Is 10 GB echt het meeste data die je kan krijgen bij mobiel internet?

Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

ITnetadmin schreef:Kan je tenslotte dat muziekrippen niet vanop je vaste internet lijn thuis doen? Dat bespaart wss een heleboel aan data, waar mobiel internet eigenlijk nog niet echt voor gemaakt is, en tegelijk bespaar je veel CPU en dus batterij op je toestel.
Ja, maar het probleem is dat sommige radiostations even wegvallen en de verbinding dan stopt en niet automatisch hersteld wordt. :( Daarvoor moet je dus fysiek aanwezig zijn om de recorder opnieuw te verbinden. Maar ik ga denk ik inderdaad thuis de muziek laten rippen en dan met TeamViewer om de zoveel tijd eens verbinden met de PC en op die manier kan ik ook de recorder terug in gang zetten als deze uitgevallen is. :-)
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Ik heb trouwens gisterenavond thoorn.nl eens geprobeerd en het werkt perfect!! :D Geld opvragen naar bankrekening ga ik pas maandag proberen, het is nu weekend dus nu zou het toch niets uitdoen.

Maar nog even een vraagje terzijde: is dit niet tegen de regels van Orange? Kunnen zij mijn nummer vernietigen als ze hierop uitkomen? Want ik heb nu wel veel geld op mijn kaart staan, het zou een ramp zijn moest ik dit alles kwijtspelen.
Laatst gewijzigd door Altijdonderweg op 01 jul 2016, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee, niks verbied er u van naar een 0900 nr te bellen.
Je moet het wel regelmatig afhalen é, je moet ook nie gaan wachten tot je 200 euro of meer hebt, wantja dan zouden ze wel eens uit veiligheidsredenen uw toegang weigeren, om u te behoeden tegen torenhoge fakturen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nee hoor, perfect legaal. Het is gewoon een betaalnummer waar de eigenaar ervan een deel van het geincasseerde geld terugbetaald.
Als je de links op de site naar de pers artikels leest, zul je zien dat erbij staat dat de uitbetalingen vroeger veel hoger waren, maar dat de providers deze service gespot hadden en de kosten verhoogd zijn (geloven of niet op eigen verantwoordelijkheid).
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

proximusboyke schreef:nee, niks verbied er u van naar een 0900 nr te bellen.
Je moet het wel regelmatig afhalen é, je moet ook nie gaan wachten tot je 200 euro of meer hebt, wantja dan zouden ze wel eens uit veiligheidsredenen uw toegang weigeren, om u te behoeden tegen torenhoge fakturen.
Haaaa zo. Oké, thanks voor de inlichting! Ik heb nu €190 staan en het werkte nog, ik wil altijd nog wat reserve staan hebben om te bellen enzo. Denk dat ik volgende week ga bellen tot als ik op €150 sta om op veilig te spelen zodat ik toch zeker niet geweigerd word.
ITnetadmin schreef:Nee hoor, perfect legaal. Het is gewoon een betaalnummer waar de eigenaar ervan een deel van het geincasseerde geld terugbetaald.
Als je de links op de site naar de pers artikels leest, zul je zien dat erbij staat dat de uitbetalingen vroeger veel hoger waren, maar dat de providers deze service gespot hadden en de kosten verhoogd zijn (geloven of niet op eigen verantwoordelijkheid).
Ahh oké, dan is het goed. :) Want ik zag al dat die 'per gesprek lijn' afgesloten was en dacht al; oei, als ze al lijnen gaan afsluiten is dit misschien toch niet zo legaal o.i.d. Maar goed te weten dat het niets illegaals is. :) Thanks!!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

altijdonderweg ik bedoel er mag zoveel opstaan 200 300 €, maar ik zou u dan niet aanraden om alles in 1 keer of in 1 maand af te halen, dan zou ik meer opteren om iedere maand 70€ eraf te halen.
Dan zal je nooit opgemerkt worden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

proximusboyke schreef:altijdonderweg ik bedoel er mag zoveel opstaan 200 300 €, maar ik zou u dan niet aanraden om alles in 1 keer of in 1 maand af te halen, dan zou ik meer opteren om iedere maand 70€ eraf te halen.
Dan zal je nooit opgemerkt worden.
Haaa oké, in orde, thanks voor de tip!
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Vroeger kreeg je toch €1,01 voor €2 ? Nu krijg je precies €0,85 voor €1,30...
Betere deal dus ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

BertG3 schreef:Vroeger kreeg je toch €1,01 voor €2 ? Nu krijg je precies €0,85 voor €1,30...
Betere deal dus ?
Dat zijn de tarieven voor NL, onderaan staat dat het ook voor België met de 2€ per minuut of per gesprek.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

sam288 schreef:Ben belg met belgisch nummer en Thoorn werkt voor mij perfect, gebruik het nu al enkele jaren, geld altijd zeer snel (1-3 dagen) op rekening
voorlopig werkt enkel de per minuut lijn maar de per gesprek lijn zou snel terug moeten werken
Ik ben ook Belg, hoor.
Thoorn werkt héél goed, en het geld staat zeer snel op je rekening.
Het is gewoon een supervriendelijke Vlaming dat achter het Belgische nummer zit (ook lid van dit forum, trouwens) die dit in zijn studententijd heeft gemaakt, maar het nu via Thoorn aanbiedt.
Hij staat ook open voor al je vragen en is heel behulpzaam, mocht je toch een probleem ondervinden.

Ik gebruikte het een 3 à 4 jaar geleden, omdat MV toen €12 voor 2 GB data was. Met betaallijn was het dan €7,50 voor 2 GB, en nu zou het iets van een 8 euro voor 2 GB zijn (of 8 euro voor 4 GB, als je hun data-focus-plan neemt, wat je in zo'n geval zeker moet doen (maar dit boden ze pas aan nadat Mobistar met hun IOM kwam)).

Maar Thoorn is heel betrouwbaar, hoor! Werkt ook heel goed! :)
Uit gemak neem ik altijd de per-minuut-lijn (is denk ik ook momenteel de enige die open is). Brengt iets minder op (enkele centjes), maar het is véél makkelijker.
Je kan gewoon je gsm enkele minuutjes open laten liggen, en je bent klaar.
Voor wat je ervoor terugkrijgt is je gsm enkele minuutjes laten open liggen (één keer per maand), toch nog niet zo erg ;)
Succes!

EDIT: bij per gesprek is het €1,01 dat je terugkrijgt per €2, maar als je dan €15 op je rekening hebt staan, moet je 7 keer bellen, én heb je nog €1 die je niet kan opbellen (de volgende keer wel, natuurlijk). Deze lijn is momenteel buiten gebruik.
Ik doe altijd per-minuut (€0,95 voor €2), dit is nog steeds heel voordelig, en dan kost het zelf iets minder dan €8 per 4GB, zoals ik al aangaf.
€8 per 4GB is écht wel oké, vind ik. Het is zelf net iets minder dan 8, maar soit :p

Gesprekskosten heb ik ook bij nog geen enkele Belgische provider betaalt, in NL is dit wel zo (dus eigenlijk meer dan €2). In BE betaal je met Orange en MV i.i.g. gewoon rond €2, en krijg je er €0,95 voor terug.

Onthou gewoon: €8/4GB (telkens met €15 herladen).

Misschien nog belangrijk: bij Orange is de data cumuleerbaar! Elke bonus geldt 31 dagen. Als je dus de 1ste herlaad, zijn je GB's geldig tot de 31ste. Herlaadt je de 29ste opnieuw, zijn je GB's van de 1ste én van de 29ste opnieuw 31 dagen geldig.
Bij MV weet ik het niet meer zeker, maar toen ik er klant was, was elke bonus maar 30 dagen geldig. Als je de 1ste herlaad, vervalt je GB's de 30ste. Als je de 29ste herlaad, vervallen de eerste GB's nog steeds de 30ste, maar die van de 29ste zijn wel nog 30 dagen geldig.
Dit is misschien niet zo belangrijk omdat jij ze waarschijnlijk al lang hebt opgebruikt.

Ik weet ook niet of Orange nog steeds de limiet van 20 of 25 GB hanteert? Ik heb, na veel herladingen, nl. al 24 GB op mijn account gehad.
Ik dacht dat ze vroeger een limiet hadden, maar weet dus niet of dit nog zo is.
Indien het nog zo is: kan je gewoon tot 25 herladen in 't begin van de maand, en na wat gebruik kan je een paar dagen gewoon opnieuw herladen.
Al verbruik je 200 GB per maand, er kan (of kon, i.i.g.) slechts 25 GB per keer op je account.
Maar ik geloof wel sterk dat ze die limiet hebben weggehaald.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik zat op 29 gb
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Thoorn is toch niet van een Vlaming maar van de Nederlandse student Thomas Hoornstra ? https://nl.linkedin.com/in/thoorn

Of wordt het Belgische gedeelte beheerd door een Vlaming ?

Soit, doet er niet echt toe. Dat het zeer goed werkt is een feit.
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Ikzelf raak bij Orange (Internet On Mobile) niet verder dan 20 GB en 20.000 SMS'en dus ik veronderstel dat dat de limiet is.

En @ alle goeie reacties over thoorn: jullie hebben gelijk, ik heb €10 verbeld in het weekend om te testen, en maandag (van zodra ze weer begonnen te werken dus) stond het al op mijn rekening. Netjes!!! :-D :-D

Alleen maak ik me nu toch zorgen dat ik een red flag zou kunnen opwerpen bij Orange, want voor 40 GB moet ik dus €150 per maand opbellen aan de 0900 lijn. Dat zouden ze wel eens op het spoor kunnen komen en acties ondernemen zoals mijn nummer stopzetten ofzo. :(

Ik ben daarom toch nog maar wat aan het afwachten voor ik daar aan begin, en heb daarom in afwachting ook maar eens een Lycamobile kaartje aangevraagd. Ik zal zelf eens proberen of hun netwerk goed is. Er is dan wel geen tethering, maar dan zal ik zoveel mogelijk op mijn GSM zelf proberen doen. Ik heb in ieder geval al een radiorecorder voor Android gevonden, en al de rest dat ik doe op Windows zal ook wel lukken op Android (Netflix kan, TV streaming kan etc etc.), alleen jammer van het kleine schermpje waar ik dan moet op turen maar jah!! Je kan niet alles willen in het leven hé. :lol:

Maar nu heb ik wel gezien dat Lycamobile niet alleen tethering blokkeert maar ook nog eens iets heeft tegen VoIP programma's??? Op hun site lees ik:
Kan ik gebruik maken van VoIP-diensten op mijn Lycamobile?

Op grond van de algemene voorwaarden heeft Lycamobile het recht om voor bepaalde websites en diensten via het netwerk te beperken of te ontzeggen. Op dit moment is het door Lycamobile niet toegestaan om Lebara Talk te gebruiken over de Lycamobile netwerk. Dit betekend niet dat u geen toegang heeft tot deze diensten via beschikbare WiFi-verbinding.
Ze geven hier het voorbeeld Lebara Talk, maar ikzelf gebruik voornamelijk Google Hangouts en soms ook Skype om te videobellen. Zouden deze 2 wèl toegelaten zijn of zouden ze echt tegen álle VoIP-diensten zijn??

Zoja, dan is deze provider wel héél erg streng zeg. :roll: Geen VoIP, geen tethering, waarom nog betalen als je bijna niets mag doen met je 30 GB. :x
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Misschien een tip: bij Orange kan je met je beltegoed betalen in de Google Play Store. Je Netflix kan je zo met 100% return betalen.

EDIT: blijkt niet meer te lukken na melding van iemand op het forum. Netflix heeft besloten carrier-billling uit te schakelen.
Laatst gewijzigd door BertG3 op 03 sep 2016, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Altijdonderweg schreef:Alleen maak ik me nu toch zorgen dat ik een red flag zou kunnen opwerpen bij Orange, want voor 40 GB moet ik dus €150 per maand opbellen aan de 0900 lijn. Dat zouden ze wel eens op het spoor kunnen komen en acties ondernemen zoals mijn nummer stopzetten ofzo. :(
Ik zie niet direct problemen; je hebt hen die 150 euro betaald, en gebruikt om een betaalnummer te bellen.
Dat betaalnummer keert een deel van hun winst uit aan jou.
Het enige dat ze "minder leuk" zullen vinden is dat die anders ongebruikte 150 euro aan belkrediet nu onnodige belasting doet op hun netwerk. Maja, zonder betaalde je het mss zelfs helemaal niet eraan, dus ...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:ik zat op 29 gb
Ah, voila. Ikzelf ben in ieder geval ook al verder geraakt dan 20, en ik dacht toch écht dat dat de limiet was.
BertG3 schreef:Of wordt het Belgische gedeelte beheerd door een Vlaming ?
Ja. Of dat was toch zo i.i.g.
Die Vlaming had eerst zijn eigen website (dat nog steeds actief is), en daarna betaallijn.be. Dit domein is nog steeds van hem, maar hij biedt zijn diensten nog enkel aan via http://www.thoorn.nl/be.

Een tweetal jaar geleden begon ik het te gebruiken, en het was gewoon een sympathieke Vlaming die antwoordde op het e-mailadres van dat Belgische internetdomein. Misschien dat het nu niet meer zo is, maar ik zou toch nog zeggen van wel...
Altijdonderweg schreef:Alleen maak ik me nu toch zorgen dat ik een red flag zou kunnen opwerpen bij Orange, want voor 40 GB moet ik dus €150 per maand opbellen aan de 0900 lijn. Dat zouden ze wel eens op het spoor kunnen komen en acties ondernemen zoals mijn nummer stopzetten ofzo. :(
Je doet absoluut niks tegen de wet. Orange zelf verdient ook nog steeds meer aan een 0900-gesprek, dan aan een gewoon gesprek (of ja, zij nu misschien niet omdat bellen bij hun belachelijk duur is).
Stel dat je graag belt met de sekslijn, en dit eens per maand enkele minuten doet, hebben ze dan het recht om jou af te sluiten of je de toegang tot die sekslijn te ontzeggen? Helemaal niet... Daarvoor dient hun dienst toch ook onder andere... Om te bellen?
Natuurlijk zijn de providers allemaal heel hypocriet, en denken ze in eerste instantie aan hun eigen portemonnee. Zo hebben ze er al voor gezorgd dat je niet langer kan herladen via je belkrediet via sites zoals herladen.com of beltegoed.nl. Dit kan omdat deze websites herlaadcodes van providers verkocht.

De betaallijn zelf kunnen ze niet neerhalen, en jouw nummer zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet blokkeren. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze het nummer van de betaallijn blokkeren, waardoor je er met Orange niet meer naar kan bellen (het nummer bestaat daarom nog steeds, maar via het Orange-netwerk kan je het dan niet meer bereiken).

Ik doe het al zo vaak op deze manier, voor 4G-routers, iPad-simkaarten en MiFi's... Nog nooit een probleem geweest. :p
Altijdonderweg schreef:Ik ben daarom toch nog maar wat aan het afwachten voor ik daar aan begin, en heb daarom in afwachting ook maar eens een Lycamobile kaartje aangevraagd. Ik zal zelf eens proberen of hun netwerk goed is. Er is dan wel geen tethering, maar dan zal ik zoveel mogelijk op mijn GSM zelf proberen doen. Ik heb in ieder geval al een radiorecorder voor Android gevonden, en al de rest dat ik doe op Windows zal ook wel lukken op Android (Netflix kan, TV streaming kan etc etc.), alleen jammer van het kleine schermpje waar ik dan moet op turen maar jah!! Je kan niet alles willen in het leven hé. :lol:
Altijdonderweg schreef:Maar nu heb ik wel gezien dat Lycamobile niet alleen tethering blokkeert maar ook nog eens iets heeft tegen VoIP programma's???
Lycamobile is niet verschrikkelijk slecht, maar — zeker in vergelijking met Orange — wel minder goed. Ze gebruiken niet de hele infrastructuur van Orange en onderschatten op veel locaties hoeveel antenne's nodig zijn voor een goede dekking. Hierdoor is de dekking in een auto op de snelweg vaak rampzalig. Op drukke locaties heb je zo soms maar toegang tot 1 antenne, terwijl je er bij Orange misschien 5 hebt, zodat je met de snelste verbonden bent in een situatie waar die ene antenne misschien redelijk vol zit.
En dan uiteraard de internetverbinding die zich in Londen bevindt. Vorig jaar heeft Lyca er enkele landen afgehaald en op een link in Australië gezet, maar die internetverbinding in de UK deel je vandaag de dag nog steeds met de USA en vrijwel alle Europese landen waar ze diensten aanbieden.
Hierdoor krijg je soms ook de melding dat content niet beschikbaar is in jouw land (omdat het enkel voor Belgen is), maar krijg je soms ook toegang tot dingen die je in België niet hebt (zoals filmpjes die enkel voor de UK zijn, donaties op YouTube, sommige websites die eerst in de USA & UK gepubliceerd worden, ...)

Voordelen zijn uiteraard de geweldige bundels en goedkope tarieven. Je hebt ook toegang tot opties waar je normaal een abonnement zou voor nodig hebben bij Orange of Proximus, zoals gesprekken in wacht zetten, doorschakelen, wisselgesprekken en conference calls (groepsgesprekken).

Als je een Android hebt, kan je sowieso wel een app vinden waarmee je kan tetheren. Maar als je bijvoorbeeld via een browser op de computer online gaat, kan Lyca het wel zien, en ze dreigen ermee dat ze je kunnen afsluiten, maar ik weet niet in hoeverre dit echt gaat gebeuren. Hun apn voor tethering is gewoon geblokkeerd, dus ja...

En voor VoIP: ik dacht dat Skype gebruik maakte van P2P (het gaat meteen van één computer naar de andere), maar dit kan oftewel lang geleden zijn, oftewel vergis ik me met een andere service voor videobellen.
Lebara is iets dat lijkt op Lyca, maar dan gewoon nog slechter. Lyca blokkeert de VoIP-app van Lebara gewoon.
FaceTime Audio van Apple werkt in ieder geval wel via Lyca, en dit is ook VoIP... Hoewel VoIP uiteraard niet aan te raden is met deze provider, omdat je internetverbinding in Londen ligt, waardoor de reactiesnelheid wat hoger ligt (zeer belangrijk voor VoIP).
Tijdens piekmomenten gaat de latency wel eens over de 200 ms, en dit is not-done voor VoIP.

En dan heb je ook nog het feit dat het nummer van een forumlid onherroepelijk verwijderd werd, omdat hij zogezegd voor x-tal maand niet meer had betaald, terwijl dit niet het geval was. Maar hij is toch maar zijn nummer kwijt…

Plus het geval dat ikzelf heb voorgehad: dat ik een week lang niet kon bellen (wel gebeld worden). Het klonk alsof de andere beller in gesprek was, terwijl dit niet zo was.
En het rare fenomeen (dit heb ik nu nog zo), dat als een Lycamobile-gebruiker mij een sms stuurt, er bij mij staat dat ik die sms 1 uur geleden heb ontvangen wanneer hij net binnenkomt. Dit is niet altijd zo, maar er is nu één iemand waarvan ik weet dat hij Lyca is, waarmee het al een maand non-stop zo is (terwijl het vroeger af en toe zo was).
Dit kan iets te maken hebben met het feit dat ze UK-based zijn, waar het natuurlijk één uur vroeger is dan hier.
Misschien niet zo belangrijk voor iemand die vooral data nodig heeft, maar voor mij is het toch vervelend, omdat je niet zeker weet wanneer iemand je een sms gestuurd heeft.
Als je dan zo een sms krijgt à la “Kan je me komen halen?”, is het natuurlijk wel vervelend als het lijkt dat die persoon al 1 uur op jou staat te wachten.
Ik ken maar één iemand met een Lyca-nummer, maar met mijn eigen test-sim had ik het zelf ook soms wel / soms niet voor...

Maar natuurlijk is niks beter dan het eens zelf uit te proberen ;) ... Let wel dat je ook rekening houdt met de omstandigheden: om 1 uur 's ochtends is Lyca misschien een stuk beter dan wanneer jij het effectief nodig gaat hebben, aangezien je vooral tijdens de dag je verbinding nodig hebt.

Mijn excuses voor dit gigantische bericht :/
Blond doesn't mean stupid :roll:
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

BertG3 schreef:Misschien een tip: bij Orange kan je met je beltegoed betalen in de Google Play Store. Je Netflix kan je zo met 100% return betalen.
Thanks!! Da's een goeie tip. :)
ITnetadmin schreef:
Altijdonderweg schreef:Alleen maak ik me nu toch zorgen dat ik een red flag zou kunnen opwerpen bij Orange, want voor 40 GB moet ik dus €150 per maand opbellen aan de 0900 lijn. Dat zouden ze wel eens op het spoor kunnen komen en acties ondernemen zoals mijn nummer stopzetten ofzo. :(
Ik zie niet direct problemen; je hebt hen die 150 euro betaald, en gebruikt om een betaalnummer te bellen.
Dat betaalnummer keert een deel van hun winst uit aan jou.
Het enige dat ze "minder leuk" zullen vinden is dat die anders ongebruikte 150 euro aan belkrediet nu onnodige belasting doet op hun netwerk. Maja, zonder betaalde je het mss zelfs helemaal niet eraan, dus ...
Hmmm, dan ben ik toch al wat meer gerust gesteld. :-) Thanks!!
IYZY schreef:Mijn excuses voor dit gigantische bericht :/
Duizendmaal dank voor de gigantische post, het was zeer informatief en leerrijk!! :beerchug:

Nu ik weet dat het veilig is en Orange geen stappen zal ondernemen zal ik het dan toch maar op deze methode doen. :-)

Ik heb namelijk vandaag het Lycamobile kaartje ontvangen en heb het internet uitgetest. De snelheid op de plaatsen waar ik kom is om van te wenen. De speedtest zelf (komt straks aan bod, maar ik geef alvast mee dat de downloadsnelheid 15,34 Mbps was) ziet er op zich ZEER goed uit (ik haal zelfs meer downloadsnelheid dan dat ik haal met Proximus Maxi internet), maar in de praktijk valt het toch vies tegen. Ik probeerde als test het programma Snapseed van 20 MB te downloaden in de playstore en het duurde 4 (!!!) volledige minuten. Dat kan dan toch niet echt 15,34 Mbps zijn denk ik. :? :?

De volgende speedtests heb ik gehad:
Lycamobile: 15,34 Mbps down / 2,13 Mbps up
Orange: 38,52 Mbps down / 6,17 Mbps up
Proximus Maxi internet: 14,95 Mbps down / 8,34 Mbps up

(Btw: Deze testen werden gedaan om 19u40.)

Orange is dus 2 en een half keer sneller, maar dat voel je ook direct in de praktijk. Hetzelfde programma, Snapseed, downloaden via Orange duurt 8 seconden i.p.v. 4 minuten. Volgens de speedtest is Orange 2,5x sneller dan Lycamobile, maar volgens de Snapseed test is dat maar liefst 30x.

Mijn keuze is dus bij deze gemaakt: liever herladen aan €15 voor 4 GB en daarvan €7 terugkrijgen via thoorn.nl. :-D

Lycamobile is, zoals hier al gesuggereerd werd, inderdaad geen aanrader, maar toch wou ik het zelf eens testen en ondervinden maar nu ik het getest heb denk ik dat ik mezelf toch maar beter het geld had bespaard!!

Orange + thoorn all the way. :-D :-D
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Moet zeggen : 3 maand geleden heb ik in Denemarken een SIM kaart gekocht van lycramobile en deze in een mifi gestopt. Tethering dus en dit werkte prima, ook qua snelheid.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Moet zeggen : 3 maand geleden heb ik in Denemarken een SIM kaart gekocht van lycramobile en deze in een mifi gestopt. Tethering dus en dit werkte prima, ook qua snelheid.
Denenmarken? De regelgeving kan helemaal anders zijn.
Lyca probeert overal tethering te blokkeren, maar in Nederland bijvoorbeeld moesten ze het ook verplicht activeren voor al hun klanten, omdat je in principe zelf moet kunnen kiezen wat je met je aangekochte data doet (al gebruik je het voor tethering).

Het BIPT ziet er geen problemen in, en verplicht Lyca dus ook niet om voor de Belgen tethering te activeren (onterecht, in mijn ogen).
Blond doesn't mean stupid :roll:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb thuis wel wat SIM kaartjes liggen van Lycra. Zal t ns proberen en je weten zeggen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

krisken schreef:Heb thuis wel wat SIM kaartjes liggen van Lycra. Zal t ns proberen en je weten zeggen.
Ja, zeker doen, ben wel benieuwd! Misschien ligt het aan de plaatsen waar ik kom, dat kan het ook zijn, maar bij mij is het in ieder geval niet naar wens. :-(

Op plaatsen zonder 4G trouwens kreeg ik 5,95 Mbps down & 2,04 Mbps up, wat op zich ook niet echt tergend traag lijkt afgaande op de speedtest stats, maar opnieuw; in de praktijk bij bijvoorbeeld een app downloaden ging het totaal niet vooruit en bleken die snelheden van de speedtest nooit gehaald te worden.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Altijdonderweg schreef:De volgende speedtests heb ik gehad:
Lycamobile: 15,34 Mbps down / 2,13 Mbps up
Orange: 38,52 Mbps down / 6,17 Mbps up
Proximus Maxi internet: 14,95 Mbps down / 8,34 Mbps up
Heel fijn dat je feedback geeft!
De speedtest van Lyca ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar je vermeldt de latency (uitgedrukt in ms) niet. Die is ongetwijfeld hoger dan bij de rest, en vertraagt het download- (en upload)proces ook.

19:40 is ook echt een rampmoment voor Lyca… Je hebt dan wel een matig speedtestresultaat, maar als je de test 2 minuten later had gedaan, had je misschien nog maar 2 Mbps, en een uur later misschien terug 10… dat is Lyca.
Zo zie je maar dat je er ook niet van uit kunt gaan dat als twee providers hetzelfde netwerk gebruiken, de kwaliteit hetzelfde is (idem voor Telenet en Mobistar/Orange). ;)

Een bestand van 20 MB downloaden zou in jouw geval max. 12 seconden mogen duren. 4 minuten is inderdaad geen comfortabele verbinding.
Je moet natuurlijk ook rekening houden met waar de server waar je bestand opstaat zich bevindt, en met het feit dat het helemaal naar Londen moet, en van daar terug naar jou…
Altijdonderweg schreef:Mijn keuze is dus bij deze gemaakt: liever herladen aan €15 voor 4 GB en daarvan €7 terugkrijgen via thoorn.nl. :-D
Altijdonderweg schreef:Orange + thoorn all the way. :-D :-D
Aangezien jij vooral opzoek bent naar snelheid en capaciteit, lijkt me dat ook het beste ;)
Misschien wel omslachtiger, maar je plukt er toch ook de vruchten van! :)
Altijdonderweg schreef:Lycamobile is, zoals hier al gesuggereerd werd, inderdaad geen aanrader, maar toch wou ik het zelf eens testen en ondervinden maar nu ik het getest heb denk ik dat ik mezelf toch maar beter het geld had bespaard!!
Zo gaat dat… maar uit je eigen ervaring leer je natuurlijk het meest! ;)
Het kon natuurlijk wél meevallen voor jou, hè! Dat kan je niet op voorhand weten… zo leer je er net uit :)

En zoals Bert al aangaf: je kan ook gewoon een stuk van je geld voor 100% recupereren door de Google Play-store.
In ons gezin wordt uitsluitend Apple gebruikt, maar als ik mijn belkrediet kon linken aan mijn iTunes-account vond ik het toch zeker leuk.
Ik heb wel een Google Play-account (omdat ik toch nog graag eens 'speel' met Android ter vergelijking en qua tests) en ik denk toch dat ik hier ook een Netflix-account ga aan koppelen. Lijkt me zeer handig! Prachtig idee van Bert.

En aan Altijdonderweg: veel plezier nog met je nieuwe setup! Nu kan je terug van veel data genieten onderweg ;)
Zo zie je maar… voordien betaalde je €50 voor 10 GB, terwijl je nu voor iets minder dan €48, 24 GB kan krijgen, op het krachtigste 4G-netwerk van België… :D

Veel plezier ermee en rij vooral voorzichtig! ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

IYZY schreef:dat is Lyca. Zo zie je maar dat je er ook niet van uit kunt gaan dat als twee providers hetzelfde netwerk gebruiken, de kwaliteit hetzelfde is (idem voor Telenet en Mobistar/Orange). ;)
Ja, inderdaad!! Ik dacht; het is gebaseerd op het netwerk van Orange dus slecht kan het niet zijn. Maar niets is minder waar. :-( Lesson learned!
IYZY schreef:Aangezien jij vooral opzoek bent naar snelheid en capaciteit, lijkt me dat ook het beste ;)
Misschien wel omslachtiger, maar je plukt er toch ook de vruchten van! :)
Idd!! :-D En qua omslachtigheid valt het eigenlijk nog wel reuze mee, als ik 40 GB wil moet ik 8 gesprekken van 10 minuten doen waarbij ik gewoon de telefoon laat open liggen. Voor wat ik krijg is het dat zeker waard. :-D
IYZY schreef:En aan Altijdonderweg: veel plezier nog met je nieuwe setup! Nu kan je terug van veel data genieten onderweg ;)
Zo zie je maar… voordien betaalde je €50 voor 10 GB, terwijl je nu voor iets minder dan €48, 24 GB kan krijgen, op het krachtigste 4G-netwerk van België… :D
Ja, ik kan er nog steeds niet van over hoe gek dat is, dat ik al die maanden zoveel betaald heb voor 10 GB terwijl de oplossing al die tijd voorhanden lag. Hartelijk dank aan alle Userbasers die mij op de hoogte hebben gebracht van deze setup. Het is een echte zege!!!
IYZY schreef:Veel plezier ermee en rij vooral voorzichtig! ;)
Cheers man!!! :beerchug: Het plezier zal alvast niet ontbreken! :D
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

krisken schreef:Heb thuis wel wat SIM kaartjes liggen van Lycra. Zal t ns proberen en je weten zeggen.
Ik wist niet dat ze nu ook al simkaarten in andere materialen dan plastic en metaal maakten ;-)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Altijdonderweg schreef:Cheers man!!! :beerchug: Het plezier zal alvast niet ontbreken! :D
*vrouw :bdaysmile:
Altijdonderweg schreef:Ja, inderdaad!! Ik dacht; het is gebaseerd op het netwerk van Orange dus slecht kan het niet zijn. Maar niets is minder waar. :-( Lesson learned!
Zo denken veel mensen... Lyca gebruikt hun eigen verbinding, en stuurt die over het netwerk van Orange naar de klanten.
Hoe het bij Telenet gaat, weet ik niet, misschien hebben zij ook hun eigen verbinding, maar in ieder geval dan wel in België, en soms was het toch echt merkbaar trager dan Mobistar.
Mobile Vikings laat alles regelen door BASE. De verbinding, hoeveel minuten je hebt gebeld, hoeveel sms'jes je hebt gestuurd, ... wordt allemaal bijgehouden door BASE en gedeeld met Mobile Vikings... Daar gaat het dus weer helemaal anders. :)
Altijdonderweg schreef:Ja, ik kan er nog steeds niet van over hoe gek dat is, dat ik al die maanden zoveel betaald heb voor 10 GB terwijl de oplossing al die tijd voorhanden lag. Hartelijk dank aan alle Userbasers die mij op de hoogte hebben gebracht van deze setup. Het is een echte zege!!!
Klopt. En zo zijn er nog héél veel mensen die (te) veel betalen, om van iets meer te krijgen (data in jouw geval), maar dan ook van alles krijgen dat ze niet nodig hebben (belminuten, ...).
Maar in feite, stel dat je hier nu niks had gepost, en hier niks van afwist, dan betaalde je €50 voor 10 GB. Je was dan nog steeds goedkoper af als je telkens voor €15 herlaadde bij Mobile Vikings. 12 GB kostte dan €45 :p ...
Dat bedoel ik dus... ;)

Enfin, jij kan terug verder, nu! :)

EDIT: oh ja, misschien belangrijk!
Probeer bij zowel de APN van mobiele data, als die van je hotspot iphone.mobistar in te vullen.
Sommige mensen merken hierdoor echt een redelijk groot, positief, verschil in snelheid.
Als de APN het niet doet, kan je terug die invullen die er al stond, maar het is toch het proberen waard! ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

BertG3 schreef:Misschien een tip: bij Orange kan je met je beltegoed betalen in de Google Play Store. Je Netflix kan je zo met 100% return betalen.
Werkt dit al? Want had erover gelezen, maar krijg dit niet geregeld. Als ik lidmaatschap moet hernieuwen, dan opent de app gewoon een browser en kan ik enkel betalingsmethodes kiezen via kredietkaart op paypal. Ik zie nergens om te betalen via belkrediet (wat me wel lukt voor Google Play Music bijvoorbeeld)

EDIT:
How does billing with Google Play work for Netflix?

Google Play billing for Netflix is currently available by creating a new account or rejoining through the Netflix app on your Android mobile device.*

*This billing method is being rolled out gradually, so it may not currently be available to all customers.

=>app eens afgegooid en opnieuw geïnstalleerd. dan is het niet meer via externe browser, maar nog geen Google Play optie zichtbaar.. zal dus nog even moeten wachten op mijn account update. Als ik een nieuwe account aanmaak krijg ik wel een 3de optie: Netflix gift card (maar nog steeds geen Google abo)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Vreemd... er staat nochtans duidelijk aangegeven dat er in-app-aankopen mogelijk zijn. Ben zelf geen Netflix gebruiker dus kan hier jammergenoeg niks over zeggen. Misschien eens de 0800 bellen ?
Bijlagen
In-app-aankopen Netflix Play Store
In-app-aankopen Netflix Play Store
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Off-topic, maar kan ik, als Apple-gebruiker, op die manier niet gewoon mijn Netflix aan mijn belkrediet hangen via een Android-telefoon, en dan toch zo ook genieten van Netflix op mijn niet-Android-toestellen?
Zou Spotify ook zo'n optie hebben? Want dat lijkt me héél handig...

Ik heb daarnet op een Android-toestel geprobeerd om dit te activeren volgens de instructies van Orange, maar ik kreeg helaas de optie 'Factureren via Mobistar' niet... Het stond er gewoon niet tussen :-(

Verder vind ik het wel een heel leuke optie! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Moet je eerst activeren => https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur

Verder lijkt mij dat perfect mogelijk. Je betaalt immers gewoon je abo en dat staat los van OS.
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

IYZY schreef:Lyca gebruikt hun eigen verbinding, en stuurt die over het netwerk van Orange naar de klanten.
Ja, over hun verbinding in de U.K. gesproken; daar ik nu toch al het geld had gespendeerd aan Lycamobile besloot ik vandaag de kaart te gebruiken om al mijn minuten op te bellen die ik er bij heb gekregen. Toen ik iets zei was mijn gesprekspartner een tijd stil en pas na die korte stilte antwoordde hij. Nu viel het zeer goed op dat hun verbinding van zo ver moet komen. :lol: Was wel licht irritant, die vertraging die er op zat.
Altijdonderweg schreef:Probeer bij zowel de APN van mobiele data, als die van je hotspot iphone.mobistar in te vullen.
Sommige mensen merken hierdoor echt een redelijk groot, positief, verschil in snelheid.
Als de APN het niet doet, kan je terug die invullen die er al stond, maar het is toch het proberen waard! ;)
Ga ik zeker eens proberen, thanks! :-)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:Moet je eerst activeren => https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur
Bedankt, maar dat was dus wat ik had geprobeerd.
Ik krijg helaas nooit de optie 'Factureren met Mobistar' te zien... :(
Blond doesn't mean stupid :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik denk er aan om mijn huidige mifi te vervangen door een model die wel met een micro sim werkt. Alle huidige Huawei mifi's werken nog met een standaard SIM (die tijd is toch wel al ff achter de rug) en hierdoor kan ik mijn sim niet wisselen met mijn smartphone. Een sim-adapter is niet bruikbaar met zo'n huawei omdat die dan direct kapot is (al meermaals gelezen op internet en hier op het forum ook al). Zo kan ik dan mijn orange kaart linken aan de play store en op die manier netflix activeren. Ik zit toch aan een overschot aan belwaarde en vermits ik ff geen belwaarde met belkrediet kan kopen, kan ik beter ff 1 en ander uitproberen wat ik nu nog niet gedaan heb :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Een sim-adapter is niet bruikbaar met zo'n huawei omdat die dan direct kapot is (al meermaals gelezen op internet en hier op het forum ook al).
Hoe bedoel je dit precies? Ikzelf heb al 2 4G-routers van Huawei gehad en hoewel ze misschien wel eerder prijzig zijn, vind ik ze echt helemaal geweldig!

Ikzelf heb nu gewoon een 2de mini-sim voor die router, maar vroeger gebruikte ik gewoon de nano-sim uit m'n iPhone, samen met zo'n adaptertje (die je heel goedkoop kan vinden).
Mijn adaptertje is nog nooit stuk gegaan, en het is overduidelijk niet van de allerhoogste kwaliteit…

Ik kan enkel lof spreken over die routers. Binnen, redelijk ver van een LTE1800-antenne verwijdert, heb ik nog 3 van de 5 streepjes, en gewoon 60 Mbps down (binnen!). Met mijn iPhone heb ik uitzonderlijk 2/5 bolletjes, maar hij schakelt automatisch terug naar LTE800.
Dit is logisch omdat de iPhone meer energie verbruikt door met de hogere frequente in verbinding te blijven, en omdat de connectie kan wegvallen en van lagere kwaliteit is als hij (binnenin) met zo'n zwakke hoge-frequentie-verbinding verbonden blijft.

De Huawei-router trekt zich daar niks van aan, omdat die natuurlijk ook denkt dat hij op dezelfde plek zal blijven staan, en mede daardoor heb ik echt al geweldige speedtestresultaten gehaald. Binnen, redelijk ver verwijdert van een 1800 MHz-4G-antenne én met een hoop huizen en kantoorgebouwen en een drukke snelweg ertussen, en dan nog 40 Mbps upload halen… Fantastisch gewoon!
Blond doesn't mean stupid :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik ben ook heel tevreden van mijn E5776 (al dikke 3 jaar nu), alleen blijkt die nogal gevoelig te zijn voor sim adapters... Ik heb er mij zelf nog nooit aan gewaagd om het te proberen, alhoewel het enorm bijt omdat ik dan de Google Play Store van mijn oude Xperia Z zou kunnen koppelen aan de belwaarde ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Ik ben ook heel tevreden van mijn E5776 (al dikke 3 jaar nu), alleen blijkt die nogal gevoelig te zijn voor sim adapters... Ik heb er mij zelf nog nooit aan gewaagd om het te proberen
Maar wacht even... Waarom zou je eigenlijk de simkaart van je smartphone in een MiFi steken?
Kan je niet gewoon een persoonlijke hotspot (tethering) aanzetten via je telefoon?
Bespaart je toch veel moeite? :)
Vaganzza schreef:alhoewel het enorm bijt omdat ik dan de Google Play Store van mijn oude Xperia Z zou kunnen koppelen aan de belwaarde ;)
Dit vind ik ook echt een hele leuke functie! :D
Dingen zoals Spotify (of Apple Muisc, of Google Play Music) en Netflix gaan bij mij sowieso van de kredietkaart af... Als je dit dan gewoon van je belkrediet, dat zich blijft opstapelen, kan laten afgaan... dat is toch super!
Zou echt leuk zijn als het met Spotify ook kon. :p

+ ik heb ook altijd wel kleine iTunes-factuurtjes van in-app-purcheses (VoIP-app-belkrediet, ...). Het lijkt me echt leuk dat Android-users dit soort kleine dingen dan ook gewoon met hun belkrediet kunnen betalen :)
Waar gebruik je het krediet anders voor :roll:
Blond doesn't mean stupid :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

IYZY schreef:
Vaganzza schreef:Ik ben ook heel tevreden van mijn E5776 (al dikke 3 jaar nu), alleen blijkt die nogal gevoelig te zijn voor sim adapters... Ik heb er mij zelf nog nooit aan gewaagd om het te proberen
Maar wacht even... Waarom zou je eigenlijk de simkaart van je smartphone in een MiFi steken?
Kan je niet gewoon een persoonlijke hotspot (tethering) aanzetten via je telefoon?
Bespaart je toch veel moeite? :)
1. Voor mij kost het net minder moeite om die mifi aan te zetten ipv de hotspot
2. Mijn batterij gaat langer mee door het niet opzetten van een hotspot
3. Als ik telefoon krijg, valt mijn data verbinding tenminste niet weg op mijn Xperia Z of de andere gekoppelde apparaten
4. In mijn iPhone zit een MV kaartje, in mijn mifi zit die van IOM zodat ik op Orange netwerk zit voor data (wat toch een groot verschil is). Ik kan dus de voordelen combineren van verschillende providers (bij MV kan ik dan de 10€ data bundel nemen ipv de 15€)

PS: die Xperia Z gebruik ik nu nog enkel voor Waze in de wagen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:
IYZY schreef:1. Voor mij kost het net minder moeite om die mifi aan te zetten ipv de hotspot
2. Mijn batterij gaat langer mee door het niet opzetten van een hotspot
3. Als ik telefoon krijg, valt mijn data verbinding tenminste niet weg op mijn Xperia Z of de andere gekoppelde apparaten
4. In mijn iPhone zit een MV kaartje, in mijn mifi zit die van IOM zodat ik op Orange netwerk zit voor data (wat toch een groot verschil is). Ik kan dus de voordelen combineren van verschillende providers (bij MV kan ik dan de 10€ data bundel nemen ipv de 15€)
Ok, dan snap ik het! ;)
En het wisselen van sims is dan gewoon om belkrediet terug te vorderen, of zo?
Dan is de investering in een kleine Nokia van €15 ofzo misschien beter? Die gebruiken toch ook een mini-sim? Dan kan je belkrediet terugvorderen én heb je een reserve-gsm, want die Huawei-routertjes zijn toch wel leuk :p
Als je gewoon de mini-sim (en niet de micro en/of de nano) hebt uitgeduwd, denk ik dat het best nog kan :)

Mijn Huawei heeft een telefoonpoortje (RJ11). Met mijn oude kon ik de betaallijn niet bellen, maar met mijn nieuw model lukt dat dus wel. Heel handig in zo'n geval :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”