lanadekat schreef:- Ben ik de enige die last heeft van een onnauwkeurige GPS?
Ik gebruik een iPhone. Ik weet niet wat jij gebruikt, en de GPS werkt oké, maar heeft soms echt wel zijn kuren.
In Apple Maps kan je een functie gebruiken om te zien waar je telefoon naartoe wijst (handig als je bijvoorbeeld niet weet of je een parking nu langs links of rechts moet verlaten bij het volgen van de navigatie-aanwijzingen), en dit werkt 95% héél correct.
Pokémon Go denkt soms eventjes dat je een andere kant uitgaat dan werkelijk is, dus ik denk ook dat de app er voor een belangrijk stuk tussen zit.
lanadekat schreef:- Moet je echt "stappen" om een egg te incubaten? (5 km) Bij mij werkt dit dus niet en ik heb geen idee waar het probleem zit.
Nee. Ik denk wel dat de app niet op de achtergrond werkt (niet zeker), maar de kinderen hadden hem open in de auto, en de kilometers waren gewoon meegeteld, hoewel iemand me vertelde dat hij het niet registreert als je rijdt (wat hij dus blijkbaar wél doet, zelf aan snelheden van 50 km/u).
ub4b schreef:Ik vind dit totaal onverantwoord.
Je kan natuurlijk makkelijk andere mensen in gevaar brengen. Ze kunnen een functie implementeren dat het niet in de auto werkt (zoals Waze een waarschuwing geeft dat de bestuurder niet mag typen als je rijdt), maar in ons geval waren de kindjes nu heel actief opzoek tijdens de laatste autotrip, dus dan neem je dit ook wel weg.
Tomby schreef:Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer het hier gereleased wordt... Want als ze niet oppassen is tegen dan de hype al uitgedoofd en schrijven de gazetten er niet meer over.
Ik denk wel dat je nog zal verschieten hoeveel mensen de app nog niet hebben, die het dolgraag zouden hebben.
Ik heb nu nog een Amerikaans iTunes-account dat ik vroeger vaak gebruikte, en er bestaan natuurlijk enkele work-arounds, maar veel mensen weten en/of kunnen dit niet, en sommige wachten gewoon echt op de officiële release omdat ze niet zo van die work-arounds houden.
Block schreef:Een leuk spel om eens rond te wandelen in de buurt, maar verder dan dat gaat het toch niet.
Ik vind het spel nogal stom als je wandelt. Dat is uiteindelijk de bedoeling, natuurlijk, maar ik ben met de kinderen een wandeling gaan maken van 5 km en we zijn slechts 2 Pokémon en 2 Pokéstops tegen gekomen, en allebei nog redelijk dicht bij elkaar.
Rond ons huis en vooral naar het centrum van het dorp toe, heb je dan weer 12 Pokéstops relatief dicht bij elkaar (waarvan 2 keer 4 en 2 keer 2 letterlijk naast elkaar) en redelijk wat Pokémon, omdat je zowel vijvers als bossen etc. hebt (en 7 gyms, dicht bij elkaar). Dan is het natuurlijk wel leuk.
Iedereen zegt dat het in de auto niet goed werkt, maar toen ik (als passagier) in de auto zat, heb ik het ook stiekem eens gespeeld, en als de server goed reageert, werkt het prima en is het prettig.
Als een Pokémon 'nearby' is met 3 voetjes, dan is hij in principe nog redelijk ver (als je wandelt). Als je hem aanduidt, krijg je wel een melding wanneer je de juiste richting uitstapt, maar toch...
Met de auto stond er een Pokémon op de 5de plaats, en 2 km verder op de 3de, om dan uiteindelijk nog iets verder pas tevoorschijn te komen... Dat is toch wel ver als je al wandelent opzoek bent naar een bepaalde Pokémon...
In de auto gaat het prima, vind ik, en de kinderen amuseren zich er mee. Aan hoge snelheden werkt het uiteraard niet heel goed, maar tot
+50 km/u gaat het prima, heb ik ondervonden.
selder schreef:Ik ben net een fietstochtje gaan maken
De fiets wordt dan toch gebruikt.
selder schreef:allemaal nerds
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hoezo zijn ze dan automatisch 'nerds'? ...
selder schreef:...en het valt echt wel op hoeveel volk er op de been is met hun smartphone in hun hand
Ik was met het ventje eens onderweg, en er liep één of andere over straat (in het midden), dicht bij een Pokéstop. Ik zei nog om te lachen "die zal wel Pokémon aan het spelen zijn", maar volgens mij was het echt zo. Hij liep zonder opletten in het midden van de straat. Mijne vent moest uiteindelijk stoppen, want pas toen hij héél dichtbij was merkte hij dat hij in de weg liep...
En dan in een boerengat zagen we een vrouw met een gsm in haar hand. "Mama, zou die Pokémon spelen?" Ik moest ermee lachen, maar op het einde van de straat was ze met haar gsm van links naar rechts aan 't zwaaien, waar blijkbaar een Pokéstop is.
En vandaag ging ik naar de bibliotheek, en zag ik allerlei tieners met een groen-blauw schermpje rondlopen. Toevallig zijn er 3 Pokéstops rond de bieb. Ik hoef niet uit te leggen wat ze aan het spelen waren.
In het dorp speelde misschien wel meer dan 9/10 van de mensen waarvan ik hun gsm zag, Pokémon.
decat schreef:Ieder zijn zin zeker, ik speel liever Ingress en dit dan 90 min naar overbetaalde voetballers te kijken.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
+++
dweezil schreef:Gisteren 8,2 km afgelegd in Oostende, 9,66MB data verbruikt, 34 pokémons gevangen.
Dat valt gelukkig nog goed mee. Ik heb dommel mobile, dus dat komt neer op een kleine 20 cent.
De app verbruikt nog niet zo heel veel data, inderdaad. Bij mij staat het verbruik nu op 50 MB, maar er is zijn wel al héél wat kilometers afgelegd.
Dommel.com is natuurlijk niet de beste provider voor zoiets, die focussen zich écht op lichte verbruikers. Dan is hun aanbod zeer interessant (toch qua MB's).
Ik vind het wel een tof spelletje. De jeugd beweegt erdoor. Sommige mensen moeten wel hun prioriteiten kennen en vooral eerst aan hun (en anderen hun) veiligheid denken (zoals diene halve garen die in 't midden van de straat liep).
's Avonds is het spel wel een ramp. Het blokkeert vaak, Pokéstops laden niet, je wordt uitgelogd, het update niet, ... omdat de servers volzitten. Er zitten natuurlijk wel meer mensen op die servers dan verwacht, maar hier mogen ze toch wel in gaan investeren. Als die Amerikanen en Australiërs wakker zijn, is het echt niet te doen, vooral dan wanneer de Amerikanen aan het spelen zijn.
's Ochtends en 's middags hebben de kindjes er dan wel veel plezier van.
En wat me echt verbaasd, zijn de fotootjes bij de Pokéstops. Iemand zei me dat ze van Google Streetview komen, maar dit kan niet, omdat ze veel recenter zijn en op plaatsen getrokken zijn waar Streetview er niet aan kan. Zo is een superoud kapelletje waar niemand naar omkijkt, gemetseld in één van de huizen hier, een Pokéstop.
Ik had hier al gelezen dat ze informatie van Ingress gebruiken?
Ook tof hoe het al redelijk op punt staat, qua waar de Pokéstops zijn en waar de Pokémon zich bevinden. In Nederland heb je vaak nog random plaatjes bij Pokéstops blijkbaar, i.p.v. een fotootje van de Pokéstop zelf.
Ook hoorde ik dat je account geband kan worden als je het gebruikt waar het officieel nog niet is toegelaten, maar online las ik dan weer dat dit slechts een gerucht is. Volgens mij gaat Nintendo daar toch ook niet veel aan doen...