Nummerweergave OVH aanpassen

Plaats reactie
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Ik heb nu al een tijdje een OVH-lijntje up-and-running waar ik best wel tevreden van ben :-D

Het enigste wat me opvalt is als ik naar een vaste lijn bel binnen België (en die persoon heeft nummerweergave) dan verschijnt daar altijd het internationale nummer op het scherm (+32 etc.) ipv het nationale nummer (0xx etc.). Ook als er een nationaal nummer naar ons belt geeft onze telefoon altijd het internationale nummer weer.

Gezien dat OVH een "internationale provider" is kan ik dat wel nog plaatsen, maar is het niet mogelijk om dat aan te passen, zodat bij nationale gesprekken nationale nummer gepresenteerd worden? Ik kan het alvast niet direct terugvinden.

Ik gebruik geen speciale setup, gewoon de Cisco SPA112 van OVH zelf (en door OVH geconfigureerd) die rechtstreeks aan de modem hangt.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

De weergave van jouw lijn kon je ook ergens aanpassen in hun instellingen (oude webinterface). Ik ben zelf nieuw bij OVH dus niet zo vertrouwd.
Bij mij is die in het Frans ingesteld, als ik inlog dan > numéro > gestion des appels > Presentation du numéro. Kan je daar de 0032 niet vervangen door 0?
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Volgens mij kan het telefoonnummer niet aangepast worden.Vind het ook een beetje irritant ,maar nog geen mogelijkheid tot veranderen gevonden.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Provider

Same here, zelfs niet bij de Présentation du numéro. Bij mij is dat enkel een box waarbij ik kan kiezen tussen m'n lijnnummer of m'n geporteerd nummer.

Ik heb er niet echt last van, maar in m'n telefoon zitten alle namen geprogrammeerd zonder die 0032 en m'n telefoon weet niet dat 0032 en 0 eigenlijk hetzelfde is (hoewel het een Belgacom telefoon is :angel: ). Bij mijn ouders werkt het ook nog wat verwarrend omdat ze daarmee niet vertrouwd zijn...
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Toen ik over ging naar OVH heb ik ook opgezoch en gelezen dat je je nummer niet kan aanpssen. Je kan het wel op anoniem zetten.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Met Asterisk moet het wel lukken denk ik :-)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de nummerweergave als volgt kan aanpassen:
Je moet in de webinterface naast je nummer of lijn op het icoontje met het blad en potlood(bovenaan) klikken en dan kan je bij "Information sur votre numéro" de "Nom attribué" aanpassen en de 0032 weglaten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Heb het ook eens bekeken, hieronder een screenshot. Heb 3 rode bolletjes geplaatst waar je achtereenvolgens moet klikken en bij de laatste een nummer ingeven. In principe kan je daar gelijk welke "nieuwe naam" ingeven, nietwaar ?
ovh numéro.png
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Nee, trucje werkt alvast niet als je Ovh nummer bij een fritzbox is aangemeld. Net geprobeerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Logic3S schreef:Gezien dat OVH een "internationale provider" is kan ik dat wel nog plaatsen, maar is het niet mogelijk om dat aan te passen, zodat bij nationale gesprekken nationale nummer gepresenteerd worden?
Eigenlijk is dat geen excuus.
OVH heeft een BIPT vergunning als telefoonoperator op het Belgische vaste net. OVH zou dus moeten opereren zoals alle andere Belgische telecom operatoren. Net zoals Orange - ook een Franse maatschappij de Belgische regels moet volgen.

Ik vind dat geen excuus ...
liegebeestig schreef:Nee, trucje werkt alvast niet als je Ovh nummer bij een fritzbox is aangemeld. Net geprobeerd.
We hebben het hier over 2 verschillende situaties:
  • 1) de manier waarop een telefoongesprek getoond wordt op jouw toestel =toestel van een OVH klant)
    2) de manier waarop een telefoongesprek van een OVH klant getoond wordt op een ander Belgische vaste lijn.
In de FritzBox kan je de weergave van de CLIP aanpassen door de juiste string in te voeren bij "Suffix for Internet telephone numbers". Hierbij kan je bijvoorbeeld
  • - 0032 vervangen door 0
    - 0 vervangen door 0033 (indien de Franse OVH nummers uit Frankrijk zou weergeven in lokaal formaat).
Ik gebruik dit voor mijn Duitse provider (Sipgate), die ook alles weergeeft als een lokaal Duits nummer, waarbij ik:
  • - 0032 vervang door 0
    - 0 vervang door 0049.
Wat betreft de weergave van een Belgisch OVH nummer op een andere vaste lijn:
Dit zou correct moeten omgezet worden door de ontvangende operator!
Als ik een oproep krijg van een Belgische CLIP (bijvoorbeeld Betamax) op mijn WeePee lijn, dan wordt dit door WeePee correct omgezet naar het nationaal formaat!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Provider

philippe_d schreef: We hebben het hier over 2 verschillende situaties:
  • 1) de manier waarop een telefoongesprek getoond wordt op jouw toestel =toestel van een OVH klant)
    2) de manier waarop een telefoongesprek van een OVH klant getoond wordt op een ander Belgische vaste lijn.
Ik kan helaas niks doen met je tip want ik zit met een Cisco SPA112 en op het eerste zicht vind ik deze functie niet terug. :-(
philippe_d schreef: Wat betreft de weergave van een Belgisch OVH nummer op een andere vaste lijn:
Dit zou correct moeten omgezet worden door de ontvangende operator!
Als ik een oproep krijg van een Belgische CLIP (bijvoorbeeld Betamax) op mijn WeePee lijn, dan wordt dit door WeePee correct omgezet naar het nationaal formaat!
Dat dacht ik op het eerste moment ook! Maar gezien de ontvangende lijn Telenet is dacht ik dat dat het probleem niet kon zijn.
Zij zullen natuurlijk ook weer geen enkele interesse hebben om dit op te lossen... :bang:
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”