Sinds kort heb ik de voordelen van het gebruik van een VPN-verbinding ontdekt.
Nu zou ik graag op mijn DD-WRT router een eigen VPN-server opzetten, zodat ik vanop afstand aan de bestanden in mijn thuisnetwerk kan.
Ik heb ondertussen al meerdere tutorials gevonden en geprobeerd, hoewel de meeste er klaarblijkelijk vanuit gaan dat de DD-WRT router als Gateway naar het internet fungeert (en dat het WAN-adres dat in de rechterbovenhoek verschijnt, dus je publieke IP-adres is).
Zoals bij zovelen onder ons is de Gateway bij mij dat telenet-router/modem-ding .
Is het überhaubt mogelijk om hiermee een VPN-server op te zetten of ben ik verplicht zo’n modem-only aan te vragen?
Ik heb ondertussen deze tutorial gevolgd: [youtube]au2WXexZhaE[/youtube]
Nu is de DD-WRT router (hopelijk correct) als Wireless Client Bridge verbonden met de Telenet Router en is poort 1773 (ik wist niet goed dewelke nu de juiste is) op het ip-adres van de DD-WRT Router geforward.
Indien ik nu met mijn publiek ip-adres als serveradres een VPN-connectie probeer op te zetten, krijg ik volgende foutboodschap:
Is er misschien al iemand die er wil in geslaagd is in een gelijkaardige situatie als de mijne een VPN-server op te zetten of weet er iemand hier (of ergens anders) een goede tutorial staan?The remote connection was not made because the attempted VPN tunnels failed. The VPN server might be unreachable. If this connection is attempting to use an L2TP/IPsec tunnel, the security parameters required for IPsec negotiation might not be configured properly.
Alvast een super dikke merci!