B-box3: probleem op 2.4 GHz

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Mijn madam haar smartphone ziet ineens B-box 3 niet meer ! Probeer met proximus fon maar dan werkt viber niet meer !
Iemand een idee ? En niet rebooten , heb ik al gedaan !
Ik begin stillekes terug aan telenet te denken, had ik toch veel minder problemen mee .

[Mod] topic titel aangepast
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Je kan best een reset uitvoeren door achteraan reset knop gedurende 10 seconden in te drukken.
Na deze reset kan het 10 min duren voordat modem terug online is.

Ofwel wifi is uitzetten met knop vooraan en terug aanzetten.
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

ik heb eens een reset gedaan en toen marcheerde er niets meer .Heb ik proximus moeten opbellen . Die hebben het na een uur in orde gekregen . (was na een stroomuitval )
Al mijn apparaten werken wel .
Als ik handmatig bbox3 invoer op de smartphone zegt het bbox3 buiten bereik .
Daarvoor werkte het zonder problemen .
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

En wat zeggen andere toestellen?

posted with tapatalk
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

die werken perfect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb het ook al voorgehad bij iemand dat één van de 2 radio's uitgevallen was.
Als bijvoorbeeld de 2.4 GHz uitvalt, en de smartphone van jouw madam heeft nog geen 5GHz WiFi, dan ziet ze natuurlijk geen netwerk meer...

Gewoon inloggen in de b-box3, en nakijken of beide draadloze netwerken geactiveerd zijn:
Draadloos 2.4 GHz > Activering > Activeren > AAN

Tip: geef de 2 draadloze netwerken een aparte naam (zaiko1, zaiko2, ...), zo zie je altijd met welk netwerk je verbindt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

het heeft wel een paar maanden gewerkt maar ineens ziet hij de bbox niet meer.
ik heb de Wireless 2.4 GHz een andere naam gegeven : bbox2 maar daar geeft hij een authentication problem en wil hij geen connectie maken.

de belgacomfon heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet met viber . En elk keer moet ik terug het wachtwoord invoeren ,
Bijlagen
snip_20160721232837.png
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Soms helpt het ook eens de wifi op de smartphone aan en uit te zetten.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

dat heb ik al zo'n 20 x gedaan
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

En andere toestellen kunnen zonder probleem van het 2,4GHz signaal gebruik maken?
Ik herhaal mijn vraag, ondanks uw antwoord, gezien ik uit de snapshot niet kan afleiden dat dit zo is.
Indien wel, dan is het probleem te zoeken bij de smartphone, indien niet bij de b-box.

posted with tapatalk
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Al de andere zijn verbonden met 5 GHz en de smartphone ervoor ook !
De B-box 3 ziet hij niet meer !
Soms is hij verbonden met de 2.4 GHz maar dan werkt Viber niet meer . Die probeert dan constant verbinding te zoeken en dan is de batterij op een paar uren leeg.
Ik denk dat ik de smartphone eens ga terugzetten naar factory settings.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

DE vraag was/is dus: zien de op de 5GHz aangesloten toestellen in de wlaninstelling het 2,4GHz signaal of niet en zo ja kan er een er ook daadwerkelijk mee verbinden

posted with tapatalk
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

neen want die verbinden direct met B-box 3 , 5GHz . zonder probleem .
En op de2.4 werkt alleen belgacomfon . Moet ik op de browser nog een identificatie en wachtwoord invullen.
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Nu ziet mijn smart tv ook mijn B-box 3 niet meer ! Wat is er gvd gaande ?
Dus mijn smartphone en TV .
Misschien contact opnemen met proximus ?

[Mod] gelieve niet telkens een nieuwe topic aan te maken, maar verder te posten in de bestaande topic
posts verplaatst naar bestaande topic
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Blijft dit probleem ook na factory reset van b-box3?
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

bedoelt ge resetten van achter of gewoon rebooten door alles af te zetten .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nee, via de "voordeur":
  • Inloggen op de B-box3
    Dan naar menu "Mijn Modem" > Onderhoud > Herinitialiseren".
Jouw B-box3 zal dan herstarten, met fabrieksinstellingen.
Daarna krijgt de B-box3 zijn inlog gegevens gepusht, en je bent terug on-line (dat kan een tijdje duren).

Je moet dan wel jouw persoonlijke instellingen terugzetten:
  • - paswoord voor toegang tot de modem
    - naam en paswoord voor de 2.4 WiFi
    - naam en paswoord voor de 5.0 WiFi
    - eventuele poortinstellingen, enz ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zelfde probleem gehad... dagen achter gezocht.... maar oplossing was simpel : kanaal veranderen, ipv de bbox zelf te laten kiezen.

Fout ligt niet bij de bbox, maar aan het toestel, dat wsl het kanaal niet vind
de koe zegt boe
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Fout ligt niet aan het toestel, maar eerder aan andere wifisignalen in de omstreken met hetzelfde kanaal --> conflicten dus.
De kans is groot dat er iemand een telenet of proximus is komen bij installeren bij de geburen, en dan krijg je zoiets.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”