Dlink dir655

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Excuseer dat ik weer eens afkom met een vraag...

Ik probeer deze router om te vormen zodat deze niet meer routerfunctionaliteit heeft want de enige die router mag spelen is de telenermodem zelf (zie andere posts)

De eerste router die werd omgebouwd heeft als ip 192.168.0.2 en dhcp uit (die werkt nu goed) en voor de dlink router had ik zijn lan ip op 192.168.0.3 gezet maar kreeg geen connectie met het internet...in de foutlogs van de dlink staat...'allowed configuration authentication by IP address 192.168.0.4' Betekent dit het ip 192.168.0.3 niet mag gebruikt worden, want in een ander antwoord op een andere post van mij werd geschreven dat ik kon kiezen tussen 02-50 als laatste cijferreeks...

Met veel dank

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Is het mogelijk dat mijn whoppa abonnement slechts 1 router/switch/ap toelaat dat mag verbonden worden met de telenetmodem? Ik hoop dat dit niet het geval is

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vergeet de post, dom van mij, maar het is gelukt...

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

bartman schreef:'allowed configuration authentication by IP address 192.168.0.4' Betekent dit het ip 192.168.0.3 niet mag gebruikt worden, want in een ander antwoord op een andere post van mij werd geschreven dat ik kon kiezen tussen 02-50 als laatste cijferreeks...
Volgens mij betekent dit, dat je de router configuartie gewijzigd hebt vanaf het IP 192.168.0.4 ?
Goed dat het intussen opgelost is :).

Met jouw huidige configuratie (Telenet router + Dlink (in AP mode) + asus (in AP mode), heb je nu één groot netwerk, waar alle apparaten voor mekaar zichtbaar zijn, en die hun IP krijgen uit de pool van de TN modem - waar ze ook op aangesloten zijn. Well done!

Via "Mijn Telenet" kan je nu ook alle verbonden apparaten (bedraad en WiFi) zien.
Pas op: de devices die draadloos met de asus of de dlink verbonden worden, zullen natuurlijk als bedraad in "Mijn Telenet" staan :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nog een vraagje, in mijn.telenet waar je je aangesloten apparaten ziet met hun mac adres en ontvangen ip-adres, staat er ook af en toe de naam.bij. zo zie ik vb mijn oude iphone 3gs met deze naam er staan, maar bij vele andere staat dit veld leeg. Vb mijn nexus6p, nexus 9 wordt niet bij naam weergegeven..

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik vroeg zoeven aan telenet hoe dat zat met die unknown en dit was het antwoord..
"Dit kan je helaas niet manueel aanpassen. Deze worden opgevraagd door de modem aan het device. Als het device bekend is voor de modem zal deze het herkennen en benoemen. Indien niet staat er unknown bij.

Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”