Dizzy schreef:Je zegt zelf dat ze het democratisch moeten proberen. Wat is er democratischer dan zelf politiek actief worden?
Als iedereen die zich niet 100% vertegenwoordigd voelt, een eigen partij opricht, heb je evenveel partijen als er Belgen/Vlamingen zijn.
Het lijkt mij logischer dat je probeert met je ideeën aansluiting te vinden bij bestaande partijen.
Ik ontzeg hen het recht niet om zelf op te komen, maar ik denk in ons politiek landschap dat dat geen interessante piste is.
We hebben nu al 7 kleine tot middelgrote partijen langs Vlaamse kant.
Dizzy schreef:Als wetten te vaak tegen dezelfde groep uitgevaardigd worden dan kan men de indruk krijgen dat men geviseerd wordt.
Lijkt mij een gemakkelijk excuus om de wet naast zich neer te leggen.
Dizzy schreef:Er bestaan ongetwijfeld manieren om dieren te verdoven, zelfs vissen
"Ongetwijfeld" schrijf je.
Dat betekent dat je geen flauw idee hebt hoe je dat zou doen, en zomaar wat neerpent om toch maar een zogenaamde inconsequentie te kunnen vinden.
Dizzy schreef:Neen, enkel schapen zien blijkbaar af. Je klaagt over logica maar zelf ben je ook niet consequent of rechtlijnig in je argumenten.
Er zijn genoeg organisaties als Gaia die zich wel degelijk verzetten tegen alle vormen van dierenleed.
Ook zij zijn niet te spreken over onverdoofd slachten, en dat beperkt zich zeker niet tot schapen.
Dizzy schreef:Het krioelt ook van de Coyotes

Er is hier zelfs iemand actief die fier is dat hij na meermaalse veroordelingen nog altijd kans maakt zijn rijbewijs te verliezen door zijn aanhoudend roekeloos gedrag.
Dus moeten we maar alles toelaten?
Dizzy schreef:Dit is zodanig gof tov vrouwen dat het zelfs als voorbeeld kan dienen van wat ik bedoel.
Mannen werken volgens u dus harder? Deeltijds wordt ook deeltijds betaald en bovendien is een grote hoop van die vrouwen deeltijds aan de slag omdat ze voor de kinderen moeten zorgen. Hoeveel mannen combineren dat werk en hun job? Inderdaad beperkt hen dat nog eens om door te groeien. Nadien zitten ze met een lager pensioen en als ze scheiden zijn ze helemaal de pineut. Veel alleenstaande vrouwen zitten in de statistieken van armoede.
Weeral zit je de boel te verdraaien dat het geen naam heeft.
Ik zeg dat je moet zaken écht vergelijken.
Ik zeg niet dat alle mannen meer werken dan alle vrouwen.
Wat ik wel zeg is dat vrouwen vaak minder overwerken, omdat ze voor de kinderen gaan zorgen en dergelijke meer.
En dat is ook de reden dat je ze zo zelden aan de top ziet.
Zeggen dat de mannen meer zouden moeten helpen, kan allemaal wel zijn, maar je hebt het over discriminatie, van de werkgever uit dus.
Daar geloof ik niet in.
Alleenstaande mannen zijn trouwens zoveel beter niet af dan alleenstaande vrouwen.
Vaak hebben ze een vechtscheiding achter de rug, moeten ze betalen voor de opvoeding van de kinderen, maar krijgen ze die niet te zien.
Dus je verhaal is weer eens zeer eenzijdig.
Dizzy schreef:Mannen kunnen ook voor kinderen zorgen of huishoudelijke taken doen, dat is geen biologie.
Het gaat er niet over van de fysieke taken, er is toch nog altijd een verschil tussen de moeder- en de vaderfiguur.
Ik vind dat er door het buitenshuis werken van de vrouw er toch ook iets verloren gegaan is.
Daarom vind ik dat iedereen meer vrijheid zou moeten hebben om 100% voor de kinderen te zorgen, zowel voor vrouwen als voor mannen.
Kinderopvang is leuk, maar zelf je kind opvoeden lijkt mij toch nog iets belangrijkers.
Dizzy schreef:Neen, dat is voor eigen deur vegen voor men anderen begint te verwijten.
Het is hier 1000 keer beter dan in moslimlanden, dus zeggen van "het is hier nog niet perfect, dus mag je niets zeggen over die cultuur" is totaal misplaatst.
Bovendien, zij vegen niet voor eigen deur, ze leggen bommen aan onze deur.
Ze schieten priesters en cartoonisten neer, dan is het verhaaltje van voor eigen deur vegen, wel zeer naïef.
Dizzy schreef:Akkoord, ze blijven tot de kinderen afgestudeerd zijn. Dat lijkt me beschaafd.
Waarom zouden wij heel die opleiding moeten betalen?
Direct terugsturen.
Dizzy schreef:Dat is het punt, dat gebeurt niet omdat men vindt dat iemand die iets bruiner is geen garagepoort mag installeren, dat iemand met een hoofddoek niet kan afrekenen, dat iemand die Mohamed heet niet geschikt kan zijn,...
Wie is er nu aan het veralgemenen?
Precies alsof alle bedrijven zo handelen.
In het bedrijf waar ik werk zit een veelvoud aan nationaliteiten, talen, huidskleuren.
Maar de Mohammed die heel zijn jeugd gespijbeld heeft, aan alles zijn voeten geveegd heeft, schuift natuurlijk alles graag in de schoenen van "racisme".
Zelf verantwoordelijkheid nemen zit er niet in.