Dizzy schreef:Opvoeding is inderdaad een belangrijk punt en hier kan er nog veel aan gedaan worden. Ook de ouders hebben hun verantwoordelijkheid maar ik zie graag ook meer inzet op buurtwerk en straathoekwerkers. Deze mensen hebben een veel beter overzicht over wat er zich afspeelt in een wijk.
Lijkt mij weer een manier om het probleem voor jarenlang te negeren, wachtende tot dat iets oplevert.
De ouders moeten hun taak vervullen, vraag is, zijn die ouders stiekem niet even radicaal?
Dizzy schreef:Als je het verschil ziet tussen wijken/steden dan moet er toch iets zijn dat maakt dat het op de ene plaats fout loopt en op een ander niet.
Altijd een poging om de schuld op de westerse samenleving, het beleid, ... te steken.
Het zijn gewoon die bommenleggers en hun kliek die schuldig en verantwoordelijk zijn, niemand anders.
Dizzy schreef:Het is niet zo dat er vanuit de moslimwereld geen veroordelingen zijn van deze daden en eigenlijk is ook dat misplaatst. Ik ga me ook niet verantwoorden voor elke misdaad die door een blanke of katholiek wordt gepleegd.
Weer zo'n verdraaiing.
Het gaat er niet over dat iemand een misdaad pleegt, het gaat erover dat die een misdaad pleegt
in naam van een geloof waar je zelf toebehoort.
Vergelijk het met politieke partijen, die hebben ministers, parlementairen, ...
Als één van hen een duidelijke misdaad pleegt, dan zullen die zich ervan distantiëren.
Dat is niet misplaatst, het geeft duidelijk aan wat hun standpunt is.
Als moslimorganisaties dat niet doen, dan geeft dit een heel dubieus signaal.