Toegang tot thuispc?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Guest

Hallo...
Graag had ik geweten hoe ik via mijn pc op het werk aan mijn pc van thuis geraak...Ik heb al geprobeerd via ftp maar ik weet dan niet wat ik bij de login en zo moet ingeven... Ik weet het ip adres wel maar dat is alles... Mijn pc draait win2000
Thx

Edited by The Oddity
Ik heb preventief je nick gewijzigd. Ik stel voor dat we dergelijk zaken niet kiezen in deze periode van oorlogstijd, zo vermijden we politieke disputen! Dit hoort niet op deze fora thuis. No offence
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sadam schreef:Hallo...
Graag had ik geweten hoe ik via mijn pc op het werk aan mijn pc van thuis geraak...Ik heb al geprobeerd via ftp maar ik weet dan niet wat ik bij de login en zo moet ingeven... Ik weet het ip adres wel maar dat is alles... Mijn pc draait win2000
Thx

Wat je moet ingeven bij login en password moet je instellen thuis op je ftp server (user accounts).

Je kan je pc ook makkelijk benaderen via VNC:
http://www.uk.research.att.com/vnc/
NuKeM
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nieuwe versie van WinVNC, andere naam: www.realvnc.com .

Gebruik je MS IIS 5.0 (Internet Information Services) als ftp-server? Zoja, heb je normaal een ftproot in de map Inetpub staan, wat de basismap is voor ftp-connecties.
Je gebruikt ofwel een anonieme connectie (een emailadres als username, geen wachtwoord) ofwel neem je 1 van de user-accounts van je windows 2000.
Ftp is enkel geschikt voor bestanden te verzenden/ontvangen, vnc (virtual network computing) is echt van op afstand grafisch een pc bedienen.

Ik weet niet wat je echt bedoelt dat je wilt gebruiken, dus als je wat meer info kan geven...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

VNC is dus denk ik het beste aan te raden, zo heb je volledige toegang tot de pc (100% toegang). Een alternatief is RemoteAdmin (wel betalend). Via ftp heb je enkel toegang tot bestanden (uppen en dwonen) je kan duis geen settings wijzigen... etc etc geen mail lezen via outlook ofzo.....

Let wel dat de firewalls van je netwerk dit moeten toelaten, het kan zijn dat je werk bepaalde ports blocked en dan zal dat niet mogelijk zijn.... hangt er een beetje vanaf.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”