post.nl prutsers (zoals DHL?)
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Indd postNL moest gisteren geleverd zijn wordt vr pas geleverd, met de feestdag ertussen nog dagje later
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Bpost heeft al een tijd lockers staan aan warenhuizen. Met de barcode open je een locker voor verzending of om uw pakket op te halen. Je kreeg de barcode on line en een melding dat er iets in een locker voor u zit per mail en/of smsITnetadmin schreef:Ik zou liever lockers zien die je als brievenbus kan plaatsen aan je huis.
Dat daar nog geen markt voor is...
posted with tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Dat noemt pakjesautomaat (DHL equivalent DHL Paketstation). Die zijn vaak redelijk OK geplaatst, maar kon beter.
Waar ITnetadmin over had is effectief een grote brievenbus waar koeriers pakje in kunnen achterlaten.
Ze zijn trouwens aan een systeem bezig om andere koerierbedrijven gebruik te laten maken van de paketkasten (door badges uit te geven aan die koeriers, natuurlijk tegen betaling), maar het is nog een proefproject.
Waar ITnetadmin over had is effectief een grote brievenbus waar koeriers pakje in kunnen achterlaten.
Klopt, in Duitsland is het een ander verhaal: daar doet DHL (aka duitse post) zo'n 80-90% van de pakjesleveringen, en je kan zo goed als bij elke winkel vragen dat ze met DHL verzenden en niet met een andere dienst. De prijzen zijn zeer competitief en dus onder pakjesdiensten zo goed als gelijk.ITnetadmin schreef:Tja. Zolang het niet voor alle maatschappijen werkt ben je er in feite niet veel mee.
Mijn brievenbus is toch ook niet "enkel voor bpost"?
Ze zijn trouwens aan een systeem bezig om andere koerierbedrijven gebruik te laten maken van de paketkasten (door badges uit te geven aan die koeriers, natuurlijk tegen betaling), maar het is nog een proefproject.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Hier komt er altijd een vriendelijke, blanke jongeman van PostNL, nooit problemen met gehad. Hij vroeg zelfs waar hij het pakketje moest leggen als ik niet thuis was nadat hij moest terugkomen omdat ik de eerste keer niet thuis was.IYZY schreef:De chauffeurs Belgen? Not trying to be racist, maar het zijn vaak zwarte mannen die nog geen woord Nederlands praten, niet te beleefd te werk gaan en bij ons altijd de pakketjes vanachter gaan leggen, en zelf niet aanbellen.
Dit mag trouwens niet volgend de procedure van PostNL, er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden als iemand toch niet thuis blijkt te zijn.
Als ik iets van waarde zou versturen zou ik toch kiezen voor Fedex, tot nu toe zijn ze het meest professioneel in mijn ogen. ( eigen goed onderhouden busjes, werknemers die nederlands spreken, hebben tijd, snelle levering, ... )
DPD is goedkoop maar gebruikt wel busjes die ze zelf waarschijnlijk kopen voor iets meer dan duizend euro met slecht nederlands sprekende werknemers ( of maak er maar niet nederlands sprekende werknemers van, "pakje" kunnen ze nog net uitspreken ) en voorzichtig zijn ze toch niet met dozen.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Jup, da's waar.lanadekat schreef:Als ik iets van waarde zou versturen zou ik toch kiezen voor Fedex, tot nu toe zijn ze het meest professioneel in mijn ogen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
DHL zijn hier de grootste prutsers. Na 10 leveringen vinden ze nog steeds niet mijn adres (wat steeds een week vertraging betekent). Andere diensten hebben hier nooit een probleem mee. Blijkbaar hebben ze bij DHL allemaal een eerste generatie GPS en geen telefoon of gezond verstand.
Verstuurd vanaf mijn PULP 4G met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn PULP 4G met Tapatalk
-
- Elite Poster
In Amerika misschien, maar hier lijkt het toch echt professioneel in vergelijking met bv. DPDAltijdonderweg schreef:Jup, da's waar.lanadekat schreef:Als ik iets van waarde zou versturen zou ik toch kiezen voor Fedex, tot nu toe zijn ze het meest professioneel in mijn ogen.
Ik denk ook dat de lonen bij Fedex hier in België hoger zijn dan die van DPD of Bpost het zou mij verbazen als die gewoon het minimumloon betaald worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Pay peanuts, get monkeys.
Laat ons nu eerlijk zijn: voor een minimumloon zou ik ook een minimum effort uitvoeren.
Probleem is dat de opkomst van webshops meer en meer pakjesleveringen als neveneffect heeft, en dat de consument gewoon niet kan of wil daar veel geld aan uitgeven.
Destijds moest je via bpost makkelijk 12-15 euro betalen om ns een pakje terug te sturen; plezant is dan wel anders.
Er is nu grote noodzaak maar slechte combinatie van lage lonen en hoge vereisten. Je zal dus overal ellende tegenkomen.
Dan is kiala nog een ietwat handig alternatief, omdat die toch iets minder werk hebben aan het ophalen en leveren.
Pakjesbrievenbussen standardiseren (ipv die veel te kleine brievenbussen nu), ophaalkluizen, werkgevers verplichten om prive leveringen te aanvaarden, en niet meteen "nu bestellen 1 dag later geleverd" perse willen, zal al veel helpen. Van mij mag dat gerust een dagje later als dat betekent dat er wat meer zorg voor het materiaal gedragen wordt.
Laat ons nu eerlijk zijn: voor een minimumloon zou ik ook een minimum effort uitvoeren.
Probleem is dat de opkomst van webshops meer en meer pakjesleveringen als neveneffect heeft, en dat de consument gewoon niet kan of wil daar veel geld aan uitgeven.
Destijds moest je via bpost makkelijk 12-15 euro betalen om ns een pakje terug te sturen; plezant is dan wel anders.
Er is nu grote noodzaak maar slechte combinatie van lage lonen en hoge vereisten. Je zal dus overal ellende tegenkomen.
Dan is kiala nog een ietwat handig alternatief, omdat die toch iets minder werk hebben aan het ophalen en leveren.
Pakjesbrievenbussen standardiseren (ipv die veel te kleine brievenbussen nu), ophaalkluizen, werkgevers verplichten om prive leveringen te aanvaarden, en niet meteen "nu bestellen 1 dag later geleverd" perse willen, zal al veel helpen. Van mij mag dat gerust een dagje later als dat betekent dat er wat meer zorg voor het materiaal gedragen wordt.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Da's waar. Met Kiala heb ik al een zestal pakjes ontvangen en nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Het enige wat er op aan te merken valt is dat je wel veel meer geduld moet hebben dan bij de concurrentie; een pakket kan makkelijk een week onderweg zijn.ITnetadmin schreef:Dan is kiala nog een ietwat handig alternatief, omdat die toch iets minder werk hebben aan het ophalen en leveren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
DPD-ers zijn zelfstandig die zelf hun busjes moeten kopen, er is enige tegemoetkoming indien er dpd op staat.
Gekend in dit soort transportsector is dat de vergoeding voor het succesvol afleveren van een particulier pakje eerder van 2€ naar 1€ gegaan is de laatste jaren. Vandaar dat weinig belgen nog brood zien in dit soort activiteiten. Anderzijds zijn oost-europeanen quasi dag en nacht en in t weekend in de weer om toch maar rond te komen.
Om dan nog maar niet te spreken over de vroege (4-5u) aanvangsttijd om de pakketten op te halen (en te sorteten) en rond 19u om de opgehaalde af te leveren aan t depot. Slapen en eten dat doe je maar ergens tussendoor zekers.
Je zal maar in t systeem meedraaien aan 70-100 pakketjes/dag om 'rond' te komen.
De prijs voor de consument is er wel niet door gedaald, integendeel.
posted with tapatalk
Gekend in dit soort transportsector is dat de vergoeding voor het succesvol afleveren van een particulier pakje eerder van 2€ naar 1€ gegaan is de laatste jaren. Vandaar dat weinig belgen nog brood zien in dit soort activiteiten. Anderzijds zijn oost-europeanen quasi dag en nacht en in t weekend in de weer om toch maar rond te komen.
Om dan nog maar niet te spreken over de vroege (4-5u) aanvangsttijd om de pakketten op te halen (en te sorteten) en rond 19u om de opgehaalde af te leveren aan t depot. Slapen en eten dat doe je maar ergens tussendoor zekers.
Je zal maar in t systeem meedraaien aan 70-100 pakketjes/dag om 'rond' te komen.
De prijs voor de consument is er wel niet door gedaald, integendeel.
posted with tapatalk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Hij mag alle kleuren van de regenboog hebben. Zolang je effectief met hem kan communiceren is het natuurlijk wel veel aangenamer.lanadekat schreef:Hier komt er altijd een vriendelijke, blanke jongeman van PostNL, nooit problemen met gehad. Hij vroeg zelfs waar hij het pakketje moest leggen als ik niet thuis was nadat hij moest terugkomen omdat ik de eerste keer niet thuis was.
Die bij ons spreken altijd een soort van Frans dat ik moeilijk versta, en ik geef zelf Frans, dus het is niet dat ik het slecht spreek...
Wij (en dan vooral ik) bestellen om verschillende redenen (waaronder ook mijn plezier) dingen online, maar zijn vaak laat thuis enzo.Dima_2005 schreef:Waar ITnetadmin over had is effectief een grote brievenbus waar koeriers pakje in kunnen achterlaten.
Daarom leek het ons handig om ook zoiets te hebben! Het is alleen maar een vraag waar je zo een degelijke pakketjesbus vindt.
Als er een groot pakket in past, moet er ook een grote opening zijn, en kunnen mensen jouw pakketje er misschien wel uit halen...
De koerier moet ook begrijpen dat hij het in zo'n bus moet stoppen.
Hahahahahahaha!Altijdonderweg schreef:Hij gaf me het pakket, zei sjingeling langlong en was zo rap als tellen weer weg.
Blond doesn't mean stupid
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Na een paar dagen weg van huis werd het pakket (4e keer verzonden) afgeleverd op het alternatieve adres. Volgens de tracking op zaterdag 6u33 maar "in't echt" op vrijdag. Nog geen idee wanneer en hoe ze geleverd hebben. Hopelijk is alles nu in orde en kunnen we weer een jaar printen voor het hele circus weer begint
@ITnetadmin Daar zit inderdaad het probleem. Webshops (en hun klanten) hebben blijkbaar een probleem om een "eerlijke prijs" te betalen om pakjes af te leveren. Koeriers die voor een peulschil moeten leveren, boeren die onder kostprijs moeten verkopen, kleding uit Bangladesh, Ryanair... Uiteraard wil iedereen het goedkoopste maar het gaat steeds ten koste van "iemand".
10 jaar terug betaalden we nog 40-45 Euro om een enveloppe met vliegtuigtickets van Hawaii naar Belgie te laten sturen met FedEx maar nu moeten pakketjes natuurlijk liefst "gratis" geleverd worden.
@ITnetadmin Daar zit inderdaad het probleem. Webshops (en hun klanten) hebben blijkbaar een probleem om een "eerlijke prijs" te betalen om pakjes af te leveren. Koeriers die voor een peulschil moeten leveren, boeren die onder kostprijs moeten verkopen, kleding uit Bangladesh, Ryanair... Uiteraard wil iedereen het goedkoopste maar het gaat steeds ten koste van "iemand".
10 jaar terug betaalden we nog 40-45 Euro om een enveloppe met vliegtuigtickets van Hawaii naar Belgie te laten sturen met FedEx maar nu moeten pakketjes natuurlijk liefst "gratis" geleverd worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Het probleem is dat je als Belgische webshop niet kan concurereren, iets van Signapore naar België sturen is goedkoper dan van België naar België! Zoek de tarieven van Signapore post maar eens op, belachelijk goedkoop.on4bam schreef:Na een paar dagen weg van huis werd het pakket (4e keer verzonden) afgeleverd op het alternatieve adres. Volgens de tracking op zaterdag 6u33 maar "in't echt" op vrijdag. Nog geen idee wanneer en hoe ze geleverd hebben. Hopelijk is alles nu in orde en kunnen we weer een jaar printen voor het hele circus weer begint
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Voila.
Maar ik bedoel niet noodzakelijk dat klanten de prijs niet willen betalen, maar dat de "eerlijke" prijs gewoon veel te hoog is in vgl met het vaak redelijk goedkope product.
Het systeem zoals het nu is werkt dus niet.
Correcte delivery kost te veel, en de huidige delivery is een ramp omdat er te goedkoop gewerkt moet worden.
We moeten dus een ander systeem vinden.
Case in point: ik wou ooit bij een webcartoonist in de states een kalender bestellen. De kalender was 15$, maar de delivery zou 30$ extra zijn. Zo gaat dat natuurlijk niet, en heeft niemand winst. Geen kalender, geen 15$ voor de cartoonist, en geen 30$ voor de pakjesdienst.
Maar ik bedoel niet noodzakelijk dat klanten de prijs niet willen betalen, maar dat de "eerlijke" prijs gewoon veel te hoog is in vgl met het vaak redelijk goedkope product.
Het systeem zoals het nu is werkt dus niet.
Correcte delivery kost te veel, en de huidige delivery is een ramp omdat er te goedkoop gewerkt moet worden.
We moeten dus een ander systeem vinden.
Case in point: ik wou ooit bij een webcartoonist in de states een kalender bestellen. De kalender was 15$, maar de delivery zou 30$ extra zijn. Zo gaat dat natuurlijk niet, en heeft niemand winst. Geen kalender, geen 15$ voor de cartoonist, en geen 30$ voor de pakjesdienst.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hoe gaat het dan in het echte leven?
Je downloadt de kalender in hi-res vanop één of ander forum, de cartoonist heeft geen $15, de pakjesdienst geen $30, maar jij wel je kalender (voor enkele € laten printen bij een copycenter).
De foto's van (bv) de Pirelli kalender, staan online voor de kalender officieel voorgesteld wordt...
Je downloadt de kalender in hi-res vanop één of ander forum, de cartoonist heeft geen $15, de pakjesdienst geen $30, maar jij wel je kalender (voor enkele € laten printen bij een copycenter).
De foto's van (bv) de Pirelli kalender, staan online voor de kalender officieel voorgesteld wordt...
-
- Elite Poster
Daarbij, vaak zijn het net de artiesten / winkels die afzetters zijn. Ze betalen echt geen 30$ aan de pakjesdienst, maar eerder een 3-5$. Zelfs met FedEx, DHL, ... Maar ze rekenen dat graag lekker aan bij buitenlanders omdat ze daar winst op maken. En als je zelf gaat zoeken naar tarieven ga je die tarieven wel terugvinden. Maar die tarieven worden echt zo goed als nooit gebruikt.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Iemand ? Iedereen bedoel je.... Neem nu Amazon = Jaren met verlies draaien, geen belasting betalen & alle centjes gaan naar het buitenland.on4bam schreef: @ITnetadmin Daar zit inderdaad het probleem. Webshops (en hun klanten) hebben blijkbaar een probleem om een "eerlijke prijs" te betalen om pakjes af te leveren. Koeriers die voor een peulschil moeten leveren, boeren die onder kostprijs moeten verkopen, kleding uit Bangladesh, Ryanair... Uiteraard wil iedereen het goedkoopste maar het gaat steeds ten koste van "iemand".
1001 Shitty jobs & iedereen gaat er op achteruit.
Soit, we dwalen af
22.07.2016 09:09 Mechelen (BE)
Bij het depot.
Regionale feestdag
22.07.2016 05:03 Mechelen (BE)
Op het depot
19.07.2016 19:37 Berkel en Rodenr ...
Onderweg
19.07.2016 11:34 DPD gegevenscent ...
De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD.
en nog steeds niet geleverd, tot hier mijn goeie recentie over DPD (dinsdag besteld, woensdag normaal gezien geleverd..morgen zijn we een week verder, maar nog geen pakketje te zien)
-
- Elite Poster
Hah, ja, ze zijn allemaal prutsers. Ik heb vorige dinsdag 2/5 (brief)pakketjes gekregen die tegelijkertijd toekwamen en tegelijkertijd gesorteerd werden in Antwerpen X (verzending was goedkoper om het in 5 kleinere bubbelenveloppen verzenden ipv in 1 groot pakket, heb ik daar nu spijt van). Nu, waar de andere 3 zijn: niemand dat het weet, maar morgen zal er dus een week gepasseerd zijn. Volgens bpost ligt het waarschijnlijk ergens in het postkantoor en zou het elk moment bij postbode mee op ronde moeten gaan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Een rijdende "Paketkasten".
http://www.emerce.nl/nieuws/dhl-daimler ... -achterbakDHL en Daimler gaan vanaf september in Duitsland pakketjes bezorgen in de achterbak van auto’s. Men begint in Stuttgart, waarna nog eens zes andere grote steden volgen, zoals Keulen en Berlijn.
De bezorging onder de noemer Smart Ready to Drop is alleen mogelijk bij Smart modellen, die daarvoor ook geschikt moeten worden gemaakt. Bezorgers kunnen dan met een app de achterbak van een geparkeerde auto openen, maar de deuren blijven dicht.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Net nog eens Kiala geprobeerd, je wordt geforceerd naar UPS en daar klopt het allemaal voor geen meter. Kialapunten zijn blijkbaar niet allemaal ups punten geworden, ik blijf foutmelding krijgen over een emailadres dat moet ingevuld maar er is op dat scherm geen enkel veld met die naam enz...
BPOST verstuurt ook pakjes aan 4 €, dat zal het dan worden.
J.
BPOST verstuurt ook pakjes aan 4 €, dat zal het dan worden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Er zijn al op andere fora meldingen gemaakt waar UPS/Kiala de mensen €8,43 aanrekent ipv €4,54 door een bijkomende factuur achteraf nadat ze met paypal hebben betaald.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Hier voor de zoveelste maal een pakje de vrijdagnamiddag gewoon voor de deur van het kantoor gelegd, en zelf afgetekend, want er is niemand aanwezig de vrijdagnamiddag... En ZELF afgetekend he, da's nog erger... Pakje was trouwens ook al tijdje onderweg...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
Trouwens: bij Post.NL: als je zoiets niet wilt (als bij buren afgeleverd / bij je voordeur achtergelaten /...), je kan aan de verkoper vragen om de "optie" "niet-bij-buren" op te zetten. In dat geval zullen ze bij afwezigheid meteen terug meenemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Vorige week lading sterke drank vanuit Spanje ontvangen via UPS. 1 karton beschadigd tijdens Transit. Twee flessen rum bleken kapot. Ondertussen bevestiging van UPS gekregen dat ze het bedrag van die twee flessen terugbetalen via mijn PP rekening. Tweede karton was ook gescheurd maar alle flessen in tact. Had de indruk dat ze er met de vork van een heftruck in hadden gezeten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW