Renault R-Link

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

ik ga een nieuwe Renault Kangoo aanschaffen.
ik ben echter nog aan het twijfelen over de optie R-link
zijn hier nog UB-ers die dit hebben?
is dit aan te raden of eerder stay away?
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Vraag een testrit(dag) met dat systeem. Niets zo fijn als een eigen ervaring.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

R-Link moet je zeker nemen.
Hier staat uw Navigatie op maar ook bv ingebouwde Coyote (3 maanden gratis)
Er zijn ook nog andere leuke Apps voor bv te zoeken waar in de buurt de goedkoopste tankstation is etc..
Rlink is rond TOMTOM gebouwd (Navigatie is dus TOMTOM)
Er zit standard in elke RLINK een SIM-kaart. Als je iets wilt ivm Internetdiensten (Real Time Traffic van TomTom, Coyote, mails lezen etc) moet je die SIM kaart ook in dienst stellen (jaarlijks abonnement, dit kost niet veel... Roaming en data op kosten van Renault zelf, dus 1 malig jaarlijkse kost en dan nog uw abonnementen voor Coyote, Tomtom of als je nog andere apps wilt kopen). Let op Coyote jaar abonnement kost meer bij Coyote zelf en je kan geen abonnementen overzetten van bv uw Coyote App naar Renault en omgekeerd.

Heel af en toe kan soms R-link traag zijn.... vroeger was dit een groter probleem maar hebben dit goed opgelost door de softwareupdates.
Enkel nadeel : als je meer dan 500 contactpersonen hebt op uw GSM om te syncen met de auto (bluetooth) dan kan dit soms wel erg lang duren.

Maar zoals SerialChiller zegt : Vraag steeds proefrit aan met de gewenste motor EN 1tje die RLINK heeft... Je koopt toch geen auto ZONDER proefrit te maken?

Bron : Werk zelf als IT'er in een Renault garage.. Rij dus zelf met Renault rond en kom daar veel mee in aanraking.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik koop zelf nooit geen nieuwe lichte vracht met de bucht van de fabrikant erin, ok, meestal voldoet die wel voor normale gebruikers, maar na enkele jaren en je blauw betalen aan kaartupdates en wat nog allemaal, ben je er uiteindelijk niet veel mee vooruit. Het enige pluspunt is misschien nog de integratie met de wagen, maar ook dat kan je aansluiten op een ander product.

Enkele maanden geleden een Pumpkin gekocht uit China via eBay en er zeer tevreden over, je hebt totale controle want 't is Android, je zet er zelf op wat je wilt Tomtom, Coyote, Waze,... Optioneel kan je er ook een SIM kaart in steken met een USB dongle (ingebouwd aan de achterkant), maar ik gebruik tethering op m'n smartphone om dan via WiFi te verbinden. Data heb ik toch al op m'n smartphone, waarom 2 x betalen...

http://www.autopumpkin.com/

Wellicht past deze niet in uw Kangoo gezien dat de gps zich bovenop het dashboard bevindt en geen standaard 2-DIN module is die je zou kunnen inbouwen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Meer en meer auto's hebben een volledige integratie met de radio/boordcomputer
Meestal lukt het niet meer om een andere niet originele radio er in te steken
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Ik ben niet zo voor inbouw, geef mij maar gewoon een autolader + aux kabel en een houder voor een smartphone.
Werkt stukken beter en je hebt altijd de laatste updates.
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

@guntherstassen weet je toevallig wat zo'n jaarabonnement kost voor die simkaart?

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

@elmariachi2920 : Eigenlijk geen flauw idee. Ken geen prijzen van buiten.
Best even aan een verkoper vragen. Die weten dat wel. Ik dacht iets van 50/60 € per jaar maar daar ben ik niet zeker van.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ken schreef:Ik koop zelf nooit geen nieuwe lichte vracht met de bucht van de fabrikant erin, ok, meestal voldoet die wel voor normale gebruikers, maar na enkele jaren en je blauw betalen aan kaartupdates en wat nog allemaal, ben je er uiteindelijk niet veel mee vooruit. Het enige pluspunt is misschien nog de integratie met de wagen, maar ook dat kan je aansluiten op een ander product.

Enkele maanden geleden een Pumpkin gekocht uit China via eBay en er zeer tevreden over, je hebt totale controle want 't is Android, je zet er zelf op wat je wilt Tomtom, Coyote, Waze,... Optioneel kan je er ook een SIM kaart in steken met een USB dongle (ingebouwd aan de achterkant), maar ik gebruik tethering op m'n smartphone om dan via WiFi te verbinden. Data heb ik toch al op m'n smartphone, waarom 2 x betalen...

http://www.autopumpkin.com/

Wellicht past deze niet in uw Kangoo gezien dat de gps zich bovenop het dashboard bevindt en geen standaard 2-DIN module is die je zou kunnen inbouwen.
Heb ook zo'n androidradio, zalig icm spotifyskip, icoyote (imeispoofer),...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”