Dizzy schreef:Alle reacties bevatten praktisch dezelfde fouten. Alle moslims worden op één hoop gegooid en dus worden moslims en terroristen praktisch synoniemen. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, zei Kamiel Spiesens.
Omdat de islam de haatelementen bevat, en de koran letterlijk genomen wordt.
Jij bent een van de enigen die dit blijft ontkennen.
Dizzy schreef:De "oplossingen" zijn dus keihard optreden en in de gevangenis gooien. Leuk, dat doen wel al jaren en wat blijkt, van al wie uit de gevangenis komt zal een groot deel er nadien één of meerdere keren opnieuw in belanden, de succesverhalen zijn zeer beperkt. De oplossing die voorgesteld wordt: nog meer in de gevangenissen.
Jij bent vooral goed in het afkraken van anderen hun oplossingen, maar jouw zogenaamde "oplossingen" zijn zo flauw en flets dat iedereen daar gewoon mee lacht.
Dizzy schreef:Onze gevangenissen zijn eerder opleidingsplaatsen voor criminelen. Je steekt er een kleine crimineel in, en er komt een grote uit. Eentje met ervaring en een netwerk deze keer. Blijkt dat veel van onze huidige terroristen al in de gevangenis gezeten hebben en sommigen elkaar daar zelfs hebben leren kennen.
Afzonderen dus.
Ik ben er niet op tegen dat ze hen een deprogrammering geven, maar diegene die in de gevangenis vormen maar een fractie van de terroristen.
Dizzy schreef:Dan moet je weten dat we enerzijds gevangenissen tekort hebben, er te weinig budget is voor nieuwe en er amper iemand in de huidige wil werken (stakingen). Zijn we voorstander van een gevangenistaks om dit alles wat nooit gewerkt heeft te bekostigen?
Het is altijd links geweest die tegen extra gevangenissen was, alles moest via preventie.
Alleen, daar is dan ook geen geld voor.
Gevolg : criminelen krijgen vrij spel.
Ik geloof niet dat preventie alles gaat oplossen, bovendien, als je huis aan het afbranden is, is het onnozel om te leuter over brandpreventie.
De terroristen
zijn hier al, het is te laat voor preventie.
Dizzy schreef:Ik hoor hier dat de mensen het beu zijn en dat de meerderheid van de moslims die niets verkeerds doen toch de feiten zouden goedkeuren maar niet strijden uit luiheid. Ik vraag me dan af hoeveel Vlamingen zo moedig zijn om hun harde woorden waar te maken en bereid zijn aan het front mensen te gaan bestrijden die te lui zijn om te vechten. Vorige keer hielden we het uit van 10 mei tot 28 mei.
Ik denk dat die percentages bij Vlamingen niet anders zijn dan bij andere bevolkingsgroepen.
Toch denk ik dat als het echt nodig is, en er worden mensen opgeroepen om te gaan strijden, zoals indertijd tegen Hitler, dat mensen hun plicht wel zullen doen.
Daarvoor moet het natuurlijk wel op een punt gekomen zijn dat men de ernst van de situtatie inziet.
Dizzy schreef:Ook grappig is dat ik in de kaart van extremisten zou spelen, hahahahaha. Dat zeggen dan mensen die preken voor de bovengenoemde bloedige strijd als oplossing.
Altijd diezelfde leugen.
Ik pleit niet voor de bloedige strijd als oplossing, maar ik denk wel dat er een clash gaat komen, omdat de mensen het niet gaan blijven pikken dat er keer op keer onschuldigen gedood worden door moslims, en het antwoord dan is : "laat ons overeenkomen, en brand nog een kaarsje".
Maar inderdaad, jij speelt in de kaart van de extremisten.
Door altijd maar de problemen te ontkennen, en op die manier mee te werken aan zij die extra tijd willen kopen, waarin die extremisten nog wat meer bomaanslagen kunnen plegen.
Tegelijk maak je mensen ook kwaad door die problemen te ontkennen of te beweren dat wij meeverantwoordelijk zijn.
Dizzy schreef:Mensen die pleiten voor de afstand tussen gemeenschappen. En mensen die anderen haten, alle anderen van hun favoriet doelwit (deze keer moslims).
Je bent extreem hypocriet op dat vlak.
Jij wilt zogezegd samenleven, maar als ik zeg : "wat denken die mensen?", dan zeg je dat het je niet wilt weten.
Dat is geen samenleven, dat is doelbewust je ogen sluiten voor de andere.
Grappig ook dat je mij haat verwijt, en van een doelwit spreekt.
Ik heb geen aanslagen op mijn geweten, ik val geen mensen aan op basis van geloof, dat doen die moslims.
Je bent een kampioen in het slachtoffer maken van daders, en omgekeerd.
Dizzy schreef:Buiten die harde aanpak die ik besprak heb ik nog niet veel oplossingen gehoord van die kant.
Van u heb ik nog helemaal niets van oplossing gehoord, behalve naïeve praat als "laat ons beter overeenkomen".
Zelfs in de zondagsmis zijn ze minder naïef.
Dizzy schreef:De harde waarheid is dat een goed inburgeringsbeleid heel veel geld kost. Net zoals goede gevangenissen. Amerika heeft de meeste gevangenissen en de criminaliteit is er niet lager, integendeel. Ze zijn zelfs recordhouder met aantal ten onrechte veroordeelden.
Omdat in Amerika wapens volop te verkrijgen zijn, en misschien ook omdat er zoveel culturen samenleven ?
Dizzy schreef:Het probleem met gevangenissen is dat het een (nood)oplossing is NA de feiten. Je gaat je energie en geld dus steken in opkuisen NADAT het probleem zich al gesteld heeft. Waarom niet proberen de feiten te vermijden zodat deze kosten niet nodig zijn. Voor de slachtoffers gevallen zijn.
Klinkt goed, is wat hier al sinds jaar en dag zo verkocht wordt aan de kiezer.
Maar als iemand een klein misdrijf pleegt (bijv. fiets stelen), gebeurt er niets mee.
Daar heeft de politie geen tijd voor, hoor je dan.
Dus pas als er echt een zwaar misdrijf gebeurt is er tijd en geld voor.
Maar dan is het alweer te laat, en is de crimineel al gevormd.
Je aanpak wordt al sinds jaar en dag toegepast, maar hij werkt niet.
Ik vind dat veel van de N-VA voorstellen niet zo slecht zijn, zoals spijbelaars aanpakken via het kindergeld.
Het begint immers vaak met spijbelen, en dan komen ze in contact met andere "jongeren" (lees jonge criminelen), ze halen hun diploma niet, zijn dus kansloos op de arbeidsmarkt en dan gaat het van kwaad naar erger.
Aanpakken van de ouders is dus nodig, maar dat vind jij dan weer niet nodig.
Je zegt wel dat de inspanningen van 2 kanten moeten komen, maar elke keer er van hun kant iets gevraagd wordt, is het niet nodig of teveel gevraagd.
Dizzy schreef:Sommigen willen me maar al te graag in de linkse hoe drummen maar ze vergeten dat ik hun beleid en oplossingen ook al afgebrand heb. De linkse aanpak was veel te slap.
Ja, linkse aanpak was te slap.
De jouwe is wel nog 10 keer slapper.
Dizzy schreef:Problemen los je niet op door ze te negeren maar door ze aan te pakken.
Juist, eerste stap is het probleem erkennen.
En dat betekent toegeven dat islam een probleem is, dat daar gewelddadige elementen in die religie staan, die gemakkelijk gebruikt kunnen worden om mensen te doen radicaliseren.
Zolang je dat blijft ontkennen, ga je nooit iets kunnen oplossen.
Dizzy schreef:Zoals gezegd is er met de overgrote meerderheid geen probleem.
Wat dus een grove leugen is.
Het is niet omdat ze geen aanslagen plegen dat ze man en vrouw op gelijke voet behandelen, of dat ze niet vinden dat ontrouwe vrouwen moeten gestenigd worden bijv.
Maar jij zegt dat je liever niet weet wat ze denken.
Wie steekt er dan zijn kop in het zand?