Deej_1977 schreef:Buster schreef:idd ... wou het net zeggen ... momenteel wordt er bij xs4all in *.be wel een limiet gehanteerd ... op papier ... in de praktijk is er zelfs niet de mogelijkheid om je volume na te kijken en er wordt ook niets extra gefactureerd als je er over gaat !
En wat als je zo'n 150G/maand download.. geen problemen dan?
Ik heb in een andere topic gelezen dat als je het te gortig maakt ze je opbellen om te zeggen dat je het wat rustiger moet doen en je niet zomaar op smalband zullen zetten.
Ik denk wel dat als je blijft volharden in de boosheid ze maatregelen zullen nemen

.
Yep ... blijf onder de 80 a 90GB ( upload + download samen ), en ze laten je met rust. Maar kom in de buurt van de 100 of ge er boven, en wees maar zeker, je zal een telefoontje krijgen. En nog een telefoontje, en nog een telefoontje ... zucht ...
Ze bellen je op je a) gsm b) gewoon telefoon ( waar je adsl op zit, zelf al geef je dat nr niet door als contact, ze hebben het zowiezo al, en gebruiken het ). En als je dan niet thuis bent, dan laten ze berichtjes na van "xxx van xs4all, kunt u me terug contacteren op xxx, het is dringend". Let op het woord "dringend", gebruiken ze iedere keer. Of andere woorden van spoed, alsof je niet terugbeld er iets ergs gaat gebeuren.... Vreemd genoeg, email kennen ze precies niet ( ondanks dat je account van hun krijgt *arf* ).
In praktijk wat doen ze als je erover gaat:
- je opbellen, en opbellen iedere keer als je erover gaat. Je beetje vol met schult praten.
Als je vraagt om bv: gewoon het verschil te betalen aan 5euro/5gig, wat blijkt, dat kan niet *arf*. Als je vraagt voor een andere oplossing, is het enige dat ze je kunnen aanbieden adsl office ofwhatever dat noemt ( een bedrijfs adsl lijn ). Maar grappig eraan is, daar zit ook een fair use limit van 80gb op ( dit komt rechtstreeks van xs4all van de persoon die de telefoontjes doet ). Klein grapje is wel, dat kost ... 180!!! euro / maand. Zodus dat is het enigste dat ze kunnen doen, je een bedrijf account geven dat 6* meer kost, en waar ze zelf zeggen dat het fair use limiet hetzelfde is ... *joink*
Btw: grappig eraan is, je moet een tegenargumenteren dat je niet weet hoeveel je gedownload had. De eerste maand dat ik xs4all had, was ik onder de indruk dat men dezelfde fair use gebruikte zoals in nl ( waar mensen tot 500gb downloaden iedere maand zonder problemen ). Wrong! Men eerste telefoontje was leuk ... wat bleek, ik schatte dat ik 160gb gedownload had, volgens hun had ik +-280gb gedaan ( iets eronder ). *arf* ... ik viel uit de boom & had moeite om het te geloven ( ik geef toe, ik had verschillende 10tallen gigs aan data delete, maar toch, tot op vandaag heb ik men twijfels omdat men eigen schattingen zo verschilde met hun metingen ... swat ... ).
Probleem is, ik ben sceptise, zodus ik argumenteerde dat ik een meter wou zien van men verbruik ... hun tegenargument was: "je kan toch zien hoeveel plaats wat je download inneemt op je harddisk" *arf* ... wat is dat voor een argument. Men had bij de helpdesk nog nooit gehoort van multi harddisk racks ( waardoor data versprijd is over de verschillende racks, wat controlle nogal moeilijk maakte ). toch erg ... kijk naar je hd plaats gebruik ... Volgens mij waren ze onder de indruk dat het onmogelijk was dat mensen grote hd storage konden hebben, laat staan rack storage ( zeker als je 160gb hd's kan kopen voor 70 euro ).
Smallbreete bestaat niet bij xs4all ( toch nog van niemand gehoort dat ze dat voorhebben ); maar die hun telefoontjes grrrrr ... trust me, dat werkt op je zenuwen. Op een maand 105gb gedaan ... telefoon ... rond de 100gb ... telefoon ... rond de 90gb ... geen telefoon, rond de 80gb ... geen telefoon ... zo wist ik ongeveer de fair use limiet van xs4all. trail & error.
Ergste van all was, ik was bereid om meer te betalen voor een hogere limiet, maar dat mocht niet ... jaja, een bedrijf dat weigerde om mij meer te laten betalen voor meer limiet ... Ben het uiteindelijk beu geworden, want soms heb je maanden dat men weinig doet, en andere maanden dat de ene anime release na de andere komt, dan je over die 80gb moet gaan ( en dan was het altijd afwachten naar "het telefoontje" ).
Daarom dat ik nu naar surfadsl gegaan ben. Kost me 80% meer, maar ik heb nu een contractueel 80gb limiet. En als ik erover ga, kan ik ervoor betalen, zodat ze vallen mij niet moeten lastigvallen ( trust me, xs4all hun pesttelefoontje kunnen uitvallen op verdekke lastig momenten ). Maar tot op heden als ik over de 80gb ga surfadsl, heb ik nog altijd geen factuur gekregen voor extra verbruik ( mogelijk omdat hun online meter minder aangeeft wegens bugs erin? ).
Men heeft een keuze, xs4all voor goedkoper maar met de pest telefoons als je erover gaat, of surfadsl, duurder maar je bent contractueel wel inorde ( en ze kunnen je er niet afsmijten ). Tis aan iedereen om te beslissen wat ze willen.