2de bijkomende router plaatsen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

graag had ik van jullie vernomen hoe ik best mijn netwerk uitbreid
eerst enkele huidige settings (mogen deze blijven?)
op mijn telenet staat het lan subnet ingesteld op 192.168.0.1 (de nul kan gewijzigd worden)
dmz adres is ingevuld met 192.168.0.247, dit is het wan ip adres dat mijn asus wireless router als wan ip adres krijgt van de telenet router/modem.

de asus router is via de wan poort met een powerline aangesloten en krijgt dus een wan ip adres van 192.168.0.247 en heeft zelf een lan ip adres van 192.168.1.1 (dit adres gebruik ik ook om wireless in te loggen voor de configuratie). de router heeft dhcp aan staan in de range van 192.168.1.2 tot 192.168.1.100 en alle apparaten dewelke hetzij via utp hetzij draadloos verbonden zijn hebben een ip adres in deze range (met uitzondering van de digicorder)

nu heb ik op een andere verdieping een 2de router geplaatst (dlink dir655) die eveneens met een powerline verbonden is. Op deze router is de wireless functie uitgezet. De vraag is nu , moet er een utp kabel naar de wan gaan of naar een lan poort? Als test heb ik de kabel in de wan poort gezet en merk dat de router het wan ip 192.168.0.193 krijgt. Koppel ik evenwel de utp kabel aan een lan poort dan blijkt er toch storing te ontstaan op de netwerkverbinding van apparaten die draadloos verbonden zijn met de asus router (deze dus in de range 192.168.1.xxx)

mijn mediaserver in met utp verbonden aan de asus en heeft dus een 192.168.1.xx adres. De bedoeling is dat ik de dlink router zo moet kunnen configureren dat een apparaat aangesloten hierop ook een 192.168.1 xx adres(sen) krijgt zodat ik aan de bestanden op de mediaserver kan.

Met andere woorden wil ik liefst dat alle apparaten in huis een ip adres krijgen in de range 192.168.1.xx of ze nu geconnecteerd zijn met de asus router of met de dlink router.

asus router= utp + wireless wan ip 192.168.0.247 met dhcp range van 192.168.1.2 tot 192.168.1.100 en lan ip subnetmask 255.255.255.0
dlink router = enkel utp wan ip 192.168.0.193.

enkel de asus router heeft wifi aanstaan, op de dlink router is de wifi functie uitgezet.
Moet de dhcp functie wel of niet ook aan op de dlink router, want deze heeft volgens mij ook een lan ip van 192.168.1 en gaat dan ook in de zelfde range.
Laatst gewijzigd door bartman 16 jul 2016, 18:20, in totaal 1 gewijzigd.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer
Provider

Wat wil je juist doen een 2de gescheiden netwerk maken of gewoon je huidige uitbreiden qwa bereik/...?

Voor:
nu heb ik op een andere verdieping een 2de router geplaatst (dlink dir655) die eveneens met een powerline verbonden is. De vraag is nu , moet er een utp kabel naar de wan gaan of naar een lan poort? als test heb ik de kabel in de wan poort gezet en merk dat de router het wan ip 192.168.0.193 krijgt. Koppel ik evenwel de utp kabel aan een lan poort dan blijkt er toch storing te ontstaan op de netwerkverbinding van apparaten die draadloos verbonden zijn met de asus router (deze dus in de range 192.168.1.xxx)
Kabel in de WAN steken*
Laatst gewijzigd door buthead 16 jul 2016, 18:17, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer
Provider

*Indien uitbreiden qwa bereik kijk eens naar "Access points" of kijk of jouw router deze modus ook heeft!

Als ik me niet vergis heeft je router deze ook
UPDATE wel in het engels: http://www.technoleros.com/turn-a-d-lin ... ess-point/
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

het wifi signaal moet zeker niet uitgebreid worden, omdat deze op de 2de verdieping nog sterk genoeg is, maar ik wil mijn raspberry pi/kodi met een utp kabel verbinden en de kodi moet dus een ip adres krijgen in de 192.168.1. xx range
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

ofwel zet je je routers in bridge mode met een ip adres lager dan 100, denk ik, in dezelfde range als je telenetmodem (192.168.0.X)

niet vergeten op je routers de DHCP uit te zetten en je telenetmodem deelt de ip-adressen uit

en dan kunnen alle toestellen elkaar zien
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als het enigszins kan zou ik toch liever alles in de range 192.168.1.xx houden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Zet dan ook uw telenetmodem op 192.168.1.xxx

posted with tapatalk
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

Je hebt geen tweede router nodig, enkel een switch op de 2de verdiep 8) .
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bruma schreef:Zet dan ook uw telenetmodem op 192.168.1.xxx

posted with tapatalk
Heb dit even gedaan, via mijn telenet mijn internet geavanceerd het ip 192.168.0.1 veranderd in 192.168.1.1 en daarna mijn asus router herstart maar ik kreeg geen verbinding meer er was een ip conflict omdat zowel de telenet router als de asus router eenzelfde ip hebben. Ik heb het lan ip op asus router veranderd naar 192.168.2.1 zodat ik terug aan mijn telenet kom. Ik ga dat daar terug op 192.168.0.1 zetten

Wat ik eigenlijk wil bereiken is hetvolgende. De eerste router staat beneden en alle lan poorten zijn daar al ingenomen. Ik wens geen utp kabel naar het verdiep te leggen en gebruik dus een powerplug. Op dat verdiep wens ik dat ik kodi kan gebruiken en wil dat doen via die 2de router. Dus een kabel van deze router naar de kodi.deze moet enerzijds mijn nas kunnen zien en de nas heeft als ip 192.168.1.xx maar anderzijds moet kodi ook op het internet geraken en dit voor oa updates en dergelijke. Alleen is het zo dat de router een ip adres krijgt vzn Telenet in de range 192.168.0.xx met als gevolg dat ook kodi / LibreElec een adres in die range heeft maar nu geraak kodi niet aan de nas ( ik geraak trouwens met kofi ook niet verbonden met het internet

Kan ik er voor zorgen dat de 2de router ook aan kodi een ip adres geeft van 192.168.1.xx?

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zelfs indien je een tweede router ip-adressen in de range van 192.168.1.xx laat uitdelen, zal dit nooit werken! Ook al zijn de ip-ranges van de eerste router en de tweede router hetzelfde (192.168.1.xx), zijn dit toch twee verschillende (en compleet gescheiden) subnetten zonder routering ertussen. Zoals eerder gezegd, je hebt boven een switch nodig die je aansluit op op een lan-poort van je eerste router. Heb je daarvoor te weinig Lan-poorten op je eerste router, zet je daar desnoods ook een switch (ik weet dat dit niet ideaal is, maar het is de simpelste en bedrijfszekerste oplossing).
Nu ben je een eenvoudig probleem heel moeilijk aan het maken. Je wil één subnet maken, dan heb je GEEN extra routers vandoen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Maar ik wil kan geen kabel leggen rechtstreeks van router 1 naar router 2. Beide routers zitten elk op een powerplug en zowel wat verbonden is met router 1 en router 2 moet verbinding kunnen hebben met het internet

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

In dat geval zet je het ip-adres van je eerste router op LAN niveau vast op een ip-adres in de range van 192.168.0.xx en zet je DHCP uit en je versteekt de aansluiting van powerplug van de WAN naar een LAN-poort van die router. In weze gebruik je dan deze router als switch + Wifi access point. Voor de tweede router doe je hetzelfde (uiteraard een ander ip-adres in de range van 192.168.0.xx). Je hebt nu één subnet in de range 192.168.0.xx, waar alle clients elkaar kunnen bereiken en internetconnectie hebben. Heb je te weinig lan-poorten op je eerste router, zet je daar desnoods een switch bij.

Beter is om je eerste router te vervangen door een switch met voldoende poorten + een Wifi access point en als tweede router ook een switch met voldoende poorten. Zoals reeds gezegd: maak het niet moeilijker dan het is, je wil één subnet, dan heb je geen router(s) nodig.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Bedoel je dat de eigen router verbonden is met de telenet router via een powerplug?
Dus op de powerplugs zit het telenet netwerk.
En je nas zit achter je eigen router?
Dan heb je pech. Je zal moeten zien je kodi achter dezelfde router te hangen als je nas.
Ofwel met kabel, ofwel met een tweede set powerplugs (hoewel ik twee sets die aparte netwerken verdelen niet aanraad), ofwel met intelligente switches en vlans, ofwel (hoewel ik daar ook geen fan van ben) dmv een wifi bridge.

Je KAN proberen om je nieuwe router 192.168.2.x mee te geven, en een static route in te geven tussen je eigen routers.
Maar YMMV. Je zit dan ook met 2 NATs, waardoor de verbinding issues kan ondervinden.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De Telenet router staat ingesteld dat deze aan een router dewelke aan een powerpkug wordt aangesloten een 192.168.0.xx wan adres krijgt.

Moet ik nu router 1 (asus rt-ac68u Merlin) fysiek gaan vervangen door een switch.? Of moet die switch extra geplaatst worden tussen een powerplug en de asus? Kabel van powerplug naar switch en vandaar kabel naar asus(lan of wan?)

Toch wel niet zo eenvoudig

Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

ITnetadmin schreef:Bedoel je dat de eigen router verbonden is met de telenet router via een powerplug?
Dus op de powerplugs zit het telenet netwerk.
En je nas zit achter je eigen router?
Dan heb je pech. Je zal moeten zien je kodi achter dezelfde router te hangen als je nas.
Ofwel met kabel, ofwel met een tweede set powerplugs (hoewel ik twee sets die aparte netwerken verdelen niet aanraad), ofwel met intelligente switches en vlans, ofwel (hoewel ik daar ook geen fan van ben) dmv een wifi bridge.

Je KAN proberen om je nieuwe router 192.168.2.x mee te geven, en een static route in te geven tussen je eigen routers.
Maar YMMV. Je zit dan ook met 2 NATs, waardoor de verbinding issues kan ondervinden.
klopt ik gebruik geen utp kabels doorheen de woning. in de garage staat de telener witte router die daar verbonden zit op een powerplug, een 2de powerplug zit achter het tv meubel en vandaar vertrekt een utp kabel naar de wanpoort van de asus router die dhcp heeft aanstaan en mijn nas krijgt van de asus een 192.168.1.xx ip (als static ingesteld). 0mdat ik geen kabel leg naar het 2de verdiep zit daar ook een 3e powerplug en daar heb ik mijn andere router mee verbonden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Helpt het wanneer ik telenet smeek om een modem only model?

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je hoeft de routers niet te vervangen, maar je dient ze te gebruiken als switch, zodat heel je netwerk in hetzelfde subnet (192.168.0.XX) blijft.

Stappenplan:

1. Je sluit een pc (bij voorkeur laptop) aan op een lanpoort van de eerste router (asus). De pc krijgt een ip-adres in de range 192.168.1.XX.
2. Je logt aan op de NAS en verandert het vaste ip-adres van 192.168.1.XX naar bv 192.168.0.5. Indien er nog andere toestellen zijn met vaste ip-adressen, is dit het moment om deze een vast ip-adres in range 192.168.0.XX te geven (waarbij XX > 1 en < 50).
3. Je koppelt de powerplug aan de wan-kant los van de router.
4. Je logt in op de asus router en verandert het lan ip-adres van de router in bv. 192.168.0.2 en je zet de DHCP service af. Bewaar de instellingen waardoor de router zal herstarten
5. Terwijl de router herstart, verbind je de powerplug aan de lan-kant van de router.
6. Je pc zal nu een 192.168.0.XX adres moeten krijgen en verbonden zijn met internet. Controleer of dit in orde is.
7. Ontkoppel je pc en ga daar mee naar boven naar de tweede router (dlink) en sluit de pc aan op een lanpoort. De pc krijgt terug een ip-adres in de range 192.168.1.XX.
8. Je koppelt de powerplug aan de wan-kant los van de router.
9. Je logt in op de dlink router en verandert het lan ip-adres van de router in bv. 192.168.0.3 en je zet de DHCP service af. Bewaar de instellingen waardoor de router zal herstarten
10. Terwijl de router herstart, verbind je de powerplug aan de lan-kant van de router.
11. Je pc zal nu een 192.168.0.XX adres moeten krijgen en verbonden zijn met internet. Controleer of dit in orde is.
12. Nu zouden alle netwerk verbonden toestellen een ip-adres moeten hebben in de range 192.168.0.XX en met elkaar kunnen verbinden.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bartman schreef:Helpt het wanneer ik telenet smeek om een modem only model?
Dat gaat je probleem van de twee gescheiden netwerken niet oplossen. Ja gaat dan wel een router moeten gebruiken, maar slechts één. De tweede dient dan aan lan-zijde aangesloten te worden op de lan-zijde van de eerste router. En je loopt dan weer vast op hetzelfde probleem dat je dit niet kunt met je drie powerplugs die je nu daarvoor gebruikt.

De oplossing die ik je in de vorige posting heb gegeven, is volgens mij de makkelijkste, zonder extra kosten. Behalve wanneer je te weinig lan-poorten hebt op je router(s), want dan moet je er eventueel een switch(en) bijzetten. Maar mogelijks kan je de wan-poort van je router configureren als lan-poort en ze aldus toch nog gebruiken. Dit is zeker mogelijk met een firmware zoals DD-WRT of TomatoUSB ...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

jaker schreef:Je hoeft de routers niet te vervangen, maar je dient ze te gebruiken als switch, zodat heel je netwerk in hetzelfde subnet (192.168.0.XX) blijft.

Stappenplan:

1. Je sluit een pc (bij voorkeur laptop) aan op een lanpoort van de eerste router (asus). De pc krijgt een ip-adres in de range 192.168.1.XX.
2. Je logt aan op de NAS en verandert het vaste ip-adres van 192.168.1.XX naar bv 192.168.0.5. Indien er nog andere toestellen zijn met vaste ip-adressen, is dit het moment om deze een vast ip-adres in range 192.168.0.XX te geven (waarbij XX > 1 en < 50).
4. Je logt in op de asus router en verandert het lan ip-adres van de router in bv. 192.168.0.2 en je zet de DHCP service af. Bewaar de instellingen waardoor de router zal herstarten
5. Terwijl de router herstart, verbind je de powerplug aan de lan-kant van de router.
6. Je pc zal nu een 192.168.0.XX adres moeten krijgen en verbonden zijn met internet. Controleer of dit in orde is.
7. Ontkoppel je pc en ga daar mee naar boven naar de tweede router (dlink) en sluit de pc aan op een lanpoort. De pc krijgt terug een ip-adres in de range 192.168.1.XX.
8. Je koppelt de powerplug aan de wan-kant los van de router.
9. Je logt in op de dlink router en verandert het lan ip-adres van de router in bv. 192.168.0.3 en je zet de DHCP service af. Bewaar de instellingen waardoor de router zal herstarten
10. Terwijl de router herstart, verbind je de powerplug aan de lan-kant van de router.
11. Je pc zal nu een 192.168.0.XX adres moeten krijgen en verbonden zijn met internet. Controleer of dit in orde is.
12. Nu zouden alle netwerk verbonden toestellen een ip-adres moeten hebben in de range 192.168.0.XX en met elkaar kunnen verbinden.
Hartelijk dank voor het stappenplan. Ik laat wel weten als ik er mee klaar ben

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik zit momenteel muurvast, het is voorlopig niet uitgedraaid zoals ik had gehoopt. Ik krijg geen verbinding met internet (kan gelukkig oo het net via telenetwifree om dit te posten...

Aan de telenet settingd zelf heb ik nietd veranderd. Ik heb het lan ip van de asus router veranderd naar 192.168.0.2 en dhcp uitgezet maar toen kwam er al een foutmelding ivm conflct tussen wan en lan. Daarna de router herstart maar ik geraakte niet meer op het configuratie menu, ws omdat de router nu op een andere range zat dan de pc? Na veel vijven en zessen heb ik de.router naar de fabrieksinstellingen gezet en nog kreeg ik geen verbinding, uiteindelijk lukte het me toch....

Dus in de router heb ik mijn imac mac adres ingegeven en een vast ip 192.168.0.9 en dit heb ik bij netwerkinstellingen op de imac ook ingegeven. Ik verbind de imac met de router via wifi, ik heb connectie met de router. Wifi verbonden. To be continued

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat ik niet snap is dat ik constant problemen ondervind om nog maar in te loggen op mijn router.. de ene keer lukt het dan weer niet.. pingen naar 192.168.0.2 geeft 'host is down'

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Blijkbaar mag de router geen 192.168.0.2 adres hebben als de telenetmodem 192.168.0.1 is ? Ip conflict detected en de router stelt zelf een ander ip voor 192.168.1.2

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Uodate: er is terug connectie met het internet via de asus router (via wifi) Op imac heb ik een assistent laten lopen maar ik geraak niet op de configuratie van deze router. De asus router is via wan verbonden met een powerplug

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik vrees dat ik geen vast ip adressen voor mijn apparaten ga kunnen gebruik en wanneer ik de telenetmodem gebruik ipv de eigen asus router?

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik vrees dat je je router met het netwerk verbonden hebt via zijn WAN poort, terwijl er uitdrukkelijk stond dat je dat niet mag doen.
Plak die wan poort af en steek de kabel in een lan poort en dan moet dat werken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hoewel je idd best stappen 2 en 3 verwisselt, zie ik niet in hoe dat in de router tot een IP conflict kan leiden. Die klaagt nl dat de range in zijn wan dezelfde is als in zijn lan. Stap 2 gaat over de nas reconfig.

Ik blijf erbij dat hij wss per ongeluk de wan terug verbonden heeft ipv de lan. If not, de routers ns uittrekken en rebooten voor de verandering, het zou kunnen dat ze de settings niet accepteren omdat hun wan in die range heeft gestaan.

Het is zoiezo een goed idee om alle routers af te koppelen en enkel je pc erop aan te sluiten bij het herconfiggen.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Inderdaad, deze volgorde is waarschijnlijk niet gevolgd:

@ITnetadmin: ik had geen foutje gemaakt in mijn stappenplan en heb post waar jij naar verwijst dan ook terug verwijderd :cry:
ITnetadmin schreef:Het is zoiezo een goed idee om alle routers af te koppelen en enkel je pc erop aan te sluiten bij het herconfiggen.
Dit wordt dan ook gedaan door bovenstaande stappen uit te voeren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het stappenplan is niet fout, want het *zou* geen problemen mogen opleveren.

Ik had wel de connecties overal verbroken alvorens eraan te beginnen, maar dat is een kwestie van voorkeur.

Ik vrees idd dat er ofwel een kabel terug ingestoken is in de wan kant, ofwel een router moeilijk doet over het feit dat je de lan wil instellen op een range waar de wan ooit op zat. Sommige software is niet van de slimste. In het ergste geval heel de kraam loskoppelen, de router met de pc verbinden en herstarten, en dan de config aanpassen.

En de WAN poorten fysiek afplakken zodat er geen vergissingen meer kunnen gebeuren :-)
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

er is enerzijds terug connectie met internet, de apparaten hebben nu een 192.168.0.xx adres en de asus router zou een 192.168.1.2 adres hebben ( heeft dat zichzelf gegeven omdat 192.168.0.2 blijkbaar niet mag? morgen nog eens alles nalezen...

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan steekt de asus wss nog aan zijne wan kant in.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

kan nog steeds geen verbinding leggen met het internet...gelukkig is er nog telenetwifree.. maar nu sta ik dus nog verder verwijderd dan voor de aanpassingen.

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Indien stappenplan correct wordt gevolgd, verwacht ik geen enkel probleem. Controleer eens of je powerplugs nog wel verbinding hebben met elkaar. Mogelijk zit daar je probleem van geen internet.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

uodate, ik kan terug op het internet via de wifi van de asus router...ik heb de kabel verstoken van wan naar lan... echter, maar dit is misschien normaal, wanneee ik de asus router via de android app wil bereilken lees ik 'failed to connect to host or proxy en onder devices wordt niets weergegeven ook niet deze nexus waarmee ik dit beriicht post. het lan ip adres van de asus is 192.168.0.100 en het wan ip 192.168.0.170, hetgeen ik afleid uit die android app.. op mijn telenet staat lan op 192.168.0.1. verder heb ik dhcp op de asus afgezet ( is iets dat toch in 't oog gehouden moet worde' want heb al gemerkt dat die setting toch soms ineens terug op enabled staat). en staat wan op actief.

weet iemand of hetgeen wat ik wil en waarvan het stappenplan door jullie hierboven bezchreven is, tegen betaling kan laten uiitvoeren door telenet technicus, en wat dat ongeveer zou kosten?

Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Provider

het blijft maar bizar... via de tablet verbonden met het asus wifisignaal heb ik internetverbinding, maar verbind ik mijn imac met datzelfde wifinetwerk , is er geen verbindibg. Log ik op de imac in op het lan ip van de asus router , staat er bij network map: Internet status Disconnected... op de imac de netwerk assistentie gestart en ja hoor ook hier nu verbinding, maar mijn asus router blijft zeggen dat ik disconnected ben ???.

zoals jullie merken zou ik dus een dikke buis behalen op het examen netwerken ...

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De router verwacht een internetconnectie via de wan-ingang. Deze is normaal nu niet aangesloten en de router "denkt" dat er dus geen connectie mogelijk is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

er zit idd geen kabel in de wan poort.. kloptnhet dat er routers zijn waar je de wan poort toch kan omvormen tot een extra lan poort want nu offer ik al ee'nlan poort op. wan op de router uitzetten zal het niet zijn zeker? en enable NAT staat momenteel ook nog op Yes.

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat hangt af van de firmware. Ik denk niet dat dit mogelijk is met de originele Asus firmware. Wel met een firmware zoals DD-WRT of TomatoUSB, maar een originele firmware herflashen naar een third party firmware zou ik niet aanraden indien je daarin onervaren bent.
Enable NAT mag je laten aanstaan, dit heeft in jou configuratie geen invloed.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Er draait asuswrt-Merlin op

jaker
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb geen ervaring met asuswrt-Merlin, maar op deze screenshot ervan wordt er wel melding gemaakt van VLAN's. Dat is wel veelbelovend! Indien er nu nog ergens de mogelijkheid is om de WAN-poort uit te schakelen als gateway (dit is misschien niet noodzakelijk) en daarna in dezelfde VLAN te steken als de LAN poorten, dan kan je van de WAN-poort een extra LAN-poort maken.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb het klaarblijkelijk klaargespeeld om de asus router onbereikbaar te maken, zelfs wanneer deze in de rescue mode staat. Ik kan pingen naar 192.168.1.1 maar geraak er niet meer op via http webbrowser. Wat kan ik nog doen? Hem naar kringloopwinkel brengen hopelijk niet

Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”