Neteller MasterCard via Paypal GBP?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
dweezil
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb hier regelmatig Opsite Flexifix nodig voor wondzorg en waterdichte fixatie van compressen.
Hier bij de apotheek om de hoek kost een rol van 10cmx10m €60,44.
Na online wat te zoeken vind ik dezelfde rol voor €25,20 :eek:

Goed, ik overleg met mijn thuisverpleegkundige en die kent nog mensen die dat gebruiken en samen besluiten we 7 rollen kopen. Zo komen we boven €120 zodat levering gratis is.
Ik heb een virtuele MasterCard bij Neteller waar ik online aankopen mee doe. Ik heb ook een Paypal account die ik zelden gebruik waar op dat moment €0.37 op stond.

Ik bestel dus 7 rollen: 7x €25,20 = €176,4.
Betalen kan met MasterCard maar blijkbaar enkel via Paypal waar mijn MasterCard is aan gekoppeld.
Ik betaal dus met MasterCard via PayPal.

Eind goed, al goed? De Opsite is intussen geleverd en het is net dezelfde als bij de apotheek. €25,20 vs €60,44 wtf

Dan kijk ik naar Paypal en Neteller overzichten:

Code: Selecteer alles

Betaald met
0,37 EUR PayPal-saldo
153,57 GBP MCARD x-7277
Op uw creditcardafschrift staat "PAYPAL *MEDISCHMATE".
Wisselkoers
153,57 GBP = 176,03 EUR
1 Britse pond = 1,15 Euro

Type	Net+ virtual card purchase
ID	*********************
Card	EUR *********7277
Description	
PAYPAL *MEDISCHMATE
Date	28-06-2016
Status	 Accepted
Transaction amount	153.57 GBP
Effective FX rate	1 GBP = 1.24193638 EUR
Merchant - Card FX:	1 GBP = 1.24193638 EUR
Service fee	0.00 EUR
Credit/Debit	
190.72 EUR
Dat nodeloos omzetten naar GBP en terug aan verschillende koersen kost mij hier €14,69.
Heb ik ergens iets verkeerd ingesteld of hoe komt dat? Ik heb mij laten vangen zeker? :oops:

Nuja, komt nu neer op €27,3 per rol.
Les voor volgende keer: eerst Paypal opladen; dan pas daar bestellen.
johann
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 29 keer

Hmm, blijkbaar heeft die webshop op basis van jouw Neteller-kaartnummer 'geoordeeld' dat het ging om een UK kaart in GBP. Vandaar de eerste omrekening. Niets van, 'weet' Neteller, die kaart staat in EUR, dus moeten we die GBP's nog even converteren naar EUR.

In de tijd dat ik zelf een Neteller-kaart had, is mij dat meer dan eens overkomen. Kan je niets aan verhelpen.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

De meest interessant is de volledig gratis revolut kaart.
Daar rekenen ze geen kosten voor de kaart en is de koers gewoon de interbancaire koers.

Je ontvangt een fysieke MasterCard en kan hiermee overal betalen en geld afhalen.

Afhalingen zijn ook gratis, maar dit is beperkt tot ongeveer een 600 euro per maand.

Ik gebruik deze nu reeds een klein jaartje en heeft me in het buitenland al honderden euro's voordeel gebracht!

https://revolut.com
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

johann schreef:Hmm, blijkbaar heeft die webshop op basis van jouw Neteller-kaartnummer 'geoordeeld' dat het ging om een UK kaart in GBP. .
Ik heb begrepen dat de webshop betaald werd via paypal. Er is dus geen interactie "webshop-neteller".

Webshop werd door paypal in GBP uitbetaald en paypal vraagt ook een GBP bedrag aan neteller. Volgens mij is er dan enkel een wisselkoers bij netelller (omdat je neteller kaart in EUR is). Waarom die wisselkoers info op je paypal overzicht staat, daar begrijp ik niks van. edit: ik zie net dat het een BE webshop is en betaling in EUR. Is er iets met met je paypal account? Staat deze in GBP ingesteld?
dweezil
Member
Member

Op de webshop stond dit logo: Afbeelding
Bij het afrekenen werd er enkel gelinkt naar paypal.
Daar heb ik ingelogd met mijn paypalaccount en daar "Betaalmethode: MasterCard" gevolgd.
Ik weet niet meer zeker of het daar al in GBP stond maar ik denk van wel.

In paypal zelf is mijn primaire valuta ingesteld op euro.
In neteller is mijn virtuele kaart ingesteld op euro: Net+ EUR xxxxxx...7277
Nergens vind ik iets terug van GBP.

Als ik echter iets probeer te betalen met MasterCard via paypal staat er:

BetaalmethodenWijzigen
betaalmethode
Creditcard: MasterCard XXXX-XXXX-XXXX-7277
PayPal-wisselkoers vanaf 8 jul 2016: 1 Britse pond = 1,12510 euro's
Geen idee waarom er daar een GBP wisselkoers bij staat. Ik wil het ook niet nog eens proberen :P

Ik heb deze kaart verwijderd uit mijn paypal-rekening, in het vervolg zal ik eerst mijn paypal opladen met bancontact (ik zie nu pas dat het sinds dec 2015 ook zo kan :oops:) en dan daarmee betalen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Neteller rekent wel belachelijk veel aan wanneer je in een andere valuta betaalt (meer dan 3%).
Met mijn ene prepaid-kredietkaart was dit 0,5%.
En zoals er hier al gezegd werd: als je ergens in GBP betaald, rekent PayPal ook af in GBP bij jouw bank of in jouw geval: bij Neteller.

Hopelijk is het mysterie zo opgelost.
Je hebt in ieder geval toch nog steeds veel voordeel gedaan! ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member

Medlo schreef:De meest interessant is de volledig gratis revolut kaart.
Die kleurtjes :-o zo mooi!
En rekenen ze echt niets extra aan?
Ik koop de hele tijd, ook deels voor mijn job, dingen aan in USD en GBP.
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe je zo'n kaart bestelt vanaf een smartphone :lol:
Medlo
Plus Member
Plus Member

IYZY schreef:
Medlo schreef:De meest interessant is de volledig gratis revolut kaart.
Die kleurtjes :-o zo mooi!
En rekenen ze echt niets extra aan?
Ik koop de hele tijd, ook deels voor mijn job, dingen aan in USD en GBP.
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe je zo'n kaart bestelt vanaf een smartphone :lol:
Haha is inderdaad magnifiek gekozen :) :)
Maar inderdaad ze rekenen echt niets gratis aan, heb deze kaart nu een klein jaartje.

Gisteren bijvoorbeeld 230 AED voor een aankoop op Groupon Dubai, en er is €56,62 afgeschreven op de kaart.

Het is een fantastisch systeem om heel wat te besparen op aankopen in vreemde valuta.

Geld op de kaart overschrijven duurt gemiddeld afhankelijk van de bank een 2 à 3 werkdagen.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Medio, bedankt voor je tip ivm die Revolut kaart, heb me ook aangemeld.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

neteller zijn dikke afzetters en oplichters in het verleden hun 1x gebruikt enz daarna nooit meer.
bvb gratis telefoon zeggen hun, dag nadien zie ik +20 euro buiten bundel staan...
ze belden me op voor enkele vragen over hun service te beoordelen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
IYZY
Pro Member
Pro Member

fryelectro schreef:Medio, bedankt voor je tip ivm die Revolut kaart, heb me ook aangemeld.
?? How?
Via de app?
Want ik kan natuurlijk de app niet downloaden omdat mijn vorige prepaid-kredietkaart vervallen is, en Neteller wordt niet geaccepteerd door Apple omdat het een Engelse kaart is, die dus niet gelinkt kan worden aan een Belgisch iTunes-account :-( heel vervelend...

We hebben wel een gemeenschappelijke VISA van het gezin, maar die gebruik ik toch liever niet, en ik heb absoluut geen idee waar die ligt omdat we die zelden gebruiken...
Medlo
Plus Member
Plus Member

IYZY schreef:
fryelectro schreef:Medio, bedankt voor je tip ivm die Revolut kaart, heb me ook aangemeld.
?? How?
Via de app?
Want ik kan natuurlijk de app niet downloaden omdat mijn vorige prepaid-kredietkaart vervallen is, en Neteller wordt niet geaccepteerd door Apple omdat het een Engelse kaart is, die dus niet gelinkt kan worden aan een Belgisch iTunes-account :-( heel vervelend...

We hebben wel een gemeenschappelijke VISA van het gezin, maar die gebruik ik toch liever niet, en ik heb absoluut geen idee waar die ligt omdat we die zelden gebruiken...
De revolut app kan je gewoon zo downloaden.
Er hoeft geen euro betaald te worden en zelfs de kaart sturen ze je gratis op, en dit nog voor je eerste herlading.
Eens je beslist te herladen dan doe je dit gewoon via een bankoverschrijving en enkele dagen later is het bedrag beschikbaar op je revolut account en kan je dit afhalen of gebruiken om te betalen.
IYZY
Pro Member
Pro Member

Medlo schreef:De revolut app kan je gewoon zo downloaden.
Tja, ik had nu even het probleempje dat mijn kaart vervallen is, en Apple wil dan dat je meteen je gegevens aanpast :roll:
Afbeelding

Maar ik heb het wel succesvol met mijn Amerikaans account kunnen downloaden! Echt een mooie app!
Ook leuk dat hij met de vingerafdrukscanner op de iPhone werkt! Aangenaam en toch veilig. :D

Hopelijk werkt deze kaart wel met mijn iTunes… ik vrees dat het ook een UK-based-kaart is.
Hij vroeg voor mijn adresgegevens, en die heb ik ook gegeven… sturen ze dan al automatisch die kaart op?

Spannend, zeg! :p
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Uiteraard is het een UK-based kaart (uitgegeven door Optimal Payments Ltd), maar je kan er probleemloos geld opzetten in GBP, EUR of USD.
dweezil
Member
Member

Update over mijn probleem: het is inderdaad instelling bij mijn paypal die fout stond. :oops:
- Ik gebruik de omrekenmethode van PayPal om mijn transactie te voltooien in de valuta van mijn creditcard.
Zowel de oorspronkelijke valuta van de transactie als het omgerekende bedrag dat ik dien te betalen worden bekendgemaakt. Ik begrijp dat MasterCard en Visa een omrekenmethode voor valuta's hanteren. Ik kies ervoor geen gebruik te maken van de methode van MasterCard en Visa en ik kan MasterCard en Visa niet aansprakelijk stellen voor enige kwestie in verband met deze omrekening.

- Stuur mij een factuur in de valuta van de verkoper.
Ik weet niet welke wisselkoers is gehanteerd bij deze transactie totdat ik mijn creditcardafschrift ontvang van mijn kaartuitgevende instantie. Ik erken dat ik door deze optie te selecteren mijn kaartuitgevende instantie toestemming geef de wisselkoers te bepalen die wordt gehanteerd bij deze transactie en dat ik geen informatie krijg over de wisselkoers of over extra wisselkosten tot ik de factuur ontvang van mijn kaartuitgevende instantie.
Om dat te veranderen vanuit uw paypal profiel: Instellingen > Betalingen > Vooraf goedgekeurde betalingen > Beschikbare betaalbronnen instellen > MasterCard creditcard XXXX-XXXX-XXXX-7277 Omrekeningsopties

Over Revolut heb ik dezelfde waarschuwing gelezen "The card is issued in the UK and therefore always recognized as GBP card." Opletten dus met neteller/revolut bij het koppelen aan paypal.
IYZY
Pro Member
Pro Member

Didymus schreef:maar je kan er probleemloos geld opzetten in GBP, EUR of USD.
Maar dus niet gebruiken met een Belgisch iTunes-account, helaas.
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Ik vraag me af waar de adders zitten in het gras bij Revolut Die moeten toch ergens hun inkomsten halen?

Lijkt me wel handig als backupkaartje voor de iets minder betrouwbare (chinese)webshops.

Verzonden vanaf mijn iPhone 7 plus met Tapatalk.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

tommekentom schreef:Waar zitten de adders dan bij Revolut? Die moeten toch ergens hun inkomsten halen.
Als jij betaalt met eender welke creditcard moet de verkoper een procentuele fee betalen aan zijn betalingsverwerker. Die stort daar een deel van door naar de uitgever van de kaarten. Er van uit gaande dat ze met zeer lage overhead werken (ze nemen de kaarten af van een andere partij, doen alles via een app / cloud) blijkt dit toch te werken. Niet vergeten, ook geldafdalingen zijn beperkt gratis en valuta conversies zijn aan de interbancaire rentes. Ik ken weinig kaarten die dat vandaag nog aan kunnen bieden!
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

IYZY schreef: En zoals er hier al gezegd werd: als je ergens in GBP betaald, rekent PayPal ook af in GBP bij jouw bank of in jouw geval: bij Neteller.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, ik betaal op websites met USD of GBP via paypal, op de redirect website van paypal heb je altijd de optie om paypal conversie te laten doen of je de bank de conversie te laten doen. In mij geval kies ik altijd paypal aangezien dit meestal goedkoper uit komt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”