ip adres 10.100.1.104 nieuw witte modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi,
Bij één van mijn klanten is men de modem komen vervangen wegens defect,
de nieuwe modem is zo een witte.

ze krijgt nu op de PC ip adres 10.100.1.104 met GW 10.100.1.1.

meerdere pc's kunnen niet online en zij kunnen niet op alle sites.

zij zijn wel verbonden op wireless op telenet-5A45EA ofzo. dit lijkt normaal

wat is hier aan de hand? Is er iets mis met de modem of registratie?
wolverine1973
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

kan je de router pingen ?
kan je dns resolven, door eens een ping uit te voeren naar http://www.google.be
dns servers aanpassen op toestel naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 eventueel
en dan testen
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Provisioning probleem?
Modem herstarten, Telenet bellen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Hey Philippe, dat lijkt mij ook door dat 10.100 adres, heb haar aangeraden om telenet te bellen idd.

Maar ik had al lang geen nieuwe install meer gevolgd, en de technieker toen wist ook van niets ivm dat adres...

Die had mij toen gebeld omdat hij het niet in orde kreeg, ik had hem aangeraden om met zijn technische dienst te bellen maar dat hat hij niet gedaan.
FallenCorpse
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2016, 13:19

Lijkt me eerder een probleme met een 2de DHCP server die in uw netwerk zit.
Koppel eens alle kabels van uw modem, en zie of je nog steeds dit IP krijgt ?

Indien wel, heb je nog een andere router aangesloten die IP's uitdeelt. (Apple airport of dergelijke??)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Aan de LAN kant?
Het gaat hem dus over een home gateway die range 10.100.0.0/24 zou uitdelen intern?
Dat lijkt me wat raar, maar niet geheel onmogelijk.
Toch zou ik ns zoeken naar een rogue DHCP.
Trek de modem ns uit aan de LAN kant, en doe dan een ipconfig /renew.
Als je dan nog een IP adres krijgt, zit je met een tweede DHCP server.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”