honda4life schreef:Hoe bedoel je "welke box" MXQ Pro S905, of zoek je andere informatie?
Er zijn vele MXQ Pro S905 varianten. De thread foto toont een NEXBOX. Zelf kocht ik ooit een MXQ Pro-4K (en gaf die weg, ik heb nu een Mini MX-G). Maar daar eindigt het niet.
In principe zijn er varianten in termen van motherboard, wifi chipset, ethernet chipset en internal memory, coax/fiber spdif etc...
En ook in termen van wifi channels, ethernet speed en hoeveelheid RAM.
Sommigen openen hun box om via al die informatie uit te vissen of hun box vergelijkbaar is met een andere. Om te weten welke image te gebruiken.
Voor LibreELEC probeert kszaq via de zogenaamde 'device tree blobs' je een generieke LE image te laten draaien. Idem ditto voor Balbes150 debian of ubuntu images. Met generiek bedoel ik: 1 image voor alle s905 en s905x boxen. Alle nodige linux drivers voor alle mogelijke chips in alle mogelijke boxen zijn (hopelijk) present. In OE zijn het verschillende images per box.
Maar afhankelijk van de box parameters kan je dus wel een andere dtb.img nodig hebben. Die dtb.img kan je zelf maken (moest jou device niet ondersteund zijn).
Gelukkig slaagt kszaq er in om abstractie te maken. Aanvankelijk waren er massas dtb files per box-type. Nu zijn ze eerder per hoeveelheid RAM en/of Wifi chip etc...
Als je netwerk niet werkt heb je misschien een andere dtb nodig.
Je moet Android niet opgeven. Ik doe en wil dat ook niet. Dit is universal multiboot. Je kan elk alternatief extern booten en intern onaangeroerd laten. Kies dus steeds voor een image dat van externe sd boot. Voor 20eu heb je een snelle r/w 32GB microSD. Ik heb er hier een aantal met verschillende OSen op. Als je maar 1GB RAM hebt raad ik een 2GB swap partitie aan. Zelfs met 2GB RAM gebruik ik voor elk OS een 4GB swap partitie.
Ik stel voor op de dedicated forums te kijken. Als je er registreert, laat me weten.
@honda4life
ik denk (en hoop) dat ik je PM beantwoordde maar toch zie ik
Postvak uit (1)
laat eens weten.
PS: het leukste, misschien, is: dit is allemaal open source software, dus, als de image niet voldoet voor jou specifieke wens, dan kan je die steeds aanpassen. En anderen profiteren mee.