OVH Uitgaande gesprekken verbreken na enkele minuten

Plaats reactie
woelrat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2006, 19:26

Hallo,

Mijn uitgaande gesprekken via OVH verbreken na enkele minuten. Soms na 2 min, een andere keer gaat het 7 min goed. Ik lees op het forum dat het een gekend probleem is (was) maar ik zie geen oplossingen.

Zijn er nog OVH gebruikers met het zelfde probleem?
Kan dit gelinkt worden met het soort van internet verbinding of VOIP adaptor?

Ik heb een scarlet VDSL verbinding met een Fritzbox 7050.

Misschien kan er opgelijst worden wie er problemen heeft en wie niet en met welke internet verbinding en VOIP adaptor er gewerkt wordt.
Iemand suggesties voor een oplossing?

Met dank
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

geen probleem hier met win10 en zoiper softphone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

7360 , eveneens scarlet (trio)

tot nu toe geen problemen met OVH (meestal wel inkomende gesprekken ;) )
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Hier tot op heden ook nog geen problemen gehad.

Telenet met een VOIP ATA (Cisco SPA112 via OVH) waarop onze analoge toestellen aangesloten zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

@Woelrat
Ik ben in 2014 ook enkele maanden bij OVH geweest en had het zelfde probleem.
Tevoren, bij Weepee had ik dit niet. Na 3 maanden was ik het beu en ben ik overgestapt naar 3Starsnet.
Dat werkt goed.
Ik was ook al niet tevreden over OVH door de caller-id ivm met de 0032 die er altijd voorstaat, inkomend en uitgaand.
Ik had ook regelmatig bij OVH dat mijn telefoon niet rinkelde hoewel de ATA geregistreerd stond.

Buiten de prijs is volgens mij niet veel goeds aan OVH.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik ben al bijna 2 jaar OVH klant en kan niks negatiefs zeggen over kwaliteit. Caller ID gebruik ik niet want ik heb een privé nummer. Nog nooit gesprekken gemist en na forceren G711 altijd goede gesprekskwaliteit. Dit in combinatie met een fritzbox 7490 en DEC-T's.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Die codec stond goed. Trouwens, dat wordt door de ATA onderhandeld bij de gespreksopbouw. Niet na 2 of 3 minuten.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

wied schreef:geen probleem hier met win10 en zoiper softphone...
evenmin met android smartphone en Csipsimple. Alsook instellen van G711 codec is belangrijk, lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Een Fritzbox 7050 is alseerste toch niet whitelisted en is een modem van 2005. Ik zou toch eens denken om die te vernieuwen... Is trouwens ook een van de eerste die VOIP ondersteunt...

Doet die zelfs VDSL2 ???
woelrat
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2006, 19:26

de 7050 is inderdaad al enkele jaren oud. Bij andere providers (Belmont, 3starsnet, weepee) heb ik nooit last gehad van verbindingen die verbreken.

Ik gebruik de Sagem box van scarlet voor VDSL. Die fritz 7050 is inderdaad niet geschikt, zelfs met ADSL2 had deze moeite om zijn verbinding om volle snelheid te houden. Die fritz wordt enkel voor VOIP gebruikt.

Misschien toch eens WIGO overwegen. Met vier GSM's die we in gebruik hebben wordt dit wel interessant.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”