Hallo, de titel zegt het zowat: weet er iemand wat de 'juiste' manier is om een ADSL Maxi abo om te zetten naar een Start & het telefoonnummer te porteren naar ovh waardoor de lijn een internet-only wordt?
Zijn hier kosten aan verbonden?
Alvast bedankt!
E.
i-net + foon: veranderen van formule & naar VoIP. Hoe best?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Dat zijn twee afzonderlijke wijzigingen die je best volledig apart met een tussentijd van een maand doet:
1) Internetabonnement wijzigen van Maxi naar Start, dubbelchecken op volgende factuur of alles oké is
2) OVH VoIP aanvragen en na activering kan je via de OVH webinterface een nummeroverdracht aanvragen, OVH zorgt dat je oude Proximus-telefoonlijn automatisch wordt opgezegd.
Contacteer Proximus tijdens de nummeroverdrachtprocedure dus nooit, want het levert gegarandeerd een administratieve knoeiboel op.
1) Internetabonnement wijzigen van Maxi naar Start, dubbelchecken op volgende factuur of alles oké is
2) OVH VoIP aanvragen en na activering kan je via de OVH webinterface een nummeroverdracht aanvragen, OVH zorgt dat je oude Proximus-telefoonlijn automatisch wordt opgezegd.
Contacteer Proximus tijdens de nummeroverdrachtprocedure dus nooit, want het levert gegarandeerd een administratieve knoeiboel op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Hallo raf1, bedankt om te reageren!
1) moet die omschakeling telefonisch gebeuren, heb al in MyProximus gekeken maar niets gevonden.
Denk je dat het niet voldoende is om te kijken in MyProximus of de omschakeling werd uitgevoerd om dan de volgende stap te nemen?
2) is dat dan OVH zonder nummer aanvragen of heb je dan 2 nummers?
Dat van het niet contacteren had ik idd ook al in gedachte, heb hier wel meer gelezen dat die overdracht vanuit de nieuwe provider moet gebeuren + het bijna onvermijdelijk is dat als je teveel/onnodig communiceert de kans groot is dat het mis gaat.
Tnx!
E.
1) moet die omschakeling telefonisch gebeuren, heb al in MyProximus gekeken maar niets gevonden.
Denk je dat het niet voldoende is om te kijken in MyProximus of de omschakeling werd uitgevoerd om dan de volgende stap te nemen?
2) is dat dan OVH zonder nummer aanvragen of heb je dan 2 nummers?
Dat van het niet contacteren had ik idd ook al in gedachte, heb hier wel meer gelezen dat die overdracht vanuit de nieuwe provider moet gebeuren + het bijna onvermijdelijk is dat als je teveel/onnodig communiceert de kans groot is dat het mis gaat.
Tnx!
E.
Heppie NY!
- raf1
- Elite Poster
1) Ja, naar een lager abonnement overschakelen gebeurt telefonisch of in een Proximus Center. Het is ook nuttig om na te gaan of de voordelen die verbonden zijn aan het Maxi-abonnement zoals "onbeperkt datavolume" ook moeten opgezegd worden of niet.
Dubbelchecken van de gevraagde wijziging op factuur is in principe niet nodig, gewoon een extra controle om administratieve soep te snel af te zijn.
2) Bij OVH krijg je bij aanvraag altijd een nieuw OVH-nummer gekoppeld aan de VoIP-lijn. Je kan kiezen om dit nummer geheim te houden(geen vermelding in telefoonboek/geen nummerweergave bij uitbellen).
Bij nummeroverdracht komt daar dan een tweede nummer bij, dat je in de OVH-webinterface moet configureren zodat het rechtstreeks toekomt op je VoIP-lijn en bij uitgaand bellen als nummer wordt weergegeven.
Dubbelchecken van de gevraagde wijziging op factuur is in principe niet nodig, gewoon een extra controle om administratieve soep te snel af te zijn.
2) Bij OVH krijg je bij aanvraag altijd een nieuw OVH-nummer gekoppeld aan de VoIP-lijn. Je kan kiezen om dit nummer geheim te houden(geen vermelding in telefoonboek/geen nummerweergave bij uitbellen).
Bij nummeroverdracht komt daar dan een tweede nummer bij, dat je in de OVH-webinterface moet configureren zodat het rechtstreeks toekomt op je VoIP-lijn en bij uitgaand bellen als nummer wordt weergegeven.
Even inpikken op deze topic, omdat het wat aansluit bij mijn probleem.
Heb op heden nog een proximus-account met 2 telefoonnummers (analoog + i-Talk), maar ook proximus internet + daaraan gekoppelde mailadressen.
Wil graag mijn account opzeggen bij proximus, maar mijn telefoonnummers behouden, en wil ook nog de tijd (18 maanden) om mijn mailadressen rustig te migreren.
Telenet is reeds een half jaar geïnstalleerd en draait al een tijdje naar behoren. Had proximus als fail-over behouden met een ubiquity-router. Gezien de fail-over nog nooit van toepassing is geweest, en de prijs van proximus toch begint te wegen had ik toch graag wat gesaneerd in mijn abonnementen.
Wat is de aangewezen volgorde?
Wanneer zeg ik op bij proximus, wanneer vraag ik de nummeroverdracht van beide nummers aan? Ik veronderstel dat als mijn beide nummers verdwijnen bij proximus, mijn abonnement daar een leeg abonnement wordt. Kan dit?
Graag wat advies van pro's
Heb op heden nog een proximus-account met 2 telefoonnummers (analoog + i-Talk), maar ook proximus internet + daaraan gekoppelde mailadressen.
Wil graag mijn account opzeggen bij proximus, maar mijn telefoonnummers behouden, en wil ook nog de tijd (18 maanden) om mijn mailadressen rustig te migreren.
Telenet is reeds een half jaar geïnstalleerd en draait al een tijdje naar behoren. Had proximus als fail-over behouden met een ubiquity-router. Gezien de fail-over nog nooit van toepassing is geweest, en de prijs van proximus toch begint te wegen had ik toch graag wat gesaneerd in mijn abonnementen.
Wat is de aangewezen volgorde?
Wanneer zeg ik op bij proximus, wanneer vraag ik de nummeroverdracht van beide nummers aan? Ik veronderstel dat als mijn beide nummers verdwijnen bij proximus, mijn abonnement daar een leeg abonnement wordt. Kan dit?
Graag wat advies van pro's

- raf1
- Elite Poster
Als je volledig weggaat bij Proximus is de keuze van een nieuwe telefoonoperator en de aanvraag van een nummeroverdracht de eerste stap. De nieuwe operator regelt de opzeg van de telefonie-abonnementen bij Proximus.Goofie schreef:Wat is de aangewezen volgorde?
Het internetabonnement daarentegen moet je in principe zelf opzeggen, tenzij je uitdrukkelijk met de nieuwe operator afspreekt dat ook internet moet opgezegd worden.
De telefonie-abonnementen verdwijnen sowieso volledig en automatisch op de dag van de nummeroverdracht. Wat internet betreft moet je ofwel zeer duidelijk afspreken met de nieuwe operator ofwel zelf na de nummeroverdracht aan Proximus laten weten dat ook internet onmiddellijk mag opgezegd worden.Goofie schreef:Ik veronderstel dat als mijn beide nummers verdwijnen bij proximus, mijn abonnement daar een leeg abonnement wordt. Kan dit?
E-mailadressen blijven wettelijk gezien 18 maanden behouden ongeacht je klantenrelatie met Proximus.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Is er anders nog iemand hier die vindt dat telefoonnummers geregeld zouden moeten zijn zoals domeinnamen?
Eigendom van de user, en dan koppelen aan een provider.
Eigendom van de user, en dan koppelen aan een provider.
-
- Elite Poster
1) Bedoel je de optie volume pack op een start abo? Die bestaat toch niet meer waardoor je sowieso aan die 100GB grens vastzit, niet?raf1 schreef:1) ... Het is ook nuttig om na te gaan of de voordelen die verbonden zijn aan het Maxi-abonnement zoals "onbeperkt datavolume" ook moeten opgezegd worden of niet.
2) Is dat nieuw nummer dan sowieso een nummer in uw zone waar je alsnog een ander geporteerd nummer kan 'aanhangen'?
Heppie NY!
- raf1
- Elite Poster
1) Onbeperkt volume aan 10 euro/maand wordt nog steeds vermeld in de officiële prijslijst van 15 juni 2016: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... ess_nl.pdf
2) Ja, klopt.
2) Ja, klopt.
-
- Elite Poster
1) de deugenieten: hebben ze het ver weg gestopt en hier zijn er ook die dat hadden/wensen maar niet weten dat het niet meer bestaat, al is de prijs dan wel gestegen van 7,5€ naar 10€.
Ik heb de indruk dat Px ook meer streken krijgt: ik ben iemand uit de familie aan het helpen omdat ze véél te veel betaald met een Maxi en maar ADSL kan hebben terwijl ze volgens een Px medewerker niet goedkoper zou kunnen.
Het volume zou een 'probleem' kunnen zijn omdat haar 14-jarige zoon zich wel eens laat gaan maar die wil ze daarmee ook intomen en leren om te gaan met een beperkt volume.
Alweer bedankt raf1!
E
Ik heb de indruk dat Px ook meer streken krijgt: ik ben iemand uit de familie aan het helpen omdat ze véél te veel betaald met een Maxi en maar ADSL kan hebben terwijl ze volgens een Px medewerker niet goedkoper zou kunnen.
Het volume zou een 'probleem' kunnen zijn omdat haar 14-jarige zoon zich wel eens laat gaan maar die wil ze daarmee ook intomen en leren om te gaan met een beperkt volume.
Alweer bedankt raf1!
E
Heppie NY!