Mobile Vikings / tethering

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb sinds kort een nieuwe (firma)wagen die de mogelijkheid heeft om via wifi (of bluetooth) van een telefoon het net op te gaan. Ik slaag er echter niet in om dit met mijn mobile viking kaartje tot stand te brengen. Ik heb met deze kaart wel gewoon internet op de smartphone.

Vervang ik de sim door eentje van proximus dan kan ik via de wagen wel zonder problemen het net op.

Weet hier iemand of mobile vikings dit blokkeert ? Op hun support pagina's staat wel mooi omschreven hoe je dit alles moet instellen, dus ik zou vermoeden van niet.... :eek:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Welke auto / model is het? Waarschijnlijk moet je ook iets instellen in de auto (misschien iets met apn od)

Sent from my A0001 using Tapatalk
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Dima_2005 schreef:Welke auto / model is het? Waarschijnlijk moet je ook iets instellen in de auto (misschien iets met apn od)
Auto is een Volvo V60, maar zoals al vermeld, werkt het wel als ik gewwon de sim in de telefoon vervang door eentje van proximus (en uiteraard apn, user/pasword goed zet voor deze sim)

Edit : Net even getest met een tablet ipv de wagen. Ook hier hetzelfde probleem.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Welke telefoon is het? Welke OS versie?
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Dima_2005 schreef:Welke telefoon is het? Welke OS versie?

Moto G4 Plus, Android 6.0.1, beveiligingspatch 1 mei 2016
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

zorka schreef:
Dima_2005 schreef:Welke auto / model is het? Waarschijnlijk moet je ook iets instellen in de auto (misschien iets met apn od)
Auto is een Volvo V60, maar zoals al vermeld, werkt het wel als ik gewwon de sim in de telefoon vervang door eentje van proximus (en uiteraard apn, user/pasword goed zet voor deze sim)

Edit : Net even getest met een tablet ipv de wagen. Ook hier hetzelfde probleem.
Exact hetzelfde probleem gehad met een VW Passat. Al tetherend werkte MV niet en Proximus wel. Nooit echt een oplossing gevonden, vanalles geprobeerd van toestel/SIM combinaties. Uiteindelijk niet lang er na overgestapt op Mobistar (wat wel werkte).

Ik zou zeggen contacteer eens de importeur (dealers zijn waardeloos in dit geval). En zeker ook MV, want je zal niet alleen zijn met dit probleem.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Je moet ervoor zorgen dat er geen enkele apn toegangspunt meer aanwezig is buiten dat van Mobile Vikings. Als je bvb Mobile Vikings als actieve toegangspunt aangeduid hebt, maar die van BASE nog op de eerste plek (niet actief) lijken sommige toestellen alsnog het eerste toegangspunt te nemen, welke uiteraard niet zal werken in combinatie met Mobile Vikings. Kan je eens kijken of je andere punten instaan en de overbodige verwijderen? Ikzelf heb geen probleem om te tetheren via MV.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Toen ik bij MV zat was de APN voor tethering:

APN: web.be
GB: web
WW: web

Op mijn iPad werkte deze niet, en moest ik deze gebruiken:

APN: web.be
GB: leeg laten
WW: leeg laten

Of het kon ook omgekeerd zijn… als je slechts 1 v/d 2 hebt gebruikt, probeer misschien dan even de andere? Je weet nooit dat het iets geeft…

Zorg, zoals jsnvr aangaf, dat alle APN-instellingen i.v.m. BASE ook weg zijn, of toch niet als primair / eerste toegangspunt zijn ingesteld.

Succes! ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

jnsvr schreef:Je moet ervoor zorgen dat er geen enkele apn toegangspunt meer aanwezig is buiten dat van Mobile Vikings. Als je bvb Mobile Vikings als actieve toegangspunt aangeduid hebt, maar die van BASE nog op de eerste plek (niet actief) lijken sommige toestellen alsnog het eerste toegangspunt te nemen, welke uiteraard niet zal werken in combinatie met Mobile Vikings. Kan je eens kijken of je andere punten instaan en de overbodige verwijderen? Ikzelf heb geen probleem om te tetheren via MV.
Dat was dus het probleem. De apn van base stond nog op het toestel, hoewel niet als actief aangeduid. Bedankt voor het mee denken :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”