newbie vraag ivm Interactive Voice Response (IVR)

Plaats reactie
ozeegers
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo mensen,

Kan iemand mij op weg helpen voor volgende situatie ?

Wij hebben een medische dienst met 1 analoge lijn van het ziekenhuis waarop mensen bellen voor een afspraak.
Momenteel is lijn dikwijsl bezet waarover patienten klagen.

Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij de lijn wordt aangenomen en er een welkomstboodschap klinkt in het Frans en NL.
Eventueel is dit het enige wat ik ga gebruiken maar ik zou het indien de collega's het ermee eens zijn graag uitbreiden met een menu voor taalkeuze en dan een menu waar de mensen kunnen kiezen om direct secretaresse aan de lijn te hebben. Ze belanden dan in wachtrij. Of via menu zeggen voor welk probleem (schouder, knie, heup, etc...) ze bellen en sneller bediend worden.

Heb via kennis vernomen dat dit best via VOIP gebeurt maar heb geen idee hoe dit werkt en bij welke firma ik zou moeten zijn ?
Ik zou graag een demo kunnen zien om mijn collega's te overtuigen..

dank voor jullie hulp,

Olivier
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Je kan dit relatief eenvoudig zelf maken met freepbx. Mocht je een Synology hebben kan je dat ook met Asterisk uit het package center.
=> https://www.freepbx.org
ozeegers
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dank je voor je reactie maar ik zoek een service die het voor mij kan opzetten als demo want heb te weinig kennis en tijd om het zelf uit te werken?
Ik heb een synology thuis maar niet op het werk....
PeterP
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

In uw situatie zou ik via Google zoeken naar een telecom of informaticabedrijfje uit de buurt en naar allen een mail sturen met de uitleg die je hierboven hebt gegeven.
Wat het zelf instellen van zoiets betreft begrijp ik u volledig. Ik heb hier een Grandstream UCM6102 draaien die ik zelf heb geconfigureerd. Dat werkt allemaal super maar de uren die ik daarin gestoken heb mag je niet tellen. Eigenlijk zou je iemand moeten vinden die op freelance basis bijvoorbeeld een Grandstream UCM6102, Raspbx, ... kan configureren voor u.
Op het Grandstream forum zaten wel Belgen denk ik die dat freelance deden, althans ze beweerden toch dat ze klanten hadden. Misschien daar eens zien en contact nemen.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bij OVH kan je dit zelf opzetten via een webinterface, je voorziet vanzelfsprekend je eigen audiobestanden.
Handleiding op http://guides.ovh.com/TelFaqCloudSVI

Bestellen via https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... eprise.xml

Demo kan je doen via een smartphone met VoIP-functie of aparte app.

Audiobestanden kan je eventueel snel maken via Nuance Vocalizer: http://www.nuance.com/landing-pages/pla ... ?demo=true
(Met de Firefox-extensie Httpliveheaders kan je de url's van de mp3's terugvinden en downloaden.)
PeterP
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Die oplossing via OVH vind ik ook wel leuk. Maar in de configuratie ga je toch nog een aantal uurtjes steken, en alles in het Frans, en niet echt een overzichtelijke interface.
Wat ik mij ook afvraag, kan je dan nog een uitgaande route via een Dellmont/Betamax cloon laten gaan.
Een freelancer met goeie kennis van voip en het secure maken ervan lijkt mij de beste oplossing. Alleen waar vind je die ?
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Misschien op http://www.freelancenetwork.be of één van de gelijkaardige sites.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

OVH interface is ook beschikbaar in het Nederlands.
kvaudenh
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Bij VoipTiger werken ze met locale partners die de installatie voor u kunnen doen.
Je kan best eens contact opnemen via [email protected]
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”