speedtouch 530 met versateladsl ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
benoni29
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2005, 21:19

Hallo allen,

Ik heb me eindelijk eind ADSL-modem van enig kwaliteit gekocht (E-tech = brol van de BOVENSTE plank) om aan m'n router te hangen.
Nu ben ik toch zeer verrast door alle functie die dat ding aan boord heeft. Ik heb echter het mereldeel niet nodig: NAT + DCHP + Firewall gebeuren door de linksys router, wiens WAN interface via DHCP een IP moet krijgen van Versatel.

Code: Selecteer alles

                                 |---------- PC1
I'net -> speedtouch ---- Linksys |
                                 |---------- PC2

Kan iemand me effe op weg helpen met de configuratie van m'n modem ?
De default templates zin enkel voor Belgacom (PPPoE) en via de telnet console loop ik hopeloos verloren in de opties.

Dank bij voorbaat.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je kan misschien deze thread eens lezen. Dat is iemand met een gelijkaardig probleem.

Cheers
Afbeelding
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Gewoon een firmware upgrade uitvoeren, of een factory reset. Dan krijg je de standaard templates terug.

zie ook hier:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
nettertje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2005, 19:25
Contacteer:

hallo, ik heb min of meer 't zelfste probleem,
alleen, ik krijg gewoon geen verbinding, hij herkent adsl signaal, verbindt met de modem, maar niet met versatel (ik heb ook een router, maar om alle problemen te vermijden heb ik deze er momenteel van tussen gehaald)
____________________________________________________________
Hallo, ik heb problemen met het instellen van mijn ADSL ethernet modem (thomson 510) ik geraak al (bij het doctor programma) aan de laatste stap, maar die faalt altijd ... het probleem is (vermoedelijk) dat de software voor die modem aangepast is voor belgacom, ik kan nergens op internet voorgedefinieerde instellingen vinden (sjabloon) voor VERSATEL... heeft iemand deze modem ? Zou u dan zo vriendelijk willen zijn om je instellingen op te slaan en die door te mailen naar "[email protected]". Alvast bedankt !

verdere hulp is eventueel ook welkom hieronder vindt u nog enkele screenshots met mijn instellingen en waar het verkeerd loopt, misschien kan iemand mij zeggen waar de fout(en) zit(ten). Alvast bedankt
( http://users.pandora.be/h_roets/diagnostic/ ) ==> immages


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[mod="SeNsEi Ze0n"]Gelieve geen cross posts te doen, de andere is dan ook verwijderd.[/mod]
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Installeer gewoon de laatste firmware, dan kan je de standaard pppoa template gebruiken van de speedtouch. Versatel accepteert geen pppoe, dus het kan nooit werken.
In een van de posts hierboven vind je mijn dhcp_spoof template, die ook zal werken met versatel (ook pppoa). Die is handig als je een router wil gebruiken.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Is de login bij Versatel normaal niet iets in de stijl van [email protected]? Bij mij is dat toch zo.

Edit: Grmbl, phpBB linkt dat automatisch als een email adres :p
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Bij verbindingen moet ge PPPOE wijzigen naar PPPOA anders lukt het niet
Always have a bright look at life
nettertje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2005, 19:25
Contacteer:

hoe verander ik ppoe naar ppoa ?? met die automatische install, pft, 'k had 't liever zoals vroeger, alles zelf in stellen ... :/

merci

groeten
nettertje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2005, 19:25
Contacteer:

kan iemand mij vertellen waar ik die nieuwe firmware voor de thomson speedtouch 530 kan vinden ? of waar ik de 3 standaard templates kan downloaden of ze doorsturen naar [email protected] ?
ik vind die nergens :? en op de cd staat enkel die voor belgacom.
alvast bedankt

mvg

hannes :-(
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”