Proximus foute facturen blijft duren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
GinoD
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had gehoopt dat Proximus deze keer eens een juiste factuur maakte , maar helaas was het niet waar.
Even kort samenvatten :
Eerst hadden ze al een paar maanden teveel aangerekend voor mijn anytime optie bij telefonie .
Welke ze verleden maand gecrediteerd hadden , toen kwam ik er ook achter dat ze men epp code verwijdert hadden, dit gingen ze in orde maken , maar daar er al een order in het systeem zat lukte dit niet en die persoon ging dit toevoegen aan het systeem . Helaas deze maand kom ik erachter dat dit niet gebeurd is , dus weer hunne klantendienst mogen bellen . Die persoon verwees me terug naar hun procedure voor het aanvragen , heb die persoon gevraagd even in het dossier te kijken, wat die met niet al teveel goesting deed ( misschien ook al omdat ik al een beetje boos was geworden op de 5 minuten hun muziekje voor je een menselijke stem aan de lijn kreeg ) . Resultaat was hij ging het doorsturen, maar kon dit niet oplossen. Hem ook duidelijk gemaakt dat ik die factuur zal betwisten omdat ze fout is. ( zoveelste keer ).

Het antwoord hierop vatte het samen tot : Denk je dat we niets beter te doen hebben dan klanten x euro teveel te laten betalen , als dat zo is dan hadden we die epp korting niet aangeboden.

1 heeft iemand dit al meegemaakt hier ?
2 dat laatste antwoord is er gewoon over .
Wuter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Ja, heb dit ook voor gehad met een verhuis. Voor de verhuis had ik een epp korting na de verhuis facturen volle pot en installatiekosten. Heb bijna 3 maand liggen bellen en doen. En altijd van "ja meneer ik breng dat in orde uzelf dat zien op de volgende factuur" dit enkele malen gehad.

Als je een beetje zoekt op hun website kan je ergens een klacht indienen. Na een klacht te hebben ingediend 3 weken later telefoon gehad van proximus met de melding dat da rekeningen terug juist staan en teveel betaalde rekeningen en installatiekosten terug gehad.

Tot nu toe alles nog steeds in orde.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Dit gebeurt regelmatig als je tal van administratieve overbodigheden combineert en binnen één maand wijzigt.
Wanneer je gemakkelijk je geduld verliest aan de telefoon, kan je ook in een Proximus Center terecht. De drang om je boos te maken in een volle winkel is wellicht kleiner.

Daarnaast vraag je aan je werkgever beter loonopslag in cash dan blindelings mee te gaan in al die administratief omslachtigere natura-voordelen zoals EPP-korting.
Via http://www.bestetarief.be kan je dan zelf wel uitmaken wie de goedkoopste telefonie op de markt aanbiedt.
GinoD
Starter
Starter

Heb ondertussen ook paar email adressen te pakken gekregen van Proximus medewerkers op de klantendienst. ( en kan deze dus 'lastig vallen ' om het opgelost te krijgen ( helaas voor hen zit er een bcc in die mail , welke dus van pas gaat komen binnen een paar dagen . Wordt zekers vervolgt .
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Ik heb de indruk dat het facturatiesysteem van Proximus een zodanig lappendeken is van aan elkaar geplakte modules, dat het niet goed meer kan werken. Zelf kreeg ik een poosje terug plots facturen geadresseerd op m'n correcte adres, maar stond daaronder een afwijkend 'klantadres'. Dat adres was een adres waar ik al een jaar of vier niet meer woon. Op het voorgedrukte overschrijvingsformulier waren ze er zelfs in geslaagd om straatnaam A te koppelen aan postcode en gemeente B. Ook dat heeft ettelijke mailtjes en telefoontjes gekost vooraleer het opgelost raakte. De Proximusmedewerkers werden er zelf een beetje radeloos door: zoiets vreemd hadden ze naar verluidt nog nooit gezien en pogingen om het aan te passen stranden ook bij hen op een cascade van errors.

Tot op vandaag blijft trouwens ook mijn toegang tot My Proximus verstoord: wanneer ik inlog, beland ik op een Engelstalige pagina voor grote bedrijven en instellingen, waar ik dan een overzicht zie van met drie overeenkomsten waarvan twee blanco. Wanneer ik daar dan de enige echte overeenkomst aanklik, wordt ik doorgesluisd naar een Nederlandstalig overzicht voor mijn privé-aansluiting. Dat stoort me verder niet, maar het geeft wel aan dat er bij Proximus meer dan één administratieve puinhoop bestaat.

Anderzijds is bij mij tot nu toe ieder factuurbedrag correct geweest; daarover heb ik dus helemaal niet te klagen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Wij ook. Ooit nog maanden na overstap naar Telenet (kleine) facturen van Belgacom gekregen voor een optie die we totaal nooit hadden.
Mijn man had er al 2 betaalt zonder dat hij wist wat het was.
We hadden een deel teruggekregen na contact op te nemen met hun, en de facturen zouden stoppen, maar tot lang daarna nog facturen blijven krijgen, die we niet betaalden.

Dit + een allochtoon die me aan de lijn uitschold omdat ik in het weekend naar de klantenservice belde + een vrouw in het shopping centrum dat ons jaren geleden vertelde dat we blij mogen zijn dat we nog niet afgesneden waren omdat we 'ver over de limiet zaten' heeft mijn vertrouwen in Proximus helemaal aangetast.

Sinds 2014 hebben we thuis dus geen internet en telefonie van Belgacom meer, op de zaak ook niet (thuis enkel 4 / 0,5 Mbps ADSL, en op de zaak ook veel te weinig capaciteit), en geen enkele iPhone op de zaak zit nog op Proximus. Daarvoor hebben we nu een deal met Orange.

Heel erg teleurgesteld in Proximus.
Blond doesn't mean stupid :roll:
GinoD
Starter
Starter

Even een update nu bieden ze al iets terug aan , maar nog steeds niet waar ik recht op heb. Dossier is momenteel in behandeling bij de ombudsman , voor zowel de niet gekregen korting , als voor het onterecht schrappen van de epp als voor de klant niet verwittigen bij schrapping van de epp en als laatste het niet bereikbaar zijn klantendienst en hun foute antwoorden .
GinoD
Starter
Starter

Probleem is opgelost geraakt, mag niet klagen over de oplossing. Dank u ombudsman telecom.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat is precies nog het enige wat providers hedendaags nog begrijpen: een klacht bij de ombudsman.
GinoD
Starter
Starter

Inderdaad , en daarin gaven ze zelfs 4 fouten toe . ( als het in de toekomst weer fout is bij mij ga ik ze even naar deze klacht verwijzen )
GinoD
Starter
Starter

Sinister schreef:Dat is precies nog het enige wat providers hedendaags nog begrijpen: een klacht bij de ombudsman.
Die zijn toch de providers hunne klachtendienst geworden , helaas dat het al zo ver gekomen is .

Edit :
Net nog een mailtje gekregen van hun klantendienst ( blijkbaar standaard mailtje want die heeft nog noet verder gekeken dan haar neus lang is , want ze heeft nog niet door dat ze antwoord op een dossier wat via ombudsman gaat . (Gaat ze soms nog meer beloven dan ik al gekregen heb ? )
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Sinister schreef:Dat is precies nog het enige wat providers hedendaags nog begrijpen: een klacht bij de ombudsman.
3j geleden heel mijnen bazaar bij belgacom buitengesmeten op internet na

het enige dat ik nog had was internet start van 25 euro.
ge zou denken dat da een gemakkelijke factuur is.
in februari veranderd en, gene zwans, pas in mei kreeg ik de 1 correcte factuur van 25 euro :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”