Nog iemand die sinds enkele dagen veel lagere downloadsnelheden haalt bij downloaden van newsservers?
Meer bepaald in mijn geval usenetserver.com.
Was gewoonlijk constant a 20 MB/sec, nu nog slechts 4MB/sec.
SSL of non-SSL maakt geen verschil in snelheid.
Geen andere processen, tools of dergelijke draaiende, dat heb ik al uitgesloten.
Zouden ze nntp weer aan het knijpen zijn?
nntp downloads laatste 2 dagen aan max 4MB/sec
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Gisteren heb ik ook zoiets gemerkt (4Mb/s max). Verder geen aandacht aan geschonken (soms zijn de providers wel al eens wat trager). Ik zal het ook eens in het oog houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Heb eens in de logs gekeken van de laatste 2 dagen kwamen alle nntp downloads binnen aan 9.5-11MB/sec binnen (heb een 100Mbit abo). Ik heb wel Business Internet 200 en een heel rustige node.
@Nukem, Dima_2005, mag ik vragen bij welke usenetprovider jullie een abo hebben?
Ik ga een trial bij een andere provider pakken om te testen welke snelheid ik daar haal.
Maar als ze knijpen vermoed ik dat dit niet veel zal uithalen.
Ik ga een trial bij een andere provider pakken om te testen welke snelheid ik daar haal.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 397 keer
De meeste nieuwsboeren hebben wel een 100mb.bin of 1000mb.bin bestand staan op een van hun webservers, vraag daar maar naar.
Als die dan wel aan de volle lijnsnelheid binnenkomen, dan weet je dat telenet knijpt .....
Dit werkt uiteraard enkel als dat bin bestand op dezelfde netwerk range staat en dus identiek naar telenet gerouteerd wordt als hun nntp servers.
Als die dan wel aan de volle lijnsnelheid binnenkomen, dan weet je dat telenet knijpt .....
Dit werkt uiteraard enkel als dat bin bestand op dezelfde netwerk range staat en dus identiek naar telenet gerouteerd wordt als hun nntp servers.
-
- Elite Poster
Ik heb eweka, premium met ipvanish. (gratis upgrade van standaard bij subscription of min 3maand vooruit)Patjen schreef:@Nukem, Dima_2005, mag ik vragen bij welke usenetprovider jullie een abo hebben?
Sent from my A0001 using Tapatalk
@ub4b, waarom zou er een verschil zijn in downloadsnelheid tussen dergelijk*.bin bestand of bijv. een *.mkv van enkele GB?
Ik veronderstel dat indien men knijpt er toch niet naar de extensie of soort file gekeken zal worden?
Kan je me uitleggen waarom zo'n *.bin een betere test zou zijn?
Ik veronderstel dat indien men knijpt er toch niet naar de extensie of soort file gekeken zal worden?
Kan je me uitleggen waarom zo'n *.bin een betere test zou zijn?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
omdat dat .bin testbestand via http/s wordt gedownload en dat telenet dat normaliter zeker niet gaat afknijpen. Die .mkv waarover jij het hebt gaat via nntp (usenet protocol). Als die laatste dan trager gaat zou je eventueel kunnen afleiden dat telenet ingrijpt op de downloadsnelheid.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Bedankt: 397 keer
inderdaad en dan kunnen we TN hierop aansprekenfryelectro schreef:omdat dat .bin testbestand via http/s wordt gedownload en dat telenet dat normaliter zeker niet gaat afknijpen. Die .mkv waarover jij het hebt gaat via nntp (usenet protocol). Als die laatste dan trager gaat zou je eventueel kunnen afleiden dat telenet ingrijpt op de downloadsnelheid.
- NuKeM
- Content Editor
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Het was hier ook geen blijvend fenomeen. Mogelijk lag het aan de usenet provider, was het druk op hun of Telenets netwerk of heeft Telenet (om toch maar even te blijven doomdenken) een instelbare begrenzing die het enkel gebruikt tijdens drukke momenten
Hier nog steeds hetzelfde, vermoed dat trafiek naar usenetserver.com nu langs andere nodes gaat en dat hier ergens het probleem zit.
Downloaden van andere newsserver gaat wel over de volle 200mbit/s.
Nuja, heb Telenet op hoogte gebracht via twitter DM, na de nodige msgs om hun ten volle doen begrijpen wat er aan de hand is beweren ze het te onderzoeken.
Heb er niet veel hoop op want ze stelden al voor een technieker te sturen terwijl ik duidelijk vemeld had dat alle andere trafiek probleemloos werkte lol.
Downloaden van andere newsserver gaat wel over de volle 200mbit/s.
Nuja, heb Telenet op hoogte gebracht via twitter DM, na de nodige msgs om hun ten volle doen begrijpen wat er aan de hand is beweren ze het te onderzoeken.
Heb er niet veel hoop op want ze stelden al voor een technieker te sturen terwijl ik duidelijk vemeld had dat alle andere trafiek probleemloos werkte lol.
-
- Elite Poster
Probleem is 99,9999% zeker bij provider. Heb vroeger ook last gehad met veeeel verschillende goedkope providers, daarna heb ik het gewoon opgegeven en de duurdere providers genomen. Sindsdien nooit meer last gehad van onstabiele snelheden. En ja, ik ben nu beperkt tot 100Mbps, maar al de "ongelimiteerd" aanbiedingen waren allemaal gemiddeld (zeker in piekuren zoals in de avond) rond de 20Mbps.
Ik zou usenetserver.com nu niet bepaald een kleine provider noemen, heb al jaren een abo bij hen en steeds absolute topsnelheden gehaald.
Eigenlijk altijd het max gehaald dat mijn telenet abo toeliet. 200 mbit in mijn geval dus...
Misschien als iemand een trial bij usenetserver kan starten en eens een testje doen?
Eigenlijk altijd het max gehaald dat mijn telenet abo toeliet. 200 mbit in mijn geval dus...
Misschien als iemand een trial bij usenetserver kan starten en eens een testje doen?