Gudereit in Tienen, das waarschijnlijk van bij Interbikes dan?selder schreef:Zo, gekocht
Gudereit Comfort 7.0 Herren 57 (whatever that means)
Fiets
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Yes 750m van m'n deur
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Eén van de nadelen van een naafversie is wel dat je nogal wat spierkracht omzet in warmte; een naafversnelling werkt met een planetair tandwiel en dat geeft altijd een beetje wrijving. De Shimano Nexus 7 schijnt daar nogal wat last van te hebben, een stuk meer dan de Nexus 3 en de Nexus 8. Derailleurs hebben daar veel minder last van.selder schreef: Speciaal dus niet het model gekozen met nen "derailleur" achteraan, maar deze heeft de versnellingen in de naaf achteraan.
Dit gezegd zijnde heb ik ook een Nexus 7 op mijn fiets, en ik wist op voorhand van dat vermogenverlies...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Mooi fietske.
Zeker niet vergeten om bandenlichters, binnenband, pomp en plakgerief mee te pakken ...
8 km wandelen als het tegenzit (murphy) is ver
Misschien ook thuis eens oefenen ...
Zeker niet vergeten om bandenlichters, binnenband, pomp en plakgerief mee te pakken ...
8 km wandelen als het tegenzit (murphy) is ver
Misschien ook thuis eens oefenen ...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Al ooit gebruikt?skipper schreef:Een spuitbusje is handiger in noodgevallen!duizend schreef:
Ik wel. gevolg was dat zowel mijn binnenband als buitenband onder de drek hingen en ik die moest vervangen, ik uren heb mogen kuisen om mijn velg weer prober te krijgen en niet te vergeten, nog altijd te voet naar huis...
Banden altijd onder spanning houden is nog het beste van al.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Al enkele malen gebruikt na een klein lekje. Bij een serieuze scheur helpt dit uiteraard niet. Wel bij thuiskomen de band afgelaten en opnieuw opgepompt met fietspomp, teneinde het verstoppen van het ventiel te vermijden. Heb met deze band nog enkele jaren rondgereden. Het is en blijft een hulpmiddel, maar je bent wel ontzettend blij dat je er eentje bij hebt, als je je "In the middle of nowhere" bevindt.
- selder
- Moderator
Maandagmiddag de fiets gaan halen, en dan maandagavond al eens tot bij mijn ouders gefietst, en gisteren zomaar lukraak 20 Km gefietst.
Fiets helemaal goedgekeurd, het is gewoon plezant om te fietsen. Uiteraard was dat gisteren en eergisteren wel goed weer, dus we zullen zien
Strava geïnstalleerd, moet je uiteraard wel aan denken om het aan te zetten als je vertrekt. Zitten wel leuke statistieken in, zo haalde ik al gemiddeld 23,8Km/u en een maximum van 58Km/u haha
Fiets helemaal goedgekeurd, het is gewoon plezant om te fietsen. Uiteraard was dat gisteren en eergisteren wel goed weer, dus we zullen zien
Strava geïnstalleerd, moet je uiteraard wel aan denken om het aan te zetten als je vertrekt. Zitten wel leuke statistieken in, zo haalde ik al gemiddeld 23,8Km/u en een maximum van 58Km/u haha
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
Hé, nu ik er aan denk, BMW had ook fietsen - alleen vind daar maar eens de goede google zoektermen voor
- selder
- Moderator
Ik bedoelde "BMW Bike"zorka schreef:"BMW fiets" levert anders de nodige hits
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
stond op het autosalonzorka schreef:"BMW fiets" levert anders de nodige hitsselder schreef:Hé, nu ik er aan denk, BMW had ook fietsen - alleen vind daar maar eens de goede google zoektermen voor
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Viel het nu mee het woon werkverkeer met de fiets?
-
- Elite Poster
Ik begin onderhand toch echt benieuwd te worden na hoe het loopt... Zeker met deze hitte is de minste inspanning geen evidentie...
- selder
- Moderator
Na onderhandeling met de politie moet ik m'n rijbewijs pas 10 augustus binnenbrengen ... dus heb nog even om nog verder te oefenen/trainen/hoe-dat-je-het-wil-noemen.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
ach ach...
Mijn auto staat weer vrijwillig in de garage.
Ik ga met plezier met de fiets gaan werken. Als het 's ochtends regent is het een ander verhaal, maar 's avonds maakt dat niet zoveel uit.
Mijn auto staat weer vrijwillig in de garage.
Ik ga met plezier met de fiets gaan werken. Als het 's ochtends regent is het een ander verhaal, maar 's avonds maakt dat niet zoveel uit.
- selder
- Moderator
Hoh hoh Ik denk dat ik zelfs nog liever in de regen fiets dan in zo'n verschrikkelijke warmte ... Met een regenjas en een regenbroek is dat toch allemaal geen probleem. Uiteraard is dat een wereld van verschil met de sportstoelen in m'n F20 LCI, maar ik ga er niet over wenen en steunen en kreunen en klagen dat ik toch zo onheus behandeld wordt ... Zo geraak je toch niet vooruit in het leven.
De afgelopen weken wanneer ik kon al een (middel?) lange tocht gemaakt met de fiets, en ik zit toch aan een gemiddelde snelheid van 21Km/u. Dat zou willen zeggen dat ik het traject woon-werk op minder dan een uur zou doen. Ik ben ook niet gehaast, ik kan gerust een beetje kalmer fietsen, ik heb toch glijdende werkuren en een miljoen overuren...
Papieren voor de intrekking van het rijbewijs maandagochtend gaan tekenen bij de wijkagent. Vrijdag moet ik het rijbewijs binnenbrengen op de balie in Leuven. En dan gaat het rijverbod pas dinsdag 16/8 in - maandag 15/8 is een feestdag. Volgend weekend mag ik dus theoretisch nog rondrijden met de auto, alleen kan ik theoretisch een boete krijgen omdat ik geen rijbewijs kan voorleggen, maar met de papieren van de intrekking zou de agent die me dan zou tegenhouden het door de vingers kunnen zien.
De afgelopen weken wanneer ik kon al een (middel?) lange tocht gemaakt met de fiets, en ik zit toch aan een gemiddelde snelheid van 21Km/u. Dat zou willen zeggen dat ik het traject woon-werk op minder dan een uur zou doen. Ik ben ook niet gehaast, ik kan gerust een beetje kalmer fietsen, ik heb toch glijdende werkuren en een miljoen overuren...
Papieren voor de intrekking van het rijbewijs maandagochtend gaan tekenen bij de wijkagent. Vrijdag moet ik het rijbewijs binnenbrengen op de balie in Leuven. En dan gaat het rijverbod pas dinsdag 16/8 in - maandag 15/8 is een feestdag. Volgend weekend mag ik dus theoretisch nog rondrijden met de auto, alleen kan ik theoretisch een boete krijgen omdat ik geen rijbewijs kan voorleggen, maar met de papieren van de intrekking zou de agent die me dan zou tegenhouden het door de vingers kunnen zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Veel succes met je fietsplannen. Ik vind het echt wel moedig. Maar onderschat de commentaren hier niet. Zeker bij regenweer is fietsen voor woonwerkverkeer geen pretje. En bepaalde automerken houden er dan van het je nog lastiger en vooral gevaarlijker te maken. Verschiet dus niet als plots een audi of bmw uit de file komt om op het fietspad te gaan rijden om zo sneller door het licht te rijden aan het volgende kruispunt. Of er gewoon wagens geparkeerd staan op het fietspad.
Aan de andere kant, 21km/u met een stadsfiets is echt wel aan de hoge kant. Wat fysiek betreft zal er waarschijnlijk dus wel geen probleem zijn in jouw geval.
In die zin vind ik je onderneming zelfs zo goed dat ze eigenlijk deel zou moeten uitmaken van de strafmaat bij zware verkeersovertredingen.
Indien de overtreder < 20 km vh werk woont, een tijdje verplicht met de fiets naar het werk. Meer dan 20 km van het werk wonen, ook verplicht bv via huur elektrische fiets. Het zou de hoffelijkheid (of liever het gebrek eraan) in het verkeer alleen maar doen toenemen.
Aan de andere kant, 21km/u met een stadsfiets is echt wel aan de hoge kant. Wat fysiek betreft zal er waarschijnlijk dus wel geen probleem zijn in jouw geval.
In die zin vind ik je onderneming zelfs zo goed dat ze eigenlijk deel zou moeten uitmaken van de strafmaat bij zware verkeersovertredingen.
Indien de overtreder < 20 km vh werk woont, een tijdje verplicht met de fiets naar het werk. Meer dan 20 km van het werk wonen, ook verplicht bv via huur elektrische fiets. Het zou de hoffelijkheid (of liever het gebrek eraan) in het verkeer alleen maar doen toenemen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- selder
- Moderator
De route die ik via Strava heb uitgerekend (met het minste elevation gain) loopt niet langs grote wegen, maar allemaal kleine straatjes en woonwijken... Ik ga er niet zoveel last van het ander verkeer hebben vermoed ik...
-
- Elite Poster
Lol, weet je wat erger is dan nat worden in de regen? Nat worden van zweet van het gebruik van een regenpak. Geloof me vrij, op die afstand stink je als een natte hond als je een regenpak aan trekt, ongeacht of dat een goed ademend pak is of niet.
Wel sterk, 21 per uur op een middellange afstand, zelfs met de elektrische fiets ligt mijn gemiddelde maar rond de 22,5 km/u en dan rij ik toch vaak aan +25 per uur. Al denk ik dat na de helft van de week die gemiddelde waarde wel iets zal dalen. Succes volgende week met de hoge temperaturen en ik lees graag het vervolg relaas!
De fiets blijft in ieder geval een leuker vervoersmiddel dan de autobus.
Wel sterk, 21 per uur op een middellange afstand, zelfs met de elektrische fiets ligt mijn gemiddelde maar rond de 22,5 km/u en dan rij ik toch vaak aan +25 per uur. Al denk ik dat na de helft van de week die gemiddelde waarde wel iets zal dalen. Succes volgende week met de hoge temperaturen en ik lees graag het vervolg relaas!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Dat gemiddelde hangt ferm af van het soort fietspad. Mijn woon-werk traject is 25 km enkel, doe ik 2 à 3 keer per week met de fiets (elektrisch). Gemiddeld haal ik zo'n 24 km/h maar zowat heel het traject is dan ook een combinatie van jaagpaden en fietssnelwegen en amper gelijkvloerse kruisingen. Als je door een stad moet fietsen kan je dat gemiddelde niet halen.Slafes schreef:Lol, weet je wat erger is dan nat worden in de regen? Nat worden van zweet van het gebruik van een regenpak. Geloof me vrij, op die afstand stink je als een natte hond als je een regenpak aan trekt, ongeacht of dat een goed ademend pak is of niet.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat idee had ik ook voor een niet getrained iemand... is deze berekening via je fietscomputertje ?Slafes schreef:Wel sterk, 21 per uur op een middellange afstand
- selder
- Moderator
Strava, traject is inderdaad zonder onderbrekingen, fietspaden en woonwijken zonder kruispunten of rode lichten.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik doe liever geen regenpak aan, liever droge reservekleren en een handdoek.Slafes schreef:Lol, weet je wat erger is dan nat worden in de regen? Nat worden van zweet van het gebruik van een regenpak. Geloof me vrij, op die afstand stink je als een natte hond als je een regenpak aan trekt, ongeacht of dat een goed ademend pak is of niet.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Wat voor uitleg verwacht jij dan? Als je trapt gaat hij vooruit, meestal toch. Zeker als je van plan bent trein fiets zou ik opteren voor een goedkope fiets, ga er maar vanuit dat hij op een gegeven moment gaat gestolen worden.selder schreef:Goeie tip van de decathlon, beetje dubbel-op, want dat is weer zo'n grote keten, en dan verdient een kleine zelfstandige fietsenmaker er weer niets aan, maar we denken toch voornamelijk aan onze eigen portefeuille
Alleen vermoed ik dat de verkopers van Decathlon mij geen goede raad gaan kunnen geven aan een leek zoals ik - ik zou (nog) niet weten waar ik wel en waar niet op moet letten.
Ik zou direct klasse-a brommer halen of een elektrische fiets, .. geen rijbewijs voor nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
r2504 schreef:
Dat idee had ik ook voor een niet getrained iemand... is deze berekening via je fietscomputertje ?
Ik ben ondertussen als niet getraind persoon ook wat gaan rijden en haal dat makkelijk.Slafes schreef:
Een soort MTB met straatbanden, geen koersfiets ofzo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik haal op dit ogenblik ook een 50-60 minuten op 20km, wel een 7-tal lichten/moeilijke kruispunten en de voetgangerstunnel in Antwerpen te kruisen, ben niet echt getrained maar de allereerste keer zat ik toch ruim boven het uur. Veel sneller dan 50 minuten gaat echt niet lukken tenzij ik bijkomend ga trainen, langere duurtijd en dergelijke.
20km/u is niet zo zwaar, maar als gemiddelde over een traject is het moeilijk te zeggen hoe zwaar dat dat is, hangt volledig van het traject af, ik weet dat ik altijd bezweet ben, warm of koud weer, en ik stevig doorrij. Rij ik traag genoeg om niet echt te zweten dan zal mijn tijd oplopen tot 70-75 minuten schat ik.
20km/u is niet zo zwaar, maar als gemiddelde over een traject is het moeilijk te zeggen hoe zwaar dat dat is, hangt volledig van het traject af, ik weet dat ik altijd bezweet ben, warm of koud weer, en ik stevig doorrij. Rij ik traag genoeg om niet echt te zweten dan zal mijn tijd oplopen tot 70-75 minuten schat ik.
-
- Elite Poster
Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.
Ja, ik heb helaas de pech dat ik voor mijn werk recht door het Stad Leuven moet wat mijn gemiddelde omlaag haalt maar ik ga ook regelmatig met mijn vader (niet elektrisch) fietsen, iemand die 25+ km per dag fietst en daar liggen de gemiddeldes ook maar tussen de 19-21km per rit. Op dagen met veel wind of regen liggen de gemiddeldes zelfs nog een stuk lager.
Ja, ik heb helaas de pech dat ik voor mijn werk recht door het Stad Leuven moet wat mijn gemiddelde omlaag haalt maar ik ga ook regelmatig met mijn vader (niet elektrisch) fietsen, iemand die 25+ km per dag fietst en daar liggen de gemiddeldes ook maar tussen de 19-21km per rit. Op dagen met veel wind of regen liggen de gemiddeldes zelfs nog een stuk lager.
-
- Elite Poster
Grrr. ik bedoelde: om 1 per uur extra te halen gemiddeld moet je er eigenlijk behoorlijk wat meer energie in stoppen.
Je zal wel zien als je uw 21 wil halen dat je wat harder zal moeten stoempen.
Je zal wel zien als je uw 21 wil halen dat je wat harder zal moeten stoempen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Het gemiddelde in Strava houdt geen rekening met gestopte tijd (als je de Strava app gebruikt). Met een Garmin zet je auto pauze aan en stopt hij de timer bij kruispunten ed.Slafes schreef:Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
20km rit, start uur en stop uur, dat is de gemiddelde snelheid, zeker voor woon werk is tijd dat je erover doet belangrijker dan de gemiddelde snelheid exclusief de stoptijden onderweg. En hoe groter het aandeel trage/stilstand momenten van de rit, hoe moeilijker om het is om als maar meer tijd af te schaven. Nu rij ik iets rustiger, qua tijd scheelt dat misschien 2-3 minuten in totaal maar veel aangenamer trappen.ditCh schreef:Het gemiddelde in Strava houdt geen rekening met gestopte tijd (als je de Strava app gebruikt). Met een Garmin zet je auto pauze aan en stopt hij de timer bij kruispunten ed.Slafes schreef:Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Jawel hoor, je kan het in elk geval aanzetten.ditCh schreef:Het gemiddelde in Strava houdt geen rekening met gestopte tijd (als je de Strava app gebruikt). Met een Garmin zet je auto pauze aan en stopt hij de timer bij kruispunten ed.Slafes schreef:Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Strava app doet wel degelijk auto pause by default (en berekend dus gemiddelde op moving time en niet op elapsed time), je kan het wel uit zetten:
https://support.strava.com/hc/en-us/art ... obile-app-
https://support.strava.com/hc/en-us/art ... obile-app-