schreef:Het recht om te protesteren tegen wijzigingen is pure democratie, iets waar je toch voorstander van bent.
Ik ontzeg hen dat recht niet, maar u zegt dat de wetgeving in alle richtingen moet evolueren, ik zeg dat de wetgever zich geen F**K van godsdiensten moet aantrekken.
Dizzy schreef:Je bent ook oneerlijk over uw voorbeelden. Al deze evoluties zijn voorafgegaan aan veel en harde discussies en tegenstand. Zelfs de koning liet zich voor 1 dag afzetten. Was de koning en alle Belgen die tegen deze wetten waren en soms nog altijd zijn bleiters?
Feit is dat ze er gekomen zijn, TEGEN de kerk in, TEGEN de koning in, TEGEN de conservatieve christenen in.
Die hebben ook moeten accepteren dat ze bakzeil haalden.
Nu nog de moslims.
Dizzy schreef:Het slachten behoort tot de godsdienstvrijheid wat wel deel uitmaakt van de mensenrechten en één van de grondrechten van burgers in dit land. Dit geldt voor alle godsdiensten.
Daar is het nog maar de vraag of dat onverdoofd slachten bij godsdienstvrijheid hoort.
Je kunt zo om het even wat in een boekje zetten en dan zeggen dat het godsdienstvrijheid is.
Dizzy schreef:Dat is zeker mogelijk maar vaak doet men het omgekeerde, de ogen sluiten voor racisme zoals we af en toe pijnlijk onder de neus gewreven wordt.
Neen, mannen als jij weigeren te erkennen dat het grote probleem is dat veel allochtonen hun voeten vegen aan de school, vaak omdat ze van thuis uit zo gestuurd worden.
Dan maar alles in de schoenen van racisme schuiven, dat is het gemakkelijkste.
Dizzy schreef:Jij snapt niet dat de eigen bevolking ook uit moslims bestaat. Hier verraad je dat je moslims eigenlijk niet wil integreren of aanvaarden.
Mensen die nauwelijks de waarden en normen willen aanvaarden van onze maatschappij.
Het zijn zij die niet willen integreren, niet omgekeerd.
Dizzy schreef:Je lijkt ook erg hard op een bange bleiter die niet genoeg bescherming krijgt terwijl geen politieker de bevolking 100% kan beschermen tegen terreur.
Ja, ons leven is in gevaar, en dat soort bescherming vergelijk je met beschermd worden zodat je altijd en overal je zin krijgt, en wetten naar jouw hand worden gezet.
Proficiat, je bent een geboren demagoog.
Vergelijk misschien nog eens verkeersongelukken met bomaanslagen.
Je kunt het.
boulder schreef:Je wil terug naar een tijd die definitief en onherroepelijk voorbij is.
De tijd van de rechtsstaat, van het ongestoord een vliegtuig kunnen nemen zonder dat je schrik moet hebben dat je omver geblazen wordt?
Proficiat dat jij "vooruit" wilt, Dizzy staat paraat voor het kalifaat...
Je vertraagt daarbij de overgang naar een nieuw evenwicht dat inderdaad heel moeilijk is maar enkel mogelijk als er goede wil is van beide kanten. Een blok aan het been is een juiste uitdrukking.
Dizzy schreef:De kaak-vergelijking is typisch voor de kaakslagflaminganten. Die gasten hebben altijd wel iets om te bleiten.
Een bomaanslag met honderden doden en gewonden, een truck die eventjes honderden mensen platrijdt, dat noem jij bleiten...
Je moest beschaamd zijn met je onmenselijke haatpraat.
Dizzy schreef:Jij bent geen kanarie maar een hysterische bange kip.
Really?
De angst voor terroristische aanslagen is een angst voor een reëel gevaar, dat jij dat als belachelijk omschrijft, toont aan hoe je aan de kant staat van de radicale moslims.
Trouwens, ik heb deze maand 2 keer het vliegtuig genomen, terwijl het toerisme sterk gezakt is uit angst voor de aanslagen.
Ik laat die baardapen mijn dag niet verpesten.
Dizzy schreef:Je roept zo vaak "gas" dat niemand je nog ernstig neemt na een tijd.
Iedere week is er wel ergens een nieuwe aanslag.
Gelukkig hebben we nog de ontkenners, aangevoerd door dappere überontkenner Dizzy.
Die gaat ons wel vertellen dat het grootste gevaar woorden zijn op Facebook, en niet bommen en granaten.
Je moet je prioriteiten leggen, nietwaar...
Laatst gewijzigd door boulder 05 aug 2016, 12:41, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Voor mij moet dat onverdoofd slachten ook niet maar de bevoegde instellingen hebben al geoordeeld dat zomaar verbieden niet kan. Naast eigen wetten hebben we ons verbonden aan bepaalde internationale verdragen die we ook moeten respecteren.
Er zijn nochtans nog een pak landen die het niet toelaten.
Ik geloof niet veel van dat dwingende karakter op dat vlak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Het lijkt me ook dat het welzijn van mens en dier prioriteit heeft op een fabeltje dat spreekt over onverdoofd slachten... al vinden moslims hun fabeltjes nogal belangrijk (nu ja, ons heeft het ook 600 jaar geduurd al zitten er hier nog mensen op Userbase die er duidelijk nog niet vanaf zijn).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Recht op godsdienstvrijheid is ook een regel en dus moet er wel degelijk rekening mee gehouden worden. Er zal dus een maatschappelijke discussie gevoerd worden en uiteindelijk zal de politiek een besluit nemen dat aan de adviezen van de democratische instellingen voldoet. Voor de 10.000.000 keer, ik ben persoonlijk ook tegen het onverdoofd slachten maar ik respecteer onze eigen democratische mogelijkheden, iets heel anders dan uitzonderingen vragen. Het is trouwens geen uitzondering maar de huidige wet.
boulder schreef:Ik ontzeg hen dat recht niet, maar u zegt dat de wetgeving in alle richtingen moet evolueren, ik zeg dat de wetgever zich geen F**K van godsdiensten moet aantrekken.
Een tegenspraak. Je ontzegt niets zolang het in de voor u gewenste richting is :-D
boulder schreef:Feit is dat ze er gekomen zijn, TEGEN de kerk in, TEGEN de koning in, TEGEN de conservatieve christenen in.
Die hebben ook moeten accepteren dat ze bakzeil haalden.
Nu nog de moslims.
Er zijn ook regels gekomen tegen sommige moslims in zoals boerkaverbod, hoofddoek,... hopelijk weldra onverdoofd slachten. Uw verklaringen dat het altijd wij zijn die plooien klopt dus niet.
boulder schreef:Neen, mannen als jij weigeren te erkennen dat het grote probleem is dat veel allochtonen hun voeten vegen aan de school, vaak omdat ze van thuis uit zo gestuurd worden.
Dan maar alles in de schoenen van racisme schuiven, dat is het gemakkelijkste.
Het probleem is dat jij niet kan lezen of geen geheugen hebt. Al zoveel keer heb ik gezegd dat dit ook deel van het probleem is, dat moslims ook moeten bijdraaien maar dat vergeet jij constant (Alzheimer?) Racisme is echter ook een deel van het probleem maar net als foute linksen die geen problemen willen toegeven bij de ene kant wil jij dat ook niet. Je bent dus even fout. Je blijft ook zwart/wit denken en net daarom kan uw redenering nooit juist zijn want alles is een variatie van grijs. Je negeert iedere nuance en daarom is uw uitleg altijd overdreven en dus fout.
boulder schreef:Mensen die nauwelijks de waarden en normen willen aanvaarden van onze maatschappij.
Het zijn zij die niet willen integreren, niet omgekeerd.
Onzin, er zijn genoeg moslims, de overgrote meerderheid, die perfect leven volgens de wet. De dode jongen was er één van en welk respect heeft hij ervoor gekregen? Trouwens Belgen zijn het onder elkaar niet eens over die waarden, zijn die andersdenkenden ook niet geïntegreerd?
boulder schreef:Ja, ons leven is in gevaar, en dat soort bescherming vergelijk je met beschermd worden zodat je altijd en overal je zin krijgt, en wetten naar jouw hand worden gezet.
Proficiat, je bent een geboren demagoog.
Ik krijg bijna medelijden met je angst. Ik doe gewoon verder met mijn leven zoals voorheen. Ik reis, ook naar moslimlanden, ik feest en ga op terassen zitten en woon zowat elk groot festival bij. Ik wandelde een week na de aanslagen gewoon door Molenbeek en, oh wee, ik handel dagelijks met moslims. Ik leef nog altijd en heb niet meer schrik dan voor de aanslagen in Brussel. Angst is persoonlijk en sommigen hebben rapper schrik dan anderen. Ik voel me geen held maar ik relativeer de kans dat het mij overkomt (50 keer minder dan een verkeersongeval waarbij ik even dood ben) en de overweging dat ik mijn leven niet door angst of extremistische zotten wil laten bepalen.

Omdat ik een minimum aan begrip en zelfreflectie vraag ben ik een demagoog maar jij die staat te bleiten als een klein kind uit schrik van uw eigen projecties zijt de ziener, de kanarie die ons zal redden door een burgeroorlog als oplossing te voorspellen of ons te leren hoe we anderen moeten haten :lol:
boulder schreef:De tijd van de rechtsstaat, van het ongestoord een vliegtuig kunnen nemen zonder dat je schrik moet hebben dat je omver geblazen wordt?
Proficiat dat jij "vooruit" wilt, Dizzy staat paraat voor het kalifaat...
En dan verwijt jij anderen demagogie :roll:
Zoals ik al zei doe ik gewoon verder zoals voorheen, zonder problemen. Het kalifaatacht ik iets minder waarschijnlijk dan jij, zelfs in Syrië is het redelijk onstabiel maar in België zie jij blijkbaar mogelijkheden :-D
boulder schreef:Really?
De angst voor terroristische aanslagen is een angst voor een reëel gevaar, dat jij dat als belachelijk omschrijft, toont aan hoe je aan de kant staat van de radicale moslims.
Trouwens, ik heb deze maand 2 keer het vliegtuig genomen, terwijl het toerisme sterk gezakt is uit angst voor de aanslagen.
Ik laat die baardapen mijn dag niet verpesten.
Het leven is gevaar, je kan altijd sterven. Wil je geen gevaar, hang je op en het gevaar is gedaan, uw leven ook. Nu nemen we maatregelen die volgens mij te ver gaan en nog altijd ons niet 100% beschermen, dat is nl onmogelijk maar de politiek wil dat graag beloven of laten geloven.

Uiteraard zijn er mensen die bang zijn en dat mogen ze maar dat ze hun eigen leven beperken met hun angst, niet dat van anderen.

"Baardapen"? alé, en dan vraag je je af waarom ze je racistisch vinden :lol:
boulder schreef:Iedere week is er wel ergens een nieuwe aanslag.
Gelukkig hebben we nog de ontkenners, aangevoerd door dappere überontkenner Dizzy.
Die gaat ons wel vertellen dat het grootste gevaar woorden zijn op Facebook, en niet bommen en granaten.
Je moet je prioriteiten leggen, nietwaar...
En waar ontken ik dan een aanslag? ik heb al gezegd dat er nog (veel) meer gaan komen. Iets anders toch dan ontkennen.

Ik vraag me gewoon af waarom die bommen er komen en zoek verbanden. Jij probeert mensen tegen elkaar op te zetten en bent dan verontwaardigd dat er vodden van komen. Ieder zijn prioriteit inderdaad.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Recht op godsdienstvrijheid is ook een regel en dus moet er wel degelijk rekening mee gehouden worden.
In een modern rechtssysteem (dus niet de shariah) is geen enkel recht absoluut.
Als er andere landen zijn waar wel een verbod is op onverdoofd slachten, zelfs moslimlanden, dan kun je serieuze vragen stellen bij die zogezegde godsdienstige "noodzaak".
Dizzy schreef:Er zal dus een maatschappelijke discussie gevoerd worden en uiteindelijk zal de politiek een besluit nemen dat aan de adviezen van de democratische instellingen voldoet. Voor de 10.000.000 keer, ik ben persoonlijk ook tegen het onverdoofd slachten
Voor iemand die altijd beweert tegen te zijn, neem je wel altijd de verdediging over van de tegenpartij.
Je geloofwaardigheid staat op een bijzonder laag pitje.
Dizzy schreef:Een tegenspraak. Je ontzegt niets zolang het in de voor u gewenste richting is :-D
Neen, wij hebben hier een seculiere maatschappij, onder andere daarom zijn de kruisbeelden uit de rechtszalen verwijderd, precies om te tonen dat geloof geen bepalende factor is bij wetgeving.
Wetgeving moet neutraal zijn, anders word ik als atheïst gediscrimineerd.
Dizzy schreef:Er zijn ook regels gekomen tegen sommige moslims in zoals boerkaverbod, hoofddoek,... hopelijk weldra onverdoofd slachten. Uw verklaringen dat het altijd wij zijn die plooien klopt dus niet.
Is er dan een algemeen verbod op hoofddoeken?
Volgens mij niet, individuele overheden kunnen het wel bannen.
Boerkaverbod, dat valt gewoon onder het feit dat iemand op straat herkenbaar mag zijn.
Zeker in tijden van terrorisme is het handig dat een man zich niet in een boerka kan steken, en zich zo als vrouw kan voordoen.
Dizzy schreef:Het probleem is dat jij niet kan lezen of geen geheugen hebt. Al zoveel keer heb ik gezegd dat dit ook deel van het probleem is, dat moslims ook moeten bijdraaien maar dat vergeet jij constant (Alzheimer?)
Neen, het probleem is voor 95% de slechte houding van allochtonen tijdens de schooltijd, en ook daarna.
Misschien voor 5% van racisme, maar de vooroordelen vinden precies hun oorsprong in die negatieve houding van allochtonen.
Jij doet alsof het 50-50 is.
Ze hebben het gewoon grotendeels aan zichzelf te danken.
Dizzy schreef:Onzin, er zijn genoeg moslims, de overgrote meerderheid, die perfect leven volgens de wet.
Hoe kun jij dat weten?
Jij bent zo naïef te zeggen dat iedereen die geen aanslagen pleegt perfect volgens de wet leeft.
De dag voordat zo'n gek een aanval pleegt was hij volgens jou ook nog perfect volgens de wet aan het leven.
Het is niet omdat jij je kop in het zand steekt, dat het probleem niet meer bestaat.
Dizzy schreef:De dode jongen was er één van en welk respect heeft hij ervoor gekregen?
Ah, jij ziet dat zo, gewoon aan één of andere foto of zo ?
Als ik die mens niet ken, ga ik geen uitspraken doen of hij al dan niet respectvol met anderen omging.
Dizzy schreef:Ik krijg bijna medelijden met je angst. Ik doe gewoon verder met mijn leven zoals voorheen. Ik reis, ook naar moslimlanden, ik feest en ga op terassen zitten en woon zowat elk groot festival bij.
Goed, je steekt je kop in het zand en doet precies alsof er niets aan de hand is, en denkt dan dat je dapper bent.
Merk op dat het toerisme serieus verminderd is, en heel veel mensen schrik hebben om het vliegtuig te nemen.
Als jij al die mensen wilt belachelijk maken, doe maar.
Ik houd rekening met het gevaar, zoveel als mogelijk, en probeer die baardapen zo weinig mogelijk mijn leven te laten bepalen.
Dizzy schreef:Het leven is gevaar, je kan altijd sterven. Wil je geen gevaar, hang je op en het gevaar is gedaan, uw leven ook.
Qua simplismes ben je echt wel kampioen.
Proficiat...
Dizzy schreef:"Baardapen"? alé, en dan vraag je je af waarom ze je racistisch vinden :lol:
Ik hoef geen respect te betuigen tegenover kakkerlakken die anderen naar het leven staan in naam van een achterlijke godsdienst, maar ik begrijp dat jij keihard wilt zijn voor een woordje als "baardapen", maar tegelijk een hele rist excuses klaarhebt om massamoordenaars goed te praten.
Dizzy schreef:En waar ontken ik dan een aanslag? ik heb al gezegd dat er nog (veel) meer gaan komen. Iets anders toch dan ontkennen.
Maar je hebt nu nog maar net die terreurdaden geminimaliseerd ('Wil je geen risico, hang jezelf op...").
Maar beledigingen op facebook.
Oei, de wereld staat plots in brand bij Dizzy.
Dizzy schreef:Ik vraag me gewoon af waarom die bommen er komen en zoek verbanden. Jij probeert mensen tegen elkaar op te zetten en bent dan verontwaardigd dat er vodden van komen. Ieder zijn prioriteit inderdaad.
Je zoekt drogredenen om toch maar niet toe te moeten geven dat islam een haatdragende religie is.
Dus blijf je maar zoeken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

boulder schreef:dan kun je serieuze vragen stellen bij die zogezegde godsdienstige "noodzaak".
Dat zie je toch ook bij het ganse hoofddoeken debat... ook daar is er niet echt een noodzaak maar gewoon een kleine groep (al is die wel in staat een enorme druk te leggen om andere moslims, we zien dan ook terug meer en meer hoofddoeken verschijnen als een soort van "'verzet" tegen onze cultuur) die het ten top wil drijven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Trouwens, na 49 bladzijden moet je toch vaststellen dat moslims er kampioen in zijn om de aandacht af te leiden van waar het om gaat, en zich altijd weer in het slachtofferrolletje te wentelen.
Moslims plegen terreurdaden, en waar gaat het debat over ?
Over die arme moslims, die keer op keer hun gevoelens gekrenkt zien.
Calimero moet uitgevonden geweest zijn door een moslim, zoveel is duidelijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:In een modern rechtssysteem (dus niet de shariah) is geen enkel recht absoluut.
Als er andere landen zijn waar wel een verbod is op onverdoofd slachten, zelfs moslimlanden, dan kun je serieuze vragen stellen bij die zogezegde godsdienstige "noodzaak".

Voor iemand die altijd beweert tegen te zijn, neem je wel altijd de verdediging over van de tegenpartij.
Je geloofwaardigheid staat op een bijzonder laag pitje.

Neen, wij hebben hier een seculiere maatschappij, onder andere daarom zijn de kruisbeelden uit de rechtszalen verwijderd, precies om te tonen dat geloof geen bepalende factor is bij wetgeving.
Wetgeving moet neutraal zijn, anders word ik als atheïst gediscrimineerd.
Waar pleit ik dan voor sharia of absoluut recht? Ik ben zelf tegen onverdoofd slachten maar ik kan wel respect opbrengen voor mijn eigen rechtsregels, jij zou je eigen regels verkrachten als je maar je zin krijgt maar wel anderen verwijten dat ze de regels niet zouden volgen. Dat kan tellen als geloofwaardig. Dat ik oog heb voor de andere mening sterkt inderdaad MIJN geloofwaardigheid/objectiviteit.

Wetgeving is nooit 100% neutraal en dat haalde al iemand aan. Er zal altijd wel iemand zijn die voor- of nadeel heeft aan een wet maar de wet moet wel gelijk toegepast worden. Jij wil een wet invoeren die nog niet bestaat en die ingaat tegen bestaande principes en eigenlijk geef je al pagina's lang toe dat je moslims viseert, DAT is in onze huidige wetgeving niet koosjer. Niet mijn mening maar deze van de RVS. Er is ook geen discriminatie want jij mag ook halal eten en slachten. Wat niet mag is dat ze jouw verhinderen atheist te zijn, net zomin jij mag verhinderen dat anderen moslim zijn.

Het boerkaverbod vind ik goed om de reden die je opgeeft, men moet herkenbaar zijn. Het hoofddoekverbod vind ik minder ok. Ik kan dat begrijpen voor een identiteitskaart of als het onder dwang zou gebeuren maar voor de rest is daar geen probleem mee. Ik ben van die mening omdat ik zelf ook graag op mijn kop zet wat ik zelf wil. De hoofddoeken zijn ook geen uitdaging (tenzij je erdoor opgewonden raakt?) maar gewoon een modeaccessoire. Er is niets mis mee dat iemand toont dat hij/zij moslim is in een maatschappij waar men open staat voor anderen. Als een hoofddoek je stoort ligt dat aan u, niet aan een lapje stof of de mens die het draagt.
boulder schreef:Hoe kun jij dat weten?
Jij bent zo naïef te zeggen dat iedereen die geen aanslagen pleegt perfect volgens de wet leeft.
De dag voordat zo'n gek een aanval pleegt was hij volgens jou ook nog perfect volgens de wet aan het leven.
Het is niet omdat jij je kop in het zand steekt, dat het probleem niet meer bestaat.
Wat een kul alweer. Moesten alle moslims criminelen zijn dan hadden we steden vol gevangenissen nodig. Uiteraard zijn het allemaal geen doetjes, net zoals bij de autochtonen dat niet het geval is. Wat ga je dan voorstellen, iedereen die iets zou kunnen misdoen opsluiten? Dan zitten we morgen allemaal in de bak. Plannen van ernstige misdaden is ook strafbaar dus daar kan de politie nu al werk van maken, dat lijkt me democratischer.
boulder schreef:Ah, jij ziet dat zo, gewoon aan één of andere foto of zo ?
Als ik die mens niet ken, ga ik geen uitspraken doen of hij al dan niet respectvol met anderen omging.
Neen, dat leer ik uit reacties van mensen die hem kenden als een gewone jonge gast die vrijwilligerswerk deed. De reacties die walgelijk waren waren daarentegen WEL enkel op zijn uiterlijk gebaseerd. Jij kiest om dat te blijven balsemen, dat spreekt voor jou.
boulder schreef:Goed, je steekt je kop in het zand en doet precies alsof er niets aan de hand is, en denkt dan dat je dapper bent.
Merk op dat het toerisme serieus verminderd is, en heel veel mensen schrik hebben om het vliegtuig te nemen.
Als jij al die mensen wilt belachelijk maken, doe maar.
Ik houd rekening met het gevaar, zoveel als mogelijk, en probeer die baardapen zo weinig mogelijk mijn leven te laten bepalen.
Ik vind het niet zo erg dat het toerisme verminderd is want dan is het rustiger als ik wel op reis ga (grapje!) Ik vind het wel jammer voor de mensen die er hun job door riskeren. Er zijn ook minder toeristen in België door de dreigende sfeer met militairen maar dat vind je blijkbaar geen probleem want je gaat waarschijnlijk niet meer naar het toilet zonder een para in je buurt :) (grapje!)

Het feit dat mijn grapjes je storen wijst al op een vergevorderde staat van verzuring. (geen grapje)
boulder schreef:Ik hoef geen respect te betuigen tegenover kakkerlakken die anderen naar het leven staan in naam van een achterlijke godsdienst, maar ik begrijp dat jij keihard wilt zijn voor een woordje als "baardapen", maar tegelijk een hele rist excuses klaarhebt om massamoordenaars goed te praten.
Waar praat ik ergens 1 dader goed? NERGENS
Ik minimaliseer ook geen enkele aanslag, integendeel. Ik weiger gewoon toe te geven aan de angst die deze lafaards willen veroorzaken. Jij steunt de lafaards die op FB anderen onterecht en totaal onder de gordel beledigen. 2 maten, 2 gewichten dus. Door uw angst heb je de overwinning trouwens al geschonken aan de terroristen. U hebben ze al overwonnen want jij past je leven aan zoals zij het willen en roept op tot dezelfde strijd die zij willen. Ik doe nog altijd wat zij haten en lach ze uit, met een frisse pint in de hand op Werchter bijvoorbeeld.

Jij hebt het echter niet enkel over de daders maar maakt de verwijten richting alle mensen van hetzelfde geloof want volgens u is geen enkele moslim te vertrouwen. De moslims die ook stierven in de aanslagen en de jongen die een ongeluk had op vakantie zijn ineens ook kakkerlakken voor u. Ik weet niet waar jij het recht haalt om mensen zo in te delen. Natuurlijk veroordeel je de helden op de FB van VVL niet, je bent er zelf eentje van.
boulder schreef:Je zoekt drogredenen om toch maar niet toe te moeten geven dat islam een haatdragende religie is.
Dus blijf je maar zoeken...
Alle religies zijn haatdragend maar ik voel niet de behoefte een onderverdeling te maken als niet gelovige.

Trouwens moesten mensen jouw uitspraken willen lezen dan zouden ze ook een indruk kunnen krijgen dat Belgen nogal serieus haatdragende en in het verleden levende mensen zijn met voorbijgestreefde ideeën over vrouwen en rollenpatronen. Ik besef dat net zoals niet alle Belgen ook niet alle moslims hetzelfde zijn. Nu jij nog.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Ik minimaliseer ook geen enkele aanslag, integendeel.
Dat zou nog maar erg zijn.
Wat je echter wel minimaliseert is het feit dat de kans op een aanslag door een moslim groter is dan deze door een niet-moslim (want we zijn toch allemaal zo gelijk).
Wat je zelf ronduit negeert is een interessant artikel dat je voorgeschoteld wordt en waar je _niets_ zinnig kan op inbrengen (en dus niet in je kraam past).

Wat nog een groot verschil is. Die jongen die daar in Marokko is overleden, daar waar een paar onbeschofterikken die op die jongen zijn overlijden reageerden en bijna iedereen (inclusief onze leiders (politiek)) reageerde(n) met afschuw.
Dat heb ik moslims nog niet in grote getallen zien doen als het om de IS aanslagen gaat. En kom nu niet af dat ze IS niet beschouwen als zijnde moslims en ze zich ook hiervoor niet moeten schuldig voelen.
Ik beschouw mij ook niet als extreem rechts krapuul, dus ik moet die uitspraken (van het krapuul) dan ook niet verwerpen of wat?

Verder kijk je extreem zwart wit. Ofwel hebben mensen hetzelfde idee als het jouwe, ofwel duw je ze direct in een extreem rechtse hoek.
Er zitten daar anders nog heel wat gradaties van mensen tussen hoor (waartoe ik ook behoor).
't Is niet omdat ik mij niet wil aanpassen aan die mensen, dat ik ze daarom allemaal dood wil.
't Is niet omdat ik dat politiek correct denken kotsbeu ben, dat ik ze daarom allemaal dood wil.

Ik durf gewoon een kat een kat te noemen (mind you, niet letterlijk nemen, ik zeg niet dat moslims katten zijn, 't is een gezegde... ik zal het er hier maar bijzetten).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Nob schreef:Dat heb ik moslims nog niet in grote getallen zien doen als het om de IS aanslagen gaat.
Selectieve blindheid en doofheid typeert dit topic:
[youtube]074ROTs2HI0[/youtube]
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

raf1 schreef:
Nob schreef:Dat heb ik moslims nog niet in grote getallen zien doen als het om de IS aanslagen gaat.
Selectieve blindheid en doofheid typeert dit topic:
[youtube]074ROTs2HI0[/youtube]
Waar zie jij dan die grote getallen?

En da's bij 1 aanslag.
Waar waren die bij de aanslagen in Brussel?

En jij durft spreken over selectieve blindheid? Oh My.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

[youtube]N5oDJQR2q_4[/youtube]
[youtube]cHuDNmd5KI8[/youtube]
[youtube]Gjya7Z-p9pQ[/youtube]
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

Waar zie jij dan die grote getallen?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

[youtube]f__r981zV-w[/youtube]
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

Te weinig filmpjes gevonden, zodat je nu al minder relevante filmpjes gaat posten?

For all I know willen ze IS weg omdat hun economie met die mannen achteruit gaat ofzo...
Of willen ze IS weg om een gematigde sharia in te voeren (en niet die van IS)...

Enfin, dat is zelfs het punt hier niet.

Even het filmpje bekeken... ze willen IS dus weg omdat ze een chemische aanval hebben uitgevoerd. Dat filmpje heeft dus niks te maken met de veroordeling van aanslagen in west-europa.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nob schreef:
Ik minimaliseer ook geen enkele aanslag, integendeel.
Dat zou nog maar erg zijn.
Wat je echter wel minimaliseert is het feit dat de kans op een aanslag door een moslim groter is dan deze door een niet-moslim (want we zijn toch allemaal zo gelijk).

Wat nog een groot verschil is. Die jongen die daar in Marokko is overleden, daar waar een paar onbeschofterikken die op die jongen zijn overlijden reageerden en bijna iedereen (inclusief onze leiders (politiek)) reageerde(n) met afschuw.
Dat heb ik moslims nog niet in grote getallen zien doen als het om de IS aanslagen gaat. En kom nu niet af dat ze IS niet beschouwen als zijnde moslims en ze zich ook hiervoor niet moeten schuldig voelen.
Ik beschouw mij ook niet als extreem rechts krapuul, dus ik moet die uitspraken (van het krapuul) dan ook niet verwerpen of wat?

Verder kijk je extreem zwart wit. Ofwel hebben mensen hetzelfde idee als het jouwe, ofwel duw je ze direct in een extreem rechtse hoek.
Er zitten daar anders nog heel wat gradaties van mensen tussen hoor (waartoe ik ook behoor).
't Is niet omdat ik mij niet wil aanpassen aan die mensen, dat ik ze daarom allemaal dood wil.
't Is niet omdat ik dat politiek correct denken kotsbeu ben, dat ik ze daarom allemaal dood wil.

Ik durf gewoon een kat een kat te noemen (mind you, niet letterlijk nemen, ik zeg niet dat moslims katten zijn, 't is een gezegde... ik zal het er hier maar bijzetten).
Klopt niet. De meeste aanslagen in Europa zijn nog altijd op naam van andere groeperingen die niets met moslims te maken hebben. Uiteraard kan men enkel de laatste tijd gebruiken om het beeld te vertekenen. De kans dat je sterft door een aanslag is 50 maal kleiner dan dat je sneuvelt op de Brusselse ring :)

Die paar onbeschofteriken waren wel met veel paren. Het is ook niet die ene pagina maar gelijkaardige reacties op blogs en zelfs krantenpagina's bevatten dezelfde gortige taal. Als inderdaad zelfs De Winter zich nu negatief uitlaat hierover weet je hoever het erover is.

Moslims hebben zich wel degelijk veel en herhaaldelijk verontschuldigd voor de daders van de aanslagen. Anderen gaven al voorbeelden maar zoek zelf even en je vindt pagina's genoeg om de komende dagen te vullen.

Je hebt wel gelijk dat ze zich eigenlijk niet hoeven te excuseren want wij doen dat ook niet voor alle pedofielen die we in België al verzameld hebben, de bende van Nijvel, Congo, de priesters die hun handen niet thuis houden, de ongehuwde moeders wiens kinderen werden afgepakt, enz enz enz... Dat zijn daden van individuen of groepen die niet de fout zijn van de ganse groep. Meer nog, de ganse groep krijgt wel de problemen over zich die de reacties teweeg brengen. Een gezin dat niet eens moslims zijn krijgen dan op hun oprit "rot op molsims (geen typfout)" te lezen bijvoorbeeld.

Hier is een kleine samenvatting te vinden van reacties van moslims.

Ik denk helemaal niet zo zwart/wit als je laat uitschijnen. Voor mij is iedereen een beetje racist net zoals iedereen iets van jaloersheid in zich heeft maar sommigen overdrijven en dan wordt het ziekelijk. Ik heb ook begrip voor de angst maar daarom niet voor de reacties en gevolgen die sommigen eraan koppelen. Angst mag niet je leven en denken/verstand overheersen of het wordt heel snel erg vies.

Ik besef dus maar al te goed dat niet iedereen een hater is zoals boulder maar ingaan tegen dit soort mensen is niet ongezond nu dit soort haatoproepen populairder zijn dan ooit. In een evenwichtige samenleving moet er toch ruimte zijn voor andere meningen? trouwens ben ik niet eens zo links als je denkt, ik heb al op alle partijen gestemd uitgezonderd de extremen, ook rechtse. Ik ben niet van mening dat rechts of links juist of fout zijn maar dat beide stromingen nodig zijn. De oplossingen liggen voor mij in een combinatie van linkse en rechtse recepten.

Is het niet vreemd dat men aanpassing eist maar zelf niet bereid is tot enige aanpassing? Ik zie dan als genuanceerde liever een middenweg maar dan noemt men mij extreem of politiek correct. Ik noem toch ook gewoon een kat een kat en desondanks moet ik blijven herhalen dat ik de vele fouten vanuit de moslimgemeenschap ook afkeur :)

Moslims zijn deel van onze samenleving en zullen niet meer verdwijnen, de enige optie is er dus het beste van maken. Dat kan met veel miserie of met goodwill van beide kanten. Mijn keuze is de 2e optie.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: Waar pleit ik dan voor sharia of absoluut recht? Ik ben zelf tegen onverdoofd slachten maar ik kan wel respect opbrengen voor mijn eigen rechtsregels, jij zou je eigen regels verkrachten als je maar je zin krijgt maar wel anderen verwijten dat ze de regels niet zouden volgen.
Je zou dit, je zou dat.
Je bent nogal goed in het zeggen wat iemand met een mening die u niet bevalt, zou doen.
Stop dus met leugens in mijn naam te posten.

Dizzy schreef:Jij wil een wet invoeren die nog niet bestaat en die ingaat tegen bestaande principes en eigenlijk geef je al pagina's lang toe dat je moslims viseert,
Een wet invoeren die nog niet bestaat.
Lijkt mij logisch, als hij al bestaat moet hij immers niet ingevoerd worden.
Heb je nog van die dwaze uitspraken?
Ik viseer wat in de islam staat, en het feit dat moslims, zoals ondertussen overvloedig bewezen in grote mate achter die haatdragende uitspraken staan.
Dat jij blijft het zonlicht ontkennen is jouw probleem.
Dizzy schreef:Er is ook geen discriminatie want jij mag ook halal eten en slachten. Wat niet mag is dat ze jouw verhinderen atheist te zijn, net zomin jij mag verhinderen dat anderen moslim zijn.
Ik mag ook halal eten, vraag is of ik straks nog gewoon kan eten, van dieren die niet op gruwelijke halal wijze mishandeld werden.
Dizzy schreef:Het hoofddoekverbod vind ik minder ok. Ik kan dat begrijpen voor een identiteitskaart of als het onder dwang zou gebeuren maar voor de rest is daar geen probleem mee.
Is dat hoofddoekenverbod er ?
Ik denk niet dat er een verbod is om op straat met een hoofddoek rond te lopen.
Of ben je weer van alles aan het uitvinden?
Dizzy schreef:Er is niets mis mee dat iemand toont dat hij/zij moslim is in een maatschappij waar men open staat voor anderen. Als een hoofddoek je stoort ligt dat aan u, niet aan een lapje stof of de mens die het draagt.
Die hoofddoek dient wel vaak om zich af te zetten tegen de westerse maatschappij, en is vaak opgedrongen door imams, mannen dus...
Dizzy schreef:Wat een kul alweer. Moesten alle moslims criminelen zijn dan hadden we steden vol gevangenissen nodig.
Vorige week nog een statistiek : 50% van de gevangenisbevolking in België is allochtoon.
Vreemd, want zij maken zeker geen 50% van de bevolking uit.
Ik heb het ook over radicale gedachten en gedragingen, dat leidt niet altijd tot criminele feiten, dat spreekt voor zich.
Dizzy schreef:Uiteraard zijn het allemaal geen doetjes, net zoals bij de autochtonen dat niet het geval is. Wat ga je dan voorstellen, iedereen die iets zou kunnen misdoen opsluiten?
Neen, dat is jouw belachelijk voorstel.
Stop met in mijn plaats belachelijke voorstellen te doen, en er dan op te reageren.
Begin eens met eerlijk te debatteren.
Of gaat dat bij jou niet?

Dizzy schreef:Neen, dat leer ik uit reacties van mensen die hem kenden als een gewone jonge gast die vrijwilligerswerk deed. De reacties die walgelijk waren waren daarentegen WEL enkel op zijn uiterlijk gebaseerd.

Hoe IDIOOT om daarop voort te gaan.
Als ik de reacties lees van zelfs familie van mensen die zware aanslagen gepleegd hebben, dan was het nog altijd "zo'n toffe jongen, en er was niets mis mee, totaal onbegrijpelijk".
Dus als ik iemand niet ken, dan ga ik niets negatiefs zeggen, maar ik ga die ook niet ophemelen.

Dizzy schreef:Ik vind het wel jammer voor de mensen die er hun job door riskeren.

En de mensen die niet meer het vliegtuig durven nemen, dat vind je niet erg...

Dizzy schreef:Het feit dat mijn grapjes je storen wijst al op een vergevorderde staat van verzuring. (geen grapje)

Je grapjes zijn nogal kinderlijk.
Waarschijnlijk vind je vooral jezelf grappig.

Dizzy schreef:Jij steunt de lafaards die op FB anderen onterecht en totaal onder de gordel beledigen.

Smerige leugenaar.
Toon mij één bewijs hiervan.

Dizzy schreef:Door uw angst heb je de overwinning trouwens al geschonken aan de terroristen. U hebben ze al overwonnen want jij past je leven aan zoals zij het willen en roept op tot dezelfde strijd die zij willen. Ik doe nog altijd wat zij haten en lach ze uit, met een frisse pint in de hand op Werchter bijvoorbeeld.

Alsof ik niet meer op reis ga, ben quasi heel de maand juli op reis geweest.
Veel over afschuwelijke aanslagen gehoord ondertussen.
Het leven is geen pretje met die kakkerlakken.

Dizzy schreef: De moslims die ook stierven in de aanslagen en de jongen die een ongeluk had op vakantie zijn ineens ook kakkerlakken voor u. Ik weet niet waar jij het recht haalt om mensen zo in te delen. Natuurlijk veroordeel je de helden op de FB van VVL niet, je bent er zelf eentje van.

Nog eens, je bent een smerige leugenaar.
Bewijs wat je hier schrijft.

Dizzy schreef: Alle religies zijn haatdragend maar ik voel niet de behoefte een onderverdeling te maken als niet gelovige.

Er is een groot verschil tussen islam en andere, heb ik al uitvoerig behandeld.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

@boulder Jij kan blijkbaar niet op een normale manier discussiëren. Woordgebruik als baardapen, kakkerlakken, smerige leugenaar maken je argumenten er niet geloofwaardiger op. :nono:

De grootste fout die je blijft maken is dat je veralgemeent, je weigert te aanvaarden dat er "een significant deel van de Belgische moslims" geen problemen veroorzaken en behalve door hun uiterlijk niet te onderscheiden zijn van de rest van de bevolking.

Misschien moet je ook dit eens lezen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

@Mods

Mag hier een slotje op? Ik vrees dat verder discussiëren niets helpt.
Iedereen blijft bij zijn standpunten. Alles is tot in den treurnis al herhaald.

Dit heeft gewoon geen zin meer.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

amen...inshallah
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:Je zou dit, je zou dat.
Je bent nogal goed in het zeggen wat iemand met een mening die u niet bevalt, zou doen.
Stop dus met leugens in mijn naam te posten.
Jij mag je mening hebben en houden, ik wijs u enkel op de fouten en inconsequenties. Je wil een wet die volgens de RVS ingaat tegen bestaande principes enkel omdat jij daar persoonlijk voor bent. Dat IS onze eigen rechtsregels negeren en dus geen leugen maar een vaststelling. Besef je zelf nog wat je hier neerpent?
boulder schreef:Een wet invoeren die nog niet bestaat.
Lijkt mij logisch, als hij al bestaat moet hij immers niet ingevoerd worden.
Heb je nog van die dwaze uitspraken?
Ik viseer wat in de islam staat, en het feit dat moslims, zoals ondertussen overvloedig bewezen in grote mate achter die haatdragende uitspraken staan.
Dat jij blijft het zonlicht ontkennen is jouw probleem.
Knap, de helft van een zin uitknippen en dan belachelijk doen omdat je de verklaring eraf geknipt hebt :nono:
Het ging dus over een nieuwe wet die ingaat tegen bestaande principes. Uiteraard ben ik niet tegen nieuwe wetten zoals je belachelijkerwijze denkt te moeten afleiden of moet ik zeggen dat je moet stoppen met leugens posten in mijn naam :)

Moslims zijn veruit de grootste slachtoffers van terreur. Ze staan dus in grote mate achter hun eigen dood? Dat kan je anders ook als het zonlicht ontkennen zien. Net als het weigeren in te zien dat er wel degelijk verschillende stromingen en interpretaties zijn en elke moslim individueel zijn godsdienst beleeft zoals hij wil.
boulder schreef:Ik mag ook halal eten, vraag is of ik straks nog gewoon kan eten, van dieren die niet op gruwelijke halal wijze mishandeld werden.
Heeft u al ooit iemand verplicht halal te eten? Je zaait gewoon uw eigen paniek en hoopt dat het aanslaat. Je zal geen halal moeten eten maar wel kunnen eten als je dat zelf wil. Je kan wel nog gruwelijk levend gekookte kreeften en barbaars afgeknald wild eten, ieder zijn goesting en van mij mag dat allemaal, smakelijk. Een kleine tip: wees zuinig met azijn ;)
boulder schreef:Die hoofddoek dient wel vaak om zich af te zetten tegen de westerse maatschappij, en is vaak opgedrongen door imams, mannen dus...
Onzin, er zijn genoeg vrouwen die onafhankelijk zijn en zelf kiezen om dat te dragen. Ik ken zussen waarbij de ene er eentje draagt en de andere niet. Kleding dient deels ook om uw persoonlijkheid en identiteit te uiten. Moslim zijn is ook niet verkeerd en dat mag dan ook getoond worden, net zoals Jos met een kruisje mag rondwandelen ondanks de vele pedofilieschandalen in de kerk.
boulder schreef:Neen, dat is jouw belachelijk voorstel.
Stop met in mijn plaats belachelijke voorstellen te doen, en er dan op te reageren.
Begin eens met eerlijk te debatteren.
Of gaat dat bij jou niet?

Ik stelde je gewoon een vraag, mag dat nog of moeten we gewoon altijd zeggen, je hebt gelijk ook al rammelen je argumenten erger dan een wasmachine van 25 jaar oud :)

Leg ons dan eens uit hoe jij moslims wel zou aanpakken als je zowat elke moslim verdacht vindt en al snel radicale gedragingen ziet. Waar ga je het geld halen voor deze aanpak? Ik hoor u van alles beweren maar erg realistisch wordt het nooit. Als je wil dat er op inhoud wordt gereageerd moet je ook voor inhoud zorgen. Da's ook eerlijk.

boulder schreef:Hoe IDIOOT om daarop voort te gaan.
Als ik de reacties lees van zelfs familie van mensen die zware aanslagen gepleegd hebben, dan was het nog altijd "zo'n toffe jongen, en er was niets mis mee, totaal onbegrijpelijk".
Dus als ik iemand niet ken, dan ga ik niets negatiefs zeggen, maar ik ga die ook niet ophemelen.

Uiteraard is het veel verstandiger om een dode zuiver op basis van een foto beledigen op de meest lage manier :-D
Kenden deze mensen de jongen dan wel?

boulder schreef:En de mensen die niet meer het vliegtuig durven nemen, dat vind je niet erg...

Neen, je kiest deels zelf waar je bang voor bent en leren relativeren of risico's calculeren zou iedere volwassene moeten kunnen. Als ik moet inzitten met alle angst op aarde zou ik nogal ongelukkig zijn. In ieder geval hebben ze jou toch om ermee in te zitten, ze zullen u ongetwijfeld enorm dankbaar zijn.

boulder schreef:Je grapjes zijn nogal kinderlijk.
Waarschijnlijk vind je vooral jezelf grappig.

Kan zijn, ik lach graag en doe het dan ook continu. Ik lach zelfs met jouw paniekerige reacties en je opwinding. Dat kan een radicaal trekje zijn van mij maar er is gelukkig nog geen wet die humor regelt en bestraft. Zolang ga ik gewoon verder wat uw idee er ook over is. Jij mag kiezen, lachen of u opwinden al heb ik een vermoeden wat het zal zijn :)

boulder schreef:Alsof ik niet meer op reis ga, ben quasi heel de maand juli op reis geweest.
Veel over afschuwelijke aanslagen gehoord ondertussen.
Het leven is geen pretje met die kakkerlakken.

Dus je geeft toe dat angst om te reizen eigenlijk overdreven is want zelf pas je het niet toe :)
Heb je zeker gehoord van die aanslag in Irak, 100 doden in 1 keer, verschrikkelijk of niet?
Waren die moslims slachtoffers of waren het kakkerlakken? Je bent nooit zo duidelijk over wie je het precies hebt of misschien is uw indeling in insecten wel diverser dan ik vermoed :)

Je zegt altijd dat geen enkele moslim echt te vertrouwen is. Dat houdt in dat als je de ene een kakkerlak noemt, de anderen waarschijnlijk op straat dansen met de kakkerlak en dus zelf ook bij hen ingedeeld kunnen worden. Ik volg enkel jouw belachelijke redeneringen en "logica" maar het klinkt al snel ongeloofwaardig. Ligt het aan de boodschapper of aan de boodschap?

Voor mij mag deze topic dicht want zoals al door anderen gezegd is het toch enkel herhaling.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef:@boulder Jij kan blijkbaar niet op een normale manier discussiëren. Woordgebruik als baardapen, kakkerlakken, smerige leugenaar maken je argumenten er niet geloofwaardiger op. :nono:
Excuseer, on4bam, ik zou eens willen zien hoe jij zou reageren als voor de 100e keer je leugens in de mond gelegd worden, als je iedere keer opnieuw door dezelfde leugenaar "een haatzaaier" genoemd wordt.
Je zou dit niet pikken, en terecht.
Ten tweede, waarom zou ik respect moeten hebben voor terroristen die ons naar het leven staan omdat wij nu eenmaal geen achterlijk kalifaat willen op een beleefde manier moeten aanspreken?
Respect heb ik voor mensen die respect verdienen.
Wie bommen legt in de metro, die verdient 0,0 respect.
Daar ga ik niet op afdingen.
Dat Dizzy dan beweert dat ik "de moslims" vergeleken heb met baardapen of kakkerlakken bewijst wat voor een smerige leugenaar hij is.
Iedereen kan de 50 blz. hier lezen, en zien dat het niet waar is.
Hij herhaalt het niet één keer, maar elke dag blijft hij die leugens herhalen.
on4bam schreef:De grootste fout die je blijft maken is dat je veralgemeent, je weigert te aanvaarden dat er "een significant deel van de Belgische moslims" geen problemen veroorzaken en behalve door hun uiterlijk niet te onderscheiden zijn van de rest van de bevolking.
Ik heb al meerdere keren de objectieve documentaires geplaatst waarbij moslims ondervraagd worden, en dan blijkt dat een groot deel niet democratisch aangelegd heeft, minachting vertoont voor vrouwen, homo's, enz.
Als jij "problemen veroorzaken" verengt tot bomaanslagen plegen, dan heb je natuurlijk wel gelijk, ze gaan nooit allemaal tegelijk bomaanslagen plegen, want zoals bij elke groep zal het altijd maar een minderheid zijn die zelf de daad bij het woord voegt.
Maar de maatschappij kapot maken, daar zijn er wel heel veel mee bezig.
on4bam schreef:Misschien moet je ook dit eens lezen.
Ik voel mij absoluut niet aangesproken.
Als Dizzy 1000 keer leugens herhaald, dan ben je dom als je die begint te geloven.
Iedereen kan de posts lezen die ik hier geschreven heb.
Daar zit geen woord van haat tegenover die persoon bij.
Vandaar dat ik zeg dat Dizzy een smerige leugenaar is.
Dizzy schreef:Jij mag je mening hebben en houden, ik wijs u enkel op de fouten en inconsequenties. Je wil een wet die volgens de RVS ingaat tegen bestaande principes enkel omdat jij daar persoonlijk voor bent. Dat IS onze eigen rechtsregels negeren en dus geen leugen maar een vaststelling. Besef je zelf nog wat je hier neerpent?
Qua fouten en inconsistenties heb je anderen geen lessen te spellen.
Anderen hebben ook al gezegd dat u altijd in extremen vervalt.
Het is altijd "allemaal", "geen enkele", u bent niet in staat ergens te matigen.
Er zijn nog andere rechtinstanties dan de RvS, zoals Europese rechtsinstanties.
Dizzy schreef:Het ging dus over een nieuwe wet die ingaat tegen bestaande principes.
Dus volgens jou zou een wet altijd maar in dezelfde richting moeten gaan?
Wat voor een belachelijke redenering is dat nu weer?
Abortus is toch ook op een bepaald moment uit het strafwetboek gehaald?
Dat is toch ook een compleet omdraaien van de evolutie?
Zoals gezegd, jij wilt de maatschappelijke evoluties tegenhouden, als ze niet in de richting gaan van wat moslims willen.
Dizzy schreef:Moslims zijn veruit de grootste slachtoffers van terreur.
Dat is dan wel de fout van andere moslims, en bewijst hoe onverdraagzaam ze wel zijn.
Maar tegelijk lees ik dan dat we maar beter nergens militair ingrijpen.
Dus dan vind je het wel OK dat die ene groep moslims verder die andere groep afslacht?
Dizzy schreef:Net als het weigeren in te zien dat er wel degelijk verschillende stromingen en interpretaties zijn en elke moslim individueel zijn godsdienst beleeft zoals hij wil.
Als ze zoveel van elkaar verschillen, hoe komt het dan dat waar moslims de plak zwaaien, het zo triest gesteld is met mensenrechten?
Op die vraag kun je ook geen zinnig antwoord verzinnen.
Dizzy schreef:Heeft u al ooit iemand verplicht halal te eten?
Wie zegt dat het vlees dat ik koop op een diervriendelijke manier is gewonnen?
De productie van vlees is ook niet goedkoop, en 2 soorten (3 als je er dan nog kosjer bijrekent) produceren kan duur zijn, zo duur dat men ineens ervoor zorgt dat het aan kosjer en halal voldoet.
Tegen de niet-gelovigen wordt dan zedig gezwegen over hoe het vlees geproduceerd werd.
Dizzy schreef:Onzin, er zijn genoeg vrouwen die onafhankelijk zijn en zelf kiezen om dat te dragen.
Toen er hier opschudding was over het hoofddoekendebat, kwamen toch gauw mannen in beeld, die achter de schermen de zogenaamd spontane betogingen stuurden.
En "Femmes de la rue" bewijst dat zelfs tegenover niet-moslims er aggressieve druk bestaat om toch maar zich aan te passen aan de achterlijke moslimnormen.
Dizzy schreef:Leg ons dan eens uit hoe jij moslims wel zou aanpakken als je zowat elke moslim verdacht vindt en al snel radicale gedragingen ziet.
Daarover ging het niet, maar dat had jij natuurlijk weer niet begrepen.
Het ging over je claim "slechts een heel kleine minderheid veroorzaakt problemen."
Da's gewoon zeer kortzichtig bekeken.
Maar zoals gewoonlijk ging je direct uit de bocht, en kwam je met belachelijke voorstellen af.
Dizzy schreef:Uiteraard is het veel verstandiger om een dode zuiver op basis van een foto beledigen op de meest lage manier :-D
Kenden deze mensen de jongen dan wel?
En ik heb u al 100 keer gezegd dat ik noch positief noch negatief over die gast ga schrijven.
Ik ga hem niet ophemelen zoals jij doet, want ik ken hem helemaal niet.
En hem beledigen heb ik niet gedaan, ook al heb jij dat al honderden keren geschreven.
Dizzy schreef:Neen, je kiest deels zelf waar je bang voor bent en leren relativeren of risico's calculeren zou iedere volwassene moeten kunnen. Als ik moet inzitten met alle angst op aarde zou ik nogal ongelukkig zijn. In ieder geval hebben ze jou toch om ermee in te zitten, ze zullen u ongetwijfeld enorm dankbaar zijn.
"Je kiest zelf waar je bang voor bengt".
Dat vind ik echt gebrek aan respect voor onze bevolking die het slachtoffer is van die extremisten.
Als ze zeggen dat het toerisme, en vooral het vliegtoerisme met zoveel procent gezakt is, moet je die mensen niet allemaal als angsthazen belachelijk maken.
Zoals gezegd, zelf heb ik wel 2 keer het vliegtuig genomen.
Bovendien, ben ik het totaal oneens met je redenering dat dat een onredelijke angst is.
De dreiging is reëel, dat hebben Nice, München, ... ook alweer bewezen.
Als angst ervoor zorgt dat je extra op je hoede bent, dan ben ik liever niet zo'n kop in het zand man als jij.
Dizzy schreef:Dus je geeft toe dat angst om te reizen eigenlijk overdreven is want zelf pas je het niet toe :)
Hiermee toon je nog eens aan dat jij altijd in extremen denkt.
Angst heeft een functie.
Bij angst is je lichaam meer paraat dan als je in rust bent.
Je bent tot meer in staat.
Angst kan wel negatief zijn als het verlammend werkt.
Nooit meer durven het vliegtuig te nemen, ook als er geen dreiging meer is, dan is het een fobie geworden.
Dizzy schreef:Heb je zeker gehoord van die aanslag in Irak, 100 doden in 1 keer, verschrikkelijk of niet?
Waren die moslims slachtoffers of waren het kakkerlakken? Je bent nooit zo duidelijk over wie je het precies hebt of misschien is uw indeling in insecten wel diverser dan ik vermoed :)
Ik ben heel duidelijk in mijn onderverdeling, maar jij wilt heel graag iets anders lezen dan ik schrijf, omdat het je beter zou uitkomen.
Je mag altijd eens die zin tonen, waar ik schreef dat "de moslims" kakkerlakken zijn.
Dat je dat niet kunt, bewijst gewoon dat je liegt.
Het zal je misschien verbazen maar er staat een Irakees op mijn skype contactlijst.
Ik heb er ooit eens mee gepraat, en eens een paar diepgaande vragen gesteld.
Spijtig genoeg is hij net zo radicaal als de meeste moslims.
Het was hij die mij als verklaring voor de 9 jarige Aïcha die door pedofiel mohammed verkracht werd, als uitleg gaf dat de vrouwen bij die woestijnvolkeren rapper rijp zijn.
Tja, dan walg je toch van zoveel goedpraten.
Dizzy schreef:Je zegt altijd dat geen enkele moslim echt te vertrouwen is. Dat houdt in dat als je de ene een kakkerlak noemt, de anderen waarschijnlijk op straat dansen met de kakkerlak en dus zelf ook bij hen ingedeeld kunnen worden.
Dat houdt in dat...
= ik maak er iets heel belachelijks van en beweer dan dat jij dat gezegd hebt.
Dizzy schreef:Ligt het aan de boodschapper of aan de boodschap?
Aan de boodschap, er mag tegenover u om het even wie zitten om te debatteren.
U zult het debat altijd in een extreme hoek duwen, ruzie zoeken, de andere beledigen.
Laatst gewijzigd door boulder 05 aug 2016, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

@boulder Je plaat blijft hangen. Ik kan je garanderen dat je taalgebruik op andere fora al lang was afgestraft (ook op het forum dat ik zelf beheer).
Een paar van je uitlatingen zouden niet misstaan op FB of HLN en zijn zelfs strafbaar.

Een slotje is het enige wat hier nog kan gedaan worden. :cop:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef:@boulder Je plaat blijft hangen. Ik kan je garanderen dat je taalgebruik op andere fora al lang was afgestraft (ook op het forum dat ik zelf beheer).
Een paar van je uitlatingen zouden niet misstaan op FB of HLN en zijn zelfs strafbaar.

Vind jij het dan normaal dat iemand u constant woorden in de mond legt, en het gaat dan echt over beschuldigingen?
Ik heb al meerdere malen gevraagd om die beschuldigingen hard te maken, maar dat kan hij niet.
Maar laster, dat vindt u dan niet strafbaar?

Vind je dat ik terroristen geen baardapen mag noemen?
Moet ik ze dan met meneer aanspreken?
Verdienen die mensen respect?
Blijkbaar is het erger om een belediging te schrijven op facebook, dan om met een vrachtwagen honderden onschuldige burgers plat te walsen.

Maar ik snap dat Dizzy graag een slotje wil op de discussie.
Mensen die het debat niet kunnen winnen, ook al gebruiken ze de vuilste truken, zoeken dan graag ruzie, en dan wordt het topic afgesloten.
Kunnen ze doen alsof zij iets behaald hebben.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boulder schreef:
on4bam schreef:@boulder Je plaat blijft hangen. Ik kan je garanderen dat je taalgebruik op andere fora al lang was afgestraft (ook op het forum dat ik zelf beheer).

Vind jij het dan normaal dat iemand u constant woorden in de mond legt, en het gaat dan echt over beschuldigingen?
Ik heb al meerdere malen gevraagd om die beschuldigingen hard te maken, maar dat kan hij niet.
Maar laster, dat vindt u dan niet strafbaar?

Vind je dat ik terroristen geen baardapen mag noemen?
Moet ik ze dan met meneer aanspreken?
Verdienen die mensen respect?
Blijkbaar is het erger om een belediging te schrijven op facebook, dan om met een vrachtwagen honderden onschuldige burgers plat te walsen.

Maar ik snap dat Dizzy graag een slotje wil op de discussie.
Mensen die het debat niet kunnen winnen, ook al gebruiken ze de vuilste truken, zoeken dan graag ruzie, en dan wordt het topic afgesloten.
Kunnen ze doen alsof zij iets behaald hebben.
Beste vriend, uw beweringen zijn zodanig fantasierijk dat je nooit kan/wil antwoorden op concrete vragen. Als we dan voorstellen wat je "ideeën" in realiteit betekenen is het woorden in de mond leggen.

Je moet niet klagen over zogenaamde laster als je anderen als baardapen en kakkerlakken beschrijft. Je gebruikt daarbij dezelfde techniek dan sommige politici nl nooit helemaal duidelijk zijn over wie je het exact hebt. Zo kan het verwijt aan de ganse groep gedaan worden en als er teveel repliek komt trekt men het kakje in en begint men slachtoffer te spelen. Ben jij dan niet de persoon die hier al pagina's lang staat te beweren dat er amper verschil is tussen moslims. Als je voor één keer consequent bent, zijn het allemaal baardapen etc... anders geef je toe dat uw stelling gewoon onzin is.

Heeft hier al iemand die aanslagen ook maar enigszins goedgepraat dan? Het is telkens jij die deze daders en hun geloofsgroep gelijkschakelt. Een totaal belachelijke stellingname, maar jij hebt ze gekozen dus draag dan de kritiek erop ook maar.

Voor mij mag er een slot op de discussie omdat er niets nieuws wordt toegevoegd. Wij verschillen van mening over of alle moslims slecht zijn of enkel de daders/medeplichtigen van de aanslagen. Dat standpunt zal niet veranderen bij mij en zeker niet bij u. Waarom dan verder palaveren?

Het zegt nogmaals veel dat je zelfs een discussie op een forum als een oorlog ziet die moet gewonnen worden en een vijand die moet verslagen worden. Uw leven is misschien een lange strijd/lijdensweg maar ik heb andere zaken te doen die plezanter zijn dan te redetwisten of sommigen van mijn vrienden en collega's nu al dan niet kakkerlakken of baardapen zijn. Een prettige avond nog.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Je moet niet klagen over zogenaamde laster als je anderen als baardapen en kakkerlakken beschrijft.
Ik heb klaar en duidelijk gezegd dat het over moslimterroristen gaat.
Dat jij dan doet alsof het niet duidelijk is, om mij woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb, is pure laster.
Nu zou het wel duidelijk moeten zijn zeker?
Maar geen nood, binnen 3 berichten doet Dizzy alsof dit nooit gezegd is, waarna hij weer dezelfde verontwaardiging speelt.
Ik trek helemaal geen kak in (taalgebruik!).

Ik blijf ook 100% achter mijn stelling staan dat de kiemen van het kwaad in de islam te vinden zijn.
Dat is geen belachelijke stelling, maar wordt in de feiten bewezen, en deze stelling wordt ook door diverse professoren ondersteund.
Stel je maar eens de vraag waarom precies moslims op een paar weken tijd kunnen "radicaliseren".
De verklaring is dat de basis er al lag, en die zat in de koran, en alles wat er bij komt kijken.
De minachting voor de vrouwen, homo's, niet-moslims, de jihad, het zit er allemaal in.

De jouwe daarentegen is er ene gebaseerd op "politiek correct" muilkorven.
Waar zijn nu die moslimstaten waar de mensenrechten niet met voeten getreden worden?
Ze bestaan gewoon niet, nochtans beweer jij dat moslims het zowat over alles oneens zijn, ik zeg dat het over veel minder belangrijke punten gaat, en ze het grotendeels met elkaar eens zijn, zeker op cruciale zaken als gebrek aan respect voor andersdenkenden, discriminatie van vrouwen en homo's, enz.
Dizzy schreef:Heeft hier al iemand die aanslagen ook maar enigszins goedgepraat dan?
Jij doet dat constant.
Je maakt ook een vergelijkingen tussen auto-ongevallen en terrorisme.
Alsof er geen wezenlijk verschil is tussen per ongeluk bij een ongeval betrokken raken, of doelbewust zoveel mogelijk dood en vernieling zaaien.
Dizzy schreef:Het is telkens jij die deze daders en hun geloofsgroep gelijkschakelt.
Ga je nu weer beweren dat het dan geen moslims zijn?
Ook als ze IS en het kalifaat verheerlijken?
Van belachelijke stellingen gesproken.
Dizzy schreef:Wij verschillen van mening over of alle moslims slecht zijn of enkel de daders/medeplichtigen van de aanslagen. Dat standpunt zal niet veranderen bij mij en zeker niet bij u. Waarom dan verder palaveren?
Niemand verplicht u ook van telkens weer te reageren.
Je zegt dat het kinderachtig is, maar je moet wel precies iedere keer op iedere post reageren.
Blijkbaar is gelijk halen toch heel erg belangrijk voor u.
En als dat niet lukt dan moet iedereen maar zwijgen.
Dizzy schreef:Het zegt nogmaals veel dat je zelfs een discussie op een forum als een oorlog ziet die moet gewonnen worden en een vijand die moet verslagen worden.
Voor iemand die zo vijandig is tegenover iedereen die zijn mening niet deelt, is dat erg hypocriet om te zeggen.
Raf1 schreef:
In het filmpje dat jij post dat toont dat moslims het "massaal" niet eens zijn met de aanslagen, hoorde ik toevallig (ik heb echt geen 58 minuten geluisterd, gewoon eventjes gezapped om te zien waarover het gaat) dit vanaf 09:14.

Een moslimsvrouw belt op, en doet haar beklag over andere moslims.
Wat ze zegt is exact hetzelfde als wat ik hier zelf gezegd heb :

Kinderen van 9 jaar die op straat rondhangen na school (of gewoon niet naar school gaan), de imam die antwoordt dat moslims zwaar oververtegenwoordigd zijn bij de criminelen, dat ze hun eigen toekomstkansen voor werk en dergelijke verknoeien, enz.

Als ik dat zeg, zijn er als Dizzy die mij als racist afschilderen, maar als zij het zelf zeggen, zwijgt hij.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

Dizzy schreef: Het zegt nogmaals veel dat je zelfs een discussie op een forum als een oorlog ziet die moet gewonnen worden en een vijand die moet verslagen worden. Uw leven is misschien een lange strijd/lijdensweg maar ik heb andere zaken te doen die plezanter zijn dan te redetwisten of sommigen van mijn vrienden en collega's nu al dan niet kakkerlakken of baardapen zijn. Een prettige avond nog.
De pot verwijt de ketel...
on4bam schreef:Een paar van je uitlatingen zouden niet misstaan op FB of HLN en zijn zelfs strafbaar.
Welke van zijn "uitlatingen" zijn dan strafbaar?
Niet politiek correct, daar ben ik het mee eens, maar strafbaar? Get real.

Boulder interpreteert sommige uitlatingen van Dizzy misschien wat raar, maar Dizzy vraagt er dan ook om met zijn continu gezwets.

Kan er dan nu eindelijk een slotje op? Of zijn er geen actieve moderators meer op dit forum? Als 3 mensen er al om vragen en er wordt niet eens gereageerd...
Gesloten

Terug naar “Allerlei”