Instabiele verbinding telenet wi-free

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Beste forum leden,

Volgend probleem doet zich voor bij 'wi-free gebruik' van mijn smartphone (Samsung Galaxy A5). De smartphone maakt contact met het netwerk maar om de 5 seconden ongeveer is er een verbreking van de verbinding waarna het toestel opnieuw probeert verbinding te maken. Dit lukt dan meestal wel maar opnieuw voor zeer korte duur ...

Iemand analoge ervaringen of een oplossing ?

Dank bij voorbaat
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

netwerk eens vergeten
en dan opnieuw verbinden en login en wachtwoord invullen
Soive
Starter
Starter

Hallo,

Sinds ongeveer een maand kan ik geen verbinding meer maken met Wifree.

Er wordt steeds een verbinding gemaakt met als resultaat 'opgeslagen'.

Wat doe ik verkeerd?

groeten,

Soive
giolovin
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Inloggen met je mailaccount van Telenet in plaats met je gebruikersnaam?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

crackjack schreef:netwerk eens vergeten
en dan opnieuw verbinden en login en wachtwoord invullen
Bedankt voor de tip maar al geprobeerd evenals volledige reset van de smartphone. Beiden zonder resultaat.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de tips maar
giolovin schreef:Inloggen met je mailaccount van Telenet in plaats met je gebruikersnaam?
al geprobeerd zonder resultaat.
crackjack schreef:netwerk eens vergeten en dan opnieuw verbinden en login en wachtwoord invullen
al geprobeerd evenals volledige reset van de smartphone. Beiden zonder resultaat.

Verder zelfde probleem als 'Soive'
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 04 jul 2016, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Heb eens TN klantendienst gecontacteerd maar die kunnen me ook niet verder helpen ...
giolovin
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

En heb je dit enkel bij wi-free? Al een andere Wi-free geprobeerd? Maw andere locatie (of eigen Wi free?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Heb dit inderdaad alleen met Wifree, zelfs op verschillende locaties. Andere wifi verbindingen zeer stabiel.
jokke009
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Heb hetzelfe ook opgemerkt. Telenet homespot werkt altijd en stabiel, je kan via een script auto login doen densoods maar is wel gecapped to 1mbit/s dacht ik.

De wifree valt regelmatig weg. Android/ubuntu/windows/openwrt op verschillende devices en op verschillende spots geprobeerd. Enige dat werkt is de wireless aan/uit te zetten als het wegvalt.

Wat ook opvalt is dat wifree en homespot opvallend veel sneller op de luchthaven werkt. 10Mbits ofzo. Mocht dat overal zijn ipv 1Mbits 8) .
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dank voor jullie reactie want dacht al aan één of ander probleem met de smartphone maar blijkbaar is het dat dus niet ...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

jokke009 schreef:...maar is wel gecapped to 1mbit/s dacht ik.
2 Mbps, maar het surft inderdaad gewoon verschrikkelijk slecht, zeker als je verbinding niet optimaal is (wat vaak het geval is).
jokke009 schreef:Wat ook opvalt is dat wifree en homespot opvallend veel sneller op de luchthaven werkt. 10Mbits ofzo.
Klopt... In het Sportpaleis, op de luchthaven, aan het treinstation, ... is het allemaal 15 Mbps downstream...
Er is waarschijnlijk meer capaciteit nodig, maar waarom ze dan ook de individuele gebruikers meer snelheid geven, begrijp ik ook niet goed...
Feit is wel dat je dan op een verbinding van Telenet alleen zit, en niet op de verbinding van een klant, waardoor ze je meer capaciteit kunnen geven.
Als ze 4 mensen 15 Mbps geven op de verbinding van een gewone klant, die bijvoorbeeld Whoppa heeft, dan is 30% van zijn snelheid, waarvoor hij betaalt, weg...
Op deze manier snap ik dus wel dat ze WiFree bij mensen thuis relatief traag houden, omdat anders de betalende klant hinder ondervindt.

Als je zo'n snelle WiFree hebt, heb je vaak ook een TELENETHOTSPOT beschikbaar, i.p.v. een TELENETHOMESPOT.

Telenet zou het ook kunnen oplossen door je een snellere verbinding te geven, en je modem een cap te laten zetten op de snelheid van je abonnement, zo heb jij minder snelheidsverlies, ondervind je geen hinder als iemand op WiFree meesurft, en kunnen ze WiFree véél sneller maken... :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Zit momenteel in telenet office en valt hier ook soms weg maar niet om de 5sec.

Alsk thuis ben check ik daar eens

Edit: oops overgelezen dat de cap over homespot ging en niet wifree!
IYZY
Pro Member
Pro Member

Loeri schreef:Zijn jullie zeker van de 1-2Mbit cap?
2 Mbps is enkel voor Homespot. ;)
WiFree (afkomstig van een zo'n modem-router van Telenetklanten) is volgens mij gecapped op 5 Mbps.

WiFree, afkomstig van een router geplaatst door Telenet, die vaak uitsluitend voor hotspot is bedoeld, is gecapped op 10, 15 of 20 Mbps (ik heb alle drie al gezien, maar 15 is voor mij het meest voorkomend).
Jij bent waarschijnlijk met dit 'soort' WiFree verbonden (gezien je in een Telenetkantoor zit), en dan waarschijnlijk gecapped op 10 Mbps.

Jij zal naast WiFree vast ook TELENETHOTSPOT als beschikbaar netwerk zien, terwijl je thuis TELENETHOMESPOT zal zien. :)
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Nee, Telenet Wifree zie overal naast Telenet Homespot.
Elke modem stuurt een 'TelenetWiFree' en 'TELENETHOMESPOT' uit.
De TELENETHOTSPOT is een aparte wifi, dat staat los van de modems die thuis staan. Dat zijn aparte punten, meestal door Telenet zelf opgezet , bv. in bedrijven, shopping centra, luchthaven enz...
Volgens mij worden er geen TelenetWiFree signalen door Telenet zelf opgezet, samen met hotspots.
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Sylvester schreef: Volgens mij worden er geen TelenetWiFree signalen door Telenet zelf opgezet, samen met hotspots.
Hier dan wel :P
IYZY
Pro Member
Pro Member

Sylvester schreef:Volgens mij worden er geen TelenetWiFree signalen door Telenet zelf opgezet, samen met hotspots.
Lijkt me straf... Op de luchthaven altijd WiFree, alsook de laatste keer in het sportpaleis, en het was duidelijk véél sneller dan die dat van klanten hun modem-router komt, dus volgens mij zenden de routers die een hotspot uitzenden, ook gewoon een snellere variant van TelenetWiFree uit...
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

zou kunnen, dan ben ik toch al een tijdje niet meer in de buurt van hotspots geweest. Ik weet dat dit in het begin niet zo was.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

OPLOSSING GEVONDEN VOOR DIEGENEN MET TELENET MOBILE APP

Bij mij is de app quasi zeker de boosdoener. Wat ik gedaan heb is naar 'telenet mobile' gaan > eigen nummer selecteren > wifi beheren en verbinden > Verbinden ook als Wifi aanstaat, uitschakelen

Sedertdien zeer stabiele verbinding, zoals vroeger. Hoop dat jullie ook de app hebben want dan is dat de oorzaak en kunnen jullie het probleem definitief verhelpen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

De voorbije dagen geen problemen meer gehad dus de oorzaak is in mijn geval duidelijk ....
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”