Logic3S schreef:Gezien dat OVH een "internationale provider" is kan ik dat wel nog plaatsen, maar is het niet mogelijk om dat aan te passen, zodat bij nationale gesprekken nationale nummer gepresenteerd worden?
Eigenlijk is dat geen excuus.
OVH heeft een BIPT vergunning als telefoonoperator op het Belgische vaste net. OVH zou dus moeten opereren zoals alle andere Belgische telecom operatoren. Net zoals Orange - ook een Franse maatschappij de Belgische regels moet volgen.
Ik vind dat geen excuus ...
liegebeestig schreef:Nee, trucje werkt alvast niet als je Ovh nummer bij een fritzbox is aangemeld. Net geprobeerd.
We hebben het hier over 2 verschillende situaties:
- 1) de manier waarop een telefoongesprek getoond wordt op jouw toestel =toestel van een OVH klant)
2) de manier waarop een telefoongesprek van een OVH klant getoond wordt op een ander Belgische vaste lijn.
In de FritzBox kan je de weergave van de CLIP aanpassen door de juiste string in te voeren bij "
Suffix for Internet telephone numbers". Hierbij kan je bijvoorbeeld
- - 0032 vervangen door 0
- 0 vervangen door 0033 (indien de Franse OVH nummers uit Frankrijk zou weergeven in lokaal formaat).
Ik gebruik dit voor mijn Duitse provider (Sipgate), die ook alles weergeeft als een lokaal Duits nummer, waarbij ik:
- - 0032 vervang door 0
- 0 vervang door 0049.
Wat betreft de weergave van een Belgisch OVH nummer op een andere vaste lijn:
Dit zou correct moeten omgezet worden door de ontvangende operator!
Als ik een oproep krijg van een Belgische CLIP (bijvoorbeeld Betamax) op mijn WeePee lijn, dan wordt dit door WeePee correct omgezet naar het nationaal formaat!