Download heaven NL?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Metatron
Starter
Starter

Why o Why verhuis ik naar belgie. :cry:

XS4All schrapt datalimieten en fair use policy op ADSL
Door Harold van der Wal - maandag 21 februari 2005 - 14:48 - Bron: XS4All - Submitter: Tsjsieb - Views: 1.667
XS4All geeft zijn klanten vanaf vandaag expliciet de ruimte om onbeperkt dataverkeer te genereren met hun ADSL-verbinding die via het KPN-netwerk loopt. In een aankondiging op de site schrijft de provider dat het instellen van limieten of policies niet meer van deze tijd is. De fair use policy (FUP) zou overigens bij het bedrijf al vrijwel nooit tot maatregelen hebben geleid, zo wordt beweerd. De beleidsverandering gaat gelden voor de abonnementen met de namen Start, Lite, Basic en Fast. Abonnees van Power ADSL, dat via BBned wordt aangesloten, blijven voorlopig te maken hebben met een datalimiet van 150GB.

XS4AllIn het laatste geval is XS4All nog in gesprek met BBned over een eventuele afschaffing van de limiet. Tot vandaag werd er daarnaast alleen nog voor het Start-abonnement een datalimiet, van 5GB, gehanteerd. Providers hebben de regelingen voor dataverkeer de laatste jaren vaak gewijzigd. In sommige gevallen, zoals bij Planet, maakten harde limieten plaats voor een FUP, terwijl bijvoorbeeld Tiscali het mogelijk maakte om de datalimiet af te kopen. Vorige week startten gebruikers van Chello nog een petitie omdat volgens hen de gevoerde FUP in feite een harde datalimiet inhield.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Metatron schreef:In een aankondiging op de site schrijft de provider dat het instellen van limieten of policies niet meer van deze tijd is.
Toch gek dat identiek hetzelfde bedrijf in Belgie dan wel van mening is dat 10 GB per maand voldoende moet zijn ? Mij lijkt het dan ook eerder dat het bedrijf in Nederland hopeloos op zoek is naar nieuwe klanten (concurrentie is daar veel groter dan in Belgie)... en een beetje misbruik maakt van de situatie rond Chello.

Misschien dat XS4ALL dan toch maar eens moet uitleggen waarom het hier niet kan, of wil men de onderlinge afspraken met andere providers liever niet aan de grote klok hangen ?
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Van dit soort meldingen krijg ik het toch ook effe moeilijk ...

Is het netwerk in België dan zó ondergewaardeerd dat ISP's verplicht zijn om limieten door te voeren ... of is er, zoals r2504 zegt, sprake van afspraken tussen deze ISP's?
Bijna elke provider die zowel in NL als BE zit (Tiscali, Scarlet, EDPnet, XS4ALL) bieden ongelimiteerd internet aan in NL en strakke limieten in BE!
Ik kijk nog steeds uit naar de dag dat er een serieuze provider hier in België de traditie eens zal verbreken ...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik denk dat als je het marktaandeel van Telenet & Skynet optelt er één van die twee moet bewegen vooraleer de rest gaat volgen.

Als je dan nog eens aanneemt dat het merendeel van hun abonnees nooit jekkeren over de limiet en dit dus geen klantenwervingsargument is zullen ze niet snel bewegen.

En zolang zij niet bewegen volstaat het als alternatieve provider net dat ietsje meer aan te bieden en niet meteen volledig limietloos te gaan want dan zal je de backbone niet meer kunnen betalen.

Het is dus gewoonweg economische realiteit vrees ik.

Moest de gemiddelde Belgische consument wat mondiger zijn zouden we waarschijnlijk al verder staan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Deej_1977 schreef:Moest de gemiddelde Belgische consument wat mondiger zijn zouden we waarschijnlijk al verder staan.
Ondertussen hebben we in Belgie (zij het dan beperkt) ook formules welke gaan van hogere limieten (dan BGC en TN) tot en met limietloos, maar hier zit het grootste probleem... de gemiddelde Belgische consument is gewoon te lui om over te stappen naar een andere provider.

Dit merk je trouwens duidelijk aan een aantal mensen op het TN forum... altijd maar zeuren over limieten (da's iedereen zijn recht), maar er dan ook niets aan doen en TN telkens netjes zijn centjes betalen op het einde van de maand. Probleem is dat deze groep ook denkt (met alle gevolgen vandien) dat iedereen problemen heeft, terwijl de realiteit er gans anders uit ziet.

TN of BGC zou dan ook gek moeten zijn om iets aan te passen dat hen veel geld gaat kosten, en niets opbrengt. Het is pas wanneer men massaal gaat overstappen naar de kleinere providers dat BGC en TN zich verplicht zullen voelen om ook iets te doen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Om dan nog eventjes nog een vergelijking met NL te maken: In Nederland kan het blijkbaar zowel een vast IP te hebben als hogere snelheden (zowel up als down) én limietloosheid.

Aangezien we in België zowat allemaal met een in vergelijking érg lage datalimiet zitten had ik verwacht dat de daaruit ontstane inkomsten (een besparing is een inkomst) zouden gebruikt worden om andere variabelen op te drijven (snelheid, functies) of de prijs te drukken. Maar dat is blijkbaar ook niet het geval ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:Aangezien we in België zowat allemaal met een in vergelijking érg lage datalimiet zitten had ik verwacht dat de daaruit ontstane inkomsten (een besparing is een inkomst) zouden gebruikt worden om andere variabelen op te drijven (snelheid, functies) of de prijs te drukken.
Waarom zou men... hoeveel mensen ken jij die staan te springen voor een vast IP-adres als je de echte freaks even weg laat. Zolang er geen vraag is zal geen enkele provider dit gaan aanbieden... tenzij hij klanten nodig heeft.

Als we met z'n allen braafjes blijven Ja-knikken (en forums volschrijven en op het einde van de maand netjes betalen is hetzelfde als niets doen) zal er hier weinig veranderen.
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

versatel gaat hier momenteel toch nog goed.. is wel slechts 1mbit, maar toch al een begin :wink:
Gast

Versatel biedt in Nederland ook al internet aan zonder Datalimiet, Fair Use Policy of i.d. :-D
Alleen op Budget zit een datalimiet:

http://www.versatel.nl/prive/abonneren/adsl/
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Buster schreef:versatel gaat hier momenteel toch nog goed.. is wel slechts 1mbit, maar toch al een begin :wink:
En zo komt de downloadheaven toch iets dichterbij ! :P
Da's echt wel plezant soms hoor ... 'k laat bijna een hele dag een webradio aanstaan en ik moet er echt niet naar zien van "oei mijn limiet" ...
deej
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Als we met z'n allen braafjes blijven Ja-knikken (en forums volschrijven en op het einde van de maand netjes betalen is hetzelfde als niets doen) zal er hier weinig veranderen.
Agree 100%! Wie dacht dat de providers zou zeggen "hé we hebben wat geld over laten we dat aan onze trouwe klanten teruggeven" zijn eraan voor de moeite vrees ik :).
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Ondertussen hebben we in Belgie (zij het dan beperkt) ook formules welke gaan van hogere limieten (dan BGC en TN) tot en met limietloos
Welke zijn dan limietloos???
Versatel: Kunnen mij niet aansluiten om technische redenen. :cry:
latribu: Sluiten mij niet aan wegens geen waal. :eek:

Zijn er nog andere???(liefst betaalbaar)??
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Volgens mij is Belgacom Skynet ADSL Go limietloos: je hebt een inbegrepen volume van 10 GB, waarna je per 5 GB 5 euro betaalt, en dit zonder bovengrens.

Als je een telefonie-tarief hebt (mobiel of vast) met inbegrepen belwaarde betekent dat toch immers ook niet dat je niet meer kan bellen eenmaal je dat forfait opgebruikt hebt?
Gast

mijne naft in mijn auto is ook limietloos, die gaat nooit op.... kmoet em enkel af en toe bijvulle :p
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

hmm, beetje een verkeerde vergelijking imo, meon.

De vraag is niet of het abonnement effectief limietloos is (dat is het idd), maar waarom wij hier in Belgie er voor moeten bijbetalen en in Nederland (en andere landen) niet.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster

Jullie zijn allemaal geweldig grappig maar dat is dus geen antwoord.
Je kan dus ook gewoon nee antwoorden.
Gast

academic broadband is (nog) limietloos ;)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

alfadude schreef:Jullie zijn allemaal geweldig grappig maar dat is dus geen antwoord.
Je kan dus ook gewoon nee antwoorden.
wat was de vraag misschien?
deej
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:wat was de vraag misschien?
alfadude schreef:Welke zijn dan limietloos???
alfadude
Elite Poster
Elite Poster

Ja, Die vraag dus.
Ik zal ze misschien anders stellen.
Ik heb momenteel een account bij surfadsl. Hoewel ik daar best tevreden van ben zijn er misschien andere die qua Prijs/kwaliteit er ook best mogen zijn.
Ja, ik ben een grootverbruiker dus het toegelaten dataverkeer is heel belangrijk. Dingen zoals e-mail net iets minder.
mvg,
Alfadude
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

alfadude schreef:Ja, Die vraag dus.
Ik zal ze misschien anders stellen.
Ik heb momenteel een account bij surfadsl. Hoewel ik daar best tevreden van ben zijn er misschien andere die qua Prijs/kwaliteit er ook best mogen zijn.
Ja, ik ben een grootverbruiker dus het toegelaten dataverkeer is heel belangrijk. Dingen zoals e-mail net iets minder.
mvg,
Alfadude
Wel ik heb gehoord dat XS4ALL in praktijk ook niet echt een limiet hanteert, ook al staat dat op hun website... Natuurlijk sta je niet sterk als ze ineens beslissen om die limiet wél doen te respecteren!
Ikzelf heb Versatel... is slechts 1Mbit limietloos, maar doet prima z'n werk... spijtig voor jou dat je er niet op kan, howcome??
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

idd ... wou het net zeggen ... momenteel wordt er bij xs4all in *.be wel een limiet gehanteerd ... op papier ... in de praktijk is er zelfs niet de mogelijkheid om je volume na te kijken en er wordt ook niets extra gefactureerd als je er over gaat !
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

idd ... wou het net zeggen ... momenteel wordt er bij xs4all in *.be wel een limiet gehanteerd ... op papier ... in de praktijk is er zelfs niet de mogelijkheid om je volume na te kijken en er wordt ook niets extra gefactureerd als je er over gaat !
En wat als je zo'n 150G/maand download.. geen problemen dan?
alfadude
Elite Poster
Elite Poster

Spacekiek schreef: Ikzelf heb Versatel... is slechts 1Mbit limietloos, maar doet prima z'n werk... spijtig voor jou dat je er niet op kan, howcome??
Een jaar geleden heb ik Versatel aangevraagd. Na drie weken kreeg ik een brief in de bus dat een aansluiting niet mogelijk was.
Bij mijn vader die 1km verder woont was dit echter geen probleem.
De echte reden weet ik dus ook niet maar het is wel merkwaardig.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Buster schreef:
Ik heb in een andere topic gelezen dat als je het te gortig maakt ze je opbellen om te zeggen dat je het wat rustiger moet doen en je niet zomaar op smalband zullen zetten.

Ik denk wel dat als je blijft volharden in de boosheid ze maatregelen zullen nemen ;-).
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Deej_1977 schreef:
Buster schreef:
Ik heb in een andere topic gelezen dat als je het te gortig maakt ze je opbellen om te zeggen dat je het wat rustiger moet doen en je niet zomaar op smalband zullen zetten.

Ik denk wel dat als je blijft volharden in de boosheid ze maatregelen zullen nemen ;-).
Yep ... blijf onder de 80 a 90GB ( upload + download samen ), en ze laten je met rust. Maar kom in de buurt van de 100 of ge er boven, en wees maar zeker, je zal een telefoontje krijgen. En nog een telefoontje, en nog een telefoontje ... zucht ...

Ze bellen je op je a) gsm b) gewoon telefoon ( waar je adsl op zit, zelf al geef je dat nr niet door als contact, ze hebben het zowiezo al, en gebruiken het ). En als je dan niet thuis bent, dan laten ze berichtjes na van "xxx van xs4all, kunt u me terug contacteren op xxx, het is dringend". Let op het woord "dringend", gebruiken ze iedere keer. Of andere woorden van spoed, alsof je niet terugbeld er iets ergs gaat gebeuren.... Vreemd genoeg, email kennen ze precies niet ( ondanks dat je account van hun krijgt *arf* ).

In praktijk wat doen ze als je erover gaat:

- je opbellen, en opbellen iedere keer als je erover gaat. Je beetje vol met schult praten.

Als je vraagt om bv: gewoon het verschil te betalen aan 5euro/5gig, wat blijkt, dat kan niet *arf*. Als je vraagt voor een andere oplossing, is het enige dat ze je kunnen aanbieden adsl office ofwhatever dat noemt ( een bedrijfs adsl lijn ). Maar grappig eraan is, daar zit ook een fair use limit van 80gb op ( dit komt rechtstreeks van xs4all van de persoon die de telefoontjes doet ). Klein grapje is wel, dat kost ... 180!!! euro / maand. Zodus dat is het enigste dat ze kunnen doen, je een bedrijf account geven dat 6* meer kost, en waar ze zelf zeggen dat het fair use limiet hetzelfde is ... *joink*

Btw: grappig eraan is, je moet een tegenargumenteren dat je niet weet hoeveel je gedownload had. De eerste maand dat ik xs4all had, was ik onder de indruk dat men dezelfde fair use gebruikte zoals in nl ( waar mensen tot 500gb downloaden iedere maand zonder problemen ). Wrong! Men eerste telefoontje was leuk ... wat bleek, ik schatte dat ik 160gb gedownload had, volgens hun had ik +-280gb gedaan ( iets eronder ). *arf* ... ik viel uit de boom & had moeite om het te geloven ( ik geef toe, ik had verschillende 10tallen gigs aan data delete, maar toch, tot op vandaag heb ik men twijfels omdat men eigen schattingen zo verschilde met hun metingen ... swat ... ).

Probleem is, ik ben sceptise, zodus ik argumenteerde dat ik een meter wou zien van men verbruik ... hun tegenargument was: "je kan toch zien hoeveel plaats wat je download inneemt op je harddisk" *arf* ... wat is dat voor een argument. Men had bij de helpdesk nog nooit gehoort van multi harddisk racks ( waardoor data versprijd is over de verschillende racks, wat controlle nogal moeilijk maakte ). toch erg ... kijk naar je hd plaats gebruik ... Volgens mij waren ze onder de indruk dat het onmogelijk was dat mensen grote hd storage konden hebben, laat staan rack storage ( zeker als je 160gb hd's kan kopen voor 70 euro ).

Smallbreete bestaat niet bij xs4all ( toch nog van niemand gehoort dat ze dat voorhebben ); maar die hun telefoontjes grrrrr ... trust me, dat werkt op je zenuwen. Op een maand 105gb gedaan ... telefoon ... rond de 100gb ... telefoon ... rond de 90gb ... geen telefoon, rond de 80gb ... geen telefoon ... zo wist ik ongeveer de fair use limiet van xs4all. trail & error.

Ergste van all was, ik was bereid om meer te betalen voor een hogere limiet, maar dat mocht niet ... jaja, een bedrijf dat weigerde om mij meer te laten betalen voor meer limiet ... Ben het uiteindelijk beu geworden, want soms heb je maanden dat men weinig doet, en andere maanden dat de ene anime release na de andere komt, dan je over die 80gb moet gaan ( en dan was het altijd afwachten naar "het telefoontje" ).

Daarom dat ik nu naar surfadsl gegaan ben. Kost me 80% meer, maar ik heb nu een contractueel 80gb limiet. En als ik erover ga, kan ik ervoor betalen, zodat ze vallen mij niet moeten lastigvallen ( trust me, xs4all hun pesttelefoontje kunnen uitvallen op verdekke lastig momenten ). Maar tot op heden als ik over de 80gb ga surfadsl, heb ik nog altijd geen factuur gekregen voor extra verbruik ( mogelijk omdat hun online meter minder aangeeft wegens bugs erin? ).

Men heeft een keuze, xs4all voor goedkoper maar met de pest telefoons als je erover gaat, of surfadsl, duurder maar je bent contractueel wel inorde ( en ze kunnen je er niet afsmijten ). Tis aan iedereen om te beslissen wat ze willen.
Sector
Member
Member

Lol, pest telefoons!

Zalige tactiek moet ik zeggen, die Nederlanders zijn zo inventief.

(ik ga switchen naar XS4ALL denkek zen, kpest die helpdesk mannen gewoon wa terug.)
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik vraag mij af waarom ze dan altijd nog een beetje zitten te liegen: België is marktleider betreft breedband internet. Hebben die mensen die zo'n nieuws vespreiden dan enig zelfrespect? Klanten zo zitten te beliegen. Tja; het is eigenlijk inderdaad raar dat er nog nooit grote reacties zijn gekomen. Maar ja, het is nu eenmaal de bedoeling dat de mensen eraan verdienen, wij hebben gewoon pech :-D
KK
Elite Poster
Elite Poster

Arqentus schreef:Men heeft een keuze, xs4all voor goedkoper maar met de pest telefoons als je erover gaat, of surfadsl, duurder maar je bent contractueel wel inorde ( en ze kunnen je er niet afsmijten ). Tis aan iedereen om te beslissen wat ze willen.
Je vergeet Versatel nog, unlimited voor € 34,90 per maand, maar wel maar 1 Mbit downloadsnelheid.
En dit is echt wel unlimited zonder zever, zelfs al download je 200 GB per maand 8)
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Enkel dieje 256kbit upload van versatel steekt een beetje tegen, had vroeger rf serverke draaien (op 512kbit upload), maar is nu zo goed als onmogelijk geworden.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

hoeveel procent van de mensen gaat boven zijn 10GB?
5-8% ??
das veel te weinig, daar gaan ze niet van wakker liggen
tenslotte de groote downloaders onder ons weten wel en hoe, en doen het toch .
Ik denk dat de mensen bij skynet niet mogen klagen, er zijn altijd betere en grotere. (de sukkelaars zijn natuurlijk telenet)

8)
Arqentus
Premium Member
Premium Member

KK schreef:
Arqentus schreef:Men heeft een keuze, xs4all voor goedkoper maar met de pest telefoons als je erover gaat, of surfadsl, duurder maar je bent contractueel wel inorde ( en ze kunnen je er niet afsmijten ). Tis aan iedereen om te beslissen wat ze willen.
Je vergeet Versatel nog, unlimited voor € 34,90 per maand, maar wel maar 1 Mbit downloadsnelheid.
En dit is echt wel unlimited zonder zever, zelfs al download je 200 GB per maand 8)
idd, probleem is enkel dat met 1Mbit, je nogal beperkt bent. Als je bevoorbeeld wilt gamen & downloaden ( anime torrents zijn bevoorbeeld meestal wel vrij groot ( toch voor full serie's )). Das het voordeel van 4Mbits/0.5Mbits. Je zet je upload naar 10KB, je download zit bezig aan 60 tot 120kb, en intussen kan je gamen met een 45 ping, en de rest van de familie kan emailen, surfen etc zonder al te veel gevolgen op elkaar. Ik denk dat je dit niet moet proberen met 1Mbits lijntje ( toch niet zonder enorm hoge pings ).

Ik vind Versatel goed als je de enige gebruiker bent van de lijn, en als je weinig of niet zit te gamen ... aka, dat je lijn puur voor surfen & downloaden gebruikt. Hehe, das het nadeel als je 3.3 of 4Mbits gewoon bent ( en die 0.5Mbits upstream, kan er niet meer zonder ;) ).
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Arqentus schreef: idd, probleem is enkel dat met 1Mbit, je nogal beperkt bent. Als je bevoorbeeld wilt gamen & downloaden ( anime torrents zijn bevoorbeeld meestal wel vrij groot ( toch voor full serie's )). Das het voordeel van 4Mbits/0.5Mbits. Je zet je upload naar 10KB, je download zit bezig aan 60 tot 120kb, en intussen kan je gamen met een 45 ping, en de rest van de familie kan emailen, surfen etc zonder al te veel gevolgen op elkaar. Ik denk dat je dit niet moet proberen met 1Mbits lijntje ( toch niet zonder enorm hoge pings ).
Dat is idd waar, als je iets aan het downloaden bent ga je dat meteen merken terwijl je surft of gaat gamen. Meestal als ik 't voorgaande tegelijk wil doen stel ik Netlimiter zo in dat de download fixed blijft op bv. 55kb/s.
Arqentus schreef: Ik vind Versatel goed als je de enige gebruiker bent van de lijn, en als je weinig of niet zit te gamen ... aka, dat je lijn puur voor surfen & downloaden gebruikt. Hehe, das het nadeel als je 3.3 of 4Mbits gewoon bent ( en die 0.5Mbits upstream, kan er niet meer zonder ;) ).
In mijn geval is Versatel enkel voor privé gebruik en dit is nét voldoende voor me qua snelheid.
Gelukkig heb ik Telenet Expressnet + nog, maar dan zit je daar met zo'n domme upload limiet van 15% van het totaalvolume... dwz dat ik niet meer dan 75MB mag uploaden per dag... welke idioot bij TN dit opgesteld heeft mag mij eens mailen met een deftige uitleg, want dit neemt meteen ook het plezier weg van zo'n verbinding.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

maar dan zit je daar met zo'n domme upload limiet van 15% van het totaalvolume... dwz dat ik niet meer dan 75MB mag uploaden per dag... welke idioot bij TN dit opgesteld heeft mag mij eens mailen met een deftige uitleg, want dit neemt meteen ook het plezier weg van zo'n verbinding.
Idd dat is de meest debiele regel die ik ken in de geschiedenis van internet
ALs ge nu 10 liter benzine koopt voor in de auto wat maakt het nu uit als je die vooruit of in achteruit verbruikt
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Spacekiek schreef: welke idioot bij TN dit opgesteld heeft mag mij eens mailen met een deftige uitleg, want dit neemt meteen ook het plezier weg van zo'n verbinding.
Rede is simpel. TN wou verhinderen dat mensen nog servers draaide. Ik heb TN gehad van de tijd dat men 1GB/dag ( up & down mocht doen, en je nog 60KB upstream had; zodus ik herinder me nog de discussie's bij de limiet invoeringen.

Hun opstream zat in dezelfde frequentie als hun telephonie. Probleem met cable ( net zoals bij adsl ), hoe meer upstream gebruikt word, hoe minder download men kan doen. Natuurlijk zou men zeggen, meer upstream capaciteit voorzien, maar dat betekende voor TN, snijden in hun telephonie frequentie ( en hun telephonie waren ze toen juist aan het in de markt brengen ). Note: is de officieel reden die door TN gegeven werdt na een hoop gezaag van TN klanten.

Alsof het beperken van de upstream tot 1/6 nog niet genoeg was, hadden ze blijkbaar veilig gespeelt, en ook de upstream dubbel beperkt door de 15% limiet. Maw, ze wouden alle grootgebruikers, server gebruikers etc van hun netwerk ( wat ze ook gelukt is ... die zitten nu allemaal bij adsl ;) ).

En nu natuurlijk, met de volumne blokjes, is iets wat al in hun voordeel was, dubbel voordelig geworden, omdat men mensen kan forceren tot blokjes aankopen, als je beetje te veel uploaden :(

Je benzine voorbeeld is niet gans correct, je moet mazoet als voorbeeld nemen ... mazoet voor branders, diezel voor auto's ... beide hetzelfde product ... het ene getaxeerd gelijk hell.

Ik vind al die limieten debielig ( inc download limiet ). Maar ja, zijn zoveel zaken die debielig zijn op de wereld omdat bedrijven, de staat etc er geld willen uit kloppen :( :(
Buster
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

ja, vroeger was TN schoon hier .. 1.3MB/s down & 90kb/s up .. gene limiet en een static ip.. perfecte provider toen, maarja.. te hopen da het ooit nog eens terugkomt zeker. :?
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Buster schreef:ja, vroeger was TN schoon hier .. 1.3MB/s down & 90kb/s up .. gene limiet en een static ip.. perfecte provider toen, maarja.. te hopen da het ooit nog eens terugkomt zeker. :?
Ik zou er niet op rekenen. TN is een provider die zich profilleert als de provider voor de huisvrouw/man. Aka, klein gebruikers. Die opsie's zullen we nooit zien bij TN ( toch niet zonder druk ), ben ik 100% zeker van. De enige manier dat TN zoiets zou invoeren, is als men ADSL zou voorzien met zo een opsie's. Het valt op dat TN nogal vaak zit te tegenreageren op veranderingen bij ADSL.

Net zoals bij Xs4all.nl, let nu goed op de adsl markt daar, je zal zien dat een hoop providers ineens hun voorwaarden gaan aanpassen na deze actie van xs4all.nl. En laten we nu eens eerlijk zijn, bandbreete is ultra cheap geworden. Ik kan een dedicated server huren in nl voor 50 euro met 1Terrabyte aan bandbreete. Zegt genoeg hoe cheap bandbreete geworden is. Een jaar geleden kon je max 1/3 voor hetzelfde bedrag doen. En we maar 1euro/gb betalen in belgie *arf*...
deej
Elite Poster
Elite Poster

Buster schreef:ja, vroeger was TN schoon hier .. 1.3MB/s down & 90kb/s up .. gene limiet en een static ip.. perfecte provider toen, maarja.. te hopen da het ooit nog eens terugkomt zeker. :?
Ik vermoed dat je nog steeds bij Telenet zit? Dan zal het dus ook niet vanzelf terugkomen.

Zoals ik ergens anders al eens schreef, als we als consument niet mondiger worden en dus veel meer gaan "shoppen" (dus ook qua breedbandverbindingen en bankrekeningen) dan gaan de bedrijven nooit hun politiek veranderen.
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Deej_1977 schreef: Zoals ik ergens anders al eens schreef, als we als consument niet mondiger worden en dus veel meer gaan "shoppen" (dus ook qua breedbandverbindingen en bankrekeningen) dan gaan de bedrijven nooit hun politiek veranderen.
idd ... maar het probleem met TN is, je zit er regelijk vast aan. Als je naar ADSL wilt gaan, heb je modem aan je been ( of een duurdere ethernet modem als je een router staan hebt ), en nog andere kosten ( zoals telefoonlijn -- zelf budget lijn is nog altijd 6.5 euro / maand + installatsie/activatsiekosten als men er geen meer heeft ).

Das some wel een hoge drempel. Eenmaal je op ADSL zit heb je een pak meer vrijheden ... staat je provider je niet aan ... je gaat naar een andere. Is meestal een 0 operatsie ( zolang je geen contract breuk doet ) of een licht betaling ( hangt af van provider to provider of ze setup kosten rekenen ). Bij TN ... 1 provider, that's it. Voorwaarden staan je niet aan, brute pech, zijn geen andere provider op cable. :(

Staat het netwerk je niet aan op ADSL ( belgacom of scarlet ), je kan nu regelijk makkelijk switchen tussen de 2. Again, TN zit je op 1 cable provider vast ( zijn maar weinig mensen die wonen waar de paar alternatieve kleine cable providers zijn ).

Trust me, de switch naar ADSL is het meer dan waard. Ik heb jaren bij TN gebleven omdat ik een 16.000 bf erin geinvesteerd had ( installatsiekosten + modem waarborg etc ). En ik wou die niet verloren zien gaan. Maar toen TN begon met gratis installatsie's, dat maakte me furieus ... onze download limiet beperken, onze upload speed beperken, en dan nog de installatsie's gratis maken, en de mensen die volle pot betaald hebben mochten op hun kin kloppen ... f*** tn heb ik toen gezegt. Ben naar ADSL gegaan, en niet betreurt. Intussen al van provider een paar keer geswitched ( Planet / Scarlet omdat ze een ramp werden na de overname, xs4all wegens hun pesttelefoons met limieten, nu naar surfadsl ). Moest ik bij TN gebleven geweest zijn, had ik alles wat er gebeurt is intussen moeten blijven slikken. Customer choice, dat is ADSL ...
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Alle hup ... told ya:

http://www.tweakers.net/nieuws/36412

Chello schaft limieten af op de zwaarste account.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”