Gratis Windows 10 upgrade na 29 juli nog steeds te installeren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik had voorspeld dat ze dit niet volledig gingen uitzetten. Gratis is natuurlijk relatief want je betaalt door je privacy op te geven. Op één van mijn windows 7 PC's heb ik GWX niet er afgegooid, en GWX beweert dat de gratis update niet meer geldig is (maar windows start nog steeds GWX op, hatelijk ....).

Maar blijkbaar kan je gewoon een klein .exe bestandje downloaden, die de upgrade alsnog in gang zet:

https://www.theguardian.com/technology/ ... e-features

relevante Microsoft pagina:
https://www.microsoft.com/en-us/accessi ... s10upgrade

directe link naar .exe:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=822783

Het coole is dat deze upgrade ook werkt als je GWX er af hebt gegooid middels GWX control panel ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub4b schreef:Gratis is natuurlijk relatief want je betaalt door je privacy op te geven.
Waarom blijven mensen toch steeds zeuren over hun privacy en Windows 10... terwijl ze allemaal met een Android telefoon rondlopen.

Als je privacy wil stop dan met onmiddellijke ingang met...

- Google (en alles wat daar onder valt)
- Facebook (en alles wat daar onder valt)
- Apple
- Amazon
- Smartphone, tablet
- Banken
- Verzekeringen
- Bonuskaarten
- ...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Inderdaad, welliswaar off-topic, maar ik snap ook nooit altijd dat gebash op Privacy en dan zeker als het over Windows gaat, terwijl er tal van andere voorbeelden zijn. Tuurlijk wordt er allerlei informatie verzameld door al die services, maar die informatie wordt in elk geval ook voor je eigen gemak gebruikt.
Random voorbeelden:
* Google die mij via Google Now info geeft over verzendinformatie of over vluchten, etc... die ze mooi uit mijn e-mails geplukt hebben.
* Windows die automatisch mijn voorkeuren overneemt op andere PCs waarop ik een account heb of aanmaak.
* Reclame die gebaseerd is op informatie die ik zelf opgezocht heb. Mag vreemd klinken, maar als ik dan toch reclame moet krijgen, dan liever over dingen die mij interesseren. Overigens mogen ze hier nog een stap verder in gaan: eens ik iets gekocht heb, wil ik eigenlijk géén reclame meer krijgen over dat product.
* Google/Android die op basis van mijn realtime locatie zelf patronen ontdekt en daarop spontaan file-informatie begint door te geven.
* Enz... enz...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb deze update op een windoze 7 pc getest, zo'n alternate i5 PC.

Het onnozele is dat de installer wel werkt, de update naar 10 download en beweert de windoze te upgraden, maar van zodra je herstart heb je terug de oude windoze 7, en gezien een triple display setup, met drie zwarte achtergronden en enkel een mouse pointer.

ALs je dan geforceerd reboot heb je terug windows 7 alsof er niks gebeurrd is.

Nu moet ik wel zeggen dat ik GWX heb uitgeschakeld bij opstarten van windows7, misschien zit dat er voor iets tussen.
Gelukkig heb ik system image van voor deze GWX setting.
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

upgrade vlot verlopen; krijg cortana niet aan de praat. Heb wel wat zaken afgezet zoals locatie; weet iemand wat er moet aanstaan opdat dit werkt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

r2504 schreef:
ub4b schreef:Gratis is natuurlijk relatief want je betaalt door je privacy op te geven.
Waarom blijven mensen toch steeds zeuren over hun privacy en Windows 10... terwijl ze allemaal met een Android telefoon rondlopen.

Als je privacy wil stop dan met onmiddellijke ingang met...

- Google (en alles wat daar onder valt)
- Facebook (en alles wat daar onder valt)
- Apple
- Amazon
- Smartphone, tablet
- Banken
- Verzekeringen
- Bonuskaarten
- ...
Omdat je je enigszins bewust bent van het opgeven van privacy in vele bovenstaande situaties.
Bij banken en verzekeringen heb je zelfs geen keuze, je moet die hebben; daar kan dus enkel de overheid het gevaar inperken dmv wetgeving.
Je verwacht echter niet dat je eigen computer je gaat verraden.

En bij mij persoonlijk is de keuze voor een overpriced iphone er deels gekomen omdat de android privacy settings basically neerkomt/kwam op "je gaat akkoord met alles wat de app wilt accessen, of je installeert hem niet".
Ik gebruik ook (nog) geen online agenda, een eigen mailprovider waar ik regelmatig de mailbox leegmaak met een pop client, en whatsapp mag niet aan mijn contacts komen (wat me beperkt want ik kan zelf geen conversaties starten), fb en consoorten krijgen een minimum aan informatie met hier en daar wat valse info en onzin, ...

Privacy is geen all-or-nothing, je kan gerust wat rondwaden zonder alles te willen prijsgeven. Maar mijn pc die mijn data gaat verklikken, dat is erover.
Er zijn grenzen.
MS in in problemen. Hun nieuwste windows is gratis gegeven en er komen geen versies meer (maw upgrade model), een abbonement versie gaan veel power users nooit aanvaarden, hun app store is rampzalig leeg en optioneel (als ze die ooit verplicht maken voor alle windows software is het kot te klein), ze kunnen niet goed meer mee in deze tijden waarin hun OS model niet goed meer werkt.
XP was hun briljantste zet, dat ding ging 10 jaar lang mee als OS. Daarna wilden ze terug op een 3j cyclus gaan en hebben veel mensen zoiets van "tis pas uit en er is all een nieuwe". Windows 7 is nu de mainstay die het 10 jaar gaat uitzingen.

Ik moest laatst in win10 een language pack instellen voor familie; ik moest op zoveel plaatsen dingen aanpassen dat ik zelf niet meer wist wat en waar.
In de oude control panel menus vind je vanalles terug, maar er is ook die nieuwe crappy settings pagina (je weet wel, die horrible interface waar je met moeite 3 opties tegelijk op het scherm ziet) en veel settings lijken dubbel te zijn maar zijn het niet (ze doen nét iets anders).
Dat settings ding is wss mijn meest gehate deel van win10; is het nu zo moeilijk om een overzicht van opties te maken zoals dat vroeger was, zodat je als admin met een oogopslag kan zien wat alle settings zijn, ipv dat eindeloos scrollen om af en toe eens een eenzame toggle te zien.
En de update policy a close second.
</endrant>

Er zijn dus genoeg redenen om op de privacy policies van win10 te kappen. En toch tegelijk fb te gebruiken. Of --god forbid-- een bank of verzekering.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

ik heb hier laptop van nonkel. In 2015 heb ik een image van windows 8 gemaakt. Deze laptop is dan automatisch geupgraded naar windows 10 (door mijn nonkel)

Er waren nu problemen met start button die niet meer werkte, dus image teruggezet naar windows 8.

Zal hij nog automatisch upgraden naar win10, daar hij reeds weet dat hij een upgrade gedaan heeft?

't is wel een speciale OEM versie zonder DVD of niets hé van acer.
Vb. image terugzetten via windows lukt niet, via acronis true image in DOS wel.
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb gisteren nog een HP laptop geinstalleerd met Win10, voorheen was het Win8.1 en nooit automatisch geupgraded.
Via de media creation tool van Microsoft heb ik de ISO gedownload, wel op de laptop zelf. Tijdens de installatie werd er geen key gevraagd.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... ndows10ISO

Download hier de juiste versie en je kan direct Windows 10 installeren. De key hoef je niet in te geven die word automatisch herkend als op de pc al ooit Windows 10 legaal heeft gewerkt
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 27 keer

satsurfer schreef: Er waren nu problemen met start button die niet meer werkte, dus image teruggezet naar windows 8.
Zal hij nog automatisch upgraden naar win10, daar hij reeds weet dat hij een upgrade gedaan heeft?
Is het Windows 8.1 ? Want 8 wordt niet auto geupgrade naar 10, misschien wel eerst naar 8.1

In Windows 7 of 8.1 kan je de upgrade naar 10 uitschakelen met: Never10
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

bedankt iedereen

Is windows 8.1 met Bing (acer)

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=822783
deze gedownload en deed direct de download en installeert ook direct.

Gaat retetraag de laatste 25% (Intel celeron N2940 1.83 Ghz en 4 GB RAM - SSD)

na 5 u. gedraaid te hebben, is er niets naar windows 10 omgezet. :-(

Dan met windows 10 creation tool op stick gezet....perfecte clean installatie zonder sleutel te vragen....maar updates binnenhalen lukt niet :-( (staat nochtans geactiveerd) Heb dan manueel updates gezocht (grote van 850MB) en installatie lukte, maar toch bleven ze staan bij 'te installeren'
stond ook 100% gedownload.

Dan met windows 10 creation tool rechtsteeks op laptop installatie....lukte wonderwel....heeft heel de nacht updates staan zoeken, zonder resultaat. Terug abort!!!!

Laatste kans: image windows 8.1 bing terugzetten en hopelijk vindt hij dan de updates en wilt hij ze downloaden.
https://tweakers.net/nieuws/96218/micro ... -bing.html

De start button werkte nl. niet meer in win10 en afsluiten ging soms moeilijk. Dus misschien dat ik beter bij win 8.1 blijf.

Echt gebruiksvriendelijk kan je dit niet noemen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”