Orange internet verbruik nakijken
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Heeft er iemand een id hoe je het internet verbruik kan nakijken?
Ik heb reeds enige tijd gezocht naar een soort Orangemeter (Telemeter), maar kan deze nergens vinden in de klantenzone.
Tips/tricks iemand?
Bedankt!
Ik heb reeds enige tijd gezocht naar een soort Orangemeter (Telemeter), maar kan deze nergens vinden in de klantenzone.
Tips/tricks iemand?
Bedankt!
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Gewoon inloggen op bij je klanten zone.FabriFibra schreef:Heeft er iemand een id hoe je het internet verbruik kan nakijken?
Ik heb reeds enige tijd gezocht naar een soort Orangemeter (Telemeter), maar kan deze nergens vinden in de klantenzone.
Tips/tricks iemand?
Bedankt!
En daar staat wat ge zoekt.
Dit bij overzicht.
Of anders inloggen op uwe modem staat bij mij ook een telemeter.
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Nergens te vinden op beide. Kan je een screenshot sturen?fendtje schreef:
Gewoon inloggen op bij je klanten zone.
En daar staat wat ge zoekt.
Dit bij overzicht.
Of anders inloggen op uwe modem staat bij mij ook een telemeter.
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
De installateur die bij ons langskwam, zei tegen ons dat het niet zo nauw stak met FUP (Fair Use Policy) zolang je maar niet té zot doet en excessief veel download.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Wat voor een persoon niet te zot is, is abnormaal voor een ander... Kzou toch graag mn verbruik zien.giolovin schreef:De installateur die bij ons langskwam, zei tegen ons dat het niet zo nauw stak met FUP (Fair Use Policy) zolang je maar niet té zot doet en excessief veel download.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik vraag me sterk af of er al abonnees bij Orange opgemerkt zijn als grootverbruiker.
Als zij geen meter geven, kun je als klant hier moeilijk rekening mee houden...
Dus eigenlijk vind ik het nog niet zo slecht om geen internetmeter te hebben...
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Als zij geen meter geven, kun je als klant hier moeilijk rekening mee houden...
Dus eigenlijk vind ik het nog niet zo slecht om geen internetmeter te hebben...
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
- Locatie: In de buurt van een ROP
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 9 keer
Er is ooit eens iemand opgebeld geweest met de vriendelijke vraag of hij zijn verbruik wat wilde minderen.
Het ging wel over meer dan 1TB.
Het ging wel over meer dan 1TB.
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Dan is het aan Orange om daar de mensen de juiste tools voor te geven hè. Dat is toch de reactie die ze van mij zouden krijgen.Logic3S schreef:Er is ooit eens iemand opgebeld geweest met de vriendelijke vraag of hij zijn verbruik wat wilde minderen.
Het ging wel over meer dan 1TB.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Tis wel ex mobistar he. De mannen die er ni in slagen om nen verbruiks app fatsoenlijk te doen werken (de data is altijd uuuuren oud).giolovin schreef:Dan is het aan Orange om daar de mensen de juiste tools voor te geven hè. Dat is toch de reactie die ze van mij zouden krijgen.Logic3S schreef:Er is ooit eens iemand opgebeld geweest met de vriendelijke vraag of hij zijn verbruik wat wilde minderen.
Het ging wel over meer dan 1TB.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Plus Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
- Locatie: In de buurt van een ROP
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 9 keer
Idd, heel vervelend ook. Ik begin er stilaan meer en meer aan te denken om gewoon toch alles op te zeggen...ITnetadmin schreef: Tis wel ex mobistar he. De mannen die er ni in slagen om nen verbruiks app fatsoenlijk te doen werken (de data is altijd uuuuren oud).
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik ben inderdaad al eens gebeld door Mobistar/Orange. Niet zozeer omdat ik teveel downloadde, maar teveel aan het uploaden was (NAS was aan het syncroniseren met Hubic ).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Die krijgen gewoon goed onder hun voeten door telenet waarschijnlijk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat is ook wat ik vermoed. Nu, ik moet zeggen dat ik wel zeer positief sta tegenover Orange. Ik ben reeds een 4/5 keer naar daar gegaan om het uit te leggen dat FUP niet hetzelfde is als onbeperkt downloaden/uploaden. Uiteraard moet je onderaan de ladder starten met klagen maar ondertussen reeds met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het internetproduct rond de tafel gezeten en daar zijn toch een aantal oplossingen ter sprake gekomen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Zoals?krisken schreef:Dat is ook wat ik vermoed. Nu, ik moet zeggen dat ik wel zeer positief sta tegenover Orange. Ik ben reeds een 4/5 keer naar daar gegaan om het uit te leggen dat FUP niet hetzelfde is als onbeperkt downloaden/uploaden. Uiteraard moet je onderaan de ladder starten met klagen maar ondertussen reeds met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het internetproduct rond de tafel gezeten en daar zijn toch een aantal oplossingen ter sprake gekomen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Deze zullen ten gepaste tijden zeker vermeld worden door Orange zelf. Ik kan hier helaas niet veel meer over zeggen wegens NDA.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
RickyRocker : blijkbaar stuur je nog steeds volop e-mails naar iedereen van Userbase en ben je er nog steeds van overtuigd dat je mails nog steeds in de "inbox" terecht komt van iedereen en niet in de spambox (die overigens niemand leest). Je bent een volhoudertje. Maar toch ook : BEDANKT! Na afscheid te nemen van de oude spamoplossing was ik vergeten om jouw e-mailadressen opnieuw te implementeren in mijn nieuwe spamoplossing. Dus jij hebt, zonder dat je het allicht zelf beseft, me geholpen om mijn spamoplossing te verfijnen/finetunen (zie mijn ander topic hier). Bedankt hiervoor, nu gaan je mails terug netjes toekomen in de spambox en heb ik opnieuw geen last meer van jou
Tnx buddy!
Tnx buddy!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat weet ik nog zo niet.Logic3S schreef:Idd, heel vervelend ook. Ik begin er stilaan meer en meer aan te denken om gewoon toch alles op te zeggen...ITnetadmin schreef: Tis wel ex mobistar he. De mannen die er ni in slagen om nen verbruiks app fatsoenlijk te doen werken (de data is altijd uuuuren oud).
Laat het nu net de datameter via de app die het meest up to date is.
Sms'en en belminuten kunnen enige vertraging oplopen.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, erg tevreden over wat die app betreft. Beter dan Base waar het soms 24u later kwam!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En toch snap ik er geen zak van dat dat niet live lukt; voor zover ik me kan herinneren kan het bij Mobile Vikings wel, daar geeft de app een redelijk up-to-date overzicht van je verbruik en overgebleven volume.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het kan zeker live : hoe zouden de talloze prepaid gebruikers het anders doen?
Maar met Base heb ik onlangs (maart 2016) vrij slechte ervaringen gehad. Ik ging voor een dagje naar Kopenhagen, en bij mijn abonnement betaalde ik elke maand €5 voor 100MB in het buitenland (ik zit elke maand wel ergens in de EU dus dat verbruik ik wel). Toen ik een uur in Kopenhagen was kreeg ik een SMS van Base : je hebt je 100MB opgebruikt. Vreemd maar goed, dat kan uiteraard. Alleen was die SMS al 3 kwartier ervoor verstuurd! De app zei dat ik inmiddels nog eens 50MB extra had verbruikt als data roaming. Goed, dan maar het pakket van 1GB extra afnemen in de EU. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar uur later (3/4 uur later) de melding dat ik deze ook had verbruikt en dat ik nu surfte aan normaal tarief. De SMS was meer dan een uur ervoor verstuurd, en jawel op dat uur had ik nog eens 200MB erdoor gejaagd. Het korte tripje begon mij al serieus te kosten aan dataroaming alleen al!
Uiteindelijk heb ik bij een Deense operator een prepaid kaart gekocht van een euro of 10/15 waarbij een aantal GB internet inbegrepen zat, en deze in mijn MiFi gestoken. Resultaat : op 6u tijd had ik zo een 100MB verbruikt wat een veel realistischer getal is.
Tientallen mails met Base later blijven zij bij het standpunt dat ik die roamingkosten maar moet betalen want ik moet die data verbruikt hebben als hun tellertje dat zegt. Ik moet daar naar YouTube of Netflix gekeken hebben, ik moet daar mijn apps op de GSM een update gegeven hebben of zelfs heel de GSM een update gegeven hebben. Dat was de enige uitleg dat ik kreeg. Van Netflix en Youtube ben ik zeker dat ik dit niet gebruikt heb, net als updates van de GSM zelf (deze staan uit, ik doe deze handmatig met de WiFi thuis). Het enige waar ik de GSM voor gebruikte was voor wat mails binnen te halen en wat te surfen voor info op te halen. Maar goed, laat ons nu zeggen dat de GSM zijn apps zelf een update heeft gegeven : so be it. Maar men bleef in alle stilte zwijgen waarom die smsjes zo laat toekwamen en waarom ik pas 12u later zag dat ik zoveel had verbruikt via de app van Base zelf. Die vraag negeerden ze zelfs volledig in hun mails. Zelfs via de ombudsdienst voor telecommunicatie heb ik tot op heden geen correct antwoord gehad. Dus heb ik Base vaarwel gezegd (samen met het vrij slechte ontvangst op 3G en 4G in Wetteren) en gekozen voor een andere operator.
Maar met Base heb ik onlangs (maart 2016) vrij slechte ervaringen gehad. Ik ging voor een dagje naar Kopenhagen, en bij mijn abonnement betaalde ik elke maand €5 voor 100MB in het buitenland (ik zit elke maand wel ergens in de EU dus dat verbruik ik wel). Toen ik een uur in Kopenhagen was kreeg ik een SMS van Base : je hebt je 100MB opgebruikt. Vreemd maar goed, dat kan uiteraard. Alleen was die SMS al 3 kwartier ervoor verstuurd! De app zei dat ik inmiddels nog eens 50MB extra had verbruikt als data roaming. Goed, dan maar het pakket van 1GB extra afnemen in de EU. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar uur later (3/4 uur later) de melding dat ik deze ook had verbruikt en dat ik nu surfte aan normaal tarief. De SMS was meer dan een uur ervoor verstuurd, en jawel op dat uur had ik nog eens 200MB erdoor gejaagd. Het korte tripje begon mij al serieus te kosten aan dataroaming alleen al!
Uiteindelijk heb ik bij een Deense operator een prepaid kaart gekocht van een euro of 10/15 waarbij een aantal GB internet inbegrepen zat, en deze in mijn MiFi gestoken. Resultaat : op 6u tijd had ik zo een 100MB verbruikt wat een veel realistischer getal is.
Tientallen mails met Base later blijven zij bij het standpunt dat ik die roamingkosten maar moet betalen want ik moet die data verbruikt hebben als hun tellertje dat zegt. Ik moet daar naar YouTube of Netflix gekeken hebben, ik moet daar mijn apps op de GSM een update gegeven hebben of zelfs heel de GSM een update gegeven hebben. Dat was de enige uitleg dat ik kreeg. Van Netflix en Youtube ben ik zeker dat ik dit niet gebruikt heb, net als updates van de GSM zelf (deze staan uit, ik doe deze handmatig met de WiFi thuis). Het enige waar ik de GSM voor gebruikte was voor wat mails binnen te halen en wat te surfen voor info op te halen. Maar goed, laat ons nu zeggen dat de GSM zijn apps zelf een update heeft gegeven : so be it. Maar men bleef in alle stilte zwijgen waarom die smsjes zo laat toekwamen en waarom ik pas 12u later zag dat ik zoveel had verbruikt via de app van Base zelf. Die vraag negeerden ze zelfs volledig in hun mails. Zelfs via de ombudsdienst voor telecommunicatie heb ik tot op heden geen correct antwoord gehad. Dus heb ik Base vaarwel gezegd (samen met het vrij slechte ontvangst op 3G en 4G in Wetteren) en gekozen voor een andere operator.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
En ook achtergrondgegevens uitgezet terwijl je op roamingnetwerk zat?krisken schreef:Het kan zeker live : hoe zouden de talloze prepaid gebruikers het anders doen?
Maar met Base heb ik onlangs (maart 2016) vrij slechte ervaringen gehad. Ik ging voor een dagje naar Kopenhagen, en bij mijn abonnement betaalde ik elke maand €5 voor 100MB in het buitenland (ik zit elke maand wel ergens in de EU dus dat verbruik ik wel). Toen ik een uur in Kopenhagen was kreeg ik een SMS van Base : je hebt je 100MB opgebruikt. Vreemd maar goed, dat kan uiteraard. Alleen was die SMS al 3 kwartier ervoor verstuurd! De app zei dat ik inmiddels nog eens 50MB extra had verbruikt als data roaming. Goed, dan maar het pakket van 1GB extra afnemen in de EU. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar uur later (3/4 uur later) de melding dat ik deze ook had verbruikt en dat ik nu surfte aan normaal tarief. De SMS was meer dan een uur ervoor verstuurd, en jawel op dat uur had ik nog eens 200MB erdoor gejaagd. Het korte tripje begon mij al serieus te kosten aan dataroaming alleen al!
Uiteindelijk heb ik bij een Deense operator een prepaid kaart gekocht van een euro of 10/15 waarbij een aantal GB internet inbegrepen zat, en deze in mijn MiFi gestoken. Resultaat : op 6u tijd had ik zo een 100MB verbruikt wat een veel realistischer getal is.
Tientallen mails met Base later blijven zij bij het standpunt dat ik die roamingkosten maar moet betalen want ik moet die data verbruikt hebben als hun tellertje dat zegt. Ik moet daar naar YouTube of Netflix gekeken hebben, ik moet daar mijn apps op de GSM een update gegeven hebben of zelfs heel de GSM een update gegeven hebben. Dat was de enige uitleg dat ik kreeg. Van Netflix en Youtube ben ik zeker dat ik dit niet gebruikt heb, net als updates van de GSM zelf (deze staan uit, ik doe deze handmatig met de WiFi thuis). Het enige waar ik de GSM voor gebruikte was voor wat mails binnen te halen en wat te surfen voor info op te halen. Maar goed, laat ons nu zeggen dat de GSM zijn apps zelf een update heeft gegeven : so be it. Maar men bleef in alle stilte zwijgen waarom die smsjes zo laat toekwamen en waarom ik pas 12u later zag dat ik zoveel had verbruikt via de app van Base zelf. Die vraag negeerden ze zelfs volledig in hun mails. Zelfs via de ombudsdienst voor telecommunicatie heb ik tot op heden geen correct antwoord gehad. Dus heb ik Base vaarwel gezegd (samen met het vrij slechte ontvangst op 3G en 4G in Wetteren) en gekozen voor een andere operator.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik wordt daar ook moedeloos van...
Dat de telemer niet live is kan me niet veel schelen, maar dat proximus mobile geen live meter geeft kan ik echt niet bij.
Mocht dit nu een kleine doorverkoper zijn, ik zou er nog begrip voor hebben, maar een mastodont als proximus, daarvan mag je toch wel wat verwachten.
Je moet minstens enkele uren wachten elke keer.
Dat de telemer niet live is kan me niet veel schelen, maar dat proximus mobile geen live meter geeft kan ik echt niet bij.
Mocht dit nu een kleine doorverkoper zijn, ik zou er nog begrip voor hebben, maar een mastodont als proximus, daarvan mag je toch wel wat verwachten.
Je moet minstens enkele uren wachten elke keer.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Kristen,
Ik heb dezelfde ervaring gehad bij Mobistar (Orange) tijdens een reis naar Frankrijk.
Ik had een extra data pakket gekocht omdat dit goedkoper was.
Plots kregen we het bericht dat de gewone data zijn limiet van 50 euro had bereikt, terwijl we nog een aantal megabytes op de teller van het extra pakket hadden.
Een minuut later kregen we een bericht dat we aan 122 euro zaten. Teller van het extra pakket stond nog steeds op een aantal megabytes.
Een dag later zagen we pas de teller van de gewone data oplopen, terwijl er nog steeds een aantal megabytes op het pakket stonden.
Het zou dus zo moeten zijn dat je eerste de data van het extra pakket opgebruikt.
Dit is dus een verkorte versie van het verhaal want in feite was het nog veel belachelijker.
Ik heb van alles screenshots gemaakt en dit gecommuniceerd naar Mobistar.
Het was heel duidelijk dat Mobistar in de fout was gegaan.
Na veel heen en weer communicatie heb ik nagenoeg alle kosten voor de data terug gekregen.
Als hun teller en berichtenserver niet naar behoren werken, kan ik er niets aan doen. Ik kan het verbruik niet inschatten.
Lijkt me dan ook normaal dat men dit terugbetaalt.
Uiteindelijk was ik zeer tevreden van de afhandeling en ben dan ook nog (net op het nippertje) klant gebleven.
Ik heb dezelfde ervaring gehad bij Mobistar (Orange) tijdens een reis naar Frankrijk.
Ik had een extra data pakket gekocht omdat dit goedkoper was.
Plots kregen we het bericht dat de gewone data zijn limiet van 50 euro had bereikt, terwijl we nog een aantal megabytes op de teller van het extra pakket hadden.
Een minuut later kregen we een bericht dat we aan 122 euro zaten. Teller van het extra pakket stond nog steeds op een aantal megabytes.
Een dag later zagen we pas de teller van de gewone data oplopen, terwijl er nog steeds een aantal megabytes op het pakket stonden.
Het zou dus zo moeten zijn dat je eerste de data van het extra pakket opgebruikt.
Dit is dus een verkorte versie van het verhaal want in feite was het nog veel belachelijker.
Ik heb van alles screenshots gemaakt en dit gecommuniceerd naar Mobistar.
Het was heel duidelijk dat Mobistar in de fout was gegaan.
Na veel heen en weer communicatie heb ik nagenoeg alle kosten voor de data terug gekregen.
Als hun teller en berichtenserver niet naar behoren werken, kan ik er niets aan doen. Ik kan het verbruik niet inschatten.
Lijkt me dan ook normaal dat men dit terugbetaalt.
Uiteindelijk was ik zeer tevreden van de afhandeling en ben dan ook nog (net op het nippertje) klant gebleven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik ben heel tevreden over de teller van Mobile Vikings update snel en nauwkeurig de hele app is eigenlijk super. En over mijn budget gaan is ook moeilijk aangezien het prepaid is
Afgelopen dinsdag 16-08-2016 mijn automatische IOM herlading van 15 euro gehad. Op 15-08-2016 had ik nog 16.1 GB en +-19950 SMS op mijn saldo, na de herlading was het ineens 12 GB, 12000 SMS.
Vandaag gebeld met de klantendienst (ik had deze week al een bericht gestuurd), en ze hebben alles nagekeken. Hij zei dat het maximum aan GB was bereikt en daardoor niet meer GB (dus 12GB) op de herlaadkaart kon worden gezet. Ik vertelde hem, dat ik meer dan 1 jaar schommelde tussen 16 en 20 GB. Misschien lag het aan de overschakeling van IOM naar Tempo Giga... maar de vriendelijke meneer zei dat hij terug 4GB ging herladen, en ik moest mijn toestel op -en afzetten. Een kwartier later, sms ontvangen dat de herlading was gebeurd. Even gekeken naar het saldo: 12GB en 12000 SMS'en. Dan maar even het toestel herstart (en daarna eens op en afgezet), en jawel, het saldo van 11.89 GB en 12000 SMS'en.
Maar zei de man van de klantendienst nog, ik moest eens wat GB verbruiken en binnen enkele dagen eens kijken wat er dan gebeurde. Indien niet in orde dan moest ik terugbellen.
Maar ik zal straks al eens terugbellen...
edit: op de middag eens teruggebeld. Na 35 minuten zei de juffrouw van de klantendienst dat het waarschijnlijk lag aan de overschakeling van IOM naar Tempo Giga. 12 GB is de maximumdata op de herlaadkaart... Ik maakte een opmerking dat ze dan eenzijdig hun voorwaarden aanpassen...en toen ging het snel en werd afgewimpeld. De juffrouw vroeg niet meer of ik nog vragen had of dergelijke. Maar ik heb nog wel gevraagd of er een dossier van werd aangemaakt. Dat gaan we doen, zei ze. Ik wacht af.
Vandaag gebeld met de klantendienst (ik had deze week al een bericht gestuurd), en ze hebben alles nagekeken. Hij zei dat het maximum aan GB was bereikt en daardoor niet meer GB (dus 12GB) op de herlaadkaart kon worden gezet. Ik vertelde hem, dat ik meer dan 1 jaar schommelde tussen 16 en 20 GB. Misschien lag het aan de overschakeling van IOM naar Tempo Giga... maar de vriendelijke meneer zei dat hij terug 4GB ging herladen, en ik moest mijn toestel op -en afzetten. Een kwartier later, sms ontvangen dat de herlading was gebeurd. Even gekeken naar het saldo: 12GB en 12000 SMS'en. Dan maar even het toestel herstart (en daarna eens op en afgezet), en jawel, het saldo van 11.89 GB en 12000 SMS'en.
Maar zei de man van de klantendienst nog, ik moest eens wat GB verbruiken en binnen enkele dagen eens kijken wat er dan gebeurde. Indien niet in orde dan moest ik terugbellen.
Maar ik zal straks al eens terugbellen...
edit: op de middag eens teruggebeld. Na 35 minuten zei de juffrouw van de klantendienst dat het waarschijnlijk lag aan de overschakeling van IOM naar Tempo Giga. 12 GB is de maximumdata op de herlaadkaart... Ik maakte een opmerking dat ze dan eenzijdig hun voorwaarden aanpassen...en toen ging het snel en werd afgewimpeld. De juffrouw vroeg niet meer of ik nog vragen had of dergelijke. Maar ik heb nog wel gevraagd of er een dossier van werd aangemaakt. Dat gaan we doen, zei ze. Ik wacht af.
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Kunnen we on topic blijven, het gaat hier over het verbruik van Orange voor VAST internet en niet MOBIEL internet...
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Vraag me ook af als het mogelijk is ergens het verbruik na te kijken van het vast internet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk