Help... ik stuur berichten via Skype ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Recent merkte ik op dat m'n Skype account (welke ik zelden gebruik) diverse rare URL's had verzonden naar een aantal contactpersonen.

Een mogelijke hack van m'n account in het achterhoofd heb ik m'n paswoord aangepast echter gisteren was het weer zover ?

Enige idee wat ik hier kan tegen doen ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

https://community.skype.com/t5/Security-Privacy-Trust-and/Spoofed-message-from-contact/m-p/4267278#M56727 schreef:
Katarinya - my guess at this point is that Microsoft somehow merged Skype and the old Messenger system or piggy-backed Skype onto the Messenger system when they bought it a few years ago.

Let's take a look at/compile what we all have in common here:

The issue impacts people regardless of whether they are online or offline
For those online, they are not kicked offline, which means it is unlikely to be a password exploit; no one is logging into their account to do this.
Any suggestions to change the log-in are probably pointless here (which also explains why some people have had this problem repeatedly, despite changing passwords)
The issue impacts people regardless of platform
People have been using Windows platforms, Android, or iOS.
Therefore platform seems irrelevant
This suggests that it is something on Microsoft's end, perhaps in the server?
A lot of people suddenly have new contacts, notably "live", which has several messages sent to it.
People who have had a Windows Live account have found that it is merged with their Skype or that contacts with the category "Messenger" have been added to their lists.
In other cases, strangers have been added that are unknown.
API has shown no known consistent 3rd party software that is causing this.
Most people have indicated that malware/spyware/trojan/virus checkers are clear, so it is unlikely a system issue (again reinforcing the idea that the issue is on Microsoft's end)
This happens to people regardless of whether their Skype account is linked to their Microsoft account or not.
There are probably more issues, but this is what I can think of off the top of my head (I didn't read all 76 pages of comments).
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Ik heb ondertussen gevonden waar ik m'n recente logins kan bekijken en deze zijn allemaal op door mij bekende plaatsen.

Niets lijkt erop dus dat m'n account gehacked is.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Hebben mensen u gemeld dat je urls verzonden had of zag je het in je gespreksgeschiedenis? (kwestie van het bij mezelf ook eens te kunnen verifiëren. Ik heb een account maar gebruik hem nooit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Mensen wisten het mij te vertellen en ik zie ze zelf ook staan.
Skype.jpg
(Via de webclient zie ik dat dit links zijn naar php pagina's).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Ondertussen blijft dit maar duren... 24u per dag... niet echt fijn voor m'n contacten :(

Blijkbaar kan je in een message het commando /showplaces geven... hierbij krijg ik
You have 3 online endpoints:
{685111ec-366c-7b6d-f822-c204cc2b1db9} 'LAPTOP' (Windows Skype)
{bf7a1346-0991-42f6-b199-ce4864385ce5} 'skype' ()
{ac1b9758-aaa6-57ef-e437-946a5b89e4cb} 'Windows-Phone' (Windows Phone Skype)
De eerste is m'n laptop, de laatste m'n telefoon... maar wat is de middelste ???

Normaal zou je /remotelogout moeten kunnen doen maar ik blijf de drie clients zien :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Via de Skype desktop client naar m'n account gegaan en daar zag ik zowel m'n Skype account als m'n Microsoft account.

M'n Skype account bleek echter nog steeds het oude paswoord te hebben wat ik nu ook heb aangepast.

Een nieuwe /showplaces gaf nu enkel nog maar m'n laptop en m'n telefoon... hopelijk was dit de oplossing.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Lijkt me eigenlijk meer dat je malware hebt die dan via Skype berichten uitstuurt ? Zie ook : https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... QwF-llo9uQ .

Anders eens elk device waar je Skype hebt eens een dag laten uitstaan en zien of in die periode de berichten nog uitgaan ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Sinds m'n paswoord wijziging van m'n Skype account zelf is het stil... fingers crossed.

De middelste entry "Skype ()" is ook niet meer te zien in /showplaces (spijtig dat dit ook geen IP-adressen geeft).

Alléén een beetje raar dat ik bij m'n account activity enkel m'n eigen IP-adres zag (wat dan zou wijzen op een infectie bij mij).

Dit laatste acht ik echter klein omdat de laptop deze van m'n werk is (met up-to-date anti-virus) en de telefoon dus een Windows Phone (geen last van malware dus). Ook een beetje een probleem om beide een ganse dag niet te gebruiken :-)
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer
Provider

Een half jaartje geleden had ik blijkbaar "ongewenste" berichten verstuurd via mijn skype account naar tal van correspondenten. Ik heb toen Microsoft/Skype gecontacteerd en die wisten mij doodleuk te vertellen dat er beesten zitten in hun software. Dat kreng is dus zo lek als een zeef, ongeacht welk platform je zelf gebruikt. De hacks gebeuren dus op hoger level.

Gelijk heb ik toen mijn account laten verwijderen. Zelf kan je dat blijkbaar dus niet. Er zijn beter manieren om met je geliefden en anderen te corresponderen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”