Mijn ervaringen met Lycamobile tot hiertoe

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb cic 12gb 24.99€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Wat bedoel je met te weinig infrastructuur huren? Ik lees hier verhalen (in andere threads) dat ze niet overal 4G hebben omdat ze op die plaatsen geen 4G afnemen. Dit blijkt echter niet te kunnen : ofwel huur je het hele netwerk af, ofwel huur je niks. Dus geen idee van waar deze verhalen komen?
Hoezo denk jij dat dit niet kan?

Ik weet het omdat ik een iemand ken die voor Telenet werkte in de tijd dat ze nog Walk & Talk-abonnementen hadden, tot net nadat ze King & Kong lanceerden.
Telenet huurde toen ook niet heel het Mobistar-netwerk af, hoor.
In een stad heb je een heleboel masten, terwijl je nog perfect bereik zou kunnen hebben met véél minder. Het huren van een netwerk is een hele hoge kost.
Dat Telenet dit nu nog doet, durf ik niet te zeggen. Ze zijn zelf namelijk een hele belangrijke mobiele speler geworden.

Maar ik ben er zeker van dat er vroeger letterlijk op hun website stond dat ze voor hun mobiele diensten gebruik maken van een deel van het Mobistar-netwerk.
Ik weet dat ze het daarna hebben gewijzigd in "we maken gebruik van het Mobistar-netwerk", en nu zie ik niets meer op hun website staan qua welk netwerk ze gebruiken.

Ook in een ZDNet-artikel werd dit onrechtstreeks gezegd, maar dat kan ik niet bevestigen omdat ik niet meer weet welk artikel dit was.

Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat Lycamobile dit doet. Ik kan trouwens moeilijk geloven dat ze hier genoeg klanten hebben om zo'n grote kost te dragen...
Uit tests heb ik vaak gezien dat je met Lycamobile bijvoorbeeld ergens 2 bolletjes LTE800 hebt, waar er met Orange vol bereik LTE800 of soms zelf LTE1800 is.
Hier heb je bijvoorbeeld ook 2 masten van Orange, dicht bij elkaar. Ze zijn noodzakelijk omdat het landschap wat bergachtig is, en de ene geen bereik biedt in het gebied van de andere. Het is overduidelijk dat Lycamobile maar één van de twee huurt, want ik heb maar 1 bolletje 3G naast een antenne, terwijl je er met Orange volle bereik 2G1800, 3G2100 en 4G1800 hebt.

Proximusboyke zelf gaf ook aan dat het bereik in de auto slecht is (dit is wel flink verbeterd volgens mij). Hoe kunnen zij een slechter bereik hebben onderweg dan Orange zelf? Omdat Lycamobile eerder het strikt noodzakelijke huurde, en je dan misschien aan 120 km/u wel eens problemen kan ondervinden. Maar opnieuw: dit is sterk verbeterd.

En ik heb nog nooit verhalen gehoord dat MVNO's op sommige plaatsen express helemaal geen 4G afnemen, maar waarom zou dat niet kunnen?
Mobile Vikings is dan weer een prachtvoorbeeld van een MVNO die de hele infrastructuur huurt, alsook de internetverbinding van BASE, en ook heel de facturatie en het tellen van je verbruik wordt door BASE gedaan.

Sorry voor het verschrikkelijke lange antwoord, maar het antwoord op je vraag: door een kennis bij Telenet (toen) + eigen ervaring.
Blond doesn't mean stupid :roll:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik had vandaag de 'data ervaring' zoals hier omschreven in een winkelcentrum met niet al teveel volk maar dan met een prepaid-orange kaart IOM. Zou dit dan betekenen dat ook orange het aantal mastgebruikers kan instellen volgens het type 'kaart' ze gebruiken?
Een eind verderop werkte het weer perfect zonder iets te doen (buiten reload pagina voor de zoveelste keer)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

bruma schreef:Ik had vandaag de 'data ervaring' zoals hier omschreven in een winkelcentrum met niet al teveel volk maar dan met een prepaid-orange kaart IOM. Zou dit dan betekenen dat ook orange het aantal mastgebruikers kan instellen volgens het type 'kaart' ze gebruiken?
Prepaid-gebruikers worden qua functies soms wel benadeeld, maar of ze zoiets gaan doen... Betwijfel ik toch, en dan zeker op een tariefplan als IOM, waar ze echt met hun sterk netwerk proberen uit te pakken.

Buiten 3 downtimes in het afgelopen jaar, nog nooit een slechte ervaring gehad met hun 4G.
Zat je wel op 4G? Want in een winkelcentrum kan ik me wel inbeelden dat het bereik zelf niet optimaal is.
Blond doesn't mean stupid :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb enkele jaren terug héél dicht gestaan bij een MVNO welke opgericht werd voor een specifieke doelgroep. Heb toen prijsramingen van zowel Proximus, Mobistar als Base gezien, alsook de contracten hiervan. Uiteindelijk is er ook gekozen voor Mobistar. Base was een pak goedkoper maar daar wou de oprichter niet op vertrouwen. En in die contracten staat niks van een bepaald aantal masten hoor. Dat is één setup prijs (tamelijk fors) en vervolgens naar wat je af neemt.

Heb, naar aanleiding van dit topic, even gebeld met de zaakvoerder zonet en hier is nog steeds geen wijziging in gekomen wat dit betreft. Uiteraard wel qua prijzen (gelukkig maar!).

Ik gok dus dat die telenetman iets anders bedoelde ofwel je iets op de mouw heeft gespeld. De enige keus die je hebt is in technologie (dus 2G/3G/4G). Je kan dus prima zeggen dat je enkel 2G en 3G aanbied, en geen 4G.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Ik gok dus dat die telenetman iets anders bedoelde ofwel je iets op de mouw heeft gespeld.
Of die zaakvoerder van jou. :p

Ik verzin niks, en de Telenet-medewer is niet mijn enige bron.
Welke verklaring heb jij voor het feit dat een MVNO soms aanzienlijk slechter bereik hebben dan de operator die het netwerk beheert zelf?
Of het feit dat het bereik in de auto bij Lyca verschrikkelijk was, terwijl het bij Orange gewoon goed is?
Toch vreemd, lijkt me dan...
Blond doesn't mean stupid :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Destijds heb ik de contracten zelf (!) gelezen en niet gevonden. En in de nieuwe contracten (van februari) zou het ook niet staan (niet zelf gelezen).
Om 100% correct te testen moet je zowel lyca als Mobistar in eenzelfde type gsm steken. Zelfde kwaliteit van interne antenne etc.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Om 100% correct te testen moet je zowel lyca als Mobistar in eenzelfde type gsm steken. Zelfde kwaliteit van interne antenne etc.
Is ook zo gebeurd hoor ;)
Mijn persoonlijke iPhone 6 met Lycamobile, en mijn iPhone 6 voor het werk met Orange.
Ikzelf heb ook Orange IOM, en als ik die in mijn persoonlijke iPhone 6 deed, kwam ik meteen op hetzelfde resultaat uit als met die van het werk.
Beide toestellen hebben we op dezelfde dag gekocht, in dezelfde winkel en zijn dus (buiten de kleur voor het gemak) exact dezelfde.
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

IYZY, vergelijk je de signaalsterkte ? Dit is namelijk van belang. Door het feit dat Lycamobile zijn verkeer via Londen gaat is dit moeilijk te vergelijken.
Schakel anders eens 'Field Test Mode' in om de signaalsterkte op beide iPhones te vergelijken.
Mocht je Android hebben, gebruik dan eens de app DNSet om de DNS can Google te gebruiken. Deze zal misschien ook makkelijker gaan resolven waardoor je zo ook al snelheidswinst tijdens het browsen hebt.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

BertG3 schreef:IYZY, vergelijk je de signaalsterkte ? Dit is namelijk van belang. Door het feit dat Lycamobile zijn verkeer via Londen gaat is dit moeilijk te vergelijken.
Schakel anders eens 'Field Test Mode' in om de signaalsterkte op beide iPhones te vergelijken.
Mocht je Android hebben, gebruik dan eens de app DNSet om de DNS can Google te gebruiken. Deze zal misschien ook makkelijker gaan resolven waardoor je zo ook al snelheidswinst tijdens het browsen hebt.
Verklaar even hoe Londen invloed heeft op de signaalsterkte in Belgie? Ik kan niet meer volgen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor wie lycamobile heeft :
Voicemail uitzetten : *185#
Je GSM nummer : *101#
Geld op je kaart : *131#
Hoeveel belminuten/data/sms nog met je plan : *137#

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dus die nrs zijn niet voorgeprogrammeerd op de sim?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:IYZY, vergelijk je de signaalsterkte ? Dit is namelijk van belang.
Wees maar gerust, ik weet waarover ik spreek, en ik ken de Field Test Mode (*3001#12345#*).
Hoe verder van 0, hoe slechter de signaalsterkte.
Als ik naast een Orange-antenne ook niet vol bereik heb met Lyca, en ik in de Field Test Mode kan zien dat hij op dezelfde Area Code zit, maar een andere Cell ID heeft, kan ik wel veronderstellen dat ik met mijn simkaart niet kan verbinden met die specifieke antenne... :(

Bedankt voor de tip! Ik gebruik helaas geen Android :?
Blond doesn't mean stupid :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een ander cell ID is niet persé een andere mast, maar ook een andere antenne (lees : sector) op diezelfde mast.
Geen idee hoe het met telefonie zit in die iPhones, weet alleen dat als ze even goed omspringen met het GSM signaal als met het WiFi signaal het wel één en ander zegt...

iPhones hebben liever een 5GHz signaal dan een 2.4GHz signaal. Als je een 5GHz AP en een 2.4GHz AP hetzelfde SSID laat uitzenden dan zal een iPhone (en iPad etc) deze eerste prefereren. Ook al is het signaal zoveel zwakker. Heb dit al meer dan eens meegemaakt dat ik prima kon surfen met mijn laptop en smartphone maar de gebruiker naast mij (Macbook en iPhone) een zeer trage internetsnelheid had. Reden : hij was connected op een 5GHz AP dat in een andere kamer stond, en het signaal moest door een 2m dikke betonmuur ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tss ik vraag me toch af waarom sommigen lyca zo verdedigen en niet willen afgeven é :-D
Doet me een beetje denken aan sommigen die base zo zitten te verdedigen alsof het het beste netwerk is.

Kijk orange versus lyca enorm groot verschil
base versus mobile viking aldi talk enzo quasi geen verschil.

kijk het kan best zijn da lyca bij bepaalde mensen meevalt maar om het zo op te hemelen heb ik toch mijn vraagtekens.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

proximusboyke schreef:tss ik vraag me toch af waarom sommigen lyca zo verdedigen en niet willen afgeven é :-D
Doet me een beetje denken aan sommigen die base zo zitten te verdedigen alsof het het beste netwerk is.

Kijk orange versus lyca enorm groot verschil
base versus mobile viking aldi talk enzo quasi geen verschil.

kijk het kan best zijn da lyca bij bepaalde mensen meevalt maar om het zo op te hemelen heb ik toch mijn vraagtekens.
Negatief doen is makkelijk.
Als we dan uw abbo's eens bekijken dat is zeer zeker jan modaal die dat allemaal heeft.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Daar moet je niet naar kijken é fendtje.
bvb iom is een prima keuze, en er zijn er nog hoor !!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Een ander cell ID is niet persé een andere mast, maar ook een andere antenne
Ja, dat bedoel ik wel... Ik probeer zo vaak mogelijk het woord 'antenne' te gebruiken.
Maar -60 tegenover -110 dB...
krisken schreef:Geen idee hoe het met telefonie zit in die iPhones, weet alleen dat als ze even goed omspringen met het GSM signaal als met het WiFi signaal het wel één en ander zegt...
Ik vind het gsm-signaal op de iPhone heel goed en smooth. Vrijwel altijd 4G, gaat netjes naar 3G voor gesprekken en daarna terug naar 4G, meestal goed bereik (zelf hier, volgens Lne toch redelijk ver verwijderd van antenne's, en toch 4 bolletjes 4G800, en boven soms zelf 2 bolletjes 4G1800).
krisken schreef:iPhones hebben liever een 5GHz signaal dan een 2.4GHz signaal. Als je een 5GHz AP en een 2.4GHz AP hetzelfde SSID laat uitzenden dan zal een iPhone (en iPad etc) deze eerste prefereren.
Jammer dat jij toen zo'n slechte ervaring had... :(
Wij hebben nu bijna overal in het huis 5 GHz en 2,4 GHz, en mijn iPhone zit vrijwel altijd op 2,4 GHz.
Enkel als ik heeeeel dichtbij ben, gaat hij naar 5 GHz, en dan gaat hij wel pas terug naar 2,4 GHz wanneer je bijna helemaal buiten bereik bent.
Maar de iPhone prefereert zeker niet 5 GHz. Zelf op 10 meter van de Telenet-modem gaat hij pas na een minuutje over op 5 GHz.
Apple heeft héél veel gedaan om batterij te besparen op je iPhone, dus het lijkt me straf dat je iPhone telkens met een zwakke 5 GHz-verbinding wil verbinden.

Dat de iPad dit wel doet, zou ik geloven. Je hebt immers een hele grote batterij en een betere WiFi-module.
Dat de MacBook dit doet, ben ik bijna zeker van, omdat dit één van de laptops is met de beste WiFi-ontvangst, en je hebt opnieuw meer batterij en het is een computer.
Mijn iPad gebruik ik niet vaak meer, maar zelf bij mijn MacBook merk ik dat hij op tijd terugschakelt naar 2,4 GHz, soms zelf iets vroeger dan nodig voor mij.

Je Apple-producten kiezen in eerste instantie ook de AP die het snelst reageert. Zo hadden wij het met onze installatie uit 2010 (toen we pas gebouwd hadden) dat de laptops telkens met de Telenet-modem beneden verbonden (2 verdiepingen lager), en het internet verschrikkelijk was.

Snap niet goed wat dit met het gsm-bereik te maken heeft, maar de ontvangst voor 2G, 3G én 4G zijn super, en het kiezen van frequenties doet de iPhone niet volgens mij, maar wordt door de antenne zelf geregeld (eens gelezen op iCulture, en oftewel hier in een topic, oftewel in een artikel van een technologiewebsite). Hier ben ik niet zeker van, ik zeg gewoon wat ik heb gehoord, maar mijn iPhone schakelt lekker terug op band 20, en blijft er soms op wanneer er zelf voldoende band 3-bereik is (goed voor de batterij, maar ja)...
Blond doesn't mean stupid :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het beste netwerk bestaat niet. Simpel. Ik was lang tevreden van Base maar toen ik verhuisde van Merelbeke naar Wetteren bleek dit een ramp : waar ik te Merelbeke perfecte 4G had, had ik in Wetteren slechts Edge. De enige keus die ik hier had was dus Orange of Proximus. Eerder per toeval is het Orange geworden.

Het gaat niet om het verdedigen van Lycamobile, zoals gezegd hebben die mensen ook hun problemen alleen zijn deze servicegericht. De speedtests welke ik heb gepost tonen toch duidelijk aan dat er geen capaciteitsverschil is? De snelheden welke ik hier hoor (4G en nog geen 1Mbps halen) heb ik tot op heden nog nooit voorgehad. En ook al zou dit eens voorkomen, dan is de vraag of dit continue zo is, of eerder een toevalstreffer. Zowel bij Base als bij Orange heb ik op 4G reeds snelheden van 2/3Mbps gehad en ik ben er zeker van dat ik dit ook ooit ga hebben met Lycamobile. Alleen ben ik er zeker van dat dit van tijdelijke aard is en niet continue, zoals velen hier graag laten geloven.

Ik heb nog steeds een goedkoop Orange abonnement (zo een 15 euro ding) zodat ik nog TV en Internet van Orange kan gebruiken. Veel verschil zie ik er niet in. Al moet ik zeggen dat ik niet zoveel test met deze SIM kaart : ik heb daar maar 1GB op...

IOM is zeker een prima keus met 4GB voor 15 euro, maar qua belminuten is dit voor mij véél te weinig.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:tss ik vraag me toch af waarom sommigen lyca zo verdedigen en niet willen afgeven é :-D
Doet me een beetje denken aan sommigen die base zo zitten te verdedigen alsof het het beste netwerk is.
De ervaring met het netwerk kan natuurlijk verschillen.
Ik moet zo vaak le tour de Belgique doen, en dan kom je wel heel uiteenlopende resultaten tegen.
Natuurlijk: als je enkel bereik nodig hebt tot aan de kerktoren en terug, en op dat traject werkt het net goed, dan is het misschien wel een goede keuze...
proximusboyke schreef:Kijk orange versus lyca enorm groot verschil
base versus mobile viking aldi talk enzo quasi geen verschil.
Vind ik ook.
MV laat dan ook wel alles regelen door BASE, terwijl Lyca (en Telenet) enkel de antenne's van Orange gebruiken om hun informatie door te sturen (ze gebruiken hun eigen internetverbinding, hun eigen facturatie- en tellingssysteem, ...).

Ik vind Lycamobile echt een goed idee, maar zo van die flaws als een verbinding die er zo nu en dan eens uitgaat, dat kan ik me helaas niet permitteren :? ...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat Kan maar dan combineer je dat met voip.
Ga eens naar drukke paatsen.
Als je 30 dagen test doet op drukke plaatsen en van die 30 dagen zijn er maar een 3 tal normaal, heb je 15% drop calls en smsen die niet aankomen sorry maar dat noem ik een klotenetwerk ( sorry voor de woordkeuze)
let op plaatsen waar het niet druk was geen enkel probleem.
kortrijk - roeselare ja daar mislukte 95% van de metingen, terwijl orange niks mislukte.
ping geraakte noot beneden de 90 ook niet bij mijn schoonouders waar de oangemast naast de deur staat.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

IYZY schreef: Snap niet goed wat dit met het gsm-bereik te maken heeft, maar de ontvangst voor 2G, 3G én 4G zijn super, en het kiezen van frequenties doet de iPhone niet volgens mij, maar wordt door de antenne zelf geregeld (eens gelezen op iCulture, en oftewel hier in een topic, oftewel in een artikel van een technologiewebsite). Hier ben ik niet zeker van, ik zeg gewoon wat ik heb gehoord, maar mijn iPhone schakelt lekker terug op band 20, en blijft er soms op wanneer er zelf voldoende band 3-bereik is (goed voor de batterij, maar ja)...
Zou straf zijn mocht de antenne (aka de mast) dit regelen en niet het toestel. Maar goed, ik ken niks van Apple dus dat kan?

Anyway : weet je nog waar in Aalst je een slechte ervaring had, en rond welk uur dat was? Vriendin werkt in Aalst dus kan wel eens vragen om daar een speedtest te doen?

@proximusboyke : combineren met voip zou inderdaad wat helpen, maar dat is mij teveel gedoe. Of ik nu 15 euro betaal aan IOM of aan LM, die 15 euro ben ik toch kwijt. Dan ben ik beter af met LM : hetzelfde bedrag, 1GB data meer en vooral een pak meer belminuten.
Zoals je in het kaartje hieronder ziet kom ik regelmatig op drukke plaatsen (wat je daar ziet is de data van de voorbije 14 dagen) en toch merk ik nooit problemen (en hopelijk blijft dit zo). Ik doe 75% van de calls zelf in de auto daar ik dan toch tijd genoeg heb met de afstanden welke ik doe. Wil gerust de baan tussen Kortrijk en Roeselare wel eens testen voor je. Dat je latency (ping) nooit beneden de 90 geraakt vind ik ook bizar, als je kijkt naar mijn resulaten (vorige pagina) valt dit vrij goed mee. Een mast naast je deur wilt trouwens niet zeggen dat je goed ontvangst hebt, integendeel, de kans is groot dat je "onder" de straling zit;..
lyca-test.png

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:De speedtests welke ik heb gepost tonen toch duidelijk aan dat er geen capaciteitsverschil is?
Voor jou misschien niet, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen zo is.
krisken schreef:De snelheden welke ik hier hoor (4G en nog geen 1Mbps halen) heb ik tot op heden nog nooit voorgehad. En ook al zou dit eens voorkomen, dan is de vraag of dit continue zo is, of eerder een toevalstreffer.
Als je Googlet op 'why is lycamobile so' krijg je als eerste 'slow'.
Er zijn zoveel mensen die hierover klagen op dit forum.
Ik denk dat het bij jou eerder een toevalstreffer is, dan.
30 Mbps upload op Lycamobile... Dat heb ik toch nog nooit gezien.
krisken schreef:... bij Orange heb ik op 4G reeds snelheden van 2/3Mbps gehad en ik ben er zeker van dat ik dit ook ooit ga hebben met Lycamobile.
Nog nooit gehad met Orange in het afgelopen jaar. Echt waar!
Wel al 3 downtimes uiteraard...
krisken schreef:Alleen ben ik er zeker van dat dit van tijdelijke aard is en niet continue, zoals velen hier graag laten geloven.
Als velen het willen laten geloven, is er misschien toch iets aan de hand.
Het is niet omdat jij goede resultaten haalt, dat ze ook effectief goed zijn.
Het is ook niet omdat wij slechte resultaten halen, dat ze slecht zijn.
Maar als meerdere mensen erover klagen, je het elke dag tijdens piekmomenten, en soms zelf op gewone rustige momenten voorhebt...
Ik probeer trouwens niemand iets te laten geloven. Ik zeg toch: een netwerk verschilt per persoon en per locatie.
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Zou straf zijn mocht de antenne (aka de mast) dit regelen en niet het toestel. Maar goed, ik ken niks van Apple dus dat kan?
Ik zeg dat ik niet zeker ben, maar omdat ik ooit de vraag had of het mogelijk was je telefoon op een bepaalde frequentie te forceren (om LTE1800-bereik te testen), kreeg ik dit meerdere keren als antwoord.
krisken schreef:Anyway : weet je nog waar in Aalst je een slechte ervaring had, en rond welk uur dat was? Vriendin werkt in Aalst dus kan wel eens vragen om daar een speedtest te doen?
Vakschoolstraat, aan het VTI.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

krisken terug fout :-D
LM ben je het kwijt
IOM kan je ongeveer 50% terug hebben via betaallijn
tegenwoordig ken ik al vveel mensen die zo werken.

Maar ik kan me wel inbeelden dat het voor U uitstekend werkt en voor U de beste oplossing is.
Maar er zijn er maar weinig.

Trouwens als je de kans hebt iemand te spreken (of kent die bij bipt werkt moet je eens vragen, hoeveel % keren terug naar hun oude provider binnen de maand vanuit lyca en hoeveel vanuit ander providers.
Antwoord : meer of alle andere providers samen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:LM ben je het kwijt
IOM kan je ongeveer 50% terug hebben via betaallijn
Dacht ik ook aan... Of de toeristen kunnen er ook een busticket mee kopen, of je kan de parkeermeter ermee betalen...
Of idd 50% terugvorderen, en dan de helft er terug afhalen, dan heb je net iets meer dan 15 euro uitgegeven aan 8GB data (maar wel geen belminuten).
Daarom dat ik zeg dat Lyca misschien uiteindelijk niet de voordeligste is, maar het is wel makkelijk.
De belminuten en de functionaliteiten die je normaal enkel bij een abonnement krijgt, zijn pluspunten.
Maar tja... *voor mij* is de service ondermaats. Heel spijtig, want ik was dolgraag overgestapt!
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

voordeel natuurlijk is : het is een prepaidkaart ; je kan altijd proberen, is het u ding niet dan kan je terug op zoek naar wat anders je kan ten hoogste 15€ kwijt zijn als je al naar een paar dage n beu bent :-D
Maar mensen die gewoon zich niet al te veel verplaatsen, is dit wel een prima oplossing.
Het is een beetje zoals bij internetproviders, heel aanlokkelijk, maar na x aantal jaar schieten er niet veel meer over, tenzij je de prijzen omhoog doet.
Want die droom bestaat exht niet iets veel goedkoper aanbieden dat wat de aanbieder vraagt die het u kan leveren.
ik vergelijk het altijd zo als bakker x zijn brood verkoopt aan 2.10€ en jij aan 0.99€, terwijl je aankoopt bij bakker x dan klopt er iets niet.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

lycamobile is een joke..... voor een conference in nederland en mijn extra belkrediet voor internationaal te bellen leeggetrokken.
ik ga toch kijken naar een professionele oplossing.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Google resultaten willen niet veel zeggen. Als iets gaat zoals het hoort dan klagen mensen niet en gaan ze zeker niet dingen op google gaan zetten. Ik wil maar zeggen : ga naar google en typ eens in:
- waarom is telenet zo (en jawel, het eerste woord dat je krijgt is ... traag)
- waarom is belgacom zo (en jawel, het eerste woord dat je krijgt is ... traag)

Uiteraard kan de ervaring voor iedereen anders zijn, naargelang de telefoon, de plaats etc. De vraag is hoelang (in tijd) jouw ervaring en die van proximusboyke verschillen van de mijne.

Ik zal de vriendin eens vragen om op die plaats in Aalst te testen.

@proximusboyke : Klopt, met IOM kan je die betaallijn gebruiken. Maar dan nog : als je herlaad voor 15 euro kan je slechts 55 minuten bellen (voip even niet meegerekend). Dat is een pak minder dan 10 uur...
Wat betreft het feit dat er vanaf LM meer mensen naar hun oude (of andere) provider gaan dan van alle providers samen : kan je mij hier even een linkje van geven om door te nemen? Klinkt interessant?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Voor die Google-resultaten: mensen klagen in dit geval niet, maar stellen meestal vast dat er een probleem is (wat wel opvalt, als je internetverbinding tergend traag is), en zoeken een oplossing.
Als alles goed gaat, gaan ze zich niet afvragen hoe het komt dat alles zo goed gaat...
krisken schreef:Uiteraard kan de ervaring voor iedereen anders zijn, naargelang de telefoon, de plaats etc. De vraag is hoelang (in tijd) jouw ervaring en die van proximusboyke verschillen van de mijne.
Ik kan niet voor proximusboyke spreken, maar ikzelf test nu al sinds eind 2014, en hoewel ik duidelijk verbetering zie (wat ik hier ook al meerdere keren heb aangegeven), heb ik nog veel te vaak naar mijn goesting de ervaring van toen ik begon met testen.

Ze hebben ofwel ondertussen heel wat klanten verloren, ofwel wat extra capaciteit op hun link in Londen. Latencies van 100 ms waren vroeger zelf laag bij hun.

Als ze voor jou goed zijn, zie ik niet in waarom je een andere provider zou nemen. Als ze voor iemand die geen kilometer van zijn huis weggaat om brood te halen, te winkelen, te sporten of Pokémon te vangen, goed zijn, waarom dan een andere provider nemen?
Dit topic heb je toch vooral aangemaakt om anderen die misschien nog twijfelen om over te stappen te vertellen wat je ervaringen zijn? Dan is het logisch dat andere gebruikers ook hun ervaringen gaan delen, want - buiten voor het streamen - ben ik er soms niet veel mee als ik doorheen België moet.
Dat is dan weer mijn ervaring.

Niet iedereen die twijfelt om over te stappen woont in jouw straat, helaas, en doen ook niet hetzelfde traject als jij, en dus kan de ervaring helemaal anders zijn, en gaan er een hele boel mensen misschien spijt hebben van de overstap.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zoals ik eerder al zei en ook over heb geschreven hier ergens is dit geleden van pasen 2016.
Ik ga je rond nieuwjaar nog eens aanspreken over de bevindingen :-)
Laatst gewijzigd door proximusboyke 02 aug 2016, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ik zou maar hopen dat er meer initiatieven komen als LM net zoals dommel bv.
Wie anders gaat de markt opentrekken van meer data mobiel, van de monopolisten moet je niets verwachten... of Alexander de Croo :roll:
Face it, met 4 GB ga je ook niet ver geraken als je elke dag 4u muziek nog maar wil streamen, en dan spreek ik nog niet van video streaming.
Die volumes zijn gewoon ronduit belachelijk en typisch voor België, enkel 10 GB en 20 GB zoals LM aanbiedt zijn degelijke getallen.
En who gives a f*** about ping, je gaat heus niet liggen gamen over een 4G lijn, dan neem ik die 100 ms voor te surfen er wel bij.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sinister, blijkbaar zijn er wel mensen die voip gebruiken over LM en dan is de lantency wel van (groot) belang.

@proximusboyke : deal :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

sinister zie je dat nu niet in dat dit niet kan blijven duren wat lycamobile aanbied
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Het is aanbiedt, waarom niet leg uit?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hoe moet je nu eenvoudig gaan uitleggen.
Toch proberen

je maakt als privepersoon een deal met orange : 1000€ per maand je krijgt 200000 min 500000 smsen en 1000gb data
als je 1 klant hebt geen probleem om veel te geven , als je 10 klanten hebt ook niet je moet toch betalen 100 klanten begint da al problemen te geven 500 klanten groot probleem. Dan kan je minder data aan iedereen geven, of meer data inkopen maar dat brengt terug kosten mee dus moet je prijzen verhogen.
Je ziet dat best van al met internet vroeger heel veel providers maar op den duur konden ze niet meer betalen.
De providers die overleefden zijn niet echt veel goedkoper dan belgacom.
Dus de enige die iets kan kon is iemand die een volledig nieuw netwerk kan aanleggen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

1000€ per maand je krijgt 200000 min 500000 smsen en 1000gb data
Dat zijn allemaal veronderstellingen. Dat werkt niet altijd zo die contracten.
Voor full mvno's die hun verkeer dus zelf routeren, geldt dat al niet. Telenet bv betaalt gewoon een fixed bedrag voor het gebruik van het Orange netwerk ongeacht de data, want zij routeren het verkeer zelf.
Alles hangt dus er vanaf wat voor deal ze juist hebben, en ik veronderstel dat vermits het verkeer naar Engeland gerouteerd wordt, ze dus niet hun data per mb moeten betalen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze zijn niet goedkoper dan Belgacom omdat het bedrijven zijn : winstmaximalisatie. Kostprijs voor VDSL2 ligt rond de 12 a 15 euro (afhankelijk van with of without voice), kan je makkelijk nagaan op BIPT website.

Overeenkomst tussen Mobistar/Orange en LM is al bijna 10 jaar oud. Niet min dus. LM bestaat overigens sinds 2006, dus vrij snel na hun oprichting zijn ze naar BE gekomen. En je moet ook verder kijken dan enkel BE : LM genereert op zich meer dan 1.4 miljard belminuten over 7 miljoen pan-Europese gebruikers.

Als we jouw redenering volgen is geen enkele MVNO dan winstgevend, en gaan ze allemaal vroeg of laat ten onder?
Trouwens dataverkeer kost zoveel niet : als je wat kan onderhandelen kan je snel tussen de 0.50 en 0.60 cent/mbit hebben op internationale carriers zoals level3 en interoute.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

krisken noem me een 10 internetproviders die nu nog stukken goedkoper zijn dan belgacom.
Vroeger had je enorm veel keuze nu nog een handvol en nauwelijks goedkoper dan belgacom.

nu dommel nauwelijks winstgevend zowel internet als gsm
MV verlieslatend
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”