Ik zoek een mobile modem voor gebruik met voice functie in de fritzbox, waar je dus mee kan bellen. Dat lukt met de k3565 die ik tot nu toe gebruikte met orange/Mobistar maar nu zijn we verhuisd en op de nieuwe locatie (grens Limburg Vlaams Brabant) blijkt het signaal in huis te zwak om iets te doen. Heel straf, want ons nieuwe huis heeft geen aluminium isolatie.
Hoe dan ook, ik zoek dus een mobile modem met voice en met aansluiting voor externe antenne.
Voor de modem stick dacht ik aan de huawei K5150.
En wat de antenne betreft: Zou deze antenne goed zijn om op het dak te zetten? http://www.panorama-antennas.com/index. ... uct_id=182
En hoe weet je wanneer een mobile modem ook voice (cvs denk ik heet de feature) ondersteunt?
Huawei modem met voice voor fritzbox En externe antenne.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 79 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Misschien eens proberen met jouw (goed werkende) k3565 via een USB verlengkabel op je FritzBox aan te sluiten, en de stick te verplaatsen naar een plaats met betere ontvangst? Dat kan een groot verschil maken.liegebeestig schreef:Dat lukt met de k3565 die ik tot nu toe gebruikte met orange/Mobistar maar nu zijn we verhuisd en op de nieuwe locatie (grens Limburg Vlaams Brabant) blijkt het signaal in huis te zwak om iets te doen.
Een actieve USB Hub (met aparte voeding) is soms ook een voordeel, gezien het beperkt vermogen van de ingebouwde USB poorten.
Hou er ook rekening mee dat een antennekabel naar zo'n buiten antenne (afhanekleijk van kwaliteit/lengte) een verlies veroorzaakt, die soms de winst van de antenne teniet kan doen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
Ok, dank je, goeie tips. Een USB hub met power hangt er al tussen. En met een USB verlengkabel lijkt de fritzbox niks meer te herkennen alsof het signaal te zwak wordt dat over de USB kabel gestuurd wordt. Ik zal nog eens met een andere USB kabel proberen. Zou je het deel tussen fritz en hub verlengen of eerder het deel tussen stick en hub? Vind het echt vreemd dat de stick perfect binnenshuis werkte in Antwerpen en niet meer in Limburg.
-
- Moderator
Als het mogelijk is, zou ik het deel tussen router en hub verlengen. De bedoeling is dat de 3G dongle voldoende spanning/stroom krijgt.
Een lange USB kabel, kan wel goed de data transporteren, maar om die als voeding te gebruiken krijg je teveel verlies op zo'n lage spanning (5V=).
Maar de meeste van deze dongle's die in omloop zijn, werden geproduceerd voor een provider (vb Vodafone). Soms blijkt het nodig te zijn om de Firmware te flashen om de voice te kunnen gebruiken!
Een lange USB kabel, kan wel goed de data transporteren, maar om die als voeding te gebruiken krijg je teveel verlies op zo'n lage spanning (5V=).
Normaal zou dit in de specificaties moeten staan?liegebeestig schreef:En hoe weet je wanneer een mobile modem ook voice (cvs denk ik heet de feature) ondersteunt?
Maar de meeste van deze dongle's die in omloop zijn, werden geproduceerd voor een provider (vb Vodafone). Soms blijkt het nodig te zijn om de Firmware te flashen om de voice te kunnen gebruiken!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 21 keer
ik heb hier nog een T mobile branded Huawei E122 liggen
heeft aansluiting voor externe antenne en voice geen idee
ik ben enkele de metalen sim kaart houder kwijt, je kan er ook zo een sim in steken met een stukje karton.
je mag deze altijd gratis ophalen (in beringen)
heeft aansluiting voor externe antenne en voice geen idee
ik ben enkele de metalen sim kaart houder kwijt, je kan er ook zo een sim in steken met een stukje karton.
je mag deze altijd gratis ophalen (in beringen)
-
- Elite Poster
Bedankt voor het aanbod Cybersurfr! Je woont ook nog eens vlakbij, maar ik heb gechecked en die E122 werkt niet met de fritzbox, en geen idee of Voice geactiveerd is. Nochtans is dat mijn hoofddoel.
Hoe dan ook: heb de suggestie met de lange usb-kabel geprobeerd en er valt dus geen Mobistar/orange internet op te vangen... Met een Proximus SIM in mijn UMTS-modem werkt alles perfect. Met Mobistar werkte het dus ook toen ik nog in Antwerpen woonde...
De Mobistar/orange sim doet het trouwens wel goed in een telefoon hier in Limburg, ook al is het signaal merkelijk zwakker dan dat van Proximus.
Wellicht kan de Fritzbox en/of de UMTS-modem niet om met zeer zwakke gsm-signalen...
Hoe dan ook: heb de suggestie met de lange usb-kabel geprobeerd en er valt dus geen Mobistar/orange internet op te vangen... Met een Proximus SIM in mijn UMTS-modem werkt alles perfect. Met Mobistar werkte het dus ook toen ik nog in Antwerpen woonde...
De Mobistar/orange sim doet het trouwens wel goed in een telefoon hier in Limburg, ook al is het signaal merkelijk zwakker dan dat van Proximus.
Wellicht kan de Fritzbox en/of de UMTS-modem niet om met zeer zwakke gsm-signalen...
-
- Moderator
Ik heb ook al ondervonden dat de FritzBoxen zich soms eigenaardig gedragen met een UTMS stick.
Voor data is dat altijd OK.
Maar soms ziet de FritzBox dat er voice is (en dan zie je het menu waarmee je de voice kan instellen, zoals het gsm nummer).
En soms is de voice weg (en is ook het menu item waar je voice kan instellen verdwenen).
En dit zonder aanwijsbare reden
.
Voor data is dat altijd OK.
Maar soms ziet de FritzBox dat er voice is (en dan zie je het menu waarmee je de voice kan instellen, zoals het gsm nummer).
En soms is de voice weg (en is ook het menu item waar je voice kan instellen verdwenen).
En dit zonder aanwijsbare reden

-
- Elite Poster
K3715 is de E122?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
K3715 heeft hier jaren gewerkt met voice (op PC maar zonder FB)...
http://www.3g-modem-wiki.com/page/Huawe ... (Vodafone)
http://www.3g-modem-wiki.com/page/Huawe ... (Vodafone)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Ik vermoed dat Mobistar/Orange zo een slecht signaal geeft op een 3G-stick omdat ze focussen op 4G. Daarom dit idee: bestaat er een 4G-stick met voice die werkt op Fritzbox? (liefst met externe antenne-mogelijkheid)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 21 keer
of 4G beter gaat is erg provider afhankelijk;
Welke freq men gebruikt en of er hiervoor nieuwe masten zijn bijgeplaatst...
Verder wordt er momenteel nog geen VoLTE aangeboden en wordt 4g dus enkel voor data gebruikt.
in ieder geval, ik heb een E169 in de fritz en deze ondersteund wel voice (ik gebruik dit niet actief)
de e122 is idem aan e169 enkel heeft e169 ook umts op 900MHz
e122 is nog tmobile branded en werkt hierdoor momenteel niet.
Als je deze unlocked zou deze het volgens mij dus wel moeten doen.
Welke freq men gebruikt en of er hiervoor nieuwe masten zijn bijgeplaatst...
Verder wordt er momenteel nog geen VoLTE aangeboden en wordt 4g dus enkel voor data gebruikt.
in ieder geval, ik heb een E169 in de fritz en deze ondersteund wel voice (ik gebruik dit niet actief)
de e122 is idem aan e169 enkel heeft e169 ook umts op 900MHz
e122 is nog tmobile branded en werkt hierdoor momenteel niet.
Als je deze unlocked zou deze het volgens mij dus wel moeten doen.
-
- Elite Poster
Mobistar of orange is echt bizar slecht hier in de buurt. Heb het kaartje nu tijdelijk overgezet van de stick naar een Android smartphone (huawei mate7) en ook daar zeer zwak signaal. Een H met twee blokjes, maximaal buiten. 3G nooit gezien, terwijl het kaartje in het Antwerpse volop 4g geeft. Toch straf.
-
- Elite Poster
Ok, maar er komt toch geen data uit
zelfs spraak is binnenshuis niet te doen. En dan hebben we nog geen aluminiumfolie isolatie!