C+ kaartje en digicorder tegelijk op 1 tv toestel?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Kan je op ęén en dezelfde tv zowel een digicorder als een c+ kaartje aansluiten en tegelijk gebruiken? ... ik zou een c+ kaartje eens willen proberen alvorens ik de digicorder dan wegdoe. Kan je bijvoorbeeld een opname doen op je digicorder en tegelijk live kijken via het c+ kaartje of lmgekeerd..

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Als je tv CI+ ondersteunt, kan het.
Écht tegelijk natuurlijk niet… Voor de digicorder zit je op HDMI/Scart/… en voor CI+ kijk je gewoon met de tuner en decoder in je tv. Maar je kan perfect switchen tussen de twee.

Je tv weet ook niet dat het een digicorder is, hij krijgt alleen een beeld- en geluidssignaal van de digicorder dat hij weergeeft.

Volgens Mijn Telenet zal het ook lijken dat je digitale tv hebt op twee toestellen, terwijl het dus maar één is.
Je betaalt wel eenmalig een kost voor de CI+-module.

Maar dus kortweg: ja, het kan prima! ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
bartman
Elite Poster
Elite Poster

De tv zou het in principe moeten ondersteunen Panasonic Tx-58DX900E

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

bartman schreef:De tv zou het in principe moeten ondersteunen Panasonic Tx-58DX900E
Dan kan het gewoon...
Het is voor je tv hetzelfde alsof je gewoon tv kijkt (met je CI+-kaartje) en een PlayStation aan hebt staan. Maakt dus niet uit! ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
bartman
Elite Poster
Elite Poster

dom vraagje: om c+ te gebruiken moet de antennekabel wel of niet in de tv en mag die vertekken vanaf de digicorde of moet dat vanuit de muur zijn?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CI+ is bovenop DVB-C.... je moet de coax er dus wel degelijk in hebben.

Hoe hij er geraakt, doorlussen of niet, maakt op zich niet uit (zolang het signaal maar goed is).
bartman
Elite Poster
Elite Poster

bedankt. ik lees dat de tv over 2 c+ interfaces en een triple HD tuner beschikt. Als ik dan 1 Telenet c+ kaartje gebruik ga ik dan tegelijk 1 programma kunnen opnemen en een ander programma bekijken? Ik vermoed dat het opnemen van 2 verchillende zenders en tegelijk kijken naar een andere zender niet zal lukken indien maar 1 c+ kaartje? de tv heeft wel 3 tuners maar zijn dat dan dvb-c tuners ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

ondertussen iets gevonden over het type tuner dat er in zit
Wat is een Twin HD Triple tuner?
Wanneer de TV is uitgerust met een Twin HD Triple tuner, dan is het mogelijk om twee signalen van één van alle drie de types Digital Video Broadcasting gelijktijdig te gebruiken. Dit betekent dat twee DVB-S, of twee DVB-C, of twee DVB-T signalen gelijktijdig kunnen worden bekeken. Dit is mogelijk met de 'Meerdere Beelden' toepassing van de tv. Het is ook mogelijk om gelijktijdig twee verschillende DVB-signalen weer te geven.

Uiteraard is het ook mogelijk om de standaard functies van een Twin HD tuner te gebruiken.
Met een Twin HD Tuner - voor een satelliet, een kabel of een antenne verbinding - is het mogelijk om TV programma's te kijken, en om gelijktijdig een programma op te nemen. Een ander voorbeeld is om een programma op een smartdevice en op de TV te bekijken .
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Met een dubbele tuner en 1 CI+ kaartje kan je maar 1 programma tegelijkertijd ontsleutelen.

Je kunt dus naar VTM kijken en wat later iets van VIER opnemen maar je zult wel een tijdje moeten wachten eer je naar je opname van VIER kunt kijken (de volgende dag)

Als je eerst start met de opname van een versleuteld programma zal dit direct ontsleuteld worden met als gevolg dat je niet meer naar een 2de versleuteld programma kunt kijken zolang de opname loopt.

Zo werkt het alvast met mijn Panasonic met dubbele tuner.

Je kunt natuurlijk 2 CI+ kaartjes in je TV steken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Een CI+ kaartje is wat mij betreft prima als je nooit wil opnemen... zodra je dat wel wil doen ben je beter af met een Digicorder (is gewoon veel flexibeler).
Chukky2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Spijtig dat de ci + niet interactief is . In nedeland bij ziggo is dat wel al een tijdje
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”